USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:15

Ik was net 2 dagen voor we in Vegas waren 21 geworden.
Ik had mijn paspoort op de kamer laten liggen en wilde me legitimeren met mijn rijbewijs.
Was prima, maar daar staat je geboortedatum niet voluit maar 11-09-1992.
In Amerika draaien ze de letters en maand natuurlijk om waardoor ik nog geen 21 was.
Ze moest eerst navragen aan haar collega want dit was de eerste keer dat zij dat zag.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:23

Tierania_ schreef:
Ik was net 2 dagen voor we in Vegas waren 21 geworden.
Ik had mijn paspoort op de kamer laten liggen en wilde me legitimeren met mijn rijbewijs.
Was prima, maar daar staat je geboortedatum niet voluit maar 11-09-1992.
In Amerika draaien ze de letters en maand natuurlijk om waardoor ik nog geen 21 was.
Ze moest eerst navragen aan haar collega want dit was de eerste keer dat zij dat zag.

Hahaha die vind ik wel leuk! Voor jou vervelend natuurlijk :).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:06

Afbeelding
Maakte deze foto bij de WalMart tijdens onze laatste reis :) ivm het legitimeren voor alcohol in de supermarkt :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 12:11

Op Hawaii moesten wij bij een toko ook bij elk drankje op dezelfde avond opnieuw ons legitimeren. Vond dat echt heel irritant maar ja regeltjes he...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:35

Keet schreef:
[ [url=m/7AoGDO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maakte deze foto bij de WalMart tijdens onze laatste reis :) ivm het legitimeren voor alcohol in de supermarkt :)

En dan zijn ze hier in Nederland beledigd als ze gevraagd worden en ze zijn 30

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:49

purny schreef:
Keet schreef:
[ [url=m/7AoGDO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan zijn ze hier in Nederland beledigd als ze gevraagd worden en ze zijn 30

Haha tjah om heel eerlijk te zijn voel ik me met mijn 24 toch ook nog wel eens beledigd in Nederland... je kan wel echt zien dat ik geen 18 meer ben..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:50

Ja, veel winkels en bars houden de regel aan dat je je moet legitimeren als je er onder de 40 uitziet.

In Amerika heb je het dan nog gemakkelijk, want in British Columbia (Canada) moet je je standaard met 2 pieces of ID legitimeren (paspoort en ID-kaart of rijbewijs). Dan sta je daar mooi als je bv. alleen je paspoort op zak hebt :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:23

Ik heb me in BC nergens hoeven legitimeren :)) En heb er echt wel de nodige biertjes besteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:46

Ach, ik moet me in NL ook nog legitimeren bij de gall en gall. En ik ben 32 jaar :(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:15

Ik was een tijd geleden in een minor league baseball stadion in FL. Zo'n klein stadium dat in feite gerund wordt door high school kids en senior citizens. Ik bestelde een biertje en de senior citizen achter de bar wilde een ID zien.
Dus ik zeg: "Is it OK if I show you my Dutch driver's license?"
Hij: "Yes it is Sir"
Dus ik geef hem mijn rijbewijs. Detail: dat rijbewijs was overigens afgegeven door de Limburgse gemeente Born.
Hij staart een tijdje naar het rijbewijs en zegt: "I don't see a birthdate on this Sir."
Dus ik wijs aan: "Right there Sir, (Dag/Maand/Jaar)"
Hij: "But it says Born right down here. But there is no date?"
Ik: "No Sir, the driver's license was issued in the town of Born"
Hij: "You live in a town called Born?!?!?" (draait zich om naar een andere senior citizen) "Joe, check this out! this Dutch guy was born in a town called Born!' (Technisch gesproken onjuist, maar laat maar :+ )

Veel ophef volgde. :D :D :D De wedstrijd werd afgelast wegens regen (zeg maar: zondvloed) dus de volgende dag mocht ik er gratis in met mijn 'rain check'.

Dus ik loop langs het drankententje. De meneer van gisteren: "Sir! Sir! Can I talk to you for a second please?"
Ik: "Sure, what can I do for you?"
Hij: "Could you show me your driver's license again?"
Ik: "No problem, here you go."
Hij draait zich om: "Marie, Sharon, look! This is the guy I was talking about earlier. The one with the driver's license from a town called Born!"

Kortom, mijn rijbewijs werd (weer) door een handvol Amerikanen uitgebreid bekeken....vanwege het woordje Born...... :+ :+ :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:25

Geniaal verhaal maar ik kan t me zo voor ogen halen...

Dit soort verhalen sluiten zo goed aan bij wat wij hier bijna dagelijks meemaken... Heerlijk!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:27

Haha dat is wel een mooie, kan me de verwarring ook wel voorstellen :')

Oke vraagje, ik heb hier veel gelezen over overstappen. Maar, blonde ikke snapt het niet helemaal.
Ik kan kiezen tussen overstap in Europa, of in USA. Begrijp ik het dan goed dat jullie zeggen, doen in Europa want daar hoef je niet opnieuw je bagage in te checken en heb je er dus geen omkijken naar?
Hoe werkt dit precies, en vooral als je het wel pas USA zou doen, hoe gaat het daar? Dan kan ik voor mijzelf echt even afwegingen maken. Ik zoek niet naar de allersnelste overstaptijd (liefst 2-4 uur) en vind moeite niet erg, zolang het maar haalbaar is, en de minst fout gevoelige optie zeg maar (Heb gehoord van mensen die met vertraging aankwamen, koffers zouden geregeld worden,z ij haalde het vliegtuig en de koffers niet)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:41

Over bagage inchecken kan ik eigenlijk niets zeggen....

