Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 09:53

Wij hebben gisteren een nieuwe caravan gekocht. Ietsje groter, met een rondzit wat we nu missen en 2 vaste bedden waar je ook 1 groot bed van kan maken. Airco, radio met bluetooth, Thule luifel er aan eigenlijk alles wat je kan bedenken heeft hij. Kunnen hem eind april meteen een weekje uitproberen. Heel erg veel zin in. En hebben op de oude maar 1000 euro afgeschreven in ongeveer 10 jaar tijd. Dus goed in kunnen ruilen.

Afbeelding

Afbeelding

Echwel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 10:38

Dat is een beste
Mag je flinke auto voor hebben
Heb je hem al kaal gewogen, vrienden van mij moeten bijna alles thuislaten ivm overgewicht

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 10:52

Mellow schreef:
Mocht je nog stoelen zoeken.
Action heeft nu hele fijne stoelen.
Wij hadden 2 stoelen maar daar zat ik niet lekker in. Deze geprobeerd in de winkel en yes, die zitten zo lekker en compact mee te nemen.

Veel plezier met proef kamperen.
Wij zijn nu een weekje weg.
2 km van huis haha. Zo kunnen we de kippen en kuikens en de konijnen zelf verzorgen thuis. En zijn we er toch even uit.

Welke stoelen zijn dit?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 12:44

Mooi Susan, en dus een goede deal voor de oude caravan. Hoe oud is deze?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 13:11

Echwel schreef:
Dat is een beste
Mag je flinke auto voor hebben
Heb je hem al kaal gewogen, vrienden van mij moeten bijna alles thuislaten ivm overgewicht

Dat is geen probleem met onze auto die mag 2 ton trekken en dat weegt deze niet. Zoveel nemen wij niet mee. Hebben 500 kg laadvermogen nog over.

Neonlight deze caravan is van 22.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 13:28

Keurig
Echt mooi

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 15:29

Daar kan mijn mini van 3.30 meter bijna 2x in!

Veel plezier ermee.

Ik gisteren geboekt.
De 20e drie nachten naar de Stamhoeve in Biezenmortel. Alleen met de hond.

Hopelijk iets hulp bij de voortent.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 15:37

Wow wat een mooi ding. Veel plezier ermee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 17:31

Bizar Suzanne maar dat zag ik laatst ook op onze Eriba. Die kosten nu meer dan wat wij er indertijd voor betaald hebben.

Wij willen eigenlijk één maatje groter (de Triton) maar dan in de versie zonder douche/toilet. Die versie stond in de catalogus maar gewoon niet te vinden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 18:15

ikke schreef:
Bizar Suzanne maar dat zag ik laatst ook op onze Eriba. Die kosten nu meer dan wat wij er indertijd voor betaald hebben.

Wij willen eigenlijk één maatje groter (de Triton) maar dan in de versie zonder douche/toilet. Die versie stond in de catalogus maar gewoon niet te vinden.

Grappig, ik wil ook geen caravan met douche of toilet en daar lijk ik vaak de enige in te zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 19:26

Hier zit geen douche in. En geen oven. Maar verder heel erg compleet. Hebben nu een caravan met stapelbed en vast Frans bed maar vind het Franse bed niet zo handig en het stapelbed is niet meer nodig nu dochter 16 is. Mis een ruime zit in onze huidige caravan en de bankjes zitten ook niet echt comfortabel. De rondzit in de nieuwe caravan zit heel erg fijn. Daar gaan we echt veel plezier van hebben. Kunnen we ook vaker in voor en naseizoen of een keer in de winter weg. Dat vind ik nu niet fijn omdat in de avond in de caravan zitten niet zo comfortabel is nu, dicht op elkaar en veel kou vanaf de vloer. Vloerverwarming lijkt me heerlijk.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 20:40

Dat is maar 100 Euro afschrijving per jaar op die oude,

Dat is súper netjes, daar kun je echt niets voor huren!

Veel plezier met deze!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 21:02

SusanH schreef:
Hier zit geen douche in. En geen oven. Maar verder heel erg compleet. Hebben nu een caravan met stapelbed en vast Frans bed maar vind het Franse bed niet zo handig en het stapelbed is niet meer nodig nu dochter 16 is. Mis een ruime zit in onze huidige caravan en de bankjes zitten ook niet echt comfortabel. De rondzit in de nieuwe caravan zit heel erg fijn. Daar gaan we echt veel plezier van hebben. Kunnen we ook vaker in voor en naseizoen of een keer in de winter weg. Dat vind ik nu niet fijn omdat in de avond in de caravan zitten niet zo comfortabel is nu, dicht op elkaar en veel kou vanaf de vloer. Vloerverwarming lijkt me heerlijk.

Dat geloof ik meteen! Het ziet er super comfortabel uit!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:37

PSvanLot schreef:
ikke schreef:

Grappig, ik wil ook geen caravan met douche of toilet en daar lijk ik vaak de enige in te zijn.

