USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:36

Het extraatje is slechts 3 euro, de rest betaal je zelf. En wat levert het als eenpersoonshuishouden op jaarbasis op? 10 a 15 euro?
Misschien een prima rendement, maar ik zou het niet de moeite vinden. Ik zie daar hooguit het nut van in als je een slechte spaarder bent die gemakkelijker van de papieren zegelboekjes af kan blijven dan van de spaarpot/spaarrekening :Y)

Keet

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:58

Het is een "makkelijke" vorm van sparen in kleine beetjes :) leuk extraatje en meer rendement dan de gemiddelde spaarrekening

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:01

Keet schreef:
Het is een "makkelijke" vorm van sparen in kleine beetjes :) leuk extraatje en meer rendement dan de gemiddelde spaarrekening

Idd. Thanx keet!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:15

HorseyDude schreef:
Kreeg de nieuwe reisgids van Dolfijn Vakanties gister in de bus. Hup, gelijk bij het oud papier. Niks geen groepsreizen meer voor mij.

Dat luchtte echt super op voor mij! :D

Had dat dan ook met de bestemming te maken, of gewoon met de begeleiding en dergelijke? Vraagje uit interesse.. en cliënten op mijn werk gaan ook wel eens met een groepsreis op vakantie, zal eens kijken of dat ook van dolfijn is.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:46

Kijk ook eens bij Trek America, ruim aanbod aan mooie groepsreizen zag ik gisteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:38

Kan ik me hier melden? Heb het topic even doorgelezen voor informatie alvast, maar ik lees graag verder nog even mee. Ik ga misschien na mijn examens een week naar New York. :D Boeken ed. moet nog gebeuren, maar het idee is er iig. Heb altijd al graag een keer naar de VS willen gaan en dit word dus de eerste keer. Ik ben benieuwd. :)

Ik moet overigens wel mijn eigen ticket bij elkaar sparen, dus als jullie nog tips hebben voor goedkope(re) vluchten hoor ik die ook graag. :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:41

Boself schreef:
Kan ik me hier melden? Heb het topic even doorgelezen voor informatie alvast, maar ik lees graag verder nog even mee. Ik ga misschien na mijn examens een week naar New York. :D Boeken ed. moet nog gebeuren, maar het idee is er iig. Heb altijd al graag een keer naar de VS willen gaan en dit word dus de eerste keer. Ik ben benieuwd. :)

Ik moet overigens wel mijn eigen ticket bij elkaar sparen, dus als jullie nog tips hebben voor goedkope(re) vluchten hoor ik die ook graag. :D

Ik weet niet of je al 21 bent anders mag je geen bars/discotheken in en alcohol drinken goed om mee te nemen! Maar NY is natuurlijk altijd leuk! Voor vliegtickets zou ik gewoon de KLM website in de gaten houden je kan er vanuit gaan dat als je volgend jaar zomer wilt gaan ondertussen de tickets nog wel een keer zullen zakken naar 500 euro. 500 euro is redelijk de bodemprijs om naar NY te vliegen met een goede maatschappij :).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:00

Heeft hier iemand ervaring met vliegen naar amerika mer Turkish airlines?
Ik vond toevallig een ticket on de 500 euro 480 voor naar Chicago vanaf Rotterdam airport :P
Ben vooral benieuwd naar het entertainment system aan boord en of er vaak genoeg drinken word uitgedeeld..................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:02

Stephanie_M schreef:
Boself schreef:

Ik weet niet of je al 21 bent anders mag je geen bars/discotheken in en alcohol drinken goed om mee te nemen! Maar NY is natuurlijk altijd leuk! Voor vliegtickets zou ik gewoon de KLM website in de gaten houden je kan er vanuit gaan dat als je volgend jaar zomer wilt gaan ondertussen de tickets nog wel een keer zullen zakken naar 500 euro. 500 euro is redelijk de bodemprijs om naar NY te vliegen met een goede maatschappij :).

