Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 16:00

Volgende week zaterdag.

Oh dat is inderdaad heel naar Suor. Heel veel sterkte met je vader.

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 23:29

O wat naar, Suor. Wonen je ouders in Griekenland? Kun je anders niet op Thessaloniki vliegen en daar een auto huren?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:11

Suor schreef:
Wanneer vliegen jullie Natasja?

Bij ons is er een vervelende situatie.. Mijn vader ligt in Volos in het ziekenhuis met 4 gebroken ribben en ook nog op de covid afdeling omdat hij nog positief testte van een oude besmetting.
M'n moeder mag niet bij hem en de zorg is niet bepaald optimaal...

Voor ons nog 2, 5 week voor we in Griekenland zijn. Ik had nog gekeken voor een vlucht naar Volos om dit weekend over te gaan, maar die waren er helaas niet.

Sterkte en beterschap voor je vader !
In het buitenland in een ziekenhuis liggen is niet fijn.
Mijn nichtje heeft eens een ernstig scooterongeluk gehad met hersenletsel. De ANWB-reisverzekering heeft toen ontzettend goed geholpen en veel gedaan voor mijn zwager en schoonzus. Mijn nichtje lag gelukkig in een privé ziekenhuis i.v.m. haar zware letsel, daar is de zorg wel beter en uiteindelijk na een week of 3 overgebracht naar Nederland.
Er vloog zelfs een verpleegkundige mee.
Zij waren erg blij toen met de ANWB.
Maar door Corona zal dit allemaal veel lastiger zijn.
Ik hoop dat je moeder daar ook wat steun en hulp heeft.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 09:47

Da's idd een vervelende situatie Suor, sterkte.

Fitzroy, ik zit nu in Elektra appartments. Heel simpel en basic, wel keurig schoon, maar ach, ik slaap er alleen
De rest van de tijd vertoef ik meestal bij Thalassa en dat zit er zowat om de hoek, dus vandaar mijn keus.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:51

Bedankt allemaal!

Ze wonen daar niet, maar zijn (lang) op vakantie. Het zou alleen om dit weekend gaan dus op Thessaloniki vliegen werd dan wel weer een hoop geregel. Hij is gelukkig ook stabiel en kan weer redelijk zitten. We vertrekken over twee weken dus dat schiet gelukkig ook echt al op.

De ANWB is inderdaad heel behulzaam, ze hebben m'n vader ook in het ziekenhuis opgebeld om te vragen hoe het gaat, heel netjes! Achteraf had hij ook beter naar een privé ziekenhuis kunnen gaan, maar in alle hectiek hebben ze daar niet bij stil gestaan en hier werd hij door de ambulance heen gebracht.

M'n moeder krijgt op de camping gelukkig een hoop hulp. Er is ook een Nederlandse man die met alles wil helpen. Dus dat is heel fijn!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:02

Suor, dat is een flinke tegenvaller. Hoop dat ie snel opknapt en geen last krijgt dat hij op een Corona afdeling ligt.

Heerlijk al die foto's weer. Wij moeten nog even voordat we heen mogen. Maar met weer hier geen klachten. Ga over 2 weken oppassen bij mensen met zwembad en paarden. Dus mag ☺️ qua weer zo wel blijven. Of evt iets warmer.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:20

Ik ga half oktober naar Chalkidiki en dan het plaatsje Metamorfosi. We gaan 8 dagen en huren een auto, iemand nog aanbevelingen welke plekken we echt moeten bezoeken in die regio?

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:08

sunny16 schreef:
Ik ga half oktober naar Chalkidiki en dan het plaatsje Metamorfosi. We gaan 8 dagen en huren een auto, iemand nog aanbevelingen welke plekken we echt moeten bezoeken in die regio?

Heel leuk!! Wij zijn in april op Sithonia geweest. Het is zo mooi daar! Wij zijn de vinger helemaal rond gereden, onderweg kom je echt langs een hoop mooie strandjes!

Op Kassandra zijn we nog in Afytos geweest dat vond ik een leuk dorpje met mooi uitzicht.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:42

Zijn er mensen die recent vanaf schiphol hebben gevlogen met die ellende qua wachttijden? Enig idee tot hoe laat het wel een beetje normaal te doen is allemaal?

Zitten rond te kijken en vragen ons af of een vlucht van 05:00 sochtends niet voor zulke enorme wachttijden zorgt…

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:47

Yltje schreef:
Zitten rond te kijken en vragen ons af of een vlucht van 05:00 sochtends niet voor zulke enorme wachttijden zorgt…

Ik heb het gevoel dat dat juist de piektijden zijn voor de vakantievluchten. Juist chartervluchten gaan op die tijden. Maar ik heb geen idee waar je goed aan doet nu met Schiphol.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:00

Yltje schreef:
Zijn er mensen die recent vanaf schiphol hebben gevlogen met die ellende qua wachttijden? Enig idee tot hoe laat het wel een beetje normaal te doen is allemaal?

