Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:49

Ik heb een excursie gedaan naar Cairo vanaf Sharm, met 't vliegtuig. Zag het niet zitten om 4 uur in de bus te zitten, dus ben toen met een binnenlandse vlucht gegaan. Was een half uur vliegen ofzo.. :)

Gingen met Air Memphis, het vliegtuig was vrij apart (je moest er via de achterkant in, toen ik in de stoel ging zitten viel die half uit elkaar :+ en er werd gewoon gebeld in het vliegtuig tijdens het vliegen. :Y)
Maar ben heel aangekomen en zou het zo weer doen, veel sneller dan met de bus. :)

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:01

ik ben ongv 4 jar geldeen in Sharm el Sheikh geweest,moet zeggen heel super luxe hotel en aardige mensen
en mooie omgeving,

wij hadden een jeap toch door de woestijn gedaan,heel heftig ze rijden echt hard zo de bulten op en af,zijn toen naar z'n woestijn stam geweest die brood voor ons hadden gebakken,en we mochten op hun kamelen rijden :D echt een aanrader om te doen.

verder hebben wij een tochtje over de nijl gemaakt,en zijn we met een boot de zee opgegaan om vervolgens in een open vlakte te gaan snorkelen.
ook zijn we naar luxor(de tempels van toetangamon)geweest dat was ook heel mooi maar wel warm..
maar allemaal zekker een aanrader.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:11

Medea schreef:
Leuk een Egypte topic!! Ik wil samen met een vriedin in mei naar Egypte en hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven.. er is zoveel te vinden op internet dat ik eigenlijk niet meer weet waar ik moet zoeken.

'Eisen':
- We zoeken een rondreis van ongeveer 15 dagen
- In verband met een niet te groot budget mag het een eenvoudige reis zijn, we hoeven geen luxe hotels etc.

ik ga met shoestring en vond de prijs erg goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:26

Sharm zelf is niet zo bijzonder, ook een neon verlichte blokkendoos in de grote zandbak :+
Maar ja, de meeste hotels zullen er prima zijn...

Het is maar net wat je zoekt denk ik?
Wil je luxe of eenvoudig? Wat ben je gewend?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:28

Hurghada is wat dat betreft denk een wat oudere stad als ik het zo hoor.... Dat is wat minder met neonlichten :P. Dat is gewoon een lekker zooitje :D. Elk jaar dat ik er weer heen ga staan dr weer nieuwe gebouwen ;).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:31

Kanelly schreef:
Sharm zelf is niet zo bijzonder, ook een neon verlichte blokkendoos in de grote zandbak :+
Maar ja, de meeste hotels zullen er prima zijn...

Het is maar net wat je zoekt denk ik?
Wil je luxe of eenvoudig? Wat ben je gewend?

Reageerde je op mijn post? :) Ik wil wel graag luxe :))
Verder willen we wel vanalles zien, piramides, tempels, kameelrijden, dolfijnen zwemmen (of course, daarom ga ik alleen mee :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:43

Volgens mij zit er weinig verschil tussen Sharm en Hurghada ;)
Oké Hurghada is euh 60 jaar ouder of zo :D
Maar beide floreren pas sinds een jaar of 20 als toeristentrekpleister...

Haha ja reageerde op jou Aranel, maar was te lui om een page terug te gaan en je naam te checken := :D
Luxe, dan zou ik kijken naar de 5 sterren hotels... dat zijn over het algmeen wel de inmense resorts, maar als je daar geen problemen mee hebt...
Piramides/tempels hebben wij niet gedaan, geen zin in die lange busreis. (boek als ik 60 ben wel eens een Nijlcruise :+)
Met dolfijnen zwemmen kan niet in Sharm (geen idee of het in Hurghada wel kan, volgens mij ook niet)
Oh nee wacht, het kon wel ergens... maar was pokkeduur.
Kameel (dromedaris :+) rijden kan bijna op iedere straathoek haha.
Jeepsafari is wel erg leuk, zat ook dromedarisrijden bij in.

En wil je aan het strand of niet?
Hotels aan het strand zijn vaak duurder en voor 5 of 10 pond ben je met de taxi ook bij het strand. En de meeste hotels 'in' de stad, hebben wel een stukje privé strand, maar daar met je dus met een pendelbusje of taxi heen.

Gewoon op internet zoeken bij de reisaanbieders, zit vast wel wat tussen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:57

We hebben nu een hotel gezien, all in, aan het (prive)strand, in Sharm, waar je idd met dolfijnen kunt zwemmen!
Ja kameel/dromedaris, ik haal het altijd door elkaar :') .

We hadden dan bedacht dat we een twee daagse excursie naar Cairo doen vanuit Sharm el Sheik met het vliegtuig, naar de piramides van Gizeh, is m'n pa ook weer tevreden :)) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:09

Ja dat dolfijnen zwemmen is daar in zo'n dolfinarium-ding.
Het wordt alleen niet aangeraden, wij hadden dat foldertje toen ook wel gezien, i.v.m. de omstandigheden waarin de dieren leven. En het was nog iets van 140 euro ook geloof ik.

