Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:51

Wat een kou! Ik sprak eergisteren mijn zoon in Australië. Hij had een vriend op MSN uit Alberta en bij Peet was het 42 graden boven nul, bij Jeroen 42 graden onder nul :-)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:49

Smile.... grappig is dat. Ga je wel eens naar Australie?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:24

balance schreef:
Ga je wel eens naar Australie?

Nee, ik ben nog nooit in Australië geweest. Peet woont daar ook niet, hij is voor 3,5 maand aan het backpacken daar. Vrij onverwacht ook nog, omdat hij zijn MBO-agrisch (niv. 4) praktisch had afgesloten maar door omstandigheden geen grasland-praktijk kon doen. En inkuilen gaat ook niet lukken na 1 oktober. Dus is hij per die datum uitgeschreven op school, op 29 oktober naar Sydney gevlogen en nu daar aan het werk in de graanoogst aan de westkust. Volgende week vertrekt hij weer naar Sydney om daar Oud & Nieuw te vieren.

Per 1 maart moet hij weer naar school en ik ben benieuwd of hij nog terug gaat, want zijn visum is nog geldig tot 1 november. Wij hadden zelf al twee reizen naar Amerika geboekt voor 2010, dus het budget en de tijd is op. Maar ooit zou ik best Down Under willen gaan kijken, maar ik vind het een akelig eind vliegen en ik ben zeer ernstig Amerika-verslaafd. Voor 2011 staat trouwens Canada weer een keer op het verlanglijstje. We deden dat al in 2006, maar veel te vluchtig. We willen in plaats van een camper graag eens een truck met fifth wheel huren (mijn man is oud-chauffeur :-) ).

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:28

Gefeliciteerd Linda! Wanneer heb je hem aangevraagd en hoe snel had je antwoord??
Het kan trouwens maar zo eens gebeuren dat het hier in de komende dagen gewoon een dag kouder is dan in Calgary! Niet te geloven toch?! :+

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:26

Vreemd hè! Gister was zo'n dag. Het was daar 5 graden en hier 0 :+

Nog 3 dagen!!!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:31

MoniqueT: Gelijk heeft 'ie. Straks komt nog zo'n lang leven van 'moeten'. Lekker reizen en werken. Oud en nieuw in Sidney vieren lijkt me ook gaaf. Ik ben benieuwd of hij nog gebruik maakt van zijn visum en teruggaat. Tis ook een beetje zonde om zomaar te laten verlopen, niet dan?

Ik hou niet van reizen. Nou ja, begin er wel aan te wennen maar hoe eerder op de eindbestemming, hoe liever. Moet zeggen dat we een heel klein beetje rondgereden hebben hier, vnl BC en dat kan me dan toch wel bevallen.

Amerika vind ik ook leuk maar heb er niet zo'n hele grote stukken gereden. Als het je maar bevalt met een 5th wheel als je een camper gewend bent. Althans, vrienden hier van me hebben ook zo'n grote camper en zweren erbij omdat je gewoon kunt rondlopen gedurende de reis. Dat kan je dan niet meer. Aan de andere kant hebben wij ook een truck en daarmee gereisd en da's goed te doen. Af en toe een eet- en plas stop en vooruit maar weer.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:59

Tja, fifth wheel of camper is al jaren punt van discussie hier. Ik ben namelijk dol op de grote ramen in de camper en het hoge zitten (wij hebben altijd zo'n busmodel). Maar we huren ook regelmatig een auto erbij, omdat we wat dirt roads willen rijden of in gebieden willen komen waar je met de camper amper in kan of mag.

Dan is een fifth wheel fijn, je zet dat ding weg en kan met de truck de omgeving verkennen. Als je een fifth wheel hebt, kan je wel onderweg gewoon in je eigen trailer naar de WC of wat uit de koelkast halen bij stoppauzes.

Na 8 camperreizen mag Albert een keer de fifth wheel proberen ;-)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:55

Hihi, alleen is hier zoals gewoonlijk alweer heel NL in rep en roer door de paard vlokjes sneeuw :+ .

