USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:43

Zéker Highway 1 nemen van SF naar LA. Dat is één van de mooiste wegen van Amerika met prachtige en spectaculaire uitzichten :) Het is best een lange weg om op één dag te doen, dus het in 2 dagen verdelen is sowieso een goed idee.

Nadir schreef:
Hmm, maar wel de moeite om een kijkje te nemen of beter overslaan en direct door naar DC?

Hmm, ik denk dat dat een beetje van persoonlijke voorkeur afhangt. Als ze graag monumenten bezoeken en geïnteresseerd zijn in geschiedenis, is 1 volledige dag bv. wel aan te raden. Maar ik zou het zeker niet langer maken dan 2 volledige dagen.

Zilfstar

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:49

Highway 1 is de kustweg zie ik nu op maps en de andere die ik bedoel zal de 101 zijn. Lekker handig al die eentjes LOL. Zitten er aan de H1 veel motels dat je kunt stoppen waar je wilt? Of moet je die overnachting beste ook boeken? (ik heb mn het eerste gehoord, dat er veel motels zijn)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:50

Zilfstar schreef:
In SanFransisco nemen we een huurauto voor de rest vd vakantie. Voor SF staan zaken als Alcatraz, de tram natuurlijk en de GoldenGate op de rol. Hoeveel dagen we blijven moeten we nog even kijken, wrs zo'n 6. Hier willen we een appartement gaan boeken oid.

Persoonlijk denk ik dat 6 dagen wel fors is voor San Francisco, dure stad ook. Wij hadden het met 3 dagen wel gezien.

Zilfstar schreef:
Dan willen we met de huurauto richting LA. We zijn er nog niet uit of we de highway namen of de kustweg. En of we het in 1 dag willen rijden of in 2-en knippen. Tips hierover ook welkom.

Zeker highway 1 doen! Wij hebben 5500km gereden in 3 weken en dat stukje weg was echt 1 van de mooiste stukken die we hebben gezien. Wij hebben 'm in 2 dagen opgeknipt en waren daar heel blij om, als je tussendoor nog een paar keer wil stoppen is het eigenlijk geen doen in 1 dag.

Afbeelding
Zeehonden langs highway 1 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:53

Zilfstar, Ik denk dat je het prima kunt gokken om daar onderweg een overnachtingsplek te regelen. Wij verbleven destijds in Pismo Beach. Vergeet ook de zeeolifanten onderweg niet. Het staat aangegeven waar ze liggen, en is vrij makkelijk te vinden.

Ik ben helemaal weg van SF, en zeker in combinatie met de omliggende gebieden. Wij zijn er 5 nachten gebleven en ik heb me absoluut niet verveeld. De eerst dag kwamen we vrij laat aan, en de laatste dag zijn we vroeg weer vertrokken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:55

Zilfstar schreef:
Highway 1 is de kustweg zie ik nu op maps en de andere die ik bedoel zal de 101 zijn. Lekker handig al die eentjes LOL. Zitten er aan de H1 veel motels dat je kunt stoppen waar je wilt? Of moet je die overnachting beste ook boeken? (ik heb mn het eerste gehoord, dat er veel motels zijn)

Je kan best op tijd boeken, want er zijn niet héél veel overnachtingsplaatsen langs Highway 1, en Highway 1 is erg drukbezocht door toeristen. Ik zou het er dus niet echt op wagen om op goed geluk een overnachting te zoeken.

Big Sur is zowat de meest populaire overnachtingsplaats langs Highway 1, denk ik.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:03

Ha leuk... tegenstrijdig advies :)

ja met 2 kids vind ik t ook een beetje een gok. maar precies weten hoe ver je gaat komen op 1 dag. Hmm. maar dit zet Highway 1 wel helemaal op de kaart. Zeker omdat ik op zich wil proberen of we in Westlake Village of daaromtrent een appartement kunnen vinden en dus niet IN LA zelf.

En die zeehonden en zeeleeuwen: Leuk!! krijg er helemaal zin in.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:27

Ik weet niet in welk seizoen je gaat, maar ik vermoed in de zomer? Dan is het echt wel aan te raden om op voorhand te boeken, want dat is hoogseizoen aan Highway 1. Je moet er ook rekening mee houden dat het praktisch gezien niet de fijnste weg is om te rijden (trage snelheden, heel veel scherpe bochten, veel auto's). Als je dan kinderen hebt, is het misschien wel gemakkelijker als je na zo'n dag niet meer moet denken aan het zoeken van een hotel. :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:30

Yup eind juli en tot over de helft van augustus. ja indd. Dat was ook beetje de reden om aan HW5 (hehe eindelijk goede nummer te pakken) te denken voor ons (dus in 1 dag van SF naar LA) en vanuit SF en LA uitstapjes te maken langs de HW1. Nu zijn ze dan wel 11 en 14, dus tieners... maar in mijn ogen nog steeds kinderen ;) Dus weer stof tot nadenken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:34

Ik heb het ook gedaan met mijn ouders en broer toen ik 14 jaar was. Het is goed te doen op die leeftijd, maar ook niet te onderschatten. Er zijn veel mooie uitzichtpunten om te stoppen, maar het is toch een erg vermoeiende dag. Vooral omdat ik bv. erg snel wagenziek word, dus dan was zo'n hele dag in de auto zitten best lang en saai (zeker als je niet kan lezen zonder misselijk te worden op die kronkelende wegen :+ ). Maar daarom vond ik het net leuk dat we in Big Sur stopten, want als je de route in 2 dagen verdeelt, is het beter te doen en dan kan je ook meer genieten van de prachtige uitzichten :j

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:47

Voor de kustweg adviseer ik 2 overnachtingen, je hebt met 1 net te weinig tijd om alle bezienswaardigheden onderweg te zien. Ik had er 2 en dat was al pittig.

