Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 14:07

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 14:15

Ik zou het als ik je zo hoor vooral niet te ingewikkeld maken. Wordt dit de eerste keer alleen? Gewoon in Nederland dan geen optie? Anders in de Eifel een camping met Nederlandse eigenaren?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 14:24

Wat handig kan werken met uitzoeken is op Google maps het gebied pakken waar je ongeveer heen wil,

Dan zoekwoord campings.

Dan komt er van alles naar voren dat je daarna kunt aanklikken en website bekijken.

Afbeelding

Je wil tent, natuur/bos, moezel/eifel dan is dit bijvoorbeeld een optie;

Afbeelding

https://www.xn--strotzbschermhle-pzbg.de/nl/

(Ik ken de camping verder niet, maar even hoe ik zoiets aan zou kunnen pakken)

zonnebloem18

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 14:30

Ik kijk meestal via anwb campings, veel recensies lezen en van de 50 camping blijven er uiteindelijk een stuk of 15 over.
Dan de websites goed bekijken of onze minimale vereisten aanwezig zijn.

Nou doen wij een rondrit, dus 3 campings in 3 weken. We kijken dan ook naar de route af te leggen kilometers en wat er te doen is in de buurt.

En er is niks mis mee om lekker naar Zeeland te gaan ofzo als dat fijner voelt. Wij zijn de eerste 3 jaar ook gewoon in Nederland gebleven omdat dat prettiger voelde.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 14:36

Al bedacht om lid te worden van de SVR?
Ook in het buitenland, vaak Nederlandse eigenaren of NL- sprekend.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 14:37

Wat zoek je voor camping?
Luxemburg is ook niet ver en kom je ver met Nederlands en veel campings met Nederlandse eigenaren of waar ze goed Nederlands spreken.
Eifel is prachtig

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 14:38

Specifiek voor de Eifel: ik vind zelf omgeving vulkaan Eifel erg leuk, mooie meren, wildparken en je bent ook zo aan de moezel. Camping Kylburg zijn wij wel eens geweest.

Niet in de Eifel maar in de Ardennen, maar erg mooie camping om te wandelen en de kinderen vonden de camping echt geweldig. Heel simpel aan een rivier, vuurtje stoken bij de tent of kampvuur plaats: camping Maka. Veel mogelijkheden om te wandelen, vrij rustig op de wandelpaden. Een wat drukkere wandeling is de laddertjes wandeling bij Rochehaut maar die is wel erg tof, zeker met kinderen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 14:38

pinkie87 schreef:
Ik heb momenteel heel veel moeite met het vinden, om het hele plaatje rond te krijgen.

Dan de taalbarrière mijn engels is net mega sterk. Maar weet van mijn zelf best dat het mijn altijd weer lukt.

En het alles zelf moeten doen, heb ehm niet de makkelijkste 2 kinderen (niet erg natuurlijk) want het wel eens uitdaging maakt.

Ow en zit heel erg met de kms wil stiekem heel graag naar zwarte woud of normandie maar is gewoon eigelijk te ver rijden. En dan denk ik weer van ik heb maar 2 wk met de kinderen

Nu staat ons doel de eifel daar is okk genoeg moois. Maar nu nog juiste camping vinden en dat vind ik al lastig door het mega aanbod en ik toch wel selectief wat zoek.

Pinkie, hoe oud zijn je kinderen?
Wat zoek je voor je kinderen? Zwembad, rivier? Animatie voor je kinderen of juist liever niet?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 16:15

Mijn kinderen zijn dan van de zomer 7 en bijna 5

Bij ons mag het echt klein zijn, mijn zoon is mega snel afgeleid en dan loop ik 100x per dag te veel km om hem weer te zoeken waar hij nu weer afgedwaald is _O-

Hebben geen zwembaden en entertainment nodig
Gewoon een beekje of meertje is voor ons al voldoende. Ja klein speeltuintje is altijd fijn.
Liefst beetje met bebossing om de camping heen.

Nee het is niet perse eerste x dat we oppad gaan heb 1x in de caravan van mijn vriendin gezeten een weekje en ben met de tent naar België geweest. Toen was mijn vader gezellig mee, maar die red het niet meer jammer genoeg.

Ik weet ook dat je op Google heel vele vind maar wat er dan te vinden is zijn vaak allemaal van die familiecampings en mis dan heel erg de kleine "bos"campings. Of ik vind ze niet dat kan okk

Daarnaast wil ik echt niet in Nederland blijven, gaan in de meivakantie 3nachtjes naar assen in trekkershutje. Maar ik kom zelf eigelijk heel erg tot mij zelf in de bergen/heuvels.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 16:20

pinkie87 schreef:

Bij ons mag het echt klein zijn, mijn zoon is mega snel afgeleid en dan loop ik 100x per dag te veel km om hem weer te zoeken waar hij nu weer afgedwaald is _O-

Gewoon een beekje of meertje is voor ons al voldoende. Ja klein speeltuintje is altijd fijn.

Nee het is niet perse eerste x dat we oppad gaan heb 1x in de caravan van mijn vriendin gezeten een weekje en ben met de tent naar België geweest. Toen was mijn vader gezellig mee, maar die red het niet meer jammer genoeg.

