Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:50

Volgens mij had ik vandaag beter wel in de spits kunnen zitten. Of de spits tijden zijn verplaatst naar een later tijdstip. Mijn trein zat rond een uur of 10 bom maar dan ook bom vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:29

Nouja het kan wel: altijd korting, dan heb je in de ochtend en avondspits 20% korting en de rest van de dag 40. Maar dan is het wel weer per maand 20 euro wat je kwijt bent ipv de ouderwetse 55 op een heel jaar.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:23

ukje schreef:
Volgens mij had ik vandaag beter wel in de spits kunnen zitten. Of de spits tijden zijn verplaatst naar een later tijdstip. Mijn trein zat rond een uur of 10 bom maar dan ook bom vol.

Zat je niet toevallig in een trein naar A'dam RAI of Utrecht? ;) Want deze week zijn daar 2 grote beurzen. En het is vakantietijd in een deel van het land, dus kan me voorstellen dat het drukker is dan normaal.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:35

Szan schreef:
ukje schreef:

Zat je niet toevallig in een trein naar A'dam RAI of Utrecht? ;) Want deze week zijn daar 2 grote beurzen. En het is vakantietijd in een deel van het land, dus kan me voorstellen dat het drukker is dan normaal.

Van die beurzen weet ik, maar het was juist de trein naar centraal die enorm druk was. Trein naar schiphol was juist rustig voor mijn gevoel. Ach ja staan is ook het probleem niet.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:47

In de ochtendspits is het nu steeds hartstikke rustig. :+ Heb bijna de hele week al alleen in een 2zits kunnen zitten. :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:25

:Z ben vandaag gewoon al 4 keer gecontroleerd :') moest heen en terug van arnhem naar den haag, op de heenweg 2x gecontroleerd in trein, en daarna in de tram, en nu ben k op de terugweg en hebben ze ook al gecontroleerd in de tram en in de 1e trein xD misschien in de trein hierna ook nog.
Moet dalijk in 2 minuten een trein zien te halen, anders half uur wachten :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:52

Hahaha dit heb k nou nog nooit meegemaakt, ben blijkbaar onbewust in de verkeerde trein gesprongen :') stond ineens op s hertogenbosch :')
Merkte het pas toen ze het volgende station omriepen, d8 eerst dat ze een fout maakten, maar toch niet :')
Kon gelukkig de intercity richting zwolle nemen, die gaat ook langs arnhem.
Hopen dat k optijd thuis ben maar denk t wel.
Heb k 's hertogenbosch ook eens gezien _O- was dr nog nooit geweest.
Wel een voordeel, deze trein heeft wel wifi :') de ander waar k inzat niet.

*edit* als t goed is ben k nog optijd thuis, moet 17:00 thuis zijn en kom om 16:36 op arnhem aan als alles goed gaat. Dan moet k alleen nog de bus nemen die er 10 minuutjes over doet.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:26

Spoor 15 ipv Spoor 14 of andersom. Heb je het nog gehaald? Ik ben ook wel eens in de verkeerde gesprongen, moest naar mijn vorige woonplaats altijd de trein naar Leiden op spoor 19 hebben en naar Gouda die op spoor 18 en toen ik net was verhuisd zat ik in de trein naar Leiden, gelukkig kon ik op Woerden nog uitstappen en met de stoptrein verder naar Gouda.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:30

Haha jah 15 ipv 14 xD heb t nog gehaald !! :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:44

Haha ik moet soms ook goed kijken hoor. :P
Grappig dat je het pas in Den Bosch doorhad. :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:53

Ach, een klasgenoot van mij pakte ooit ook zonder het te weten de verkeerde trein, viel in slaap en werd anderhalf uur later wakker... In Middelburg i.p.v. Delft (hij begon op Rotterdam CS). _O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:59

Ja indd, maar dr was ook geen halte tussen Utrecht en 's hertogenbosch, dus kon er sowieso niet eerder uit, ook als ik het eerder door had gehad :)) Maar dan zou k denk ik meer in de stress schieten als ik er al halverwege achterkwam.
Ik had op mn ipod zegmaar die 'route' staan, en daar stond dat ie om 15:11 bij Veenendaal de klomp zou zijn (tussenhalte), maar ondertussen was het al 15:15, en 15:20... d8 van, ze zullen wel vertraging hebben ofzow? _O-
hahaha echt heel dom xD maar toen riepen ze om dat t volgende station 's hertogenbosch was :') haha dacht echt van, huh? Wtf.
Had onderweg ook niet op de omgeving zitten letten (was spelletjes op mn ipod aant doen), maar tis sowieso beetje overal t zelfde xD
Ach.... daarna bijna 3 kwartier in wifi-trein kunnen zitten xD En was optijd thuis, dus was weer leuk daguitje :')
Normaal doe ik over DenHaag-Arnhem van deur tot deur, 2 uur en 10 minuten als alles goed gaat, en als het zoals vandaag, niet goed gaat, doe ik er meer dan 3 uur over _O- Was om 13:45 vertrokken vanuit Den Haag en was om 17:00 in mn kamer in Arnhem :))

Dat lijkt me ook erg trouwens, als je in de trein in slaap valt :')
K heb wel eens dat ik zo moe ben dat mn ogen bijna dichtvallen, maar ik zou nooit durven slapen in de trein :') Vooral niet als je alleen bent en niemand je optijd kan wekken.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 02:28

Ik heb gelukkig die app van NS op m'n telefoon, die geeft signaal 5 minuten voor tijd, én mijn station ligt 1 station van het eindstation af, dus zelfs áls ik pas wakker word gemaakt door een conducteur of schoonmaker op het eindstation, dan ben ik uiteindelijk maar een kwartiertje later thuis of zo. :')

Ik moet morgen een fiets meenemen in een VIRM, maar waar zit het "fietsenbalkon" bij een VIRM? Ik weet wel waar het bij een Koploper en een Matje zit, maar ik ben nog nooit met de fiets in een VIRM meegeweest... :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:09

zou k ook niet weten. ik moet misschien deze zomer een fiets meenemen met de trein xD Maar ook geen idee hoe en wat.
weet alleen dat dat voor 6 euro kan buiten de spits :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:29

Als het goed is staat het buiten op de deuren over de fiets. :)

En 1234, zo zie je nog is wat van het land. :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:31

Ja indd, alle uithoeken gezien :')
Den Haag- Utrecht-'s Hertogenbosch-Arnhem :') Eigenlijk een bliksemschicht als je t op de kaart ziet xD
maargoed. xD Weet ik iig ook hoe mijn route eruit ziet als NS weer eens niet op rolletjes loopt en ik moet omreizen :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:47

We staan nog stil op het beginstation en ik word al gecontroleerd... :')

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:36

Konstanine, eigenlijk wel handig, als je vergeet in te checken. Kan je nog even snel rennen. Of ze lazeren je gewoon de trein uit.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:32

Dat is wel zo. :j
Zeker omdat het de laatste trein was, ze zullen wel iedereen de kans willen geven nog thuis te komen denk ik.
Vrienden van mij zijn in het pré-chipkaart tijdperk wel eens diep in de nacht op een superklein donker stationnetje uit de laatste trein gegooid, dan ben je niet blij... :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:12

Ik had vandaag een conducteur die omriep dat het stil moest zijn in de stiltecoupé en dat kletsers moesten gaan verzitten! Echt super van die man, mijn respect! +:)+
En ook voor de conducteurs in mijn trein op de heenweg, er reed niks tussen Roosendaal en Breda, dus ze riepen reisadvies om en ze liepen door de trein om vragen te beantwoorden, supernetjes! :))
Heb zelf nog een oud dametje haar reisadvies voor haar opgezocht en opgeschreven, moest via Dordt omreizen naar Oss en was door slechte aansluiting een uur langer onderweg, arm mensje... :(:)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:12

Net 3,5 uur gedaan van arnhem naar den haag :=
toen k in de trein zat richting den haag (op utrecht) werd er voor vertrek omgeroepen dat ie niet kon vertrekken vanwege aanrijding met persoon op t traject toen de sprinter genomen naar den haag, die ging tot gouda, toen van gouda sprinter naar rotterdam, en van rotterdam sprinter naar den haag _O-
Was bijna 1,5 uur langer onderweg.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:13

Oei, dat is ook niet best... :=

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:18

Wat een ellende allemaal weer! :=

Ik mag maandag weer naar Arnhem, vorige keer ging het super op de heenreis, de terugreis wat minder :') De ene trein na de andere reed niet meer, heb toen een tijdje vast gestaan op Arnhem, uiteindelijk toch thuis gekomen! :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:22

Gelukkig maar! Zou zuur zijn als dat niet zo was, Arnhem is nou ook niet echt zo dichtbij dat je ouders even in de auto stappen. :')

(Mijn moeder zou dat in elk geval niet doen. :'))

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:25

De mijne ook niet! _O- Die zou me lekker net zolang laten staan tot er wel een trein rijdt, haha! :')