Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:05

Ah wat leuk een topic tegen te komen!
Ik ga ook in augustus met m'n ouders.. zal de rest hier eens doorlezen :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:06

Je kan gewoon een korte broek aan hoor ;). Maar bij piramides en tempels enz. het liefst iets wat over de knie valt. Al zijn ze niet altijd overal streng in de controles :P. Maar je zal het maar net treffen...

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:08

Wij gaan in de zomer naar Hotel Sea Life Resort :D, ( Sharm el Sheikh) nog meer die daar heen gaan, of zijn geweest?

EstherMe

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:14

scheelt weer een gedoe met de koffer inpakken :D

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:14

Zijn er toevallig bokkers die in december zijn geweest? Ik hoor namelijk steeds meer verhalen dat het helemaal niet zo warm is in december. Ik ben nu dus aan het twijfelen tussen Egypte en Bonaire :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:08

Ik ben wel november geweest, toen waren het wel lekkere temperaturen. Maar het was aan het eind wel wisseling van het seizoen en dat betekend veel wind. Hoe het December is weet ik niet, volgens een vriend van mij koud maar ja die woont er zelf ;). Die liep in November al in zijn winterjas terwijl ik in een t-shirtje liep :=.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:00

Ik ga vanavond hopelijk boeken samen met mams, op internet zat alles vol :')
We hebben ook best veel eisen :Y)

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:24

Daar was ik al bang voor, die wind maakt het erg koud. Dan toch maar eens verder kijken voor Bonaire en Curaçao.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:26

Hmm alles zit dus al vol in de meivakantie -O- Nu moeten we nog maar kijken of we weg kunnen :x

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:57

Shanel schreef:
Zijn er toevallig bokkers die in december zijn geweest? Ik hoor namelijk steeds meer verhalen dat het helemaal niet zo warm is in december. Ik ben nu dus aan het twijfelen tussen Egypte en Bonaire :o

Ik ben afgelopen december geweest. Hoorde van te voren ook dat het soms 'maar' 21 graden was ofzo.. Maar het is mij 100% mee gevallen. De temperaturen liepen van 24 tot 30 graden toen wij er waren, behoorlijk warm dus.. :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:42

Het waait alleen bij de wisseling van de seizoenen ;). Dus als het van herfst naar winter gaat... Ik had vernomen dat deze winter ook een warme winter is geweest.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:00

Ja dat idee had ik ook.. ;) Heb gewoon veel geluk gehad geloof ik. :Y)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:09

Ik heb november toen ook geluk gehad, zaten echt hete dagen tussen :D. Heerlijk vind ik dat!! Pas toen we weg gingen begon het te waaien ;).

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:11

Volgensmij kan het per jaar toch wel heel erg verschillen..

Ben in 2008 in april geweest en toen was het soms best frisjes door de wind. En in 2009 ben ik weer in april geweest en toen was het echt veel warmer...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:20

Het laatste jaar was het idd warmer, in 2007 zijn we in maart geweest (of het was 2006 weet niet meer). En toen was het echt koud om 4 uur. Het jaar daarna maar april gegaan en toen was het een stuk beter ;). Hadden we maar geprobeerd op aanraden van de egyptenaren :D.

November vond ik ook wel lekker, toen was het zeewater tenminste warmer! Dat is in april nog wel erg koud....

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:31

April is het zeewater idd best koud vergeleken met het najaar..
Ben ook een keer in oktober geweest en toen was het water echt heerlijk. De temperatuur ook trouwens. :j

In de zomer ben ik nog nooit geweest, maar denk dat dat behoorlijk warm zal zijn, als ik de temperaturen in april en oktober zo heb gevoeld...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:37

De zomer is erg warm in Egypte idd, als de Egyptenaren het al warm hebben :P. Het is dan ook vaak juist de rustige periode... Die vriend van mij heeft dan niet zoveel te doen. Al zijn er zelfs midden in de zomer mensen die nog een desertsafari gaan doen (en daar is het helemaal heet.....).

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:02

Leuk een Egypte topic!! Ik wil samen met een vriedin in mei naar Egypte en hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven.. er is zoveel te vinden op internet dat ik eigenlijk niet meer weet waar ik moet zoeken.

