USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:13

Ik spaar m'n zakgeld op de volgende manier bij elkaar.
Bij elke keer boodschappen koop ik zegels bij appie. 490 zegels zijn 52 euro waard. Dus al 3 euro winst. Dat volle boekje gaat in een envelop.
Bij elke keer boodschappen leg ik de muntjes apart. Dit spaar ik op tot een bepaald bedrag en gaat in de vakantie envelop.
Extraatjes zoals tegemoetkoming gehandicapten( ik ben een wajonger) op de spaarrekening.
Toen ik vorig jaar zonder werk kwam was het eerste wat ik te horen kreeg: goh je hebt een uitkering en je kan op vakantie.
En zo kom ik dus aan me extra centjes :+ :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:35

purny schreef:
Bij elke keer boodschappen koop ik zegels bij appie. 490 zegels zijn 52 euro waard. Dus al 3 euro winst. Dat volle boekje gaat in een envelop.

Ook een tijd gedaan. 6% rendement, dat krijg je nergens! :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:47

Anneert schreef:
je hebt ook mensen die elk jaar naar dezelfde camping in Frankrijk gaan, dus mogen wij ook het rondje opnieuw doen. Er zitten wel weer nieuwe dingen voor ons bij :)

Hear hear hear. _/-\o_

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 22:52

Ga je nou alweer naar Amerika? Die mensen beseffen waarschijnlijk niet hoe groot het land is... |o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:52

Ach, ieder moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Wij gaan heerlijk 2 tot 3 x per jaar op vakantie, maar ik geef bv. weer niets om kleding, schoenen, make up en andere modedingen. Ik shop al mijn kleding in de USA en verder koop ik vrij weinig. Ook doe ik niet mee aan setjesgekte, ik shop ook voor de paarden alleen functioneel.
Wij gaan komend voorjaar voor de 5e keer naar Florida, dus waarom zou je niet hetzelfde rondje doen in het ZW? En volgend jaar ook voor de 3e keer op rij naar Kefalonia :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:57

Nadir schreef:
Ga je nou alweer naar Amerika? Die mensen beseffen waarschijnlijk niet hoe groot het land is... |o

Ha ja, zo kregen wij eens bericht dat het toch wel slecht weer was zeg, daar in Amerika. Hadden ze op TV gezien dat het sneeuwde in New York City. Wij zaten in San Diego in de zon *\o/* .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:20

Ik heb hetzelfde toen mensen vroegen hoeveel storm chasen nou eigenlijk kost. Je bent zo 5.000 euro in 10 dagen / twee weken kwijt. Tja, ik wilde het dan ook al sinds mijn tienerjaren... En aangezien ik de laatste jaren heb gewerkt, valt er zo nu en dan eens iets te sparen. Op naar de volgende chase vakantie. :Y)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:57

purny schreef:
Bij elke keer boodschappen leg ik de muntjes apart. Dit spaar ik op tot een bepaald bedrag en gaat in de vakantie envelop.
Extraatjes zoals tegemoetkoming gehandicapten( ik ben een wajonger) op de spaarrekening.
Toen ik vorig jaar zonder werk kwam was het eerste wat ik te horen kreeg: goh je hebt een uitkering en je kan op vakantie.
En zo kom ik dus aan me extra centjes :+ :D

Zegels bij de appie werkt toch bijna niet? 490 euro boodschappen zijn bijna 2 maanden boodschappen doen dus... Stel je krijgt 6 boekjes vol in een jaar is dat 18 euro "winst". Dat werkt toch alleen als je echt een groot gezin hebt en daadwerkelijk veel boodschappen doet?

Of ben ik hier nou gewoon te lui om zegels te verzamelen? Haha

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:17

Ik denk dat ze bedoelde 49 zegels is 52euro waard.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 05:45

Wij zijn dit jaar ook al weer voor het 4e jaar op rij naar Hawaii geweest. Ook al ga je naar dezelfde eilanden doe je toch elke keer weer andere dingen en sommige dingen zijn zo bijzonder dat het geen straf is om het nog een keer te bezoeken.

