USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:55

Ik denk dat jij Chicago ook wel leuk zou vinden purny is ook een drukke stad :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:07

shilady schreef:
Ik denk dat jij Chicago ook wel leuk zou vinden purny is ook een drukke stad :)

Thanx voor de tip!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:08

Weet iemand hoe dat zit. Vanmorgen op het nieuws werd er verteld dat Amerika strenger gaat controleren dmv vingerafdrukken. Maar dat word toch al gedaan? Wat gaat er veranderen? Ze hadden het ook over een chip in je paspoort maar die hebben de meeste paspoorten toch al?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:22

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:30

Vingerafdrukken werden toch al genomen.. Alleen die chip moet ik even nakijken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:06

Er verandert niets, alleen zullen ze de bestaande regels strenger naleven. Alleen voor mensen die in bepaalde risicolanden zijn geweest, zal meer controle komen. Als je bijvoorbeeld een stempel uit Venezuela (blijkbaar laten die terroristen toe) in je paspoort hebt, kan je weleens aardig aan de tand gevoeld worden.

En ja, al onze paspoorten van na 2006 hebben zo'n chip al.

Het er vooral om dat Amerika graag al controles op die chip en je vingerafdukken wil nemen voor je Europa verlaat in plaats van in de USA. Dus op Schiphol en een aantal andere belangrijke Europeese luchthavens.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:13

Tenzij je pakweg in Syrië of een ander "verdacht" land geweest bent dat mogelijk banden heeft met terrorisme, moet je je geloof ik geen zorgen maken. Lijkt me dat ze vingerafdrukken gewoon meer uitgebreid gaan controleren, misschien cross-checken met mensen die bekende Syriëstrijders zijn oid.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:02

Precies.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:06

Dat zou dus betekenen dat je wellicht in Amerika gelijk door kan lopen Monique?
Van die chip wist ik het niet zeker of ze al in m'n paspoort stonden

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:23

Dat weet ik niet zeker Purny, maar in Ierland bijvoorbeeld bestaat het al, net als Canada.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:06

Purny, als je het echt wil weten kan je bij de ambassade terecht, of kan je wat nieuwsartikels opzoeken. Maar ik zou me er echt geen zorgen om maken. Als je niks te verbergen hebt, moet je je geen zorgen maken. Heeft geen nut om je hier nu mee bezig te houden. De situatie is waarschijnlijk weeral veranderd tegen dat jij gaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:17

Ik maak me ook geen zorgen hoor, het zou alleen lekker zijn als ik gelijk door kan lopen daar. Ik ben toch altijd al vroeg op het vliegveld dus als de handelingen hier gedaan kunnen worden is dat beter

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:08

Laatste keer vloog ik naar Boston met als overstap Chicago.. Hier op schiphol door de security ect maar toen ik dus op Chicago aan kwam werden we verzocht om naar de uitgang te gaan en dus opnieuw in te checken en opnieuw door security te gaan ;(
Dus ik moest op Chicago in een lange rij staan van mensen die vanaf Chicago ergens heen vlogen en dat koste dus incl immigrations extra tijd... Gelukkig had ik een lange overstap

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:16

shilady schreef:
Laatste keer vloog ik naar Boston met als overstap Chicago.. Hier op schiphol door de security ect maar toen ik dus op Chicago aan kwam werden we verzocht om naar de uitgang te gaan en dus opnieuw in te checken en opnieuw door security te gaan ;(
Dus ik moest op Chicago in een lange rij staan van mensen die vanaf Chicago ergens heen vlogen en dat koste dus incl immigrations extra tijd... Gelukkig had ik een lange overstap

Dit is vrij bekend toch? Moet altijd als je naar Amerika gaat met een overstap in Amerika. Eerste keer ga je door immigrations.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:39

Wij zijn anders de laatste keer zonder problemen, binnen een uur, overgestapt in Houston. Het kan dus wel.. komend jaar vliegen we gelukkig direct, alleen op de terugweg een overstap van 4 uur in Chicago.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:14

eponine schreef:
Wij zijn anders de laatste keer zonder problemen, binnen een uur, overgestapt in Houston. Het kan dus wel.. komend jaar vliegen we gelukkig direct, alleen op de terugweg een overstap van 4 uur in Chicago.

