Wintersport 2011/2012 deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:03

Heerlijk inderdaad! Mooi uitzicht op het funpark, zonnetje, ligstoel! :D

Bij ons was de blauwe piste midden op de dag ineens afgesloten wegens lawine gevaar. Gingen ze dan met al die ukkies van de rode piste af. Toen wij twee rondjes hadden gedaan kwamen we weer op die piste, waren ze net op de helft. En al die kinderen op de grond. :') Was wel een beetje sneu maar ze zijn hopelijk allemaal heel beneden gekomen.

Lizz

Re: Wintersport 2011/2012 deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:51

Het was idd erg warm, wij zijn bij de umbrellabar blijven hangen. Daarna nog een paar pistes gepakt en tot half 6 bij de panoramalm blijven zitten en via een lege piste naar het restaurant gegaan!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 08:49

Joeeeeeehoeeee!

Avond skieën was gaaf zeg! Sneeuw kwaliteit was wel echt bagger! Alleen maar mega hopen dus durfde weereens niet te draaien :+
Ook kwamen ze echt loei hard naar beneden vlak naast je -_-''

's avonds weer gezellig uit geweest tot half4 zo lekker ontbijten en laatste dagje knallen!

Oja, voorste been lukt me ook nog steeds bijna niet! Als k van backside naar frontside draai gaat me gewicht automatisch na de draai weer op me rechterbeen .. Tips? :+

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:36

Leuke foto's Fee! :)
Als ik tijd heb ga ik mijn filmpje met het kleine cameraatje ook nog ff uploaden, maar moet eerst ff wat stukken eruit knippen :P heb t zoooo druk met school...zou wel weer op wintersport willen! :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:16

Wij liggen in korte broeken en bikini's op het balkon, en dan ben je op wintersport. :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:31

Ik was een paar daagjes bij een vriendin in Duitsland kom ik terug, alle sneeuw weg!
De pistes schijnen slush puppy te zijn nu. Wel een erg vroeg einde van het seizoen hier in Osttirol, zat gisteren in mijn t-shirt op een terrasje.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:16

Hier heb ik een heerlijke laatste dag gehad op de piste. Lekker veel gedaan, wel dichtbij gebleven. Het was natuurlijk weer erg warm dus de pistes waren pap, maar op zich was het nog best goed te doen. Alleen erg veel bobbels en het is wat zwaarder. Wel nog last van m'n schouder helaas. Maarja.
Straks inpakken, douchen, eten, vroeg slapen en dan morgen weer lekker naar huis. Op zich best lekker, verlang naar m'n eigen bedje, katjes en pony. Volgend jaar weer! :D

Dat kleine cameraatje hebben wij helemaal niet gebruikt, ligt hier ergens in de kamer. Ach.. Volgend jaar misschien.
Net trouwens ook even Milka repen ingeslagen, ook voor familie en vrienden enzo. Waren €120 kwijt, met een fles drank erbij. Die kassa meneer verklaarde ons geloof ik echt voor gek. _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:28

Milka hebben ze daar altijd chill, die loffelei is in OR een stuk goedkoper. En ik neem altijd felix curry mee en fritatensoep. Dit jaar ook st johanner worsten.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:37

Ja. Elk jaar gaat er Milka mee, maar dit jaar was het wel erg veel. En Mozart cholada gaat ook altijd mee voor oma en zo.

Pytje, de Oreo hadden ze helaas niet! :(

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:10

Balen van je schouder zeg! Hopelijk is het snel over. Hè jammer zeg, snif.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:38

Was ik ook weer!

Heerlijke week gehad in Damuls!
Zondag sneeuw, maandag PERFECTE dag, dindag bewolkt en woensdag tm vrijdag zon zon zon maar veel te warm... met hemd op t balkon was gewoon niet uit te houden! Maar hee, je kunt niet alles hebben he! Jammer van alle papsneeuw in de middag, ik heb 's middags dus ook amper geskied de laatste dagen.

Nieuwe skischoenen zijn heerlijk, heb veel meer controle :) ben 1x gevallen, de allereerste afdaling, hoe handig :+ enige jammere was mijn al weken lang pijnlijke (gekneusde) kleine teen, dat is niet echt aangenaam in een skischoen, maar ach.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:42

1x is best netjes toch :D

Ik val met snowboarden gemiddeld 1x per afdaling :') 9 van de 10x heel knullig dat ik net over een bultje stuiter ofzo en dan op mijn kont val. Dit jaar een keer hard gevallen, daardoor echt pijn in mijn geblesseerde knie gehad. Maar achteraf gezien was dat goed, want door die val zit er eindelijk vooruitgang in en kan ik hem weer een stuk verder strekken dan voor de wintersport :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:58

haha, heb je last van je knie, ga snowboarden! :+
Nou ja, geluk bij een ongeluk dan maar he..
Ik val eigenlijk zelden, dus was enigszins verbaasd toen ik in de eerste afdaling al onderuit lag :+

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:03

Wij zijn eindelijk thuis, weer lekker in m'n eigen bedje. <3

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:15

Hier ook weer in Nederland. Nog 160 kilometer voordat ik mijn warme bedje kan knuffelen. Heb pijn in m'n kont, van het zitten haha!
Heeeel veel files gehad, ben er klaar mee!