Ik weet ook dat je op Google heel vele vind maar wat er dan te vinden is zijn vaak allemaal van die familiecampings en mis dan heel erg de kleine "bos"campings. Of ik vind ze niet dat kan okk

Daarnaast wil ik echt niet in Nederland blijven, gaan in de meivakantie 3nachtjes naar assen in trekkershutje. Maar ik kom zelf eigelijk heel erg tot mij zelf in de bergen/heuvels.

SVR, zoals Ikke al poste. Daar zou ik dan voor gaan.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 16:37

pinkie87 schreef:

Kijk toch effe dat linkje van die camping die ik postte.

Is nl exact passend bij wat je omschrijft.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 20:35

F_T schreef:
Wat handig kan werken met uitzoeken is op Google maps het gebied pakken waar je ongeveer heen wil,

Dan zoekwoord campings.

Dan komt er van alles naar voren dat je daarna kunt aanklikken en website bekijken.

[ Afbeelding ]

Je wil tent, natuur/bos, moezel/eifel dan is dit bijvoorbeeld een optie;

[ Afbeelding ]

https://www.xn--strotzbschermhle-pzbg.de/nl/

(Ik ken de camping verder niet, maar even hoe ik zoiets aan zou kunnen pakken)

Ow had deze helemaal nog niet gezien! Denk overheen gelezen.
Dit klinkt wel heerlijk gezellig ga van de week even berichten hoe het zit met beschikbaarheid. Want mijn weken die ik heb zijn sommige dagen niet beschikbaar.

En inderdaad nederland niks mis mee maar heb met mijn exman al jaren in nl gezeten omdat hij niet verder wilde.

Svr was ik lid van maar stopgezet. Omdat er eigelijk ook veel al op internet te vinden is.

Ardennen ben ik 2jaar geleden geweest bij hottem! Super leuke camping hadden we daar

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 07:47

In Limburg, op de grens met Duitsland, ligt camping Hoeve de gastmolen. In de heuvels, met een beek, prachtige omgeving.
https://www.gastmolen.nl/

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:09

Josien_ schreef:
Weet iemand waar we daktenten kunnen bekijken binnen zo'n uur rijden vanaf Eindhoven?
We zijn bij de Wit in Schijndel geweest, maar daar staat weinig en we willen graag nog iets meer zien.

Ik weet niet of er iets is waar je er echt veel kan zien, maar als je al beetje weet wat je zoekt.. dan kan je daarop verder zoeken.
Wij twijfelde tussen decathlon en obelink destijds en hebben die beide bezocht.
Is obelink geworden toen. Beter matras, luxer materiaal en mooier vonden wij hahaha

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:18

Ik hoop dat het niet vervelend is, maar zou ik jullie mening mogen hebben over deze advertentie? Ik denk eraan een tent op de kop te tikken voor op een festival eind mei (elk jaar) dus het hoeft niet enorm in luxe. Lekker ruimte voor je spullen vind ik wel fijn, en een zij ingang ook. Ik ben bang dat deze wat warm is ivm donkere kleur. Wat denken jullie? Als dit een vervelende vraag is, sorry dan en negeer me :) alvast bedankt toch!

We zullen met 2-3 personen gebruiken, dus lekker royaal is het wel.

https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... -bologna-6

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:21

Donker dus juist fijn tegen de zon
Mooie tent

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:44

Ik denk dat deze tent snoeiheet wordt in de zon.
Maar je zou de gok kunnen weten dat het in mei nog niet zo heel warm is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 22:29

PSvanLot schreef:

Elke tent wordt snoeiheet in de zon.

Wij hebben iets soortgelijks als bustent bij de caravan en dat gaat prima als er wat schaduw is.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 22:44

Voor een festival is dat prima!
Bij 3 weken kamperen zou ik er niet gelukkig van worden haha. Ik hou van katoen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 08:37

ikke schreef:
PSvanLot schreef:

Elke tent wordt snoeiheet in de zon.

Wij hebben iets soortgelijks als bustent bij de caravan en dat gaat prima als er wat schaduw is.

Dat dat valt best mee met een fresh and black tent.

En op een festival in de schaduw, ben er op heel veel geweest, en ga overigens nog, maar schduwplekken zijn schaars.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 08:39

Dank voor jullie bevindingen! Ondanks dat het festival 'in het bos' is, zijn de afgebakende kampeervelden volop in de zon.

Ik twijfel nog even, het is wel een zware tent (13.5kg) maar heeft dan ook weer een sta hoogte van 1.90m.

Edit: ik dacht dat die van Decathlon duur waren, maar ik zie daar toch leuke prijs op de Fresh & black 4 persoons tenten en goede reviews. Kuipvorm tentzeil is toch ook wel fijner (die op mp moet ik zelf nog een onderzeil bij halen).

Dank voor jullie inzicht!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 10:40

Voor een festival is dat toch prima. Dat is spullen er in pleuren, uitgeput de tent in, zo lang mogelijk uitslapen en weer naar het terrein. Wij hebben ook een speciale tent voor festivals en dat soort dingen. En dat is heel wat anders dan die waar we mee op vakantie gaan. Het bed ook.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 10:51

Decathlon tenten zijn echt top hoor. Ook tweedehands vaak goed te vinden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 11:46

Hier ook echt heel tevreden over Decathlon en zeker niet duur. Gebruik de tenten al meer dan 8 jaar.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 12:32

De fresh & black zijn heel prima tenten.