Boeken moet je uiteraard wel doen! Zeker omdat er weinig keuze is en vaak heel vroeg boeken goedkoper is.

SF hadden wij ook in 2 dagen (3 nachten) gezien. Erg dure stad. Waarom pak je niet 2 dagen weg bij LA en 2 bij SF en voeg je San Diego of Las Vegas toe aan je reis?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:54

Ik vind 6 dagen in SF wel ideaal! Vond het een fantastische stad en zeker als je dagtripjes naar bv. Muir Woods doet, ben je zeker 6 dagen zoet.

Voor LA vind ik 9 dan weer erg lang, ik zou er bv. een dag of 2 van maken waar je in Santa Barbara gaat overnachten. Dat vond ik een ontzettend leuk stadje om te verblijven.

Maar goed, 't is allemaal een kwestie van smaak. Ik vind geen bal aan LA (behalve Warner Brothers Studio Tour) en zou er nooit nog langer 2 nachten blijven, en ik vind SF dan weer fantastisch, terwijl anderen LA super vinden en SF stom. Het is altijd wel een gok als je voor de eerste keer naar zo'n steden gaat.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:04

LA is voor ons echt een hoofddoel en willen daar 'lang' blijven (het zijn wrs 9 of 10 overnachtingen, met aankomstdag en vertrekdag hou je er 8 over om echt iets te doen).

We zijn idd gewaarschuwd dat het niet mooi is, LOL, maar voor mij alleen al het idee dat al mijn favo series daar opgenomen zijn.... En we zijn geen mensen van 10 dingen op 1 dag en willen bijv ook een rustdag hebben. Dus het MOCA is bijv 1 dag. De studios natuurlijk ook 1 (ik wil universal omdat die de meeste van mijn series onder beheer had zoals A-team, Battlestar etc).

En daarom ook het idee van niet IN de stad een appartement maar erbuiten zodat we idd ook dag Santa Barbara kunnen doen (wil graag naar de mission daar). En dan de gallerie dus. dat zijn al 4 dagen. Dan nog walk of fame en de hele zooi daar haha en GriffithPark. Zit je zo op 6 van de 8.

De rit SF-LA is dus nog idd een dingetje wat we goed moeten bekijken hoe we dat gaan aanpakken en de kids hebben daar ook zeker inspraak in. Misselijk worden ze niet snel maar ik wil ook niet 3 dagen in de auto zitten (ook al stap je her en der uit natuurlijk). Manlief weer wel... :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:16

Zilfstar schreef:
LA is voor ons echt een hoofddoel en willen daar 'lang' blijven (het zijn wrs 9 of 10 overnachtingen, met aankomstdag en vertrekdag hou je er 8 over om echt iets te doen).

We zijn idd gewaarschuwd dat het niet mooi is, LOL, maar voor mij alleen al het idee dat al mijn favo series daar opgenomen zijn.... En we zijn geen mensen van 10 dingen op 1 dag en willen bijv ook een rustdag hebben. Dus het MOCA is bijv 1 dag. De studios natuurlijk ook 1 (ik wil universal omdat die de meeste van mijn series onder beheer had zoals A-team, Battlestar etc).

En daarom ook het idee van niet IN de stad een appartement maar erbuiten zodat we idd ook dag Santa Barbara kunnen doen (wil graag naar de mission daar). En dan de gallerie dus. dat zijn al 4 dagen. Dan nog walk of fame en de hele zooi daar haha en GriffithPark. Zit je zo op 6 van de 8.

De rit SF-LA is dus nog idd een dingetje wat we goed moeten bekijken hoe we dat gaan aanpakken en de kids hebben daar ook zeker inspraak in. Misselijk worden ze niet snel maar ik wil ook niet 3 dagen in de auto zitten (ook al stap je her en der uit natuurlijk). Manlief weer wel... :)

LA is echt gigantisch dus een in of uit de stad is er niet echt. Het beste zit je gewoon in omgeving Santa Monica want daar zit een schattig winkelcentrum met restaurantjes en lekker het strand. Is wel heel fijn als je na een lange dag terug komt in de omgeving van je hotel. Ga er vanuit dat je steeds een uur ergens heen rijd en een uur terug. Even een dagje naar Santa Barbara doe je ook niet, daarom is het beter daar te overnachten als je uit SF komt. Santa barbara rijd je met geluk in 2 uur heen en dan moet je echt mazzel hebben. Ik heb er ook wel eens 4 uur over gedaan, dan is het ineens geen dagtripje meer.

