Pretparken & uitjes.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9739
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:40

Wij vonden twee dagen ook nodig. Hadden een avond ticket Rulantica maar voor een volgende keer zou ik dat een hele dag doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:42

Rulantica moest ik laten schieten. -O- De keer ervoor was het nog net niet open en de laatste keer dus met een enorme wond die niet nat mocht worden. Dat wil ik echt wel doen een volgende keer :j

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:39

Ik ben 2x 1 dag geweest. (1 dag per jaar met efteling abo gratis!)
En ik heb nog steeds niet alles gehad, haha.
De meeste darkrides stellen niks voor helaas. Maar piraten in batavia en snorri zijn wel heel gaaf!

Wij waren vorig jaar in zomervakantie en toen stonden we overal wel zo'n 40 minuten

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:59

Piraten in Batavia hebben wij wel 6x gedaan geloof ik _O-

Ik vond het Voletarium ook onwijs gaaf, niet echt een darkride natuurlijk maar de hele experience (inclusief de wachtrij) is gewoon heel tof.

Wij hebben gisteren ons hotel in de UK geboekt en de Eurotunnel. Ik heb 2 day passes voor Alton Towers en nu zijn we aan het bekijken wat we dag 3 kunnen doen. We twijfelen tussen Alton Towers waterpark of toch Blackpool Pleasure Beach meepakken (wel 1.5 uur rijden)

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 20:51

Lekker uitgestorven hier :))

Ik heb twee dagen vrij genomen van m'n werk om naar Walibi en Toverland te gaan binnenkort, lekker impulsief :+ Toverland ben ik 15 jaar geleden voor het laatst geweest dus ik ben heel benieuwd!

En september dus Alton Towers en waarschijnlijk Blackpool Pleasure Beach :D

L_iek
Berichten: 9739
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:02

Hier rustig met pretpark bezoekjes. Eind September richting Orlando.

lynnXtubbie

Berichten: 690
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:07

Wij gaan deze maand een avondje naar de Efteling en in november een paar dagen Disneyland, dit keer hotel Cheyenne. Zin in!

Toverland wil ik ook binnenkort weer eens heen, vind dat ook een mooi park.

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:44

USA staat ook heel hoog op mijn lijst, maar iets met geld en tijd :')

Ik hou tegenwoordig ook mn rides bij in de LogRide app. Als ik goed geteld heb, zit ik nu op 74 verschillende achtbanen. Was lastig invoeren omdat ik niet goed meer weet welke attracties ik vroeger gedaan heb en hoe vaak.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 13:36

Wij hebben officieel geboekt voor Europapark en Rulantica. Over vier weken gaan we. :D

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 20:37

Ahh Ghostattack wat leuk, ik ga die app eens opzoeken.

En Neverland wat een heerlijk vooruitzicht ook.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 11:10

Het verbaasd me wel dat tegenwoordig je beter in het weekend kan gaan dan doordeweeks. Ben de laatste tijd Europapark (en andere parken) in de gaten aan het houden en gisteren was het 30max en nu al 75.

Waarschijnlijk omdat iedereen denkt dat weekend te druk is?

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:25

Wat leuk een topic over pretparken!

Ik kom even binnen vallen met een vraag.

Afgelopen juli ben ik met mijn pretparkmaatje naar Disneyland Parijs geweest.
Op dit moment wordt er druk gespaard om in het nieuwe jaar de oceaan over te steken.

Nu ben ik begin oktober een 5 dagen vrij, en mijn maatje ook door omstandigheden. En is er nog veel tijd te overbruggen naar het nieuwe jaar.

Ik speel met het idee om een paar dagen naar Katowice (Energylandia en misschien nog iets als legendia en zatorland) te gaan, of naar Europapark (minimaal 2 dagen + rulantica op de dag van aankomst).

Wat zouden jullie doen?

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 15:38

Legendia is alleen op bepaalde dagen open en is enkel de moeite waard voor Lech, verder is het een verlaten parkje.

Energylandia is absoluut de moeite waard, in die periode is het Halloween thema denk ik. Ik ben in september 2022 geweest en mijn verslag staat ergens hier in het topic.

Europapark is ook de moeite waard, maar is wel een stuk duurder dan Polen. Ik was voor 5 dagen Europapark + Rulantica bijna 2x zoveel geld kwijt als 5 dagen Energylandia

Edit: Ik ben gisteren naar Walibi geweest en vandaag loop ik in Toverland. Zondag waarschijnlijk de Efteling :')

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:57

Ik ga vrijdagmiddag naar de Efteling (abbo).
Ik neigde al naar energylandia aangezien er in Europapark recent wat is afgebrand (zonde) en de aankondiging van Voltron in 2024.

Heksendoorn staat op de planning voor oktober.