Sypheron schreef:
Gefeliciteerd Linda! Wanneer heb je hem aangevraagd en hoe snel had je antwoord??

Ik heb mijn aanvrag 16 november aangetekend verstuurd en afgelopen maandag 14 december binnen gekregen. Dus binnen 4 weken. Maar ik denk als je later in het jaar instuurt het sneller gaat. Per 16 november werden de WHP aanvragen geaccepteerd, dus dan zullen ze toch wel een hele bulk in 1x binnenkrijgen.

Aah, zo'n warmtespiraal is natuurlijk een relatief gemakkelijke en goedkope oplossing!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:51

De paard vlokjes sneeuw? :+ Je blijft wel erg in de paardenstijl zo ;)

Al enig idee wanneer je precies gaat Linda? Ik ben benieuwd hoe ze op Calgary Airport op zo'n holiday working visa reageren! Ze zijn daar niet heel makkelijk, maar met een HWV kunnen ze moeilijk anders dan je gewoon volledig toelaten, aangezien die afgegeven is door de ambassade.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:16

Haha, oei krijg je als je zoveel met paarden bezig bent he :+

Ik vertrek 15 jan eerst naar de US, 14 april vlieg ik naar Vancouver. Ik ga er van uit dat ze me toch binnen zullen laten..zal toch niet de eerst zijn ;) .

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:02

Hoi!
weten julie misschien iets over paarden/veehouderijen in new brunswick?

dus of daar veel agrarische bedrijven zijn? :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:51

Nope. Kun je niks op het internet vinden _Elizabeth? Ik woon in Alberta..

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:28

ja ben al aan het zoeken geweest maar er is 1 manege te vinden.
we hebben vandaag te horen gekregen dat we het makkelijkste in new brunswick kunnen komen (emigratie). De baanbemiddeling s nog steeds bezig en er zijn ook 2 banen gevonden wat iets kan worden dit duurt tot eind januari en dan weten we of dat wat word. als dat niet gaat werken gaan we het via een andere manier proberen en dan gaan we eerst in new brunswick kijken. dus ik ben benieuwd :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 02:14

Het is hier gaaaaaaaf!! Veeeuuull sneeuw en -22 :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:31

Boxing day shoppen!!!! We gaan zo, eens kijken of we goede deals kunnen vinden. Hihi.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:01

Heerlijk in de lange rijen staan? ;)
Ik waag me op dagen als vandaag ook niet op meubelboulevards of iets in die trend. Het is gewoon absurd druk! Kan me toch niet voorstellen dat dat leuk is? :?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:12

LT: hartelijk gefeliciteerd! Dat je nu net toevallig met je neus in boxing day moet vallen, wat een pech... <BS>

Ik ga de andere kant op, naar NL. Mijn moeder is gisteren overleden. Nee, geen rouwrandje om kerstdag. Een dag voor mijn om vanaf nu haar leven te herdenken.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:33

Ohhh gefeliciteerd inderdaad! Zag het pakketje straks niet! Veel plezier vandaag!

Balance, mijn condoleances...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:57

@ Balance: gecondoleerd.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 02:40

Balance, gecondoleerd!!

De rijen vielen reuze mee eigenlijk. Ze waren er wel maar niet meer dan een kwartier erin gestaan. Dus dat viel best mee.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 08:31

Bedankt voor de condoleances, dat doet me goed.

LT: Dat valt best mee inderdaad. Hier flinke files en dan is de boxing day/ week pas begonnen...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:54

Idd gaat nog leuk worden.

Mijn vriend en neef zijn op pad om voor mijn vriend een mp3 speler te halen. Maar hij is nogal kieskeurig gok ik := ...

Nu zijn ze maar met de quads aan het spelen :P

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:11

@ balance: gecondoleerd

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:17

Gecondoleerd Balance! Heftig als je zo ver bij elkaar vandaan zit.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:20

Morgen is de uitvaart, ik ben in NL nu.