USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:36

Goede plekken Marcha!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:01

Klinkt heel haalbaar Macha, no worries :) Wij hebben 5500km gereden in 3 weken en heb geen moment het idee gehad dat we moesten haasten, alles wat we wilden hebben we op ons gemak kunnen doen. Het is ook echt afhankelijk van wat voor type vakantieganger je bent. Wij zijn geen fanatieke wandelaars dus hadden genoeg aan de vista points en af en toe een stukje lopen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:43

@ Vanillia, daarom zeg ik: het is voor iedereen persoonlijk. Je kunt alleen spreken op basis van je eigen ervaring. Jij vindt het heel haalbaar om 5500 km te doen in 3 weken, ik vind dat gekkenwerk. En na 8 x rondreizen in de USA kan ik wel zeggen wat ons wel en niet bevalt. De eerste twee keer hadden wij ook van die volle programma's, daarna hebben wij besloten dat we dit niet meer zouden doen.
Maar Marcha zal het zelf ervaren.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 08:14

Oh ik snap wel dat er mensen zijn die het gekkenwerk vinden, daarom zeg ik ook dat het afhankelijk zal zijn van het type vakantieganger dat je bent :) Wilde alleen Macha even gerust stellen dat haar planning echt niet zo gek is Y;(

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 01:12

woehoee. eindelijk is mijn tour schema bekend.

indianapolis- massilon - hamilton - pittsburgh - allentown- clifton - foxboro - lynn - cranson - central south carolina - florida- huntsville - kentucky - wichita - belton - san antonio - dallas- little rocky - opelika - atlanta - annapolis- quincy - allentown - erie - indianapolis :D

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:05

Hoi allemaal, wij gaan komende zomer ook naar Amerika. Anders als voorgaande keren, willen we nu ter plaatse een tent aanschaffen, om het gewicht in de koffer te drukken. We landen in San Francisco, en willen hier 2 nachten blijven. Waar kun je in San Francisco het beste terecht voor een tentje?

Ik ben al laan het snuffelen op airbnb voor een overnachtingsplek, dat valt nog niet mee! Zijn er wijken waar we echt weg moeten blijven?

Bedankt!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:13

eponine schreef:
Hoi allemaal, wij gaan komende zomer ook naar Amerika. Anders als voorgaande keren, willen we nu ter plaatse een tent aanschaffen, om het gewicht in de koffer te drukken. We landen in San Francisco, en willen hier 2 nachten blijven. Waar kun je in San Francisco het beste terecht voor een tentje?

Ik ben al laan het snuffelen op airbnb voor een overnachtingsplek, dat valt nog niet mee! Zijn er wijken waar we echt weg moeten blijven?

Bedankt!

http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... ornia.html

Te vermijden (in de avond/nacht): de wijk Tenderloin, 500 meter ten zuidwesten van Union Square. Veel zwervers, junks en mensen met psychiatrische problemen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:29

Ik lees net dit op het Alles Amerikaforum:

Hi,

Wij opteerden voor Youth Hostel FORT MASON, spotgoedkoop,keigezellig, midden in het centrum, gratis parking en rustig in het groen.$
Zagen snachts een stinkdier lopen én wasbeertjes, lief he haha
Echt toplocatie... 10min wandelen van Fishermans wharf en met ontbijt !

Walmart heeft een uitgebreide kampeerafdeling, vooral als het een Supercenter is. Even Googlen op je route. Gilroy, Pleasanton, Manteca?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:23

Aah die zit vol helaas.. , was wellicht perfect geweest!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:28

MoniqueT schreef:
Ik lees net dit op het Alles Amerikaforum:

Hi,

Wij opteerden voor Youth Hostel FORT MASON, spotgoedkoop,keigezellig, midden in het centrum, gratis parking en rustig in het groen.$
Zagen snachts een stinkdier lopen én wasbeertjes, lief he haha
Echt toplocatie... 10min wandelen van Fishermans wharf en met ontbijt !

