USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:22

Veel plezier!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:49

Dankjewel! :D

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:25

Wow! Gowlan, je gaat morgen dus al? Spannend! :D

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:12

vandaag esta aangevraagd en die is goed gekeurd _/-\o_ *\o/*

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:58

Gowlan, heel veel plezier en goeie reis morgen!!

Sloffie, fijn dat de esta geregeld is. Nog 3 weekjes voor jou :D .

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 02:21

over 3,5 uurtjes vertrekken richting schiphol! :j

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 04:21

Goede reis, succes en heel veel plezier!! :)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 07:53

Goede reis Gowlan en heeeel veeel plezier!!!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 08:17

Goede reis, heel veel plezier!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 08:35

Heel veel plezier Gowlan, laat af en toe even weten hoe het is!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:55

Heel veel plezier! En een goede reis!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:25

Hoihoi!
Voordat jullie ongerust worden, gowlan is al aangekomen in de VS (heb dr op FB)

Ik ben weer druk bezig mijn reis te plannen.
Weten jullie nog goedkope sites, ik zit een beetje op cheaptickets, vliegwinkel, supersaver.nl etc. te kijken.
Goedkoopste vlucht die ik kan vinden is 858 pp.. (30 juni-26 juli SF heen, Phoenix terug)

Ik heb van de week een reisbureau aangesproken, omdat ik door de bomen het bos niet meer zag en daar heb ik dinsdag een afspraak mee..
Vind het lastig, de route heb ik al uitgestippelt, zal ik dan maar op voorhand de motels boeken? Evt. via het reisbureau..

Hoe doen jullie dat meestal, de motels ter plekke boeken of op voorhand?
En ik heb eigenlijk nog een dagje over in mijn reisschema (ligt ook een beetje welke vlucht we nemen)
Maar zal ik dan een extra dag in Bryce, Monument Valley, Arches of Zion nemen?

In Monument Valley gaan we (of alleen ik :') ) wss paardrijden, dat had een bokker hier een paar pagina's terug ook gedaan toch?

En heeft iemand van jullie wel eens in het MGM geslapen in Vegas.. Heb een superaanbieding voor een spa suite gevonden <3

Lekker veel vragen weer :)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:04

Wij hebben niet vooraf alle hotels geboekt.
De avond het hotel boeken voor de nacht erna, werkte prima!
Gaf mij wel wat stress aangezien ik graag alles van te voren geregeld wil hebben, maar dit was voor de reis wel makkelijker aangezien we een aantal dagen over hadden en die dus konden gebruiken als we ergens langer wilde blijven ;-) Dan is het geweldig als je de motels niet vast hebt staan.
Bryce en Zion waren allebei echt fantastisch! De andere ben ik helaas nog niet geweest...

MGM heb ik zelf niet geslapen maar zag er wel super uit!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:12

Suuszels schreef:
Hoihoi!
Voordat jullie ongerust worden, gowlan is al aangekomen in de VS (heb dr op FB)

Ik ben weer druk bezig mijn reis te plannen.
Weten jullie nog goedkope sites, ik zit een beetje op cheaptickets, vliegwinkel, supersaver.nl etc. te kijken.
Goedkoopste vlucht die ik kan vinden is 858 pp.. (30 juni-26 juli SF heen, Phoenix terug)

Ik heb van de week een reisbureau aangesproken, omdat ik door de bomen het bos niet meer zag en daar heb ik dinsdag een afspraak mee..
Vind het lastig, de route heb ik al uitgestippelt, zal ik dan maar op voorhand de motels boeken? Evt. via het reisbureau..

Hoe doen jullie dat meestal, de motels ter plekke boeken of op voorhand?
En ik heb eigenlijk nog een dagje over in mijn reisschema (ligt ook een beetje welke vlucht we nemen)
Maar zal ik dan een extra dag in Bryce, Monument Valley, Arches of Zion nemen?

In Monument Valley gaan we (of alleen ik :') ) wss paardrijden, dat had een bokker hier een paar pagina's terug ook gedaan toch?

