USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:14

Leuk Monique!!
Wij vonden Ka erg mooi, dat was in MGM Grand.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:17

Was lastig kiezen ... Maar erg duur om er dan maar 2 te doen.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:04

Hoi hoi!
Ik heb vanochtend met mijn vriend onze huwelijksreis naar de USA geboekt en kom hier dan ook graag meelezen en praten. En we kunnen zeker nog een heleboel tips gebruiken. :)

Onze reis zal als als volgt uitkomen te zien:
1. New York
2. San Fransico
3. Yosemite Park
4. Mammoth Lakes
5. Death Vally
6. Las Vegas
7. Grand Canyon
8. Los Angeles

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:26

Hoe lang zijn jullie overal?

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:49

In New York 3 nachten - San Fransisco / LA / Vegas 2 - de rest 1.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:05

Fitzroy schreef:
Hoe lang zijn jullie overal?

Ik zeg niks :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:31

Marcha schreef:
In New York 3 nachten - San Fransisco / LA / Vegas 2 - de rest 1.

Pittig

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:38

Laten we even niet in raadselen spreken. Veel reisbureau´s maken routes die heel veel willen laten zien in korte tijd en dit is er duidelijk zo een. Als alles al geboekt is, is daar weinig meer aan te doen. Jammer.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 23:52

Toffe huwelijksreis, maar zeker een gemiste kans qua planning. Kunnen jullie nog eea wijzigen?

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:35

Nee, alles is inmiddels geboekt.

We zijn ons ervan bewust dat het heel veel is in een korte tijd. Vandaar dat ik me zo goed mogelijk wil voorbereiden zodat we overal de leukste dingen mee kunnen pakken.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:12

Helaas wordt er erg negatief gedaan over kant en klare reizen. Blijkbaar is het alleen leuk als je overal 3 weken kan verblijven. Dat zou ik niet willen en is ook niet mogelijk als je 6 pony's thuis hebt staan. Maarja ik heb een vergelijkbare reis gemaakt + Florida nog. Heb het echt fantastisch gehad. Weet nu welke plekken ik nog eens heen wil en wat ik over zou slaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:16

Ik doe ook liever alles op eigen tempo. Groepsreizen zijn vaak tempo werk. Je kan niet even langer ergens blijven.
Lekker een planning van te voren maken en dan alles op je eigen tempo doen. Heerlijk

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 06:25

Sappos schreef:
Helaas wordt er erg negatief gedaan over kant en klare reizen. Blijkbaar is het alleen leuk als je overal 3 weken kan verblijven. Dat zou ik niet willen en is ook niet mogelijk als je 6 pony's thuis hebt staan. Maarja ik heb een vergelijkbare reis gemaakt + Florida nog. Heb het echt fantastisch gehad. Weet nu welke plekken ik nog eens heen wil en wat ik over zou slaan.

We doen zo negatief omdat het tempo ook echt hoog ligt. Neem bijvoorbeeld grand canyon - la dat is bijna 800 km. In Europa denk je eitje doe ik ff op een dag maar dan cross je zo snel mogelijk van à naar b. In Amerika rijd je geen 100km/h over het algemeen en je wilt misschien onderweg nog dingen bekijken. Ga er maar vanuit dat zonder die dingen bekijken je al van sochtends 8 tot een uur of 6 aan het rijden bent om in LA te komen geen drukke files meegenomen.

Maar je gaat vast wel een beetje leuk proeven hoe Amerika is!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 09:15

Ja precies, je bent overal even geweest maar dat is het dan ook. En je hoeft echt niet overal 3 weken te blijven, maar dit is weer het andere uiterste...

Maar je wilde tips. :)
Mijn tips:
- Een goede planning maken voor New York, wat wil je zien/doen? Wat ligt dicht bij elkaar, plan dat op 1 dag, anders ga je kriskras door de stad, zonde van je tijd.
- Als je naar Alcatraz wil, boek je tickets dan nu alvast want het is snel uitverkocht. Houd er rekening mee dat je hier zeker wel een halve dag aan kwijt bent, langer als je het erg naar je zin hebt.
- Doe in SF een hop-on-hop-off tour of huur fietsen zodat je toch veel van de stad kunt zien. Met de fiets kun je dan langs de pier en de Golden Gate over fietsen.
- Waar overnachten jullie in Yosemite? 1 dag is echt heel erg weinig want de 'uitkijkpunten' liggen vrij ver uit elkaar. Dus zoek alvast uit waar je naar toe rijdt...
- Vanuit Vegas kun je naar Hooverdam als je dat leuk vindt
- In LA kun je naar Hollywood e.d., maar er zijn ook een aantal pretparken, als je daar van houdt. Disney, Six Flags, Universal bijv.

Over de rest ga ik nog even nadenken...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:07

Marcha, wanneer gaan jullie? Mammoth Lakes staat in de planning, maar van oktober tot eind mei kan je daar vaak niet komen vanuit Yosemite.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:12

Marcha, wij plannen onze reizen zelf, maar ook dan hebben wij altijd een behoorlijk reistempo. Het is maar net wat bij je past en wat de behoefte is. Wij zijn graag bezig en onderweg en hebben minder behoefte aan het volledig uitkammen van een gebied of een dagje in een ligstoel.