Net als dat er in het Alf Leila wa Leila ook dieren/krokodillenshows gegeven werden en dingen met paarden of zo, zijn we ook niet geweest. Sowieso niet omdat dat hele gebeuren al super Efteling-ish aandeed := :+

En wil je echt midden in de 'drukte' wil zitten, moet je voor Na'ma Bay kiezen, wij vonden er niets aan, maar goed dat is persoonlijk...
Wij hadden ook mensen mee op excursies die het daar heerlijk vonden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:28

Morgen gaan we definitief boeken *D
27 april tot 4 mei, Sharm el Sheik, 2 dagen naar Caïro (piramides), tripje naar Luxor en uiteraard naar de wilde dolfijnen bij Marsa Alam :+:

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:14

Marsa Alam is nog wel een aardig stukje varen vanuit Sharm el Sheik :P. Maar ach op het water is het heerlijk :).

Ik ben al lekker aan het aftellen tot 13 april ;). Heb er echt al zin in! Lekker weer in het zonnetje liggen en niks doen! Luxor heb ik al gezien en naar Cairo gaat mijn moeder toch niet :P. Wil het nog steeds wel een keer... Waarschijnlijk alleen de woestijn in, maar ja dat kan ik lekker gratis doen :P.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:54

Ik ga nuvoor de 4e keer naar Egypte en ik heb nog nooit de moeite genomen om naar Luxor of Cairo te gaan eingelijk.. 8 uur in de bus zitten zie ik echt niet zitten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:11

Ik vond Luxor nog wel meevallen, was wel vermoeiend en heet maar het is wel echt mooi :). Echt zo knap hoe dat alles gebouwd is! En dat zonder hijskranen enz :P.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:17

bonney4evver schreef:
Ik ga nuvoor de 4e keer naar Egypte en ik heb nog nooit de moeite genomen om naar Luxor of Cairo te gaan eingelijk.. 8 uur in de bus zitten zie ik echt niet zitten.

Wij gaan ook met het vliegtuig :j Binnenlandse vlucht.
Laatst bijgewerkt door Aranel op 25-02-10 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:32

Ik moet gewoon nog een keer die vriend van me te zien overtuigen dat we met het toeristenbusje van zijn vriend naar Cairo gaan :D. Dat is pas relaxed reizen!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:24

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:27

Ach ja, dan moet je ook niet naar Londen, Barcelona enz gaan.... Dit soort dingen gebeuren tegenwoordig overal :P. En het nieuwsbericht is wel helemaal uit 2005 ;).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:31

Klopt, maar toch, haha ik ben echt een scheiterd wat dat betreft, ik weet ook zeker dat ik ons vliegtuig ga checken op mogelijke terroristen :')
Ik vind het wel spannend hoor, het is toch wel een compleeeeeet ander land, andere cultuur...
Ik ga alle tips die op Internet staan maar uitprinten en uit m'n hoofd leren _O-

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:06

Gewoon vriendelijk zijn tegen iedereen, en ze zijn ook vriendelijk tegen jou ;). Wees niet bang als eigenaren van een klein winkeltje de deur achter je dicht doen, dat is voor de airco... En zonnebril op als je gaat winkelen, kunnen ze geen oogcontact maken en zien ze ook niet of je geinteresseerd bent :).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 06:55

Er was een aanbieding voor een rondreis in egypte bij de makro... voor als je veel wilt zien....

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:21

Aranel schreef:
http://www.nu.nl/algemeen/563088/tienta ... gypte.html

Ik word echt bang van dit soort berichten :')

Joh je moet je niet zo bang laten maken ;)
Egypte is een prachtig land, met een mooie cultuur en hele lieve mensen!

Ik heb overigens wel een omboekverzerkering laten afsluiten. Mocht er dus idd zoiets gebeuren mag ik mn vakantie omboeken
naar een andere bestemming :)

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:25

evdpanne schreef:
En zonnebril op als je gaat winkelen, kunnen ze geen oogcontact maken en zien ze ook niet of je geinteresseerd bent :).

Hahaha dat is idd een goeie. Ik heb dat ook gedaan ( en je ziet ze dan uit je ooghoeken op je afkomen )
dus ik compleet negeren, riep ie ineens JIJ KL0OTZAK!
Had ie dat even heel leuk geleerd van een nederlander, dus iedeeen was een klootzak die hem negeerde :+

Ik heb een foto van Mamaya ( zoiets? ) die ik echt even wil delen.
Die excursie moet je echt doen!
Iemand dacht dat het de caribean was, maar nee het is gewoon lekker Egypte :+:
Afbeelding

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:41

Ben je gek, Carribbean zijn veeeeeel mooier :D

Afbeelding

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:56

Waar ergens is dat dan bonney4evver?
Zo'n mooi strand als op jouw foto heb ik daar niet gezien / kunnen vinden...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:12

Mooie foto bonney4evver!!
Ik ga morgen maar even naar H&M, Egypte kleren inslaan :))

Ik heb een broek die tot nét over m'n knie valt, is dat goed voor bij bijvoorbeeld de piramides? Of moet je bij sommige gelegenheden echt een lange broek aan? (krijg het al warm bij het idee := )