USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:51

Yasmine, als je in terminal 5 kan blijven redt je het wel met 1 uur 50 in Londen hoor. Geen tijd verspillen met koffie drinken of zo, gewoon doorlopen, maar het kan wel. Als je een BA-BA vlucht hebt, kan je er eigenlijk vanuit gaan dat je inderdaad in terminal 5 blijft.

Na security kan het wel even duren voor je op de schermen kan zien vanaf welk deel van de terminal je vertrekt. Je kan dan met een treintje heel snel naar A, B of C komen. Wij hadden vorig jaar 2 uur om van 5 naar 3 te komen, dat was wel aanpoten. Later bleven we in 5 en toen hadden we uiteindelijk wel tijd voor koffie ;-)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:31

Wat ik toch stiekem wel wat vervelend vind is dat ik geen echte tickets heb. Niks tastbaars.. niks thuisgestuurd, geen papieren.

Is het niet raar dat je op schiphol aankomt en je alleen je naam en eventueel een vluchtnummer hebt? Het voelt zo leeg :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:46

MoniqueT schreef:
Yasmine, als je in terminal 5 kan blijven redt je het wel met 1 uur 50 in Londen hoor. Geen tijd verspillen met koffie drinken of zo, gewoon doorlopen, maar het kan wel. Als je een BA-BA vlucht hebt, kan je er eigenlijk vanuit gaan dat je inderdaad in terminal 5 blijft.

Na security kan het wel even duren voor je op de schermen kan zien vanaf welk deel van de terminal je vertrekt. Je kan dan met een treintje heel snel naar A, B of C komen. Wij hadden vorig jaar 2 uur om van 5 naar 3 te komen, dat was wel aanpoten. Later bleven we in 5 en toen hadden we uiteindelijk wel tijd voor koffie ;-)

Bedankt, dat klinkt geruststellend. Het was ofwel 2 uur tussenstop ofwel 10 uur wachten op mijn vlucht naar Vancouver, dan rep ik me liever dan er te overnachten :D
Ik moet nog even navragen of ik mijn bagage meteen door kan checken, dat ik in London niet weer hoef in te checken. Weet jij daar toevallig meer over? Want ik heb tot nu toe enkel gevlogen met tussenstops in Amerika en daar moet je uiteraard zelf weer door immigrations en dan weer inchecken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:29

In Londen wordt je bagage gewoon doorgelabeld, die zie je pas in Vancouver weer terug. Vlieg je met British Airways?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:37

Ohja, vergeten zeggen. British Airways inderdaad :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:14

Met BA red je dat prima. Met één maar en dat is dat Heathrow een slechte reputatie heeft met vertragingen en dat de vluchten vanuit Amsterdam in ieder geval veel vertraagd zijn in de ochtend en ik gok dat Brussel daar ook wel eens wat problemen mee zou kunnen hebben. Maar zelf zou ik zo'n vlucht gewoon boeken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:20

Ik ga inderdaad wel voor die vlucht gaan, want hij komt me qua timing ook het beste uit. Ik vertrek dan om 15u, wat fijner is dan 7u 's ochtends :+ Zeker als je van je familie afscheid moet nemen. En ik kom dan ook aan om 18u40 plaatselijke tijd, wat ik ook aangenamer vind dan om 14u en dan nog de hele namiddag zien door te komen. En het is echt het budgetvriendelijkste met niet onmogelijke vluchturen die ik kan vinden, €730.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:26

Rond die tijd zou ik ook niet te bang zijn voor vertragingen. Wel een bult geld :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:38

Ja inderdaad, maar het probleem is dat ik nu pas zeker ben wanneer ik kan gaan en dus mijn vlucht mag boeken. Ander probleem is dat ik half augustus vertrek, hoogseizoen dus... Maar ik mocht ook gewoon niet vroeger boeken omdat we op bevestigingen van de uni moesten wachten enz.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:38

Dat maakt het inderdaad niet makkelijker :n

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:46

Nee, inderdaad. Alsof onze student housing alleen nog niet duur genoeg is :+ Maar ach, nog even en ik ben weg *\o/*

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 06:33

Ik ben nu twee keer om 7.10 van Zaventem naar Heathrow gevlogen en ik heb nog geen vertraging gehad :n Terminal 5 is idd heel goed te doen, security gaat ook vlot daar vind ik.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:28

WhiteRose schreef:
And Back! Zo, weer in de Nederlandse contreien :)

Ilse, heb je al iets geregeld voor een visum? Je sponsor organisation zal aangeven watvoor visum je nodig hebt.

Ja, het is gelukt! Moet een J1, Exchange visitor visa hebben :)

@Yasmine: Dat probleem heb ik ook, de vlucht naar Mississippi hebben we nog niet geboekt, omdat ik zeker moet zijn dat ik een bepaald
vak heb gehaald...