Vorige week, vlogen om 5:50. Waren binnen een 1,5 door alles heen, incl koffer inchecken. Op zaterdag

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:35

Dat klinkt niet vervelend Jester.

Het is inderdaad gewoon heel lastig waar goed aan te doen, sommige vluchten zijn niet vanaf een ander vliegveld te krijgen.. wij zijn wat last minute opzoek (Earth helpt ons ook, superlief!) dus beseffen dat we op sommige dingen gewoon aan moeten passen, alleen 5 uur wachten heeft natuurlijk geen voorkeur.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:09

Jaaa we hebben geboekt en we gaan in september 6 dagen naar Corfu! We wilden niet te lang weg ivm onze dieren en overname melkveebedrijf maar toch wel even paar dagen zon, natuur, strand en lekker eten.

Ik ben jaren geleden eens op Rhodos geweest, m'n vriend is nog nooit naar Griekenland geweest dus ben benieuwd wat hij ervan vindt!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:13

Jildau schreef:
Jaaa we hebben geboekt en we gaan in september 6 dagen naar Corfu! We wilden niet te lang weg ivm onze dieren en overname melkveebedrijf maar toch wel even paar dagen zon, natuur, strand en lekker eten.

Ik ben jaren geleden eens op Rhodos geweest, m'n vriend is nog nooit naar Griekenland geweest dus ben benieuwd wat hij ervan vindt!

Lekker aftellen !

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:39

Heerlijk Jildau!! Gewoon ff samen genieten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:50

Mag ik een tip geven voor wie naar kefalonia gaan? https://wildnature-expeditions.gr/about-us/

Ik heb met hun een paar jaar terug een caving tour gedaan en het is echt een van de tofste ervaringen die ik heb gedaan. Wij waren er destijds in het voorseizoen dus alleen met de gids en een vriend van hem. Vleermuizen, ondergronds meer, de stilte, het donker en gewoon een soort van andere wereld

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 12:38

Heerlijk Jildau. Ik ga ook in sept. Net de hele vakantie betaald. Ppffff nu weer sparen. Ha ha

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:53

Wij hebben besloten voor een weekje Samos half augustus! Al helemaal zin in :j

Mijn vriend is echt al heel vaak op de griekse eilanden geweest en na vorig jaar Rhodos wilde ik nu een iets groenere versie :Y)

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:14

Fijne vooruitzichten Jildau en Yltje!

Ik las net het volgende over corona op de nieuwssite Parakalo:
'Ze zeiden wel dat de commissie van deskundigen die de regering adviseert, een aanbeveling zal doen om mondkapjes weer verplicht te stellen in alle openbare binnenruimtes, zoals supermarkten en winkels. Een maand geleden werd die maatregel afgeschaft.'

Ik ga voor de zekerheid maar een voorraadje mee nemen...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:31

Kan niet alles bijlezen. Maar er dragen hier vrij veel locals mondmaskers in de drukte en handschoenen. Met name ouderen.
Kefalonia is fantastisch, maar heb áltijd heimwee dus het vooruitzicht naar huis te gaan is ook heerlijk.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:45

Als ik in Griekenland ben heb ik echt nooit heimwee naar huis.
Ha ha
Kefalonia blijft zeker een speciaal plekje in mijn hart houden . Ga ik zeker nog eens naar terug

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:03

raket schreef:
Kan niet alles bijlezen. Maar er dragen hier vrij veel locals mondmaskers in de drukte en handschoenen. Met name ouderen.
Kefalonia is fantastisch, maar heb áltijd heimwee dus het vooruitzicht naar huis te gaan is ook heerlijk.

Vroeger gingen wij 4 weken en ik heb echt nog nooit heimwee gehad
Sterker nog, ik heb weleens gehuild dat we naar huis moesten :D

Ik kan waarschijnlijk eind september nog wel een weekje vrij krijgen, maar ik wacht op een last-minute denk ik.
Stel dat er weer allerlei vervelende Corona-maatregelen komen, dan kan ik de vakantie eventueel uitstellen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:19

De twijfel tussen Kefalonia waarvan we al jaren roepen te gaan en Samos is het toch uiteindelijk Samos geworden 10 dagen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:23

Flowq schreef:
De twijfel tussen Kefalonia waarvan we al jaren roepen te gaan en Samos is het toch uiteindelijk Samos geworden 10 dagen :D

Leuk ! Wanneer gaan jullie?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:43

Dus Kefalonia is een aanrader? Die kom ik trouwens veel tegen hier, is het dan ook heel toeristisch?