Ik ben dus op de eerste dag, bij de derde afdaling heel hard maar heel dom gevallen, schouder doet nog steeds zeer. Maar gaat wel weer over. En op de vierde dag onderuit gehaald door een skiër, was ook niet erg prettig. En nog wel een paar keer een val, maar niet hard. Bijvoorbeeld head first, je kon me opvegen, lag helemaal dubbel :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:19

miccamaaike schreef:
haha, heb je last van je knie, ga snowboarden! :+
Nou ja, geluk bij een ongeluk dan maar he..
Ik val eigenlijk zelden, dus was enigszins verbaasd toen ik in de eerste afdaling al onderuit lag :+

Mocht van mijn orthopeed, of naja orthopeed 1 wel. Orthopeed 2 vond het niet strak. Mocht niet skiën maar heb dat welgedaan. Met boarden kon ik bijna niet opstaan namelijk. Moest ik als een 10 tonner op mijn buik draaien en dan omhoog :') Maar ben blij dat ik eigenwijs was, want voor de val zat er echt geen vooruitgang in.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:17

Zo na wat files, en 'stockendes verkehr' zijn we gister na een ritje van 13 uur thuis gekomen. T was een afwisselend weekje te noemen. Toen we vorige week zaterdag in Flachau aankwamen, regende t. Alle dagen erna zouden of zonnig worden, of sneeuw... de twee dagen erop was t mistig en bovenop sneeuwde t. Ook deed t smorgens gewoon ordinair regenen?! Toen we smorgens de lift in stapte dacht ik nog bij me eigen waar begin ik eigenlijk aan? T is toch vakantie? Maar bovenop sneeuwde het en zelfs later op de dag brak de zon nog door. De laatste twee dagen was het lente. 10 tot 15 graden boven nul. Hoewel we dat vorig jaar in Januari ook hadden, bleef toen de sneeuw fantastisch goed, omdat te luchtvochtigheid ontzettend laag lag. Nu was dat niet het geval, en zag je de sneeuw veranderen in Slush puppy. Niet prettig voor de wintersporters. Voor de zonaanbidders wat dit een ander verhaal.... We zijn de laatste dag lekker lang blijven hangen in de Dampfkessel. Heerlijk gegeten en gedronken. En genoten van de zon.
Ja ik heb wel een fijne vakantie gehad. Maar ik MOET volgend jaar echt iets aan mn conditie doen en ver van tevoren alvast lessen nemen op de rollerbank, want ik heb iedere dag stijve spieren gehad, waar ik in t verleden geen last van heb gehad. En ik heb eigenlijk maar 1 dag lekker kunnen skiën, voor mijn eigen gevoel. Straks lekker naar mn paardjes als ik alles heb weg gewassen. :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:56

Irene18 schreef:
Heerlijk al die sneeuwverhalen :D :D
Wij kwamen vanochtend/begin middag aan in Fiss, en we zijn net terug van montana (restaurant).
Nu gaan we weerwolven van wakkerdam spelen.
Ooooh wat is het heeeeerlijk om hier weer te zijn *\o/* *\o/* *\o/*

Haha dan hebben we dezelfde avond bij hetzelfde restaurant gegeten - ik heb ook bij Montana gegeten met een paar collega's :D
Wel poedersuiker vorige week he? Gelukkig gaat het dinsdag weer sneeuwen en een beetje kouder worden. Nog maar 3 weken voor mij, helaas!

Fijn dat iedereen zo'n fijne vakantie heeft gehad, ondanks temperaturen etc. Mooie foto's komen er ook voorbij! Maar ben blij dat die Nederlanders weer weg zijn - onopgevoede poedersuiker zeg.. Geef mij maar Duitsers, Oostenrijkers of Zwitsers. Kan ik lekker in m'n moedertaal praten en die luisteren tenminste. En 13 kinderen achter je aan op de piste is ook gewoon te veel.. pff. Maar alsnog 2 leuke weken gehad; Oostenrijk had ook vakantie dus veel Oostenrijkse leraren die even voor een paar weken kwamen, echt heel leuk.

