Turkije 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammiej

Re: Turkije 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:15

Ik vertrek morgen naar Kusadasi Go jij! Go jij!
Heb er echt zo'n zin in..heerlijk! Vooral het idee dat ik op een zaterdag ga en het dan gewoon lekker enorm druk op m'n werk zal zijn!

M'n vriendin is als het goed is net geland van haar reis Turkije en komt meteen naar mij toe om mij te
helpen met inpakken, mijn haren nog even te verven en alles door te nemen voor verzorging van m'n peerdske Vork

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 09:33

Natje_Spirit schreef:
Ik ga in september terug naar Turkije, naar Kusadasi in het Grand Blue Sky hotel aan Lady's Beach. Super hotel met heel lekker eten, het is nu denk ik m'n 6de keer dat ik naar de Blue Sky ga. Ben ook al in Marmari's, Side en nog enkele andere plaatsjes geweest maar het liefst ga ik naar Kusadasi, er is zelfs een Nederlands restaurant met Nederlandse uitbaters, heel erg leuk om eens in je eigen taal te kunnen praten Lachen ook al ben ik Belgisch en het is dan ook nog eens erg lekker je kunt er oa saté's in pindakaassaus eten Clown

Dat is bijna overal wel, in Marmaris zitten er 2 van dezelfde eigenaar Lachen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 09:33

Sammiej schreef:
Ik vertrek morgen naar Kusadasi Go jij! Go jij!
Heb er echt zo'n zin in..heerlijk! Vooral het idee dat ik op een zaterdag ga en het dan gewoon lekker enorm druk op m'n werk zal zijn!

M'n vriendin is als het goed is net geland van haar reis Turkije en komt meteen naar mij toe om mij te
helpen met inpakken, mijn haren nog even te verven en alles door te nemen voor verzorging van m'n peerdske Vork

Waarom doe je dat?
Haar verven is eigenlijk heel slecht voordat je op vakantie gaat, aangezien je daar met gloor, zeewater en felle zon te maken hebt. Als ik jou was zou ik dat lekker later doen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:12

Misschien wil ze blond zijn of juist niet? Tong uitsteken

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:34

Samcha_19 schreef:
JumpingQueen,

Erg leuk voor haar dat ze willen gaan trouwen, maar ze moet er goed over nadenken!

İkzelf woon in Turkije en heb het hier erg naar mijn zin. Heb wel eerst mijn school afgemaakt en gewerkt. Als ze echt naar Turkije wil moet ze er goed over nadenken. Ze kan beter eerst voor een langere tijd daar naartoe gaan. Hier leven betekend namelijk niet dat ze heel haar leven vakantie viert. En wat betreft de papieren om naar Nederland te gaan gaat dit, zoals Nathalie zegt, niet meer op. Zitten heeeeel veel regeltjes aan vast.

Hey wat leuk! Waar woon je ergens?
En over dat nadenken ben ik het met je eens. Het is echt niet zoals de meeste (en ook ik voordat ik vertrok hoor Knipoog ) denken dat het is. Ik heb (helaas) ook nogal wat meiden zien komen en snel weer gaan.
Als ik dat meisje was zou ik hier even flink werken en sparen, en dan voor langere tijd 'vakantie' vieren daar. Knipoog daar heeft ze een stuk meer aan, zeker om die jongen beter te leren kennen.
En ik raad ook eigenlijk altijd aan om op vakantie te gaan anar de geboorteplaats, om familie te ontmoeten enzo! Dan heb je al vrij snel door hoe serieus de jongen is.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:37

@Nathalie en de rest: thnx voor de tips ga ik zeker aan haar doorgeven!! waar woon jij in turkije ? en wat was de reden dat je ernaartoe bent verhuist is je paardje mee?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:13

Mijn vriendin is naar Turgut reis, dichtbij Bodroem.

(zegt ze iig)
Is nu weg. en nu op msn via d'r eigen laptop.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:42

Ik woon niet meer in Turkije. We wonen nu ik geloof bijna 10 maandjes weer in NL. Haha!
Ik heb bijna 2,5 jaar in Turkije gewoont zonder paardje, ook voor een turkse jongen. Knipoog
Hebben dus in Marmaris gewoont. Omdat het leven daar écht zwaar is (iets wat je als toerist niet echt in ziet..) zijn we naar NL gekomen.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:48

ben je met hem getrouwd?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:12

Nee we zijn wel al bijna 3 jaar verloofd Clown, maar nog niet getrouwt. Lachen Dat komt nog wel, ik wil namelijk een super mooie bruiloft en daar heb je centjes voor nodig. Haha! Knipoog

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:13

gefeliciteerd dan Haha!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:42

Vermaken jullie je nog in Turkije?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:26

Ik ga woensdag naar Turkije! Ik vlieg naar Istanbul en dan reizen we door naar zuidoosten, om naar Iran te gaan, waar we wel eventjes blijven. Ik heb er zo'n zin in!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:35

Samy schreef:
Vlak bij de grens van Irak, is het geen Turkmenistan jongen?
Ze heeft hem dit jaar op vakantie ontmoet en hij wil nu al trouwen?
Elke jongen zegt dat, in ieder geval vrienden van mij hoor ik dat elk jaar weer tegen meisjes zeggen en die pakken ze helemaal in. Tuurlijk zitten er ook goede tussen (kijk maar naar Nathalie & Levent), maar om iemand die je alleen op vakantie hebt gezien is heel erg moeilijk om te vertrouwen, dan zouden ze eens na de vakantie periode af moeten spreken, is hij heel anders en Turkije is heel anders!

