Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:49

Nadir schreef:
Ik vind de hitte niet te vergelijken met de landen die jij noemt Janine. Het is dan wel iets koeler aan zee, maar nog steeds een stuk warmer dan hier of in het zuiden van Europa. Houd er ook rekening mee dat het 's avonds nauwelijks afkoelt, het is dan nog steeds tussen de 25 en 30 graden.

Oké, dankjewel :)
Begin het wel spannend te vinden hoor... := Straks is het veeel en veeeeeel te warm...
Als het overdag erg warm is, heb ik het 's avonds erg snel koud.

Nadir

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:53

Nou ja, dan weet je dat ook gelijk, toch? :D
Je moet je gewoon aanpassen aan de warmte, niet te veel willen doen. Pet en zonnebril op, goed insmeren en veel water drinken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:54

Nou daar scheelt het bijna niets in temperatuur idd, dus zul je het savonds niet zo koud krijgen waarschijnlijk. :P
Vreselijk vind ik het altijd om mijn haren te fohnen 's avonds na het douchen.... hahaha.

Enne als je het te warm vindt spring je toch lekker in het water. :)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:56

Ik herinner mij even een uitgaansavond in Alanya 2 jaar geleden. Toen was het daar hittegolf en stond ik in een korte broek, heel dun shirtje nog als een gek te zweten... Ben maar niet bang dat je het koud gaat krijgen. Tenzij je de airco te koud aanzet ;)
Nathalie... haar föhnen , echt dikke ellende! Dat doe ik daar dus niet meer. Laat maar gewoon lekker zo drogen. Die hete lucht in je gezicht.. mij niet gezien :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:59

Waarom zou je je haar föhnen als het buiten de hele dag föhnt? :P

En die airco is nog knap gevaarlijk. Eigenlijk mag je niet meer dan 3 graden verschil hebben met buiten, maar dan moet je dat ding afstellen op 30 graden. :+ Je kunt er wel goed ziek van worden!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:01

Mijn haar zit voor geen meter als ik het zo laat drogen dus doe ik het dan altijd op een staart(je). Dus de fohn gaat toch maar weer mee dit jaar. Maar er zullen ook zeker wel dagen zijn dat ik niet ga fohnen denk ik zo. :=
Ik zette altijd de airco op ijskoud en dan ging ik fohnen, maar nog zweette ik me kapot. :+

Oooh wat heb ik een zin.... en jij gaat al!!! Bofkont. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:02

Ik denk dat de gemiddelde nederlander zich daar hoe dan ook doodzweet, of je nou de airco 3 graden lager zet, of 30 :+ :')

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:02

Nadir schreef:
Waarom zou je je haar föhnen als het buiten de hele dag föhnt? :P

En die airco is nog knap gevaarlijk. Eigenlijk mag je niet meer dan 3 graden verschil hebben met buiten, maar dan moet je dat ding afstellen op 30 graden. :+ Je kunt er wel goed ziek van worden!

Dit jaar ga ik de airco ook niet zo koud zetten, idd net iets koeler dan buiten. Voor de kleine vind ik het geen goed plan om de kamer ijskoud te maken.
Nu is ons huisje op t moment ook 31 graden binnen en we slapen allemaal gewoon prima, dus komt vast goed. :D

Overigens hebben wij in ons appartement in Marmaris ook airco en die had ik altijd ijskoud staan maar ben er nooit ziek van geworden. De airco hier in ons huis vorig jaar t zelfde. Dit jaar gebruik ik hem niet ivm Yasemin.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:10

Ik kan me herinneren dat het wel eens zó warm was binnen, dat we op het balkon hebben geslapen. := :D
Maar dat was in het binnenland, waar het nog warmer was!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:17

ikkuh15 schreef:
Ow geweldig! Ik vlieg om dezelfde tijd met DTI travel.. Ook vanuit Eindhoven airport want dat is maar 15 min bij mij vandaan! Ik ga naar mijn vriend in Alanya. Een vriendin gaat dit jaar mee zodat ik niet alleen zit ( hij moet veel werken) en zij was ook toe aan een vakantie! Waar ga jij naar toe?

Wat leuk!!
Ik ga ook naar Alanya, appartementen complex cleopatra sud princess :) weet niet of t je iets zegt?
Wat grappig dat we ook rond dezelfde tijd vliegen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:25

Nathalie schreef:
Nou daar scheelt het bijna niets in temperatuur idd, dus zul je het savonds niet zo koud krijgen waarschijnlijk. :P
Vreselijk vind ik het altijd om mijn haren te fohnen 's avonds na het douchen.... hahaha.

Enne als je het te warm vindt spring je toch lekker in het water. :)

Hihi, nou euh...
Frankrijk 2 jaar geleden. Overdag op het strand peentjes zweten bij 38 graden.
Om zeven uur had ik gedoucht, was het nog 30 graden en liep ik in een legging, met sokken en een trui.
Dus ik weet het niet :P

Ik heb een zonneklep, is dat genoeg? Of zeggen jullie: Koop een pet!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:29

ikkuh15 schreef:
Ik herinner mij even een uitgaansavond in Alanya 2 jaar geleden. Toen was het daar hittegolf en stond ik in een korte broek, heel dun shirtje nog als een gek te zweten... Ben maar niet bang dat je het koud gaat krijgen. Tenzij je de airco te koud aanzet ;)
Alanya 2 jaar geleden was echt niet te doen!! Ik zat er toen ook. Mijn ouders waren thuis en die waren bezorgd want op tv werd gezegt dat er in Turkije doden waren gevallen vanwege de hitte. Waren wel meest ouderen maar toch.
Echt op de laatste dag had ik het helemaal gehad, toen stond er een klein windje maar dat voelde gewoon als een hete föhn! Marmaris dit jaar was stukken beter (ook al was het ook wel behoorlijk warm).