De tijd is tekort om bij elke stop alles eruit te halen, maar je pikt van alles wel wat mee. Het is goed om vooraf alvast te kijken wat voor jullie dan het mooiste is om te gaan doen op een plek. En mijn ervaring is dat je toch nog genoeg rust/vakantiegevoel ervaart, als je geen hekel hebt aan autorijden/touren, geeft dat ook een stuk ontspanning.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:29

Dat is voor iedereen weer persoonlijk, Grit. Wat jij schetst is voor mij een afschuwelijke reis. Iedereen moet doen waar hij zich lekker bij voelt. En je komt daar alleen achter door het te doen. Neemt niet weg dat reisbureaureizen alles afraffelen en daarbij ook nog eens hele foute overnachtingsplaatsen uitkiezen. Voor hen goedkoop maar bijzonder slecht gelegen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:33

Gelukkig kan je bij de meeste pakketten nog behoorlijk wat aanpassen. Doen wij ook.
Maar wij hebben net als Grit ook een vrij hoog reistempo. Weten van te voren wat we willen zien en reizen graag rond :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:33

Fitzroy schreef:
Dat is voor iedereen weer persoonlijk, Grit. Wat jij schetst is voor mij een afschuwelijke reis. Iedereen moet doen waar hij zich lekker bij voelt. En je komt daar alleen achter door het te doen. Neemt niet weg dat reisbureaureizen alles afraffelen en daarbij ook nog eens hele foute overnachtingsplaatsen uitkiezen. Voor hen goedkoop maar bijzonder slecht gelegen.

Daar ben ik het niet mee eens, of wij hebben toevallig een goed reusbureau. Wij komen namelijk met onze route daar, zij selecteren een aantal hotels per plaats waar wij uit kiezen. Of we zoeken zelf en spelen dat weer door aan hen. Bij ons wordt er echt meegedacht. Wij willen niet het duurste maar locatie is ook belangrijk en daar wordt super goed rekening mee gehouden. Maar dit is een opzichzelfstaand reisbureau, geen keten oid

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:34

Och, wij hadden ook een hoog tempo bij onze reis. Niet zo hoog als dit, wij hadden bijvoorbeeld 2 dagen bij de Canyon, 2 dagen Bryce etc zodat je minstens één volle dag daar kunt rondwandelen en kunt ontdekken. Dat zal voor sommigen hier nog te kort zijn, maar niet iedereen heeft voldoende tijd/budget om uitgebreider te reizen. Wij hebben twee keer heel bewust voor georganiseerd gekozen, en dat is twee keer meer dan uitstekend bevallen. Scheelde wel dat wij gereden werden :P en dát maakt dat dit soort reizen heel goed vol te houden zijn. Plus dat je enorm veel ziet, want iemand anders let voor jou op de weg :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:43

Even een paar voorbeelden: Flagstaff voor de Grand Canyon, St. George voor Zion, Bluff voor Monument Valley en zo kan ik nog wel even doorgaan. Terwijl je prima aan de Rim kunt overnachten of Springdale of Monument Valley zelf. Maar dat is dan weer te duur.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:45

MoniqueT schreef:
Marcha, wanneer gaan jullie? Mammoth Lakes staat in de planning, maar van oktober tot eind mei kan je daar vaak niet komen vanuit Yosemite.

We gaan de eerste week van September. We slapen in Yosemite Cedar Lodge.

De reis is trouwens geen kant en klaar vakantie uit de reisgids. We hebben er zelf bewust voor gekozen, zoveel mogelijk te willen zien en helaas hebben we hier maar 2 weken voor. Mochten we nu het gevoel hebben gigantisch veel gemist hebben kunnen we altijd nog een keer terug gaan.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:24

Natuurlijk is dat voor iedereen persoonlijk Fitzroy, daarom ook mijn post om aan te geven dat het niet zo erg hoeft te zijn als nu door sommige werd geschetst. Ik heb er ook bij gezet dat het maar net is wat bij je past en wat je behoefte is. Wat de een niks vind, vind de ander prima.

De opmerking als "ik zeg niks" met die smiley erachter vind ik onnodig en onaardig naar degene die komt vertellen dat ze een huwelijksreis hebben geboekt. Zeg dan wel gewoon iets of vraag eerst of iemand zich bewust is van het tempo en hier ook bewust voor kiest.

Met organisaties heb ik geen ervaring, wij regelen alles gewoon zelf. Ik zou benauwd worden van een groepsreis, zitten in een bus en dat je weinig vrijheid hebt met je eigen plannen. Anderen vinden het heerlijk dat alles geregeld is.
Gelukkig kan iedereen zijn eigen keuze maken.

Marcha, en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:25

Citaat:
De opmerking als "ik zeg niks" met die smiley erachter vind ik onnodig en onaardig naar degene die komt vertellen dat ze een huwelijksreis hebben geboekt. Zeg dan wel gewoon iets of vraag eerst of iemand zich bewust is van het tempo en hier ook bewust voor kiest.

@ Grit, Je ziet dat ik me later al bedacht had. Ik vind het gewoon heel jammer dat veel reisbureaus mensen door de States jagen.

@Marcha: Prima, als dit een bewuste keus is. Ik zou het zelf nooit zo willen of kunnen doen, maar de keus voor de Cedar Lodge geeft al wel aan dat dit in elk geval doordacht is. Je wilt niet weten hoe vaak je Fresno als overnachting ziet voor Yosemite. Dat is gewoon 2 uur rijden.

Tioga Pass zal begin september open zijn, dus Mammoth Lakes is ook geen probleem. Death Valley, Furnace Inn of Stovepipe Wells?

Ben ook wel benieuwd waar jullie in de Grand Canyon zitten? Maar als alles in de parken geboekt is, is het nog te overzien.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:14

In Death Vally zitten we in het Furnace Inn, in the Grand Canyon zitten we in het Grand Canyon Plaza resort in Tusayan.

Grit schreef:
Marcha, en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

Dankjewel! :)