Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 19:46

Melia schreef:
Oh prachtig, de dolomieten lijkt ons ook zo gaaf. Zijn daar ook leuke (kleinschalige) kindercampings te vinden?

Oostenrijk is ook prachtig ja! Waar zaten jullie?

Hier ook alweer voorzichtig plannen maken voor de meivakantie. Het wordt Oostenrijk, alleen niet met de caravan, maar huren een huis. Iemand nog tips? Liefst wat noordelijker, Tirol ofzo. We zijn al een paar keer in Karinthie geweest namelijk.

Ik heb eerder eens in huis gehuurd in de regio Annaberg, dat is Salzburger land. Veel te doen voor kinderen. Dat was toen via boerderij vakantie.nl, dat bestaat nu niet meer volgensmij.

Wij hebben in de Dolomieten op 2 verschillende campings in het Fassatal gestaan. Dal zelf is enorm goed op kinderen ingericht. Camping catinaccio is wat kleiner, maar geen zwembad ofzo. We staan nu op Vidor, daar is wel een zwembad maar vind ik verder niet echt een kindercamping, wat groter en met terrassen ipv veldjes.

Wiwabalia

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 21:30

Wij zijn op dit moment op Camping Prümtal in de eiffel, aan de moesel.

Leuk als je van natuur houdt, met wat leuke stadjes in de buurt. Ook vlakbij de grens met Luxemburg.

Morgen gaan wij naar het stadje Echternach in Luxemburg, 30 minuutjes rijden van de camping af.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 08:11

Heerlijk om nu nog weg te zijn. En prachtig weer nu in de Dolomieten zo te zien! Lekker wat rustiger op de campings nu ook. Geniet er van allemaal!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:31

Ik heb even hulp nodig. We planden begin oktober een weekje erop uit te trekken. Luxemburg en Hunsrück stonden op het programma. Echter heb ik een ontsteking in mijn knie waardoor het wandelen ginds te pittig wordt.
Ik zoek dus nog wel fijne wandelmogelijkheden voor de hond (en ons), maar dan op vlakker terrein, ergens waar wandelingen ook goed zijn uitgezet. Hoeft ook niet dat we de ganse week op dezelfde locatie blijven, maw rondtrekken in een bepaalde streek is ook prima.
Alvast bedankt voor suggesties!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:39

Lukasje schreef:
Ik heb even hulp nodig. We planden begin oktober een weekje erop uit te trekken. Luxemburg en Hunsrück stonden op het programma. Echter heb ik een ontsteking in mijn knie waardoor het wandelen ginds te pittig wordt.
Ik zoek dus nog wel fijne wandelmogelijkheden voor de hond (en ons), maar dan op vlakker terrein, ergens waar wandelingen ook goed zijn uitgezet. Hoeft ook niet dat we de ganse week op dezelfde locatie blijven, maw rondtrekken in een bepaalde streek is ook prima.
Alvast bedankt voor suggesties!

Hoe ver wil je rijden?
Veel platter dan NL is niet zo simpel te vinden. Dan moet je naar noord Duitsland en zuid Denemarken.

In NL, in het land waar mijn wieg heeft gestaan, zijn ook mooie gebieden zonder veel hoogteverschil.
Dan moet je niet naar de Drunense Duinen maar bijvoorbeeld wel naar de Malpie, de Strabrechtse Heide, Kampina, Landgoed de Utrecht om maar een handvol mooie, platte, Brabantse gebieden te noemen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:54

Mmm, liever iets “exotischer” als Nederland. Wanneer we slechts beperkt vrij zijn, doen we eerder Nederland aan.

Ik kijk even naar Noord Duitsland of Denemarken!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 22:06

Lukasje schreef:
Mmm, liever iets “exotischer” als Nederland. Wanneer we slechts beperkt vrij zijn, doen we eerder Nederland aan.

Ik kijk even naar Noord Duitsland of Denemarken!

Veel zuidelijker Denemarken kan niet: https://www.dalercamping.eu/

Is van Nederlanders, SVR