Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:19

Vandaag van groningen naar nijverdal geen problemen gelukkig..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:26

ahh ik had gister een verschrikkelijke reis. :=
moest van utrecht naar groningen. toen ik naar t station wilde gaan begon het al, de tram voor die van mij was stuk dus 20 minuten in de tram wachten tot die andere gerepareerd en weg was. toen had mijn trein gelukkig heel veel vertraging, dus was nog niet weg. heb uiteindelijk toch maar een andere genomen die 5 minuten later zou vertrekken, want die was zonder overstap. :D toen riepen ze bij zwolle om dat ze niet verder dan assen zouden gaan, vanwege een aanrijding met een persoon. toen bij beilen wachten op een tegentrein en toen hebben we heeel sloom gereden vanwege t weer oid. toen moesten we voor assen nog wachten voor een plekje op t station. :O toen waren we in assen, en de hele trein liep naar de stationshal. ik zag een bordje met bussen, dus dacht laat ik daarheen gaan. :D liep het hoekje om en er stond een ns bus dus ben maar ingestapt. zat ik naast iemand die vertelde dat ze al een uur op de bus stond te wachten en al 3 bussen had weg zien rijden. had ik toch nog een beetje geluk. :Y)

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:36

wat een rot dag!
Heb ruim 1.5 uur vertraging en ben al ruim 3uur aan het reizen voor waar ik normaal 1.5 uur over doe..

Edit: heb er 3.5uur over gedaan.
Laatst bijgewerkt door HouvanPonys op 09-12-10 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:58

Ik heb geen vertraging gehad zowaar vandaag. Treinen gedroegen zich, ondansk dat het sneeuwde wel goed :j

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:56

ik dacht vandaag; het zal wel glad zijn ik ga maar extra vroeg op mn fietsie nar de trein. Aangekomen bij het station schijn ik er toch heel snel over te hebben gedaan en ik moet een kwartier wachten in de kou .. :brr:

Vervolgens komt de trein en wij netjes wachten tot iedereen is uitgestapt, wil ik vervolgens naar binnen gaan fluit die conducteur!!!!! Ja moi dat laat ik me niet gebeuren, ik sta hier verdorie al een kwartier! ik op het knopje drukken maar nee de deur blijft dicht. ' ja' zegt die conducteur, 'had je maar sneller moeten zijn haha' en loopt en zn hokje binnen.

Ooh ik had hem wel kunnen wurgen!! Als ik hem nog eens tegen kom, gooi ik mn broodje tegen zn hoofd.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:07

HouvanPonys, welk traject moest jij reizen?
Had maandag ook verschrikkelijke vertraging. Aanrijding met een persoon op mijn traject, net voordat ik de trein in wilde stappen. Moest om via Utrecht.. terugweg ook al 3,5 uur over gedaan ipv 2 uur. Hopelijk gaat het vanmiddag wel goed!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:39

Pfoe, had vanochtend een vroeg reisje. Met de trein van 6.44 weg uit Groningen, naar Utrecht.
Er vielen allemaal brokken ijs van de trein, damn, wat een lawaai := Schrok iedere keer weer wakker.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:42

Ik dacht nog net een trein eerder te kunnen halen gister, maar die reedt helaas net voor mijn neus weg. Ik dus wachten op de volgende trein... reed die niet! Defecte trein..pfff. Koud hoor op zo'n stationnetje.

Vervolgens stap ik in een intercity en hoop op een aansluiting. Ik vlieg die trein uit en natuurlijk rijdt mijn aansluiting net weg...... zucht.....

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:44

Jaa, dat is echt zo vervelend
Mijn vader dacht eerst dat ze ook altijd op elkaar wachten, niet dus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:45

Dat heb ik op Gouda ook wel eens.. dan heb je als je binnenrijdt nog 1 minuut voor je aansluiting gaat.. en die gaat dan precies op de seconde weg.. en dan mis je hem ook -O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:00

Iemand enig idee wanneer station Arnhem eindelijk af is? :+

Ik was er gisteren weer eens en ik kan me niet meer herinneren wanneer ik het voor het laatst in de oude staat heb gezien. Ik ken het alleen nog als eeuwige bouwput. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:44

Ik herinner me het oude station nog wel.. maar dat is ook alweer heeeeeel wat jaartjes geleden :=

Ik vind dat je maar veel moet traplopen op Arnhem. Met die tunnel vroegah waren er nog roltrapjes.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:19

Ik kom hier ook eens even klagen :+

Me vriend is om 15.52 met de bus&metro vertrokken, zou hij rond 17.00 op Rotterdam zijn en iets later de trein pakken. Wat bleek nu? Er was een defecte trein & nu moest hij helemaal via Denhaag -.- Hij zou er dus een uur geleden zijn normaal gesproken, maar het duurt nu waarschijnlijk nog een kwartiertje. Ga nu toch maar naar het station.