Wij hebben wel een toiletje, maar puur omdat ik snachts wel 3x moet en het gewoon geen optie is om in de nacht naar de wc te lopen

Verder na alle luxe te hebben gehad in de Tabbert is het simpel kamperen nu weer heel fijn..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:17

Wauw Susan wat een mooie upgrade! Fijn ook dat de oude nog zo goed ingeruild kon, ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen :j

Wij zijn onze caravan zelf aan het ombouwen. Het eerste wat er uit is gesloopt was ook de douche/toilet ruimte. We zijn na jarenlang tentkamperen zo gewend aan toiletgebouwen dat we meer baat hebben aan meer vloeroppervlak (oa voor de hond).
De bank is bijna klaar, daarna gaan we de keukenkastjes maken en dan eens de caravan erbij halen om eea terug in te bouwen. Hij wordt in ieder geval stukken lichter, want wat een zware materialen zitten er nu in.
We hebben wel een portapotti ingebouwd voor nood en denken nog aan een buitendouche, voor de hond en eventueel als je eens ergens wild staat een keer. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:52

Wat een klus Leo. Ruimte voor de hond is fijn. Die van ons slaapt straks waarschijnlijk gewoon op de bank van de rondzit haha :') daar gaat een plaid overheen. Liefst zou ze bij ons in bed kruipen maar dat vind ik niet goed. Toilet in de caravan vind ik wel echt een must. Niet dat ik drie keer per nacht eruit moet maar als ik wel moet is het fijn dat het in de caravan kan. Als ik met scouting een weekendje weg ben, dat doe ik eens per jaar, dan slaap ik wel in een klein tentje. En dan moet ik er dus soms ook uit. Dan blijf ik altijd zo lang mogelijk uitstellen. Want dan moeten er kleren aan, schoenen aan, die tent uit, stukje lopen. Ik word daar zo wakker van dat ik moeilijk weer in slaap kan komen, het lopen, de kou, heel veel licht in het toiletgebouw. En voordat je weer lekker ligt als je eenmaal terug bent. Nee dan liever zo snel mogelijk mijn warme bedje weer in.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:03

Uiteindelijk zal onze hond idd ook wel veel op de bank liggen :)) maar hij kiest ook veel voor een koele vloer en in de oorspronkelijke opzet was die er niet zo veel voor zijn formaat.
Het was sowieso erg nuttig om eerst een periode met de caravan op pad te gaan zoals hij was en vanuit die ervaringen te bedenken wat we wilden aanpassen.
Ik hoef gelukkig niet vaak uit mijn bed 's nachts dus de PP voor nood is voor ons prima, zal vooral voor onderweg zijn (na een aantal vervelende ervaringen met toiletten langs de weg :+ ). Het geeft voor ons iig een hele fijne ruimtewinst!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:35

Wij hebben zo'n Curver emmer met deksel voor de nachtelijke plassen.
Ik vind de ruimte die een portapotti inneemt zonde van de toch al zo weinige kastruimte die wij in onze kampeerbus hebben.
Voor ons werkt de emmer prima, s morgens even legen en omspoelen en klaar zijn we weer.

Flinke klus, Leo, maar idd, een douche en toilet zijn voor ons als voormalig tentkampeerder ook absoluut overbodig.

Mooie upgrade, Susan!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:56

Maar in een caravan zit toch een portapotti geen echt toilet....
Wij hebben er 1 in de wc ruimte en daar ook kapstokken hangen
Voor idd onderweg
Onze hond ligt waar de kachel zat en de ander in bed
Wij hebben een vloerverwarming mat onder een loper en als het heel koud is slapen ze daar op kussens

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:07

Na jarenlang buiten te moeten gaan voor de nachtelijke plas ben ik zo blij met een toiletje in de camper. Ik zou het dan weer niet willen missen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Wauw Susan wat een fantastische aanwinst!! Geniet ervan!

Wij lopen gewoon heen en weer 's nachts, ik vind het altijd wel een soort van gek magisch momentje: in de stilte en donkerte ergens lopen waar je het niet kent... :)) Niet dat ik er voor m'n plezier uit ga 's nachts hoor :D Maar als het dan toch moet geniet ik er altijd wel van! :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:20

Ik loop ook gewoon s nachts naar het toiletgebouw, magisch momentje inderdaad, zo heb ik ook al eens noorderlicht gespot in Zweden. Voor reizen naar bv Noorwegen gaat een losse portapotti mee.

Mijn vriend wil in een volgende camper wel graag een toilet voor als we wat ouder worden. Voorlopig moet deze nog ff mee.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:31

Herkenbaar die magische momentjes :j ik moet er zelden uit maar als ik dan moet vind ik het idd niet vervelend.

Onze Portapotti zit weggewerkt in de bank. Kost ons inderdaad een compartiment kastruimte maar die ruimte winnen we weer op andere plekken dus voelen we niet zo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:18

SusanH schreef:
Wat een klus Leo. Ruimte voor de hond is fijn. Die van ons slaapt straks waarschijnlijk gewoon op de bank van de rondzit haha :') daar gaat een plaid overheen. Liefst zou ze bij ons in bed kruipen maar dat vind ik niet goed. Toilet in de caravan vind ik wel echt een must. Niet dat ik drie keer per nacht eruit moet maar als ik wel moet is het fijn dat het in de caravan kan. Als ik met scouting een weekendje weg ben, dat doe ik eens per jaar, dan slaap ik wel in een klein tentje. En dan moet ik er dus soms ook uit. Dan blijf ik altijd zo lang mogelijk uitstellen. Want dan moeten er kleren aan, schoenen aan, die tent uit, stukje lopen. Ik word daar zo wakker van dat ik moeilijk weer in slaap kan komen, het lopen, de kou, heel veel licht in het toiletgebouw. En voordat je weer lekker ligt als je eenmaal terug bent. Nee dan liever zo snel mogelijk mijn warme bedje weer in.

Hier hetzelfde. De hond heeft een eigen bankje waar ik een kleed op leg.
Als ik alleen ga kamperen dan probeert ie ‘s nachts op bed te kruipen, waarvan hij heel goed weet dat het niet mag.
Zijn we met het gezin en de hond, dan liggen we met zijn tweeen in bed en dan doet hij het niet haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:32

Hé dat is niet leuk, de temperatuur in de meivakantie daalt!