Nee ik ben 18, maar mijn moeder gaat mee. Weet verder niet hoe streng ze daar zijn, maar ik kan anders ook wel een weekje op cola leven. :D Ik zal de website van KLM wel even in de gaten houden, qua verblijf zat ik te denken om via airbnb iets te boeken omdat dat redelijk goedkoop is en ik niet per sé een hotel oid hoef. Ik weet overigens niet of hier verder voor of nadelen aan zitten. Bedankt voor de tips iig!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:03

je zal in alle bars en horeca gelegenheden je id moeten laten zien dus ja ze zijn streng

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:15

Yes ik ben 26 en zie er echt niet meer uit als 21, maar heb tijdens mijn vakantie me overal moeten legitimeren als we alcohol wilden bestellen. Wordt een weekje cola dus vrees ik ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:16

@Shilady: Turkish Airlines staat bekend als een erg goede luchtvaartmaatschappij. Ik zou wel goed kijken naar de vluchttijden, want je zou zomaar eens een overstap in Istanbul kunnen hebben en héél lang onderweg zijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:17

Ik heb het meegemaakt dat mijn vriendin van 48 alleen een cocktail kreeg als mijn man garant voor haar stond, omdat ze haar ID vergeten was. En haar man, toen 59, moest zich legitimatie laten zien in de supermarkt voor een fles wijn. Inderdaad: cola is ook lekker :-)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:37

MoniqueT schreef:
@Shilady: Turkish Airlines staat bekend als een erg goede luchtvaartmaatschappij. Ik zou wel goed kijken naar de vluchttijden, want je zou zomaar eens een overstap in Istanbul kunnen hebben en héél lang onderweg zijn.

Ga maar uit van die overstap ja!

En een weekje op cola dan inderdaad! Toen ik 20 was lukte het soms wel in NY, maar vorig jaar toen ik 22/23 was heb ik me ook meerdere malen moeten legitimeren.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:41

De overstap tijd die ik heb gevonden is heel redelijk
1 uur en 10 min op de heenweg en 4 uur op de terug weg :)
Dus opzich de prijs wel waard...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:42

Iedereen in onze groep moest zich legitimeren, keer op keer. Zelfs vrouwen die in de veertig waren. :') Geloof dat zelfs Roger (50/60?) gevraagd is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 07:09

Wij hebben ons nog nooit hoeven te legitimeren.
Het enige waar wij raar van opkeken was dat we bij de Publix in Florida geen wijn mochten kopen 's morgens. _O- Dat mocht pas vanaf 11 of 12 uur. Hoe bedoel je hypocriet :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 07:31

Wij hebben een keer ergens gegeten in het zuiden waar we op zondag helemaal geen sterke drank konden krijgen en in de winkels werd op zondag geen wijn verkocht.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:28

shilady schreef:
De overstap tijd die ik heb gevonden is heel redelijk
1 uur en 10 min op de heenweg en 4 uur op de terug weg :)
Dus opzich de prijs wel waard...

Het is wel ook een extra 4 uur om vliegen ongeveer gok ik via Turkije?

Ik zou dan wachten op een aanbieding van KLM of BA denk ik...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:03

Ik heb me in Canada maar 1x hoeven legitimeren, in Amerika nog geen één keer. Ik zie er oud uit :')

Naar Amerika vliegen via Turkije zou ik toch niet snel doen, da's toch helemaal geen logische route?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:21

Daar hebben jullie gelijk in stephanie en berdien...
Denk dat het toch beter is om iets meer te betalen aan de ticket en lekker een directe vlucht op schiphol te scoren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:36

Haha nouja, dan maar cola idd. :) Ik heb ook niet echt het geluk dat ik er oud uit zie, zou eerder 15 als 18 geschat worden. := Wel apart dat je pas na 11 of 12 uur wijn mag halen, heeft de VS meer van die rare regeltjes? :')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:44

Je vliegtijd neemt met 8 uur toe denk ik Shilady. Dat zou ik wel doen voor een extreem goede deal maar dit scheelt gewoon te weinig.
Turkish Airlines is wel een top maatschappij.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:59

In New York maakt het niet uit hoe "oud" je er uit ziet, als je de kroeg in wil (waar een portier bij staat), moet je je legitimeren..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:11

Ik zou ook alleen maar 8 uur langer onderweg willen zijn voor een zeer scherpe prijs..

Wij moesten ons in Vegas vorig jaar op een avond echt 5 keer legitimeren :')