Ja, ik heb ook ooit in die hostel bij Fort Mason gezeten, echt een grote aanrader! Omringd door groene tuinen en bomen, met een prachtig uitzicht op de baai :)

Eponine, als hostels voor jou oké zijn, dan moet je zeker kijken op http://www.hostelworld.com
Altijd heel goede en betrouwbare recensies en ratings.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:27

Momenteel in contact met iemand van iar bnb, in hayward. Is dat een beetje te doen qua veiligheid en afstand?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:23

Wij hebben een aantal keren onze camper opgehaald in Hayward. Was best nog ver vanaf de luchthaven. Je moet de baai over, lijkt me niet echt handig.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:07

Wij hebben van de week de huurauto gehuurd en de oppas voor onze hond is ook geregeld. Normaal ging die als wij op vakantie zijn naar schoonmoeders, maar die gaat mee, dus moesten we andere oppas zoeken

Duurt alleen nog zo lang haha

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:22

Ik ben eigenlijk weleens benieuwd wat voor auto jullie huren, wij hebben een ford focus gekozen maar hopen op een betere deal. Of een betaalbare upgrade.de laatste keer hadden we een ford escape en die is toch heeeeel fijn! Maar vond ik nu nog iets te duur

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:26

eponine schreef:
Ik ben eigenlijk weleens benieuwd wat voor auto jullie huren, wij hebben een ford focus gekozen maar hopen op een betere deal. Of een betaalbare upgrade.de laatste keer hadden we een ford escape en die is toch heeeeel fijn! Maar vond ik nu nog iets te duur

Wij huren elke keer de goedkoopste en kleinste klasse. In Florida hadden we een Toyota Yaris 4 deurs :)
In New York kregen we een Ford Focus mee na wat gerommel. We wilde er perse een met een hoedenplank ivm rondreizen en onze bagage achterin bij tussenstops :)

In Florida enorm lol gehad met de Hertz medewerker op het vliegveld. Gingen de auto ophalen. Begon ie van "ja dat is echt een hele kleine auto! Willen jullie niet een grotere voor bijbetaling?" * wijst naar scherm met afbeelding van een Fiat 500.
Nee hoor, dat is prima. "Weet je het echt zeker?" Ja. Heeft ie een stuur en 4 wielen? Ja dat had ie wel.
Dus ik gein "Dan is het net een Ferrari" :+ Gast lag onder zijn desk van het lachen :)
Geeft ie de sleutel, is het een gloednieuwe Toyota Yaris :+ groot zat met zijn tweeen!

Afbeelding
Onze vakantie woning met auto in Florida :)\
2 woonkamers, 2 badkamers, 5 slaapkamers, een gameroom en een zwembad :) heerlijk!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:38

Ja, een kofferbak met hoedenplank vinden wij ook best belangrijk, in elk geval dat de bagage niet in het zicht ligt ( wij leven praktisch in de auto tijdens onze vakantie) . De eerste keer Canada hadden we ook een focus, niet te vergelijken met hier! Maar mijn vriend is ruim 2 meter lang dus de kleinste auto durven we niet ;-)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:39

Wij hadden het eerste jaar een Chevrolet Camaro SS, musclecar en eigenlijk veel te duur, maar mijn vriend moest die perse hebben. Hadden ook behoorlijk wat bekijks, vooral als we 2 Go Pro's op dat ding plakten :D Die waren toen nog niet zo bekend als nu

Onderweg van Los Angeles naar Kingman

Afbeelding

Vorig jaar waren we met 5 man en hadden we een Chevrolet Suburban

Afbeelding

Op de parkeerplaats bij Santa Monica Pier

Zo'n relaxte bak!