Incl. door customs gaan wanneer je voor de eerste keer het land binnenkomt, bagage opnieuw inchecken enz binnen dat ene uur? Dat vind ik erg knap, want meestal ben ik met één uur niet eens door customs :D

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:27

Yep..binnen een uur! We hadden anderhalf uur in totaal en ruim de tijd..stond er zelf ook van te kijken!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:58

Ja maar ik heb nooit meegemaakt dat ik tijdens mijn overstap het hele process van voor af aan moet doen met mn passpoort opnieuw scannen om nogmaals mn e-ticket te krijgen terwijl ik dat op schiphol ook heb gedaan...
Normaal stap ik op op schiphol doe een overstap in amerika ga door immigrations en stap op het 2 e vliegtuig... Nu moest ik dus na immigrations naar de exit en moest ik helemaal opnieuw inchecken en nog een keer hetzelfde process doen als op schiphol
...en daarna vliegtuig 2 nemen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:03

shilady schreef:
Ja maar ik heb nooit meegemaakt dat ik tijdens mijn overstap het hele process van voor af aan moet doen met mn passpoort opnieuw scannen om nogmaals mn e-ticket te krijgen terwijl ik dat op schiphol ook heb gedaan...
Normaal stap ik op op schiphol doe een overstap in amerika ga door immigrations en stap op het 2 e vliegtuig... Nu moest ik dus na immigrations naar de exit en moest ik helemaal opnieuw inchecken en nog een keer hetzelfde process doen als op schiphol

Wel beide zelfde maatschappij?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:21

Ik had binnen 1 uur en 20 minuten m'n overstap in Houston. Wel allebei united

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:36

knabbelgirl schreef:
shilady schreef:

Wel beide zelfde maatschappij?

Ja

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:40

Is iemand wel eens in Philly geweest? Hoeveel dagen zou je daar voor uit moeten trekken? Ben een reisje aan het samenstellen voor iemand maar ben daar zelf nooit geweest...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:57

Met 2-3 volledige dagen Philadelphia heb je het wel gezien. Is niet echt bijzonder veel te zien, vnl. de Liberty Bell (duurt niet lang) en Independence Hall (tour duurt een uurtje). Museum of Art is wel erg mooi.

Ik ben er nu 2 keer geweest en zou niet snel teruggaan, vind het er niet zo boeiend. De geschiedenis is op zich wel interessant, maar daar blijft het ook bij. Daarbij ook een heel erg arme stad met veel criminaliteit, waar je 's avonds beter niet alleen over straat loopt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 23:35

Hmm, maar wel de moeite om een kijkje te nemen of beter overslaan en direct door naar DC?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:36

Meld me ook weer even. Onze reis is gepland en de 2 grote zaken zijn geboekt.

We gaan eerst naar NewYork (direkte vlucht) en blijven daar 3 dagen (omdat dit niet ons hoofdreisdoel is maar we wel de highlights willen zien Vrijheidsbeeld en 9/11memorial en groundzero). Hotel/logies moeten we nog regelen. als iemand daar tips voor heeft graag! het reizen in NY doen we per metro.

Dan gaan we met de (nacht)trein naar Chicago waar we enkele uren overstaptijd hebben voor de Zephyr naar SanFransisco. Deze doet er 2 nachten over. Deze treinreis is 1 van onze 2 hoofddoelen van onze trip. Ook deze reis is geboekt bij Amtrack. De kids hebben hier ook erg veel zin in. Die houden namelijk van treinen.

In SanFransisco nemen we een huurauto voor de rest vd vakantie. Voor SF staan zaken als Alcatraz, de tram natuurlijk en de GoldenGate op de rol. Hoeveel dagen we blijven moeten we nog even kijken, wrs zo'n 6. Hier willen we een appartement gaan boeken oid.

Dan willen we met de huurauto richting LA. We zijn er nog niet uit of we de highway namen of de kustweg. En of we het in 1 dag willen rijden of in 2-en knippen. Tips hierover ook welkom.

In LA blijven we dan zo'n 9 a 10 dagen (afhankelijk van de heenrit). Dit is ons hoofddoel. En hier staan de Universal Studios op het plan, Santa Monica/Santa Barbara, GriffithPark, Walk of Fame en omgeving, het strand en wrs 2 musea: het MOCA en het nieuwe BROAD. En niet te vergeten de kunstgallerie waar ik al eerder online wat gekocht heb. Ook hier weer het idee van een appartement.

En dan direkte vlucht terug naar Schiphol.

We hebben er zin in, hebben van de Sint :) al wat reisboekjes over LA en NY gekregen voor extra voorpret met plattegronden. De kids, vooral dochter, zijn flink bezig conversatie-Engels te leren. Over mijn vliegangst hebben we het maar even niet HAHA. we gaan wrs van te voren nog een keer een stedentripje per vliegtuig doen om alvast de hele procedures etc meegemaakt te hebben. Hopelijk zijn dat rustige vluchten mbt turbulentie hihi.