MargrietJonk schreef:Zo na wat files, en 'stockendes verkehr' zijn we gister na een ritje van 13 uur thuis gekomen. T was een afwisselend weekje te noemen. Toen we vorige week zaterdag in Flachau aankwamen, regende t. Alle dagen erna zouden of zonnig worden, of sneeuw... de twee dagen erop was t mistig en bovenop sneeuwde t. Ook deed t smorgens gewoon ordinair regenen?! Toen we smorgens de lift in stapte dacht ik nog bij me eigen waar begin ik eigenlijk aan? T is toch vakantie? Maar bovenop sneeuwde het en zelfs later op de dag brak de zon nog door. De laatste twee dagen was het lente. 10 tot 15 graden boven nul. Hoewel we dat vorig jaar in Januari ook hadden, bleef toen de sneeuw fantastisch goed, omdat te luchtvochtigheid ontzettend laag lag. Nu was dat niet het geval, en zag je de sneeuw veranderen in Slush puppy. Niet prettig voor de wintersporters. Voor de zonaanbidders wat dit een ander verhaal.... We zijn de laatste dag lekker lang blijven hangen in de Dampfkessel. Heerlijk gegeten en gedronken. En genoten van de zon.
Wij zijn ook in Flachau geweest in januari. 4 dagen mooi weer met temp rond de -10 overdag, 1 dag regen en 1 dag sneeuw! Heerlijk kunnen skiën, mooie pistes, heel veel sneeuw, alleen die dag met regen was helemaal niks!