'Eisen':
- We zoeken een rondreis van ongeveer 15 dagen
- In verband met een niet te groot budget mag het een eenvoudige reis zijn, we hoeven geen luxe hotels etc.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:13

hoi hoi
ik ben eind november (2009) naar shalm el sheik geweest!
prettig weer, zo'n 29 graden!alleen werd je er niet echt bruin meer van :D
Normaal verbrand ik altijd nu niet!
En om 16.00uur was het ook donker!Dus dat was elke ochtend vroeg opstaan!
Zeewater was heerlijk! water in zwembad was veel kouder! |(
Erg mooi hotel, wel grote contrasten met het binnenland.(jeepsafari geweest)
Snorkelen/duiken is daar echt top!(ze zeggen beste plek van egypte)

zelf vondt ik het op het vliegveld wat eng, ik ging per ongeluk de mannenwc in..
kwamen er 3mannen met geweer op mij af..
Echt veilig buiten het hotel voelde ik me niet.en de mensen in de winkeltjes waren ook erg opdringerig!
als je niets kocht werd je uitgescholden :o
Nu was ik met een vriendin, misschien als je met je vriend gaat dat ze anders doen?
Verder zijn we beide flink ziek geweest van het eten, en dat terwijl we alleen in het hotel hebben gegeten.

Mooie omgeving maar verder moet je het qua hygiene en veiligheid niet met nederland vergelijken :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:38

Medea schreef:
Leuk een Egypte topic!! Ik wil samen met een vriedin in mei naar Egypte en hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven.. er is zoveel te vinden op internet dat ik eigenlijk niet meer weet waar ik moet zoeken.

'Eisen':
- We zoeken een rondreis van ongeveer 15 dagen
- In verband met een niet te groot budget mag het een eenvoudige reis zijn, we hoeven geen luxe hotels etc.

Ik ben met Corendon geweest. Weet niet of dat binnen het budget valt, want ken je budget niet, maar ik vond het wel fijn dat we kleine groepjes hadden, 4 of 6 mensen. Maar Egypte met een klein budget, dat valt eigenlijk alleen op eigen houtje te doen. Voor een rondreis betaal je sowieso een hoop centjes..

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:33

Iemand die nog ervaring heeft met duiken in Sharm el Sheikh? Ik zag in ons gidsje dat de kosten daarvan echt behoorlijk zijn. We willen eigenlijk gewoon met z'n 4tjes 1 dagje duiken onder begleiding. Hebben verder geen PADI o.i.d. Ben wel benieuwd wat of dat echt zo veel moet kosten...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:59

Medea: Rondreizen zijn over het algemeen allemaal vrij prijzig.... Op www.egypte.nl hebben ze nog wel eens leuke last-minutes maar ja daar moet dan wel net wat bij zitten ;).

Loesjj: Ik heb in Hurghada een kennismakingsduik gemaakt ook onder begeleiding. Dit viel geloof ik best mee in prijs... Via je reisorganisatie is het altijd best prijzig, maar je zou ook alvast op internet kunnen kijken naar goede duikscholen in Sharm el Sheik zelf. Wij hebben er op ons hotel (in Hurghada) ook eentje en dat is een hele goede duikschool, en als je het daar rechtstreeks boekte was je veel goedkoper uit (maar daar kwamen we later pas achter :P).

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:10

evdpanne:oké dan ga ik even wat googlen en dan idd daar even wat rondvragen. Bedankt voor de tip :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:34

kissmeB schreef:
hoi hoi
ik ben eind november (2009) naar shalm el sheik geweest!
prettig weer, zo'n 29 graden!alleen werd je er niet echt bruin meer van :D
Normaal verbrand ik altijd nu niet!
En om 16.00uur was het ook donker!Dus dat was elke ochtend vroeg opstaan!
Zeewater was heerlijk! water in zwembad was veel kouder! |(
Erg mooi hotel, wel grote contrasten met het binnenland.(jeepsafari geweest)
Snorkelen/duiken is daar echt top!(ze zeggen beste plek van egypte)

zelf vondt ik het op het vliegveld wat eng, ik ging per ongeluk de mannenwc in..
kwamen er 3mannen met geweer op mij af..
Echt veilig buiten het hotel voelde ik me niet.en de mensen in de winkeltjes waren ook erg opdringerig!
als je niets kocht werd je uitgescholden :o
Nu was ik met een vriendin, misschien als je met je vriend gaat dat ze anders doen?
Verder zijn we beide flink ziek geweest van het eten, en dat terwijl we alleen in het hotel hebben gegeten.

Mooie omgeving maar verder moet je het qua hygiene en veiligheid niet met nederland vergelijken :D

Hmm dat klinkt niet erg leuk :') In welk hotel zat je?
Mijn moeder zit elk vrij uurtje op Internet te kijken of er nog iets vrij is ergens, haha.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:37

Wat zijn jullie ervaringen met Sharm el Sheik? Goede hotels e.d.?
En wij willen graag een binnenlandse vlucht boeken van Sharm el Sheik naar Cairo voor de piramides, iemand daar ervaring mee? :))