Kwa bagage die mss het vliegtuig niet red en jij wel: je bagage wordt dan bij de volgende vlucht gestopt en word netjes nageleverd.

Hebben wij iig meegemaakt in Denver, wij waren er wel, onze koffers niet... Die werden n 3tal uren daarna netjes afgeleverd bij de balie van ons hotel (waren wij blij dat we n hotel hadden en niet meteen al n RV ;) )

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:06

Wij hebben bij onze eerste reis de overstap gehad in San Francisco. Ik vond het wel handig, want je gaat daar meteen door de customs en dat hoeft dan niet meer op plek van bestemming en je moet toch wachten, dus dan gaat de tijd sneller.
Mijn koffer is daar wel uit het vliegtuig gegaan, maar hoefde niet opnieuw door mij worden ingecheckt.

Mijn vriends koffer waren we toen al kwijt (lang verhaal, iets met arke-fly self-check-in en koffer die 6 keer over de atlantische oceaan is gevlogen)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:19

Dank jullie vast :)

Dat was inderdaad ook mijn idee Anneert, handig en even een break, benen strekken enzo.
Je vriend zijn koffer heeft een hele reis gehad dus! Dat is precies waar ik bang voor ben als ik een minder ruime overstaptijd heb :o

Oh dat is wel heel netjes CL! Goede service!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:32

Bij ons ging het al mis bij het zelf inchecken.. koffer wel door het machine, maar geen label of iets gekregen
Maar idd een hele reis, koffer was nieuw, maar zag er na anderhalve week (toen we hem eindelijk kregen) uit alsof ie al 20 jaar mee ging

Vorig jaar hadden wij ook een overstap, toen zijn alle koffers netjes mee gekomen, zou je daar niet al te druk over maken knabbelgirl :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:41

Mocht het gebeuren dat hebben ze op het airport wel goede service.....

Wij kunnen niet zelf inchecken, iets met visum enz :D

En ondertussen ben ik nu aan het bedenken wanneer en voor hoelang ik weer eens naar Nederlandse bodem zal gaan, mn oma ligt al n maand in het zkh en die gaat hard achteruit. Dus als ik het kan regelen wil ik er eigenlijk nog wel heen om dr nog even te zien..... Maar ja, met alles wat er hier nu ook nog eens speelt is het een heel gedoe om dingen zo goed mogelijk geregeld te krijgen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:46

Bij Arke toen (Tui nu) hadden we helemaal geen service, maar die vliegen ook niet meer op LAX

Sterkte CubaLibre, kan me goed voorstellen dat je haar nog wil zien, hopelijk lukt het nog

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:42

Ik moest op de heenweg door de customs(Houston). Ook mijn koffer moest ik ophalen en afgeven. Hij kwam wel later maar dat was maar een kwartiertje ofzo. Op de terugweg was ie al doorgelabled.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:30

Ik vind het juist fijn om de overstap in de USA te hebben. Dan ga je daar al door Immigrations en Customs en kun je op de uiteindelijke plek van bestemming direct door. Liefst ga ik rechtstreeks maar iig geen overstap in Europa.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:25

Purny was je tussenstap op de terugweg ook in Amerika? Apart dan de ene keer wel andere keer niet

Fitzroy wat is de reden dat je geen overstap in Europa wilt?

Voor mij heeft in Amerika voorkeur omdat het me gaat om het onderbreken van de vluchttijd en met in Europa scheelt het hoogstens een uur op de tijd

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:28

In Amerika geldt de regel dat je de eerste keer dat je Amerika binnenkomt tijdens je reis (overstap of niet), je je bagage zelf opnieuw moet inchecken. Als je op de terugweg een overstap in Amerika hebt, vlieg je nationaal en niet internationaal, dus dan wordt je bagage ook gewoon doorgelabeld.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:30

knabbelgirl schreef:
Purny was je tussenstap op de terugweg ook in Amerika? Apart dan de ene keer wel andere keer niet

Dat is niet apart hoor.

De reden dat je bij een overstap in Amerika op de heenweg je koffers moet ophalen en weer wegbrengen, is dat je bij de eerste plaats waar je de USA in komt (First Port of Entry) door Immigrations moet en zelf je koffers door de douane moet brengen.

Je komt uit het vliegtuig, gaat naar Immigrations, waar je de bekende vragen krijgt en je vingerafdrukken moet laten nemen (behalve bij de nieuwe procedure met automaten, maar dan moet je met een al eerder gebruikte ESTA en paspoort binnen komen). Daarna ga je naar de band, haalt je koffer op en gaat met je bagage door de douane heen. Na de douane mag je je koffers weer inleveren. Een overstap van minimaal 2 uur is dan aan te raden.

Edit: lees de post van Yasmine net, korter en duidelijker :-)

Op de plaats van bestemming hoef je dan deze procedure niet te doen en kan je gewoon je bagage halen en doorlopen naar de uitgang.

Op de terugweg hoeft dit allemaal niet en worden je koffers gewoon doorgelabeld, net als met een overstap in Europa.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:37

Ha helder dank jullie wel, had het op de terugweg ook verwacht dan! Maar bedankt :) Ik heb al een geldende en tevens gebruikte ESTA dus dat scheelt denk ik wel. Van de douane wist ik inderdaad.
Heel erg bedankt voor jullie duidelijke antwoorden! Ga het op de lijst zetten voor als ik boek :D Ga deze zomer als alles goed is een weekje LA naar mijn vriendin, nu al zin in! Maar ga pas eind mei/begin juni boeken ivm haar onregelmatige werk
Ben blij met jullie snelle reacties :D Ben soms zo'n kneus met dit soort dingen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:05

Yes! Net tickets geboekt voor O van Cirque du Soleil in het Bellagio. Zin in!!