En heeft iemand van jullie wel eens in het MGM geslapen in Vegas.. Heb een superaanbieding voor een spa suite gevonden <3

Lekker veel vragen weer :)

Hoe vroeger je tickets boekt, hoe goedkoper. Jij vliegt midden in het drukke zomerseizoen én je hebt geen retour vanaf één vast plaats, dus ipv Amsterdam-SF, SF-Amsterdam vlieg je op naar één plaats en terug vanaf een andere. Dat is altijd véél duurder. En je bent nu ook vrij "laat" om te boeken voor je vlucht in het zomerseizoen, dus ook daarom zullen tickets al duurder zijn.
Wat je kan doen, is bv. kijken voor een retourvlucht Amsterdam-Chicago (of een andere luchthaven aan de oostkust, JFK oid). En dan boek je losse vluchten Chicago-SF en Phoenix-Chicago. Binnenlandse vluchten zijn in Amerika vrij goedkoop, dus dat kan voor jou goedkoper uitkomen. Of je kan uitzoeken of diezelfde vluchten vanuit Zaventem (Brussel) goedkoper zijn, want soms is dat zo.
Edit: even gekeken en Amsterdam/Brussel-Chicago is ook al €880. Ik vrees dat je er gewoon laat bij bent...

Hotels vind ik persoonlijk fijner om op voorhand te boeken, dan heb je een duidelijkere kijk op je budget. Zeker omdat je midden in het drukke seizoen gaat, zou ik toch aanraden om op voorhand te boeken. Wij doen het altijd via http://www.expedia.com en dan kan je meteen zien waar je hotel gelegen is, hoe de ratings van andere klanten zijn en wat de prijzen zijn. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Ik vind het persoonlijk fijner om op voorhand alle hotels al betaald te hebben (via expedia betaal je altijd meteen), zodat je ter plaatse niet meer moet betalen. Dan moet je overnachtingskosten ook niet meer incalculeren in je budget.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:00

Van de parken die jij noemt vind ik Arches absoluut de mooiste.

Zelf vind ik op voorhand boeken fijner. Dan hoef je niet ter plekke nog te gaan zoeken. Je weet waar je die avond kunt gaan slapen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:29

Ja met de vlucht zijn we inderdaad vrij laat maar ik wist niet precies wanneer ik klaar zou zijn met school.. Nu nog niet eigenlijk.. Kan ik mei ook nog mijn papiertje halen maar ook eind juni dus dat is lastig te zeggen.

Ik denk dat ik toch van te voren ga boeken, lijkt me wel wat fijner ook al hadden we een paar jaar geleden in de zomer altijd plaats (toen reisde ik met mijn ouders, nu alleen met mijn vriend)
Maar net wat jullie zeggen.. Je hebt meer zicht op je budget en het is minder stressen.
Ik bespreek van de week nog een paar punten met het reisbureau en dan boek ik definitief.. Kijken of zij nog een mooie deal kunnen regelen voor de underage toeslag O:)

@Scum, ik heb trouwens al 2 nachten in Grand Canyon, is ook een mooi park maar om daar 3 nachten te blijven wordt miss weer iets te veel..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:31

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:58

@Suuszels, ik heb even een paar sites gecheckt maar als jij het voor 880 euro kunt krijgen zou ik direkt boeken! Ik vind overal rond de 1000 euro.

Wij boeken ook alles van te voren, vind ik ook fijner. Eerste keer hebben we dat niet gedaan en toen konden we soms best wel eens rondrijden om iets te vinden en als je een lange rit achter de rug heb en toe bent aan rust is dat echt niet leuk :n .
Dus wij boeken nu ook alles van te voren. En inderdaad alles gelijk betalen, dan ben je van dat gedoe af en kun je gewoon vertrekken. Ik vind het ook fijn om te weten dat al het geld wat ik heb ook echt voor de reis zelf is en de rest, vlucht- hotels- auto, al betaald is.

Ik ben nog nooit in Arches geweest, ik vond MV geweldig. Ik was ook degene die daar paardgereden heb en kan het je echt aanbevelen!! De mooiste ervaring ooit!!

Mag ik vragen waar je die aanbieding van MGM gevonden hebt?? Ik heb Vegas nog niet geboekt en vind het MGM geweldig!!

Ik ben al bezig om een reis voor 2013 te plannen :+ . Ik ben al 2 x met mijn oom en tante geweest, geweldige reispartners, en mijn tante heeft gevraagd of ik iets wil plannen óf vanuit New Orleans, óf vanuit Denver. Omdat ze maximaal maar 2,5 week wil gaan lijkt me Denver niet zo handig.

