Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:57

Ik mag zaterdag om half 7 's ochtends ook eindelijk :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:57

Zwitsal schreef:
Ohja! Nou mocht t oprapen kunnen we onderweg vast nog wel wat kopen. Heb nu bijna alles in kleine flesjes gedaan, alleen conditioner en deo niet. Tas is nu 10 kilo en prima te tillen volgens mij :)
Komt wel goed denk ik!
Net nog even last minute een flight bag gekocht. Kreeg van de buren de tip om dat toch maar te doen :)
Nu nog kamer opruimen hier.
Wordt wel een beetje gestoord, mn moeder (zit bij mn ouders nu) heeft volgens mij last van plaatsvervangende vakantiestress. Pfffffff

Jep :D
Zou je eventueel de bevolking daar kunnen vragen waar het precies ligt want dat weet ik niet meer :o?
Mocht je nog vragen hebben over santorini dan staat mijn PB box open, ik wens je in ieder geval heel veel plezier toe! :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:05

ismy schreef:
Ik heb me hier al eerder gemeld in het topic maar kom weer even binnenvallen haha.

15 juli vertrekt ons vliegtuig van uit Eelde. Volgens mij maken we dan tussenstop naar Enschede voor andere mee reizigers en dan gaan we naar kos! :D Ik ga met mijn ouders en mijn broertje van vijftien. Voor mij de laatste keer dat ik met mijn ouders mee ga waarschijnlijk dus dat moest even goed af worden gesloten!

Langzaam aan begin ik nu met inpakken en lijstjes te maken voor het inpakken van mijn spullen.

Zijn er nog must haves die je mee moet nemen naar Kos of naar de andere eilanden van Griekenland? Die je misschien niet / moeilijk of duur in Griekenland kunt krijgen?

Misschien handig voor iedereen! :D

Ook pakken we een dagje Boodrem maar ik hoorde dat de prijzen van boten erg verschillend kunnen zijn?
Zijn er nog unieke tips die je in Griekenland niet kan missen? (Kos)

tien jaar terug ongeveer ben ik naar Rhodos en naar nog een van de eilanden geweest, maar ik weet niet meer waar naar toe. We maakten toen een overstap naar een van de andere eilanden met vliegtuig en dat vliegtuig was zooo verschrikkelijk! Net of ie zo neer kon vallen. Hopen dat we niet meer zo iets tegen komen.

Iedereen heel veel plezier voor wie heen gaat! Ik lees graag leuke ervaringen en goede tips etc!

Een dagje naar Bodrum is heel leuk, vooral als je van shoppen houdt. Je moet wel voor je visum betalen, buiten de ferry natuurlijk.
Verder is het leuk om een buggy te huren en daar het eiland mee te bezichtigen, Kos is klein.
Een dagje met een (relax) boot, meestal inclusief BBQ of lunch is ook altijd heel leuk en aangenaam als het heel warm is.
Verder heb je wat opgravingen (1e ziekenhuis) om te bekijken en een "zwavelbron". Als je in de omgeving van Kosstad zit, lekker fietsen huren, je kan heerlijk fietsen op Kos. Dan heb je geen taxi/bus nodig als je ('savonds) naar de stad gaat.
:D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:08

Dankje Electra! Als het goed is hebben we daar nu met het hele gezin een fiets staan van het hotel dus dat komt wel goed denk ik? Restauranten zijn aanbevolen? Is er soms in de avond ook ergens live muziek in een restaurant? Wij zijn helemaal van die sfeer haha.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:26

haha, als je naar het centrum fietst, kom je overal restaurantjes en terrasjes tegen. Ik ben 3 jaar geleden geweest, dus namen weet ik niet meer. Mijn vriendin is vannacht teruggekomen vanuit Kos en zij vond het geweldig. Zeker omdat je zoveel vrijheid hebt met die fietsen. Het zijn echt hele goede fietspaden.
Je moet hier even kijken en "het Prikbord" is een forum en daar kan je vragen stellen aan de echte Kosgangers:
http://kos.startpagina.nl/

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:46

Kos staat niet voor niets bekend als fietseiland ;) Veel plezier in Kos! :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:21

Mijn vriendin is gisteren terug gekomen van 2 weken Kos, je moet eten bij Mama's Kitchen, dat schijnt geweldig te zijn, volgens haar. Verder vond zij het wel druk op Kos, maar de Grieken vonden het rustig.

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:58

Hoi hoi! :wave:

Ik kom even brutaal binnenvallen, ik wil samen met mijn vriend de laatste 2 weken van september 13 dagen naar Zakynthos, nu vroeg ik me af of er mensen rond deze tijd van het jaar daar eerder zijn geweest en wat de ervaringen zijn met de temperatuur. Ik wil namelijk wel echt bakken en braden in de warme zon, maar ook naar bezienswaardigheden gaan en scooter/boottochten maken. Verdere tips over bijvoorbeeld hotel (aan het strand), leuke dingen om te doen, lekker eten, geen massa toerisme is uiteraard van harte welkom! Sorry dat ik zo binnen kom denderen :D

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:12

Hebben jullie misschien nog tips waar ik het beste een auto kan huren in Santorini? Ik wil het het liefst vanuit NL al regelen dat ie klaar staat op het vliegveld.