Dat is waarschijnlijk een Koerdische jongen. Dat meisje moet oppassen, want vreemdgaan door de de man wordt niet als fout gezien in de Turkse cultuur! Al zijn er natuurlijk altijd jongens die dat niet doen, maar die zijn VER in de minderheid.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:21

nee hij is geen koerdische

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:17

Nou sorry maar in de Turkse cultuur wordt vreemdgaan echt wel als fout gezien. Misschien 100 jaar geleden niet. Clown
Ik denk overigens als hij tegen Irak aan woont dat hij wel Koerdisch is, maar dat hoeft ook niet veel te zeggen.. (al vind mijn vriend van wel. Knipoog 0

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:18

Ik ben net een paar dagen terug uit Turkije, vakantie in Alanya Lachen .

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:59

Hoe was het daar?

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:01

Ik ga over anderhalve week naar Bitez, dat is een klein dorpje in de buurt van Gumbet en Bordrum!

Ik kom daar al 6 jaar en ben zoo blij dat ik terug mag! ik mis al mijn vrienden daar en Alle zwerf honden en paarden natuurlijk! hahha

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:47

joke20 schreef:
Hoe was het daar?

Warm Tong uitsteken . Ik kan zelf niet zo goed tegen hitte (ja, waarom ga je dan naar Turkije? Tong uitsteken ). Maar het viel me nog wel mee. Er stond daar wel een lekker briesje waardoor je het in de half zon/ schaduw prima kan uithouden.
De stad zelf was ook erg leuk, alleen was het gewoon te warm om lekker te winkelen ofzo, dus we hebben daar niet zo heel lang rond gelopen. Gewoon wat georganiseerde activiteiten ondernomen (raften etc).

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:56

Ik ben vooral avonds winkels weze kijken, was overdag te warm daarvoor.

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:48

@Nathalie

İk woon doordeweeks in Ankara en in de weekenden zwerf ik tussen ons huis in Ereğli (waar mijn verloofde woont en werkt) en onze vakantiewoning Haha!. İk ben dus ook hier naartoe gekomen voor mijn verloofde, maar hier is wel een relatie van 6 jaar aan vooraf gegaan. İk ga nu in Ankara naar school om de Turkse taal echt volledig onder de knie te krijgen aangezien ik hier wil werken. Ook mijn verloofde en ik zullen dit of volgend jaar gaan trouwen.

@Jumping Queen
İk hoop dat je vriendin de juiste keuze gaat maken. İk hoop alleen wel zoals ik zei, en waar Natahlie het mee eens is Knipoog , er goed over nadenkt. De familie ontmoeten is inderdaad ook een goed idee. İk kende mijn schoonfamilie al voordat wij een relatie kregen en dit scheelde echt een hoop.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:35

Scheelt idd veel om je schoonfamilie te kennen. Toevallig was mijn schoonfamilie op bezoek bij mijn verloofde toen ik hem leerde kennen dus had ze al vrij snel ontmoet. Was even een halve shock voor mij toenertijd haha. Bloos Al dat geknuffel enzo! Nagelbijten / Gniffelen

Jeetje hoelang woon je nu al daar? Ankara lijkt me helemaal niets om te wonen hihi.
Mijn vriend is geboren vlakbij Ankara en daar zijn we ook vaak geweest natuurlijk. Ook in Ankara zelf.
Hebben een tijdje bij hem thuis ingewoont maar dat hield ik niet vol. Niets te doen daar.
Goed dat je naar school gaat! Dat miste ik wel! Maar ik heb het ontzettend makkelijk en snel onder de knie gekregen door te luisteren, proberen zelf te vertalen en vooral door TV KIJKEN! Haha!

Waar komt je verloofde vandaan? Ook echt uit Ankara? (of Eregli?) En waar staat jullie vakantiewoning? Haha!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:57

Woensdag vliegen we weer naar Turkije, ik heb er echt zin in. Weer iedereen zien daar, en lekker weer natuurlijk!

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:05

İk woon hier nu sinds januari, maar ben hiervoor al een aantal keer voor heel lange vakanties geweest (9 weken enzo). Ankara is wel leuk om te wonen hoor, in ieder geval vind ik Bloos. Jou vriend komt misschien uit een dorpje vlakbij en daar is vaak niet zoveel te doen nee. Bij ons zijn er zoveel winkelcentra dat je wel een 2 weken zoet bent om ze allemaal achter elkaar te bezoeken Haha! . İk heb het er prima naar me zijn en iedereen heeft weer een andere mening. İk zou bv weer niet zo snel in de grote steden in het zuiden willen wonen. Maar goed ook dat iedereen anders denk, anders krijg je wel erg grote steden hier Haha! .

wij hebben een vakantiewoning in het noorden van Turkije, waar mijn verloofde ook geboren is. Hij heeft wel bijna heel zijn leven in ankara gewoont. Karadeniz is echt een super mooie oomgeving, heel anders dan in het zuiden van Turkije, en wil er het liefst iedere dag naartoe!! echt vakantiesfeer.

De taal vind ik hier het belangrijkste. heb jij daar in het begin problemen mee gehad Nathalie?? İnderdaad veel lezen en tv kijken, maar mis af en toe het Nederlands wel hoor Knipoog.

Voor iedereen die nog naar Turkije komt, het is lekker weer dus denk niet dat jullie je daar zorgen over hoeven te maken, als jullie de regen maar in Nederland laten Clown .