Griekenland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:58

Hoe staat het dit jaar met de muggen? Lees dat dat nogal verschilt en dat soms de overheid er iets tegen doet? Is het deze zomer erg of valt het mee.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 19:07

In Kefalonia was het in juli echt verschrikkelijk. Had deet meegenomen uit Nederland. Het maakte niets uit. Waren ook veel gevulde schappen met muggendingen in de supermarkten.

daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 19:24

Test wijzen ook uit dat Deet het enige is wat werkt tegen muggen.
Citronella, armbandjes, kaarsjes werken geen van allen.

Snorlex

Berichten: 2536
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:19

raket schreef:
In Kefalonia was het in juli echt verschrikkelijk. Had deet meegenomen uit Nederland. Het maakte niets uit. Waren ook veel gevulde schappen met muggendingen in de supermarkten.


-O- Gaat ook maar op het koffer-pak-lijstje dan…

daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:47

Ja hier ook. Het is alleen prut voor je huid.

Maar ik ben mega allergisch. Dus moet maar.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:00

Voor mijn astma was de 40% deet ook niet fantastisch.

daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:02

raket schreef:
Voor mijn astma was de 40% deet ook niet fantastisch.

Nee dat geloof ik direct.

Albertina71

Berichten: 752
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:45

Ik heb nog geen muggen gezien of gehoord hier in Zuid-Kreta, maar we hebben wel bulten van iets. Vooral mijn man zit eronder.

Wespen zien we wel. Ze zitten steeds op een kluitje bij het zwembad. Eén tegelvoeg is populair, die wordt steeds bruinig als de wespen daar een dag zitten. Ze zullen toch geen nest gaan maken vlak boven de waterspiegel vh zwembad? %)

Suor

Berichten: 972
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:09

Ik vond het qua muggen dit jaar juist wel erg meevallen.. We hebben eigenlijk maar op 1 camping wat last gehad, maar ook niet extreem.

Momo94
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:32

Dyphusion schreef:
Wat leuk een Griekenland topic! Over 53 dagen ga ik met twee vriendinnen. Mocht er nog iemand leuke Rhodos tips hebben, laat maar weten. :D


Ik ga voor het eerst naar rhodos en via de facebook groep heb ik tips gehad en daar is summer daily cruses er 1 van en die gaan mijn vriend en ik ook doen. :D

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:18

Ik zie dat er toch nog best wel wat mensen eind september/begin oktober richting Griekenland gaan.

Ik heb eigenlijk altijd het idee gehad dat het dan "te koud" aan het worden is, maar misschien dat dat dan toch wel meevalt?
Snap dat het wat wisselvalliger kan zijn net als bv in mei, maar hoe is het weer en temperatuur dan ongeveer?
Je gaat dan ook al naar einde seizoen, dus nog genoeg open qua restaurantjes etc?

Skessa_
Berichten: 10731
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:28

Wij zijn in 2018 de eerste week van Oktober op Corfu geweest.
De temperatuur was toen volgens mij nog steeds rond de 25-30 graden. Die week toen wij er waren was alles nog gewoon open. De man van 1 vd cafes vertelde wel dat dat echt de laatste week was dat ze de hele week geopend waren, daarna bv alleen nog in het weekend.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 11:14

Ik ben wel eens half oktober in Skala Kalloni geweest. (Jou wel bekend) Het weer was toen nog prachtig maar er waren al veel restaurants en winkeltjes dicht en afgeplakt zelfs, wat het bijzonder ongezellig maakte. We konden nog net een scooter huren want die zouden allemaal terug gaan naar Athene eind van die week. Dus qua weer oké, qua sfeer minder.

Bonnelover

Berichten: 1550
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:28

Ninaka schreef:
Ik zie dat er toch nog best wel wat mensen eind september/begin oktober richting Griekenland gaan.

Ik heb eigenlijk altijd het idee gehad dat het dan "te koud" aan het worden is, maar misschien dat dat dan toch wel meevalt?
Snap dat het wat wisselvalliger kan zijn net als bv in mei, maar hoe is het weer en temperatuur dan ongeveer?
Je gaat dan ook al naar einde seizoen, dus nog genoeg open qua restaurantjes etc?


Ik ga eigenlijk elk jaar, zeker de laatste 10, wel in oktober. Temperatuur is dan heerlijk om wat te ondernemen, maar ook om te zwemmen. Alleen was ik 2 jaar terug in Halkidiki en daar vond ik het wel wat kouder. Tuurlijk is, zeker na half oktober, meer kans op een buitje, maar is meestal snel over. En dan ook vaak na een uurtje weer zon.

Dyphusion
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:52

Momo94 schreef:
Dyphusion schreef:
Wat leuk een Griekenland topic! Over 53 dagen ga ik met twee vriendinnen. Mocht er nog iemand leuke Rhodos tips hebben, laat maar weten. :D


Ik ga voor het eerst naar rhodos en via de facebook groep heb ik tips gehad en daar is summer daily cruses er 1 van en die gaan mijn vriend en ik ook doen. :D


Welke groep precies? Ik ga je tip eens opzoeken :D

fabske
Berichten: 4238
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 20:48

daantjuhhh schreef:
fabske schreef:
Wij willen gaan kijken om ergens een scooter te huren ik wil eigenlijk ook kijken bij de watervallen in corfu. Al zullen deze niet veel water hebben in de zomer hitte nu ben ik bang.

Iemand daar wel eens geweest in de zomer?
Bij Paqoi of Nymfes

Als ik Googlemaps op nymfes open en dan recente foto’s aanklik dan ligt het droog.


Haha ja ik was er al bang voor met de warme temperaturen overal ach ja zat ander moois te bekijken

Momo94
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:55

Dyphusion schreef:
Momo94 schreef:

Ik ga voor het eerst naar rhodos en via de facebook groep heb ik tips gehad en daar is summer daily cruses er 1 van en die gaan mijn vriend en ik ook doen. :D


Welke groep precies? Ik ga je tip eens opzoeken :D


Vrienden van rhodos griekenland of rhodos fans. :D

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:01

Ninaka schreef:
Ik zie dat er toch nog best wel wat mensen eind september/begin oktober richting Griekenland gaan.

Ik heb eigenlijk altijd het idee gehad dat het dan "te koud" aan het worden is, maar misschien dat dat dan toch wel meevalt?
Snap dat het wat wisselvalliger kan zijn net als bv in mei, maar hoe is het weer en temperatuur dan ongeveer?
Je gaat dan ook al naar einde seizoen, dus nog genoeg open qua restaurantjes etc?


Ik ga elke jaar begin oktober naar Kos en altijd mooi weer
Vorig jaar wel veel wind
Soms 1 dag of de nacht een bui maar temperaturen altijd heerlijk.

Begin Oktober is alles nog open, meestal na half/eind oktober dat veel gaat sluiten

1x ben ik in dezelfde periode naar de Algarve geweest en had ik echt minder mooi weer

E4D
Berichten: 490
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 15:48

Ik ben al een paar dagen terug van mijn vakantie van Lesbos, erg genoten! Heel fijn hotel met zeer gastvrije bediening en erg genoten van het eiland en de bevolking. :j
Wel wat minder excursies gedaan dan ik had gehoopt maar we zijn op tour geweest naar o.a. het klooster en diverse dorpjes, en schildpadjes gevoerd.
Minicruise naar Rabbit Island gedaan, de zee was gelukkig rustig (met de boottour van vorig jaar in Tenerife ben ik 3x over mijn nek gegaan) en in het baaitje bij het eiland in ondiep water wat gesnorkeld. Dieper durfde ik niet, beetje watervrees en iets met jeugdtrauma waar ik graag over heen wil komen (tips zijn welkom). En natuurlijk genoten van de schattige konijntjes, kreeg wel een hartverzwakking toen er ineens een langs mijn voet voorbij schoot, ben niet heel erg bekend/op mijn gemak met konijnen. :')
De rest van de groep is ook nog op andere bootexcursie geweest maar ik ben met het treintje lekker toeristisch op pad gegaan en heb het kasteel bezocht in Molyvos.
Oh ja en we zijn ook nog even wezen stappen in Oxy club, mooie sjieke tent maar de muziek staat veel te hard, ook met oordoppjes.

In het hotel hebben we ook een kookworkshop gehad en tatziki en mousaka leren maken op zijn Grieks, als iemand de recepten wil pm maar.
Een van mijn groepsgenoten heeft een katje mee genomen in het vliegtuig zodat hij eindelijk naar zijn nieuwe adoptiehuisje kan. Zit nu bij een opa en oma, was dus alleen transfer, beestje voldeed uiteraard ook aan alles eisen (gezond enzv.)
Naast Petra en Molyvos zijn we ook wezen eten in Stipsi en ben ik met een paar reisgenoten naar Anaxos geweest.
Zal even een paar foto's delen:

Haven Molyvis, prachtig in de avond <3 De 2e avond dat wij in Molyvos aten was er ook een evenement met traditionele Griekse dans, dat was ook leuk.
Afbeelding

De tocht omhoog naar kerkje van Petra voor mooi uitzicht.
Afbeelding

Het klooster, hier zaten alleen monniken, de specifieke naam ben ik kwijt.
Afbeelding

Toevallig was er die avond in Stipsi live muziek.
Afbeelding

Op de heenweg hebben wij op Schiphol ongeveer 1uur voor de beveiliging moeten wachten, verder ging alles toen wel goed. Zowel de heen als terug reis hadden wel allebei ongeveer 30 min vertraging.
Bij thuiskomst hadden wij allemaal binnen 20minuten onze bagage, nadat we 2x eerder bij een andere verkeerde band stonden. Maar gewoon op tijd je bagage krijgen kan dus ook nog tegenwoordig.

Al met al zou ik Lesbos zeker aanraden, de hoteleigenaar zei dat dit het eerste goede seizoen was in jaren, ik hoop dat er meer mensen heen gaan. Iedereen bedankt voor de tips! Overigens viel het wel op dat het toerisme vooral uit Nederlanders bestaat, weet iemand waarom dat is?

daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:41

Onze vliegtuig maatschappij is veranderd.
We vliegen nu met Trade-Air uit Kroatië.
In plaats van Tui.

Nu kunnen we onze stoelen niet meer reserveren.
Maar ik zit met mijn gehandicapte broertje waar ik toch wel graag naast wil zitten.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:07

Mocht het bij het inchecken niet lukken plaatsen naast elkaar te krijgen dan lukt het in het vliegtuig altijd nog wel.

daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:25

Lestria schreef:
Mocht het bij het inchecken niet lukken plaatsen naast elkaar te krijgen dan lukt het in het vliegtuig altijd nog wel.

Nou even verder gelezen dan mijn neus lang is.
Ik heb nieuwe kunnen reserveren.
Dus als het goed is zitten mijn broertje en ik nog naast elkaar.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:22

Wat fijn daantjuhh.

daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:43

Zeker. Erg fijn.
Waarschijnlijk zou mijn broertje zijn schouders ophalen en denken ach, dan zit ik toch naast een onbekende.
Die maakt zich niet zo druk. Maar ik vind het wel fijn om bij elkaar te zitten.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:09

Goed om te lezen dat Griekenland eind september en zelfs oktober qua temperatuur nog een optie zijn. Einde seizoen zal het wel minder druk/gezellig zijn inderdaad.

Dit jaar gaat waarschijnlijk niet lukken nog een keer terug te gaan :( maar voor volgend jaar zeker een optie en kan ik ook in juni eens vragen tot het seizoen daar nog "gezellig" is oftewel nog niet in opruimmodus :D