Van Monterey - Santa Barbara op de kustweg is ook al echt een dagtrip vandaar dat je 2 overnachtingen echt nodig hebt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:21

Oh ja, ik ben ook grote series/filmfan en dat vond ik dan net weer wel leuk aan LA :D Universal Studios is meer attracties en iets minder echt set en studiogericht. Maar je kan wel zo'n busje nemen waar je door Wisteria Lane (Desperate Housewives) en andere openluchtsets rijdt.

Als je echt seriefan bent, moet je de Warner Brothers Studio Tour doen. Dan rijd je door de studio's waar dagelijks nog steeds veel programma's gefilmd worden, en dan leer je ook ontzettend veel bij over hoe dat allemaal gemaakt wordt. Wij mochten ook door de soundstage van Pretty Little Liars lopen, omdat ze daar toevallig een dag niet aan het filmen waren. Je ziet dan hoe zo'n set is opgebouwd, hoeveel materiaal er staat, ontzettend indrukwekkend. En ongeveer alles van Friends is daar in die studio's gefilmd, dus ik kon m'n Friends fanhartje helemaal ophalen :))

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:46

Hmm ik ben 9 dagen in LA geweest en prima vermaakt hoor :j moet nog terug voor dingenn die ik gemist heb haha. Maar ik ga dan ook veel naar niet echt grote hotspots en doe het graag rustig op mijn gemakje, ook lekker een dagje op het strand gelegen :)

Klinkt als een hele gave reis Zilfstar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:19

Wij zijn ook 7 dagen in LA geweest en ik vond het inderdaad erg lang. Ik zou mijn hele reis exact over doen, alleen ik zou korter in LA blijven en die dagen meer verdelen. Vegas vond ik echt geweldig en ik hoop er volgend jaar weer heen te kunnen. Wij hebben de vakantie afgesloten in San Diego, heerlijk relaxed, leuke stad is het! Wij zaten in LA in Woodland Hills, in een best western. Prettige buurt, fijn hotel en je bent zo bij universal. Echter voor Anaheim etc ben je weer langer onderweg. Downtown LA vond ik echt niks, was blij om weer weg te gaan.

Misschien is boeken via booking.com een optie? Dan kun je altijd nog switchen als je dat wilt. De meeste kun je kosteloos annuleren.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:44

Hoi, ik lees hier al een tijdje mee. Volgende week vrijdag vertrekken wij naar Amerika, super spannend. Hebben ook een overstap in Amerika, maar als ik het goed begrijp moet je dan nog van alles regelen? Moet je dan ook je koffers meenemen en weer op nieuw meenemen naar het volgende vliegtuig? Had gedacht dat dat altijd automatisch ging. Spannend....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 06:03

Ik zou het echt zonde vinden als je in het ZW bent om dan 6 dagen SF en 9 dagen LA te doen. Zijn jullie er al eerder geweest dat je al het moois overslaat in het ZW? Of houden jullie überhaupt niet van natuur?
Vind het echt bijzonder, ik zou nl. met 15 dagen iig de Grand Canyon, LV, Bryce, Yosemite en Antelope Canyon erbij doen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 08:42

Eens met Fitzroy, alleen dan krijg je wel echt een heel ander soort vakantie waarvan ik niet weet of het ideaal is met 2 tieners op de achterbank..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:21

Dat is ook wat bijna iedereen doet, niet voor niets natuurlijk. De natuur in het Zuidwesten is weergaloos mooi. Maar als je geen drie dagen in de auto wilt zitten, is zo'n roadtrip misschien ook niet alles.

Ik zou gek worden, zolang in die grote steden en zeker in LA, waar je de halve dag in de file kan aansluiten om iets te zien, maar dat moet ieder voor zich weten.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:52

Het zou ook mijn voorkeur niet hebben, maar als 3 dagen in de auto zitten om van SF naar LA te rijden al te veel is, dan is een rondje Zuid-Westen natuurlijk niet te doen. Dat hoeft ook niet.

Route 1 is prachtig! Wij vonden het erg fijn om onderweg 2 overnachtingen te doen, omdat er zo veel te zien is onderweg, maar met 1 red je het ook.

Ga je in LA ook naar een live opname? Ik denk dat je dat erg leuk zal vinden. :j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:46

Wij gaan in september/oktober ook naar deze regio, lees druk mee met de tips :) . Willen in ieder geval Los Angeles, over de weg langs de kust naar San Francisco, Yosemite en door naar Las Vegas (met uiteraard ook de Grand Canyon en Hooverdam). Misschien combineren we het nog met (een vlucht via/naar) Cancun of Miami voor het mooie strandgedeelte, maar dit ligt eraan of we eerder in 2016 nog een verre reis maken naar de Caribbean of dat we naar Ibiza gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:31

{:) Vrolijk kerssemus allemaal! {:)

Mijn planning voor NY is al bijna klaar... voel me echt een addict

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:46

Ha, gelukkig ben je niet de enige.

Merry Christmas!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:13