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:56

Nadir schreef:
Ik kan me herinneren dat het wel eens zó warm was binnen, dat we op het balkon hebben geslapen. := :D

Ik slaap regelmatig op het balkon daar. Niet vanwege de hitte maar vanwege vriendlief die zo hard snurkt dat hij hele oerwouden omploegt. :+ 8)7

Pebblesther: Er werd toen echt gewaarschuwd om gewoon niet in de zon te komen. Het was toen zo warm dat het niet leuk meer was! Waren er toen ook niet die bosbranden?

Eva-Arno.. even denken hoor het komt we wel bekend voor. Kan het alleen niet helemaal voor de geest halen. Hoe ben je te herkennen? Mini - boktmeeting :D Ik heb alleen wel het geluk dat ik niet me de busreis mee hoef. Een vriend van ons komt ons namelijk ophalen. Met wie ga je?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:27

Hee bokkers !
Mijn vriend en ik hebben zaterdag een lastminute geboekt naar Turkijke. We gaan naar Alanya.

Naar het hotel Alaiye resort :) Iemand ervaringen met dit hotel? Het is 5 sterren.

Ik ben alleen tegen hepatitis ingeent en mijn vriend ook tegen die andere dingen :)

We hebben er echt veel zin in en vertrekken 20 juli om 03.30 richting Antalya en vanuit daar is het nog een eindje naar het hotel.

Het is er nu rond de 35 graden toch ? Op zich wel te doen mits ik het water in kan :+

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:20

ikkuh: ja in de zon liggen was ook gewoon niet te doen vanwege de hitte. Zou best kunnen dat er toen bosbranden waren . Twee jaar terug in Marmaris waren er ook al bosbranden, toen gingen ze met helikopters water halen om zo te blussen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:36

Er zijn bijna elk jaar wel bosbranden helaas. Vaak omdat sommige mensen zo stom zijn om een brandende sigaret weg te gooien. Zonde.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:43

Ohja, vraag van m'n moeder.
Broodbeleg, is dat daar een beetje te krijgen? En brood? Wat moeten we daar bij voorstellen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:16

Ze hebben wel Nutella en vleeswaren voor op brood, verder heb ik daar nooit zo op gelet. Wij eten altijd brood met een gebakken eitje of tomaat, feta kaas en fruit. Verblijven jullie niet in een hotel dan? Brood is overal wel te krijgen. :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:19

Gesneden brood zoals hier is er wel te krijgen maar is niet zo lekker vind ik.
Beter gewoon turks brood. :j
Vleeswaren voor op brood ligt er wel een beetje aan waar je heen gaat hoor, toeristische plaatsen hebben het wel maar binnenland toch minder.

Maar idd zitten jullie niet in een hotel?
Je kunt trouwens ook voor een paar lira geneiten van een Turks ontbijt bij restaurantjes etc. Dat zou ik doen als ik geen ontbijt bij mijn verblijf heb. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:44

Nee, we zitten in een appartement. M'n ouders willen niet vastzitten aan vaste tijden waarop ze moeten eten. Kon ze met geen mogelijkheid overtuigen. Vorig jaar heb ik zelf 450 betaald voor mijn vakantie (appartement) en heb daar nog het dubbele uitgegeven. Dus ik kan nu niet echt zeggen dat het goedkoop is, een appartement. All In is veel goedkoper in mijn ogen.

Andere soorten brood vinden we heerlijk, in Frankrijk eten we alleen maar stokbrood en in Turkije zal het dus gewoon Turksbrood worden, maar wat het is??? Geen idee...

Bedankt ook voor de tip, Nathalie!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:47

All In is idd vaak goedkoper en die tijden vallen wel mee. ;) Ons hotel heeft bijvoorbeeld van 07.00 tot 10.00 ontbijt maar van 10.00 tot 13.00 uur uitslapers ontbijt. :+ Ontbijten kan dus al van 7 tot 1 haha... En zo is het de hele dag door..., ;)
Maar het moet je maar net liggen natuurlijk, all in!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:50

Nathalie schreef:
All In is idd vaak goedkoper en die tijden vallen wel mee. ;) Ons hotel heeft bijvoorbeeld van 07.00 tot 10.00 ontbijt maar van 10.00 tot 13.00 uur uitslapers ontbijt. :+ Ontbijten kan dus al van 7 tot 1 haha... En zo is het de hele dag door..., ;)
Maar het moet je maar net liggen natuurlijk, all in!

Ja, dat van die tijden vertelde m'n buurvrouw al.
Dan denk ik, betaal dan 800 pp all in, in plaats van 500 pp app. Maargoed... :+ Leren ze ook weer van denk ik maar zo... :)
We zijn vakanties in caravan etc. gewend. Dus ja, we redden ons wel, maar ik vind het zelf erg jammer. Ook geen tuin bij het hotel dus... ;(

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:06

Wij betalen 333 euro per persoon voor 5 sterren all in. Wel zonder vluchten. Maar kost dus echt niks!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:27

Janine, gewoon in een grote supermarkt gaan rondneuzen, daar hebben ze van alles! Ik denk dat je daar best broodbeleg kan vinden. Ze verkopen vaak ook brood met fetakaas of een soort pindakaas er in, dat smaakt ook erg goed.

In het hotel ben je wel goedkoper uit, maar dan heb je wel elke dag het zelfde. Nu kun je wel zelf een beetje afwisselen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:55

Nathalie schreef:
Wij betalen 333 euro per persoon voor 5 sterren all in. Wel zonder vluchten. Maar kost dus echt niks!

:wow: