Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 16:06

Ik vind het wel meevallen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:26

Nee dat valt reuze mee. Ze zijn er natuurlijk wel. Veel Engelse vond ik. Maar niet vervelend druk.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:30

Oh beter. En lijkt het nou o het wat Italiaanse invloeden heeft?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:32

Kefalonia is erg goed bevallen. Er zijn hier ook best veel Italianen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 18:32

Ja, klopt maar minder dan op Corfu. Er zijn ook wel vrij veel Italiaanse toeristen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:50

Ik vind in het voor- en naseizoen altijd de drukte/toerisme wel meevallen, meestal gezellig druk, beetje leven.
Maar vanaf half juli tot eind augustus wil ik op de populaire eilanden niet zijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:39

Ik ga altijd in sept. Dus geen idee hoe het hoogseizoen is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:59

Electra63 schreef:
Ik vind in het voor- en naseizoen altijd de drukte/toerisme wel meevallen, meestal gezellig druk, beetje leven.
Maar vanaf half juli tot eind augustus wil ik op de populaire eilanden niet zijn.

Nee maar dat was ik sowieso niet van plan. Vorig jaar 1 keer gedaan in Italië omdat ik in het onderwijs werk, maar dat is voor mij echt een dealbreaker om niet meer in het onderwijs te werken hoor :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:51

Wij gingen vroeger met de kinderen altijd in het hoogseizoen. Behalve dat het duur en druk was, was het ook altijd bloedheet.
Ik ben blij dat we tegenwoordig in het voor- en naseizoen kunnen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 23:08

Electra63 schreef:
Wij gingen vroeger met de kinderen altijd in het hoogseizoen. Behalve dat het duur en druk was, was het ook altijd bloedheet.
Ik ben blij dat we tegenwoordig in het voor- en naseizoen kunnen.

Ja ik vind het ook altijd fijn om net een beetje na de hoog zomer te gaan.
Alle collega’s zijn terug en ik mag nog.
Het is vaak ook iets goedkoper.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 07:13

Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan in juli/augustus te gaan. Mijn ouders werkten in het onderwijs en ikzelf nu ook. Nu kamperen wij wel hoofdzakelijk dus dat scheelt wel in de kosten qua accomodatie. Toen ik nog vloog boekte ik mijn ticket altijd al heel vroeg, dan viel dat in de prijs ook wel mee.

De enige plek waar ik me de afgelopen jaren echt aan de drukte heb gestoord is Parga.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 07:27

Parga wil ik altijd nog wel heen. Maar ik ben lichamelijk gewoon minder en denk dat het wat zwaar word zo tegen een heuvel opgebouwd dorpje. De hotels die ik leuk vond lagen allemaal hoog. En ja naar beneden lopen prima maar je moet ook weer terug.
Misschien ooit nog wel eens.
Voor nu eerst dit jaar Zakynthos met een dagje uit naar kefalonia.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:22

Wij vertrekken 1 september en dat scheelt zoveel met de dagen en weken ervoor. Wij betalen €450 pp voor de hele reis maar als je 28 augustus gaat is het €650 pp. Die €400 euro die we overhouden besteed ik dan liever op bestemming. :D Maar snap dat je met kinderen wel moet..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:29

Hèt is nu al gigantisch veel drukker dan toen we 2 weken geleden aan kwamen. Wij gaan normaal eerder of later, maar door studie lukte dit niet dit jaar.
In Parga zaten we in hotel Angela.
Net buiten de drukte, maar binnen 200 meter op de boulevard via een vlakke weg. Ze hadden geen zwembad (voor accomodaties met zwembad moet je steil omhoog), maar de zee ligt voor de deur
Was heerlijk.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:25

baudyh schreef:
Parga wil ik altijd nog wel heen. Maar ik ben lichamelijk gewoon minder en denk dat het wat zwaar word zo tegen een heuvel opgebouwd dorpje. De hotels die ik leuk vond lagen allemaal hoog. En ja naar beneden lopen prima maar je moet ook weer terug.
Misschien ooit nog wel eens.
Voor nu eerst dit jaar Zakynthos met een dagje uit naar kefalonia.

Ik zat 5 jaar geleden in Ammoudia. Dat ligt op 20-30 minuten rijden ten zuiden van Parga. Het strand is er veel mooier, een hele fijne baai om te zwemmen en (toen) nog niet zo toeristisch. Vooral druk in het weekend met locals.
En met een (huur)auto ben je ook zo in Parga voor een dagje of dineren.
En in Ammoudia zijn bij de pier ook genoeg restaurantjes met o.a. (vers gevangen) vis.

Parga
Afbeelding

Ammoudia pier/rivier Acheron
Afbeelding

Ammoudia strand
Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:26

Kalimera {:}

Gisteren aangekomen in Athene. Ging allemaal pijnloos.
Gisteravond zeer decadent gegeten in een oesterbar in Zea Marina.

Morgen gaan we op weg naar Kythnos en daarna Paros of Syros afhankelijk van de wind.

Onze katten hebben gezelschap van een Neefje(21 jaar) van mijn man.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 12:37

Heerlijk, Natasja, veel plezier!

Ik zit erover te denken om mijn vakantie anders in te vullen. Ik word toch niet heel enthousiast van alle dingen die gezegd worden over Naxos/Santorini. Dat het er nu zo druk en toeristisch is :n
Dus nu ben ik aan het kijken naar Lesbos :+ Die tickets naar Santorini heb ik verleden jaar al betaald dus dat voel ik toch niet meer in mijn portemonnee.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:22

Ik zou Naxos inwisselen voor Paros. Santorini is buiten het hoogseizoen echt erg mooi hoor. Wanneer ga je?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:40

Fitzroy schreef:
Heerlijk, Natasja, veel plezier!

Ik zit erover te denken om mijn vakantie anders in te vullen. Ik word toch niet heel enthousiast van alle dingen die gezegd worden over Naxos/Santorini. Dat het er nu zo druk en toeristisch is :n
Dus nu ben ik aan het kijken naar Lesbos :+ Die tickets naar Santorini heb ik verleden jaar al betaald dus dat voel ik toch niet meer in mijn portemonnee.

Lesbos vond ik leuk en zeker niet te druk.
Gewoon gezellig en gemoedelijk.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:58

Fijne vakantie natasja.

Lesbos vond ik wel leuk. Alleen spijt dat we geen auto hadden gehuurd. De toertjes die we deden vond ik niet zo.
Petra en Molivos vond ik erg leuk.

We gingen daar Ouzo kopen in een ouzo winkel. Zegt de eigenaar; ik heb wel betere dan wat jullie nu uitkiezen. Ik laat het proeven. Dronken en met andere/ goedkopere flessen die inderdaad lekkerder waren rolden we de winkel uit. We kregen ook nog een dienblad kado.

Ik wil weer terug naar Griekenland. Ik heb altijd heimwee op vakantie, maar zodra ik thuis ben wil weer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:06

Lesbos zou ik alleen nog doen als ik een auto zou huren. Maar zou er best nog wel eens terug willen omdat ik de vorige keer weinig heb gezien.

Veel plezier Natasja!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:09

raket schreef:
Fijne vakantie natasja.

Lesbos vond ik wel leuk. Alleen spijt dat we geen auto hadden gehuurd. De toertjes die we deden vond ik niet zo.
Petra en Molivos vond ik erg leuk.

We gingen daar Ouzo kopen in een ouzo winkel. Zegt de eigenaar; ik heb wel betere dan wat jullie nu uitkiezen. Ik laat het proeven. Dronken en met andere/ goedkopere flessen die inderdaad lekkerder waren rolden we de winkel uit. We kregen ook nog een dienblad kado.

Ik wil weer terug naar Griekenland. Ik heb altijd heimwee op vakantie, maar zodra ik thuis ben wil weer.

Ja ik heb toen ook geen auto gehuurd maar vond de toertjes die wij deden wel heel leuk.
Wij zijn met de bus naar een ouzo fabriek gegaan. Toen door naar een vissersdorpje. Daar een wandeling gemaakt naar boven. Toen op de boot naar een mooi strand. Daar zwemmen en eten en toen met de bus weer terug.

We zijn ook een dag met een boot gegaan. Lekker naar allerlei onbewoonde eilandjes. Niet te veel deelnemers. Een stuk of 50 Max. BBQ op de boot.
Erg leuk was dat.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:15

Voor mensen die overwegen naar Lesbos te gaan... zeker een auto huren :j wij hebben dat nu 2 jaar op rij gedaan (jaren daarvoor niet) en je komt echt de mooiste (verlaten) plekjes tegen... echt pareltjes <3

Alleen doe niet zoals wij vorig jaar met een Nissan Micra Google maps volgen, dat gaat niet goed :=

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:06

Fijne vakantie Natasja!

Ik vond Paros ook een leuk eiland, wij hebben dat toen gecombineerd met Milos en Folegandros en dat was echt een leuke combinatie!

Lesbos ben ik 2,5 jaar geleden in februari geweest voor vrijwilligerswerk in Moria en ik was toen niet zo enthousiast over het eiland. Maar als ik jullie allemaal zo lees moet ik het misschien nog eens tweede kans geven onder andere omstandigheden!

Nog een weekje voor wij gaan! Mijn vader is inmiddels gelukkig ook uit het ziekenhuis :)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:10

Fijne vakantie allemaal,

Wij moeten nog 40 dagen wachten hahaha.