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:05

Het nieuwe gebied van Energylandia is ook uitgesteld tot 2024 geloof ik. Maar mocht je het aandurven om in oktober het weer in Polen te trotseren, dan zou ik zeker voor Energylandia gaan. Check wel even goed de openingstijden, wij Nederlanders zijn gewend dat parken vrijwel jaarrond open zijn. In het buitenland werkt dat niet zo :+

Ik ben overigens super verbaasd en positief over Toverland! Wat is dat een mooi park geworden zeg.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:51

Energylandia stampt bijna elk jaar een achtbaan uit de grond :')

Toverland is nog niet dagvullend voor een 'pretpark volwassene'.
Maar ik vermaak me er prima en ze doen erg hun best. Ik trotseer de hal voor een ritje rodelen en boomstamattractie en verder blijf ik er weg.
Eten doe ik altijd bij flaming feather.
Ik was er in juni en toen was het nieuwe gebied nog in aanbouw.
Fenix links voor vind ik het fijnste plekje, troy gaat altijd hard en dwervelwind blijft gewoon leuk.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:54

Toverland... <3 Heeft voor mijn gevoel meer potentie dan Efteling.

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:57

Ik heb me er anders de hele dag kunnen vermaken hoor _O- Ik doe ook gerust kinderattracties :))

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:11

Neverland schreef:
Toverland... <3 Heeft voor mijn gevoel meer potentie dan Efteling.


Agreed.

Ik vermaak me er ook prima.
Maar ik heb zeker niet de hele dag nodig om alles te doen. Achtbanen doe ik gerust meerdere keren.
Als je tegen de middag aan komt lukt dat prima. Helemaal met de zomeropenstelling
Langste wachttijd is meestal bij de blitzbahn.
Ik kan nogal slecht tegen het krijsen, gillen en galmen in die hal. Daar moet ik echt oordoppen in.

Vorig jaar ook halloween gevierd in toverland. Hun scarezones ware beter dan die in Walibi (en minder druk). De huizen waren minder. Alleen Maison vond ik de moeite waard.

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:24

Blitzbahn hebben wij overgeslagen, ga geen 50 minuten in de rij staan voor een bobkart :+

Fenix hebben we 3x gedaan, Dwervelwind ook en Troy 2 keer. Pixarus vond ik ook erg leuk, maar onwijs moeilijk :')

Ik ben wel benieuwd hoe dit park zich de komende jaren gaat ontwikkelen

L_iek
Berichten: 9739
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:25

Ik vind Toverland heel mooi en qua theming op sommige punten ook echt het beste van heel Nederland.

Wij zijn aan het aftellen voor Orlando. Kan niet wachten.

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:51

Ik vind toverland echt heerlijk. Hebben al aantal jaar abonnement. Laatst toen het heel warm was gewoon daar bij Expedition Zork en die klim parcours gezeten met voeten in het water. Heerlijk <3

Flaming Feather eten we heel graag. Alleen jammer dat de crème brulee weg is :+

Ik was er met de opening van de nieuwe attracties maar tot nu toe alleen Dragon Watch en Garden Tour gedaan. Bij Merlins quest zijn ook een aantal dingen toegevoegd!

Blitz Bahn vind ik wel leuk maar staat vaak meer dan 40 minuten en dat vind ik dan weer erg lang. De wachtrij is wel leuk!

Met Halloween zijn ze ook echt heel goed en zou me niks verbazen als ze over een paar jaar Walibi daarmee hebben ingehaald

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:15

Gisteren dus naar de Efteling geweest! Was alweer een hele tijd geleden :j We begonnen de dag met Symbolica en Villa Volta. Daarna richting de Vogelrok, want daar stond amper een wachtrij. Helaas werd het weer daarna een stuk slechter en hebben we een tijd moeten schuilen.

Uiteindelijk nogmaals Vogelrok gedaan en Max&Moritz (Max kant). Het was een dag vol storingen, want toen wij Moritz wilde doen stonden beide treintjes half buiten. De mensen die erin zaten zijn zeiknat geregend, was heel sneu om te zien (en koud!!).

Ook Joris en de Draak en de Baron hebben heel lang in storing gestaan. Gelukkig deed de Python het wel en de Vliegende Hollander ook, beiden hadden weinig wachtrij. Ook de Droomvlucht konden we zo meepakken na een kwartiertje wachten.

Uiteindelijk klaarde het op en konden we de Vuur kant van Joris doen. Toen we daar uit kwamen, bleek de Baron open te zijn! Dus in snelwandeltempo die kant op gegaan _O- Uiteindelijk toch wel 30-40 minuten in de rij gestaan voor de frontrow. Maar het was het waard :D

Rond een uur of 19 zijn we gaan eten en al gauw begon het te schemeren. Blijkbaar loopt het park dan leeg, want ineens konden we alle achtbanen speedrunnen :') Dus hop de Python in, door naar Water kant van Joris, de Vliegende Hollander en vervolgens Moritz 2x. Daarna een heel eerie ritje door een uitgestorven Fata Morgana. Uiteindelijk bleek de Baron nog open en zijn we daarheen gesprint voor een nachtritje :D

De Baron in het donker is toch wel een vibe hoor!
Afbeelding

L_iek
Berichten: 9739
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:08

Klinkt als een goede dag Efteling. Wij hadden laatst eindelijk prijs!

Afbeelding

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:18

Ik ga vrijdagmiddag voor de laatste zomeravond naar de Efteling

Oktober wordt waarschijnlijk Disney
Misschien ook Hellendoorn en toverland