Vliegveld is niet zo ver van Kamari las ik?

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:17

In Zakynthos zit een leuk appartementen complex in Laganas, het heet Pierros. Erg naar m'n zin gehad vorig jaar! Je steekt de weg over en je staat op het strand! :D

We zijn een dag weg geweest met een huurauto en zijn toen bij een prachtig strand geweest, ik kan me alleen niet meer herinneren hoe het heette :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:40

Laganas is toch juist the place to be voor (m.n. Engelse) jongeren??

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:01

manzano schreef:
Laganas is toch juist the place to be voor (m.n. Engelse) jongeren??

Yep...echt een verschrikkelijk oord......nou jah...voor mij dan. (gemiddeld genomen 20 jaar leeftijds verschil met mij..ai.)

Allemaal dronken jongeren....s'middags om 14:00 al.

Lijkt mij echt horror als je 16 jarige daar zit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:05

Ja precies..... dat lijkt me niet zo geschikt als je "geen massatoerisme" wil.

Wij zaten in Koukla Mare (http://neckermann.nl/nl/_33186Ak/appart ... -mare.aspx). Vlakbij Agios Sostis met veel restaurantjes en toch heel rustig gelegen.
Het zwembad was er 2 jaar terug nog niet haha.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:53

Maris89 schreef:
Hebben jullie misschien nog tips waar ik het beste een auto kan huren in Santorini? Ik wil het het liefst vanuit NL al regelen dat ie klaar staat op het vliegveld.

Vliegveld is niet zo ver van Kamari las ik?

Als je in Kamari aan het zwembad ligt kun je het vliegtuig bijna voelen haha!
Ik zou je reisbureau eens vragen voor de autoverhuur

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:21

IK was in kalamaki op zakynthos, heerlijk! Laganas zou ik nooit heen willen....
Op zakynthos mag e s avonds het strand niet op.
Wij zaten in een superhotel, loopafstand van het strand. Als je de naam wil weten zoek ik het effe op...

Schildpadden kijken met de boot is wel leuk trouwens.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:03

Ik ben verleden jaar wel rond half september naar de Peloponessos geweest en daar was het toen nog prima weer. Niet te warm, gewoon lekker.
Op Zakynthos hebben wij in Tsllivi gezeten aan het strand. Laganas leek mij ook echt een horrorbestemming, wij zijn er wel even geweest, maar ik was blij dat we daar niet zaten.

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:10

Nog een weekje en dan naar Lesbos! Heb er heel veel zin en het is er iig een stuk beter weer dan hier :)

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:23

Help, ik begin nu echt de draad van het verhaal kwijt te raken :') . De een roept dat Zakynthos een geweldige keus is, de ander roept dat er weinig dingen te doen zijn. Ik denk dat ik van de week maar even naar een reisbureau ga want ik weet het echt niet meer hoor :') . We kunnen waarschijnlijk rond 12 september pas op vakantie, dus we zoeken ten eerste een griekse plaats waar het dan nog lekker warm is. We willen het liefst aan de knal blauwe zandstranden liggen zoals op de plaatjes van Zakynthos, schildpadden vond ik er ook gaaf uit zien. We zijn ook gek op marktjes met lokale producten, lekker uit eten, pittoreske vissersplaatsjes aan de kust, uiteraard wil ik ook wel shoppen en cultuur snuiven. Maar dus ook echt heerlijk aan het strand relaxen.

Als jullie dit zo lezen, wat zouden jullie ons dan aanraden? :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:45

Als je naar de Ionian gaat? Ga naar Kefalonia.

Ligt er natuurlijk wel aan wat je precies in een vakantie zoekt....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:10

Ik zou een zuidelijker eiland kiezen i.v.m. het weer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:17

Vond corfu in september net op de rand qua weer. Maar ja, je weet het toch niet. We waren begin sept op kreta en hebben toen ook aardig wat regen gehad.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:24

Volgens mij moet je in die periode sowieso geluk hebben met het weer. Ik zou zelf eerder voor de Egeische eilanden kiezen in die periode dan voor de Ionische.
Dus bv. Samos, Kos, Rhodos.
Maar wij hebben op Lesbos half oktober nog wel dik 25 graden gehad en iedere dag strakblauw..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:28

Dat klopt, ik was eens in september op Kos en ik had 3 dagen regen, dat gebeurde daar nooit :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:30

Hallo vanaf Karfas Griekenland,
Voor de mensen die nog gaan veel plezier wij zijn hier tot maandag de 23ste en zijn gister ochtend aan gekomen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:33

Fijne vakantie!!