1,000 euro PP lijkt mij erg krap, al hangt het er een beetje vanaf met hoeveel man je op vakantie gaat. Zou in ieder geval de camper inruilen voor kamperen of goedkope hotels en evt. korter gaan. Des te flexibeler, des te meer mogelijkheden. Ik plan onze vakanties soms ook aan de hand van wat op dat moment het goedkoopste is.

Heeft er verder niemand Halloween gevierd? Voor mij was het dit jaar wel heel erg druk, maar dat was (behalve erg vermoeiend) ontzettend leuk! Klik om mijn outfits te zien in het Halloween topic.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 07:36

Ik spaar AH zegels voor het kattenhotel tijdens onze vakantie :) altijd een fijn zakcentje

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 08:04

Haha wat een leuke foto's Guinevere, wat zullen de kinderen geschrokken zijn van je!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:52

Kreeg de nieuwe reisgids van Dolfijn Vakanties gister in de bus. Hup, gelijk bij het oud papier. Niks geen groepsreizen meer voor mij.

Dat luchtte echt super op voor mij! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:40

Als ik 490 zegeltjes plak krijg ik 3 euro extra. Dus ipv 49 euro krijg ik 52 euro. Het beste systeem die er is

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 09:52

Ik vind het knap dat je met zulke kleine bedragen zo'n reis bij elkaar kunt sparen. Dat is mij nog nooit gelukt. ;)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:53

Even advocaat van de duivel hoor Purny, maar hou je onderaan de streep niet meer over als je gewoon je boodschappen doet bij de Aldi/Lidl?

HD, dat deze vakantie je niet zo is bevallen wil toch niet zeggen dat je nooit meer met die organisatie op vakantie hoeft te gaan? Ik dacht dat je al eerder reizen met deze organisatie had gemaakt die juist wel goed waren bevallen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:00

Aldi en lidl zijn echt niet altijd goedkoper hoor :n en niet altijd dichtbij

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:31

Lidle heeft ook nog eens de helft niet van wat ik nodig heb...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:47

Nadir schreef:
Ik vind het knap dat je met zulke kleine bedragen zo'n reis bij elkaar kunt sparen. Dat is mij nog nooit gelukt. ;)

Dank je! Ben ook heel erg trots op mezelf.
@vanilla: appie is de enigste supermarkt bij mij in de buurt. Dus dat is wel jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:47

Ach wij krijgen ook vaker de vraag waarom we niet in een echt huis gaan wonen. Nou, wij wonen in een leuke, ruime maisonnette en zijn daar erg tevreden mee. Onze maandlasten zijn niet belachelijk hoog, we werken allebei fulltime en zo kan je best wel wat sparen in de maand. Wij hebben geen overdreven dure hobby's, gaan bijna nooit stappen, en letten een beetje op de centen met boodschappen doen etc dus wij kunnen geregeld op vakantie gaan. De meesten in onze omgeving begrijpen dit echt niet. Ik geniet van ons leventje zo, en werk behoorlijk hard om dit te kunnen.

Wat ik dan weer niet begrijp is waarom mensen het nodig vinden om telkens weer te vragen of we niet gaan verhuizen, kinderen gaan krijgen, en of ik niet minder wil gaan werken. Alsof we in een krot wonen, ik zonder kids dood ongelukkig zou zijn en alsof het abnormaal is dat ik 40 uur werk. :+

Trouwens Annash, met een beetje mazzel ben ik over 2 weken in Shrewsbury. ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:49

purny schreef:
Als ik 490 zegeltjes plak krijg ik 3 euro extra. Dus ipv 49 euro krijg ik 52 euro. Het beste systeem die er is

Duur systeem. Bij de plus koop je voor 4 euro 180 zegels en krijgt 6 euro terug. Stuk beter rendement ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:19

knabbelgirl schreef:
purny schreef:

Duur systeem. Bij de plus koop je voor 4 euro 180 zegels en krijgt 6 euro terug. Stuk beter rendement ;)

Niet duur. Minder rendabel. Maar als je een PLUS in de buurt hebt liggen inderdaad nog beter.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:38

Ik ben alleen afhankelijk van de appie.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:52

purny schreef:

Ja maar je mag bij elke euro maar 1 zegel kopen toch? dus je moet eerst 490 euro boodschappen doen....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:00

Die boodschappen koop ik toch wel bij elkaar. Het is een leuk extraatje