Pff rottreinen XD

Normale reis: Rotterdam naar Zwolle en vanuit Zwolle een uurtje

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:48

Ik heb de hele week het eerste stukje met de bus moeten doen, oke of een kwartier eerder weg, maar ik slaap liever kwartiertje langer. Wel netjes de hele week om 6.14 de trein naar Utrecht gehaald vanaf Schiphol. En zelfs al keer 's ochtends vroeg een wisselstoring gehad.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:49

Oeh, ik ben gisteren met de trein (van de DB dus) naar Berlijn gegaan en het was leeeeuk :D
Dinsdag gaan we terug, en dan met de ICE :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:55

Laura_x_ schreef:
Ik kom hier ook eens even klagen :+

Me vriend is om 15.52 met de bus&metro vertrokken, zou hij rond 17.00 op Rotterdam zijn en iets later de trein pakken. Wat bleek nu? Er was een defecte trein & nu moest hij helemaal via Denhaag -.- Hij zou er dus een uur geleden zijn normaal gesproken, maar het duurt nu waarschijnlijk nog een kwartiertje. Ga nu toch maar naar het station.

Pff rottreinen XD

Normale reis: Rotterdam naar Zwolle en vanuit Zwolle een uurtje

Ach ja... Op de A1 tussen Amersfoort en Amsterdam is vanmiddag een ongeluk gebeurd, daar staat al een paar uur een file die nog steeds 4 km lang is.

Pff rotauto's op die rotsnelwegen... :+

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:35

Iemand een idee wat voor weer het vrijdag wordt en of de treinen dan gewoon rijden? Ik moet eerst naar Zwolle en vervolgens naar Rotterdam Centraal. Als er veel sneeuw enzo ligt rijden ze dan gewoon? Ja toch? :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:38

Zowel het weer en of de treinen rijden, is allebei niet te voorspellen :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:42

Inoterry schreef:
Zowel het weer en of de treinen rijden, is allebei niet te voorspellen :)

Dus het is 50/50 zegmaar? En vorig jaar/jaren ervoor dan? Als er heel veel sneeuw lag? Reden ze dan wel/helemaal om?

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:12

Met kleine beetjes sneeuw reden de treinen wel normaal, alleen vorig jaar op 17 december en 20 december hadden ze het wel moeilijk. Maar toen was er met de auto ook helemaal geen doorkomen aan.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:27

Mijn ervaring is tot nu toe, dat als ik eerder weg ga vanwege het weer, de treinen ineens keurig op tijd rijden. En als je het niet verwacht rijden ze te laat :o

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 08:37

Horsefreak schreef:
Mijn ervaring is tot nu toe, dat als ik eerder weg ga vanwege het weer, de treinen ineens keurig op tijd rijden. En als je het niet verwacht rijden ze te laat :o
Hmm mischien een tip om zo te denken :+

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 08:44

Ik woon 2 min van het station, ben nu aan het wachten op de trein. Hij heeft 6 min vertraging.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:20

daffieduck83 schreef:
Met kleine beetjes sneeuw reden de treinen wel normaal, alleen vorig jaar op 17 december en 20 december hadden ze het wel moeilijk. Maar toen was er met de auto ook helemaal geen doorkomen aan.

Dat herinner ik me nog wel ja! Toen heeft m'n broertje er's middags 4 uur over gedaan om niet in groningen te komen. 'S avonds bij poging 2 was ie er binnen 2.5 uur al, vanuit deventer. Ikzelf had geluk dat de intercity naar rozendaal er net aan kwam toen ik het perron op liep, en op alle tussen gelegen stations, dus ook velp, stopte. Dit jaar nog weinig sneeuw vertraging gehad, gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:28

20 december was verschrikkelijk vorig jaar.. Ik stond vast in de sneeuw.. Met de trein.. En moest dus verder met de auto.. Hel :=