Voor volgend jaar wilde we eigenlijk een Chevrolet Tahoe, maar een Ford Explorer bleek veel betaalbaarder te zijn (en ben ik niet met 4 autogekken mee), dus hebben we hiervoor gekozen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:42

eponine schreef:
Ja, een kofferbak met hoedenplank vinden wij ook best belangrijk, in elk geval dat de bagage niet in het zicht ligt ( wij leven praktisch in de auto tijdens onze vakantie) . De eerste keer Canada hadden we ook een focus, niet te vergelijken met hier! Maar mijn vriend is ruim 2 meter lang dus de kleinste auto durven we niet ;-)

Ja wij ook met de rondreizen inderdaad.
Focus die we hadden was een ruime 5 deurs. Maar een verschrikkelijke rammelbak.
Grappige was wel het kenteken uit Florida. Gaf leuke reacties in Canada "WAT doen jullie nu hier? Wij Canadezen gaan nu juist richting Florida ivm de kou"

Wij zijn beide vrij lang, maar omdat we met 2 reizen kunnen de stoelen maximaal naar achter waardoor we beide voldoende ruimte hebben.
Groter vinden we ook ivm de bezine niet nodig :)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:43

Wij hebben nu twee keer een GMC Acadia gehad, ook een hele fijne wagen! :)

Als we volgend jaar met z'n 2en gaan nemen we waarschijnlijk een midsize SUV voor het Amerikaanse vaste land, en voor Hawaï gewoon een kleine auto.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:07

Afbeelding
Ik had in LA de kleinste en goedkoopste auto. Zij vonden et minibakkies, maar kleiner stond er ook niet. Ik loop die parkeerplaats op, helemaal verbluft. Dit noem ik niet klein! Volgende keer doe ik deze weer in LA, was bij Alamo en hun kleinste auto in het assortiment. Ik was alleen maar had makkelijk met 3 + bagage en misschien zelfs 4 kunnen zijn (ik reis wel met een koffer maatje M, L zou 4 niet lukken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:13

Hetzelfde als wij dus :+ zij hebben echt een andere betekenis van "klein"

Al voelde wij ons met de Yaris en de Focus wel regelmatig "klein" als je links en rechts werd ingehaald door van die driedubbele vachtwagens die flink hard voorbij komen :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:45

Wij hebben altijd een SUV in principe, omdat je dan ook makkelijker dirt roads kan rijden ook al mag dat officieel niet.
In Florida hebben we meestal een fullsize, maar de laatste keer was er niets beschikbaar en kregen we een Dodge Grand Caravan mee.
Nu een goede deal voor een midsize SUV in Florida gesloten bij Hertz. Eerst gold member geworden zodat de spouse gratis is.
AutoEurope had de laatste tijd ook concurrerende tarieven. En Alamo.uk.co/brits is ook een goede mogelijkheid.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:47

Grappig he! Al moet ik zeggen, toen we 8 jaar geleden voor het eerst gingen, zag je nog niet zoveel midsizers, zelf hebben ze allemaal van die grote bakken.. Wij doen het ook uit kostenoverwegen, benzine enz. We zijn maar met 2en en hebben twee grote koffers bij. Maar wie weet waar Hertz volgend jaar mee komt als upgrade ;-) !
Waar boekten jullie de auto's? Wij nu voor de 2e keer bij Hertz via Car del Mar, voorheen ook Alamo, thrifty en budget gehad. We hebben wel gratis annuleren erbij, voor het geval we een aantrekkelijkere deal tegenkomen. Ook met hotels doen we dat trouwens.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:49

autoeurope is autohuuramerika.nl toch?
Dirt roads doen we idd maar niet aan, we zijn wat dat betreft een beetje schijterds..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:53

Wij hadden voor onze rondreis (Boston - Cape Cod - White Mountains - Niagara Falls - Washington - Philly - New York) deze:
Afbeelding

Maar dan in een muisgrijze kleur. Was prima groot genoeg voor 4 man + bagage en het was een heerlijke auto om mee rond te trekken!