Geniet nog even van de bruine kleur door de zon, succes weer met school etc, ik ga uitzieken in bed, even naar de skischool en de dokter, slapen, de rest van de week werken, volgende week vrij en dus naar Saalbach en Graz, dan nog een weekje werken en dan naar "huis". (Muenchen, waar ik nog geen kamer heb.. pffhaha :P )

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:07

MargrietJonk schreef:
Zo na wat files, en 'stockendes verkehr' zijn we gister na een ritje van 13 uur thuis gekomen. T was een afwisselend weekje te noemen. Toen we vorige week zaterdag in Flachau aankwamen, regende t. Alle dagen erna zouden of zonnig worden, of sneeuw... de twee dagen erop was t mistig en bovenop sneeuwde t. Ook deed t smorgens gewoon ordinair regenen?! Toen we smorgens de lift in stapte dacht ik nog bij me eigen waar begin ik eigenlijk aan? T is toch vakantie? Maar bovenop sneeuwde het en zelfs later op de dag brak de zon nog door. De laatste twee dagen was het lente. 10 tot 15 graden boven nul. Hoewel we dat vorig jaar in Januari ook hadden, bleef toen de sneeuw fantastisch goed, omdat te luchtvochtigheid ontzettend laag lag. Nu was dat niet het geval, en zag je de sneeuw veranderen in Slush puppy. Niet prettig voor de wintersporters. Voor de zonaanbidders wat dit een ander verhaal.... We zijn de laatste dag lekker lang blijven hangen in de Dampfkessel. Heerlijk gegeten en gedronken. En genoten van de zon.

Wij zijn ook in Flachau geweest in januari. 4 dagen mooi weer met temp rond de -10 overdag, 1 dag regen en 1 dag sneeuw! Heerlijk kunnen skiën, mooie pistes, heel veel sneeuw, alleen die dag met regen was helemaal niks!

cato1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:39

Wij zijn donderdag weer thuisgekomen.
Het was een super week ! :)
Nog nooit geskied (onze hele groep niet) en we gingen na de 3de dag al van de zwarte piste af, zooo gaaf !
Wil volgend jaar weer ! :):)

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:56

Ook wij gister weer thuis gekomen na een heerlijke week Flachau. Het weer beschrijft MargrietJonk al, veel afwisseling! Eerste paar dagen geskied en vanaf dinsdag gesnowboard, ging super! Hele week 2 keer gevallen. *D Zolang je in de bergen was vond ik de kwaliteit van de sneeuw prima, als je weer in het dal kwam steeds meer bulten en papsneeuw. Ook de terugreis is vlot verlopen, gistermorgen 4 uur vertrokken en 12.30 uur waren we weer thuis, 2 kleine file's maar het viel reuze mee! Nu is het wel een voordeel dat mn vader wel lekker gas geeft waardoor we dus 1100 km in 8,5 uur hebben gedaan. Conclusie: Topweek gehad!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:08

Zo dat heb je snel gedaan!

Ik vond 9 uur over 900 km al super netjes... maar goed dat was dan wel in een toyota yaris :+
1100km in 8,5uur klinkt mij eerlijk gezegd erg onverantwoord in de oren...

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:21

miccamaaike schreef:
Zo dat heb je snel gedaan!

Ik vond 9 uur over 900 km al super netjes... maar goed dat was dan wel in een toyota yaris :+
1100km in 8,5uur klinkt mij eerlijk gezegd erg onverantwoord in de oren...

Laten we ook zeggen dat we er 9 uur over gedaan hebben, gingen iets voor 4 weg en iets later dan half 1 thuis. We hebben wel een goede, stevige auto(BMW X5) , zijn maar 1 keer gestopt en een gemiddelde snelheid van rond de 160 km/u op de Duitse snelwegen. Je zou het kunnen zien als onverantwoord maar we gaan ieder jaar op wintersport en mn vader weet dus wel hoe en wat en de wat rustigere wegen te vinden.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:57

Ik ben ook weer thuis! Hebben wel 18uur over de terug reis gedaan over een stuk van ongeveer 1100 km! :+

Vrijdag laatste dagje geboard en daarna wezen snowtuben, ik moest alleen natuurlijk weer over de rand vallen :P Daarna laatste nacht uit geweest in vip club even heel genant moment gehad maar was verder top nacht! Toen half6 sochtends in slaap gevallen en half8 er weer uit :D

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:55

Iedereen is weer thuis.... |(
Ook wij hebben prachtig weer gehad, ookal was het donderdag 14 graden :oo
We hadden dus heel veel papsneeuw...

Wij zijn na de file gaan rijden. (dus pas om half 12 vertrokken). van te voren nog even genoten van een lekkere apfelstrudel en almdudler :D
Redelijk voorspoedige reis gehad, ookal hadden we beter niet over de A3 kunnen gaan +)

Ik ben deze week wel behoorlijk vaak genashed. maar ach, hoort erbij, en het levert ook altijd wel weer leuke verhalen op! :)