New Orleans: Aankomst Atlanta
Atlanta - Chattanooga
Chattanooga via Ruby Falls en Lynchburg - Nashville
Nashville - Memphis
Memphis -Clarksdale
Clarksdale - Vicksburg
Vicksburg - Natchez
Natchez - Lafayette
Lafayette - New Iberia - New Orleans
Vertrek New Orleans

Denver: Aankomst Salt Lake City
SLC - Grand Teton NP
GT NP - Yellowstone
Yellowstone - Cody
Cody - Mount Rushmore
Mount Rushmore - Cheyenne
Cheyenne - Rocky Mountains
Rocky Mountains - Denver
Vertrek vanuit Denver

Wie heeft er ervaring met een van deze 2 routes?? Beide routes zijn ongeveer 1200 mijl lang dus goed te doen in een dag of 17.
Haha het duurt nog wel even want als het doorgaat zal het september 2013 zijn :D .
Beide routes lijken mij geweldig, New Orleans vanwege de plantages, NO zelf, de missisipi, Memphis met Graceland, enzenz en Denver vanwege de natuurparken, geisers, rocky mountains...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:42

Ik vond the Deep South echt gewéldig :j New Orleans vond ik fantastisch. Zeker kerkhoven gaan bezoeken en een plantation bekijken. Het is een hele andere kant van Amerika dan de woestijnen en National Parks.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:08

Inderdaad, dat lijkt me ook helemaal geweldig, ik wil al heel lang naar New Oreans!! Maar eigenlijk met de Mardi Gras, ik wilde er volgend jaar graag mijn 40e verjaardag vieren, maar dat zal wel niet lukken :) .

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 03:06

Yay! Wat fijn dat Gowlan zonder problemen aangekomen is. *\o/*

@Suuszels, ik vind vooraf boeken zelf erg fijn ... heb wel een keer geprobeerd op de bonnefooi te gaan omdat je natuurlijk veel meer vrijheid hebt, maar voor ons zorgde het alleen maar voor stress. Vind het heerlijk om in alle ruste voor weinig geld de perfecte overnachtingsplaats te vinden.

Voor je extra dag ... hoeveel dagen heb je in Moab (Arches)? Er is daar zoveel te zien dat een (of liever twee) dagen extra geen overbodige luxe zou zijn. Bryce vind ik zelf het mooiste, maar daar heb je met 1 dag wel genoeg aan. Zou je misschien je voorlopige route kunnen delen? Dan is het makkelijker advies te geven.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:39

Ik zal in de loop van de dag mijn reisschema posten.. zit nu niet op mijn laptop..

@Montyrulezz: die aanbieding van het MGM staat http://www.i4vegas.com/ op net als heel veel andere hotels aan de strip, beginnend bij iets van 20-30 euro.
Weet je nog hoe die ranch heette waar je hebt paardgereden?

In New Orleans ben ik nog nooit geweest dus daar weet ik niks over, maar ik vond Yellowstone wel erg gaaf.

Oehh ik zou het liefst nu al vertrekken :D

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:15

mag ik mij ook even melden, en alvast in het america geruis storten...wij willen misschien in mei / juni naar florida voor een dag of 12. Autotje huren en een rondjecrossen, zo iets als orlando miami, everglades, key west! (natuurlijk niet in die volgorde) zijn nu aan het orienteren, en diverse prijs opvragen gedaan!!
Dus als iemand zo een soort reis heeft (gedaan) aarzel niet om me te pb met tips en trics..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:38

@thunderking, kijk eens het topic door, er worden heel veel tips gegeven over Florida :) !

@Suuszels, thanks voor de tip. Kijk ook eens op Trivago, die hebben ook vaak goeie aanbiedingen.
Het was geen ranch waar ik paardgereden heb, ben gewoon bij de ingang van MV naar een van die booths gegaan waar je een tocht kon boeken (je had er verschillende, ook voor wandeltochten en jeeptochten) en we zijn toen met een indiaan MV ingereden. Toevallig was het toen niet druk en was het letterlijk boeken, opstijgen en rijden :D . Ook zeer geschikt voor mensen die nog nooit op een paard gezeten hebben, ik was met mijn oom en tante die nog nooit op een paard gezeten hadden. We zijn wel maar 1,5 uur geweest omdat het voor hun lang genoeg was, maar die paarden zijn zo braaf dat ik op een gegeven moment met die indiaan een flinke sprint trok over de prairie en de paarden van mijn oom en tante sjokten gewoon netjes verder :D , dat hoef je hier niet te doen met onze paarden :=

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:57

Haha ja zoiets zoek ik dus.. een paardenrit waarvan ik weet dat mijn vriend het overleefd.. := Denk alleen niet dat het bij ons zo rustig is aangezien we ergens half juli in MV zijn..
en anders moet hij maar op een quad.
Trivago heeft inderdaad ook nette prijzen :j

@Thunderking, LiesJ gaat ook in mei naar Florida. en even het allesamerika forum doorspitten :j