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:36

Ik heb op mijn vlucht van AMS via London naar Las Vegas maar 1 uur en 10 minuten overstaptijd in terminal 5, met Britisch airways.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:41

Ilse_C schreef:
@Yasmine: Dat probleem heb ik ook, de vlucht naar Mississippi hebben we nog niet geboekt, omdat ik zeker moet zijn dat ik een bepaald vak heb gehaald...

Zo vervelend is dat, hè? Als je nu op uitwisseling naar Italië of Frankrijk gaat is dat allemaal geen probleem, maar USA en Canada zijn wel net iets moeilijker om tickets te boeken op zo'n korte termijn. Als ik het allemaal enkele maanden vroeger had geweten, had ik wel een paar honderden euro's kunnen uitsparen...

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:49

Ohh ik meld me! :+

Ga deze zomer 2 weken naar Florida en daarna nog een 4 daagse bootcruise naar de bahamaaas :):)
De route in Florida is nog niet bekend. We verblijven waarschijnlijk 1 week in een huisje op dezelfde plek aan zee en bezoeken dingen in de buurt, die andere week gaan we rond rijden en de dingen bekijken waar we nog naar toe willen. :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:05

@Ilse, officieel moet je ook nog wachten tot je je visa hebt voordat je kan boeken.... Maar zo lang kon ik niet wachten hoor!

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:43

@Yasmine: Jaa klopt... Baal er een beetje van, maar tis niet anders :) De vlucht (retour) kost sowieso 850 euro!

@Macavity: Haha, ik heb ook al allerlei dingen gedaan inderdaad, maar visa regelt de universiteit :P

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:46

Ik moet morgen gaan bellen met United voor de tickets, was iets veranderd oid

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:47

Wat fijn dat de universiteit je visa regelt! Maar je moet wel zelf langs het consulaat of dat ook niet?

Een Nederlands vriendinnetje uit Londen is een paar daagjes in NYC - supergezellig :)

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:59

Dat weet ik nog niet, morgen ga ik eerst alle informatie weer eens inleveren en na 15 april zal ik dat dan wel horen :)

Oehh en dat is gezellig!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:24

liberty schreef:
Ik moet morgen gaan bellen met United voor de tickets, was iets veranderd oid

Is het nog opgelost met je ticket? Ik ben nu alvast maar aan het kijken voor de voorpret... net een kleine planning gemaakt met wat ik allemaal nog wil zien en bekijken.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:11

Helaas geen tijd gehad, dus wordt morgen. Planning zijn wij ook druk mee bezig :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:23

MacavityL schreef:
Een Nederlands vriendinnetje uit Londen is een paar daagjes in NYC - supergezellig :)

Gezellig! Kan me wel inbeelden dat bezoek krijgen dan leuk is, want even op en af naar NY om je te bezoeken is ook niet zo evident. Ik heb iig nog niemand gevonden die mij wilt komen bezoeken in Vancouver :D

Ik zit nu te kijken naar wat ik wil doen na afloop van mijn semester in Vancouver. In principe heb ik 22 december gedaan met mijn examens en ik veronderstel dat we de 23ste uit onze kamer moeten. Ergens rond 20-23 januari was ik van plan om weer naar België te vliegen, vanuit Vancouver uiteraard want dan kan ik gewoon een retourticket Brussel-Vancouver boeken.

Heb wat rondgekeken en ik zit nu te kijken naar Greyhound bussen, daar heb je voor $350 een kaart waarmee je 15 dagen ongelimiteerd de bus mag nemen. Hoe realistisch is het om op 15 dagen van Vancouver (via oa. Seattle) naar Californië te reizen met die Greyhound bus en tussendoor ook nog te stoppen/overnachten/sightseeing te doen in steden? Of kan ik beter een 30 dagen kaart nemen (die 100 dollar duurder is)? Eindbestemming wordt volgens mij LA, van daaruit wil ik graag een week (of wat langer) naar Hawaii. En daarna neem ik dan een enkele reis weer terug, van LAX naar Vancouver en van daaruit ga ik weer naar huis.

Edit: heb even gekeken en de weg Seattle-LA is ook niet bepaald boeiend :+ Dan is een retourvlucht Seattle-LA goedkoper.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 01:24

O, ik zou zo willen hoor - nu nog een sponsor vinden ;)

Over de greyhound moet je je wel even bedenken of je die manier van reizen fijn vind. Ik ben vanuit Vegas terug naar Seattle gegaan en vond dat wel te doen (hoewel niet optimaal), maar kreeg daar wel een storm van commentaar op. Als je Seattle-LA in 1x wilt doen is vliegen mssn nog wel goedkoper ook.
Overigens, tickets Seattle-Hawaii zijn vaak veeeeeel goedkoper dan vanuit LA. Ist niet de moeite waard om het andersom te doen? Dus van Vancouver naar LA, terug naar boven reizen, heen en weer naar Hawaii en dan weer naar huis?