Wij hadden op vakantie van vrienden elandenvlees meegekregen en ik wilde perse een 'zweeds' recept en mijn vriend wilde graag ook iets met cantharellen erin. Dus ik was op het Zweeds gaan googlen en kwam op deze uit . Bij mijn vriend viel het dus erg in de smaak. Het was trouwens gemaakt van het stuk fransyska oid, als ik daarop zocht kwam ik steeds op stoofpotjes uit. Ik weet niet of je weet wat voor onderdelen jij hebt gekregen? Sommige stukken lenen zich er ook goed voor om als steak te worden gebakken.
Pfff in zweden moet je een soort vergunning aanvragen voor het bouwen van 5 of meer stallen. Gelukkig hulp bij het invullen vh formulier want snap de helft niet.
Zo apart dat verschil mét en zónder flits Overigens ook al die raampjes in die kamer zijn leuk.
gabyfedde
Geplaatst: 07-11-20 19:42
Elandvlees in Nederland: Canadees restaurant Mondani in Lochem
Wij eten het erg vaak. Meest te vergelijken met rundvlees. Heel milde wildsmaak. Zeker geen sterke smaak als lam. Mager vlees, dus als je het bakt of in de oven bereidt vooral niet te lang. Combineert goed met bv rodewijnsaus of bearnaisesaus. Vleessoep (köttsoppa) wordt veel gegeten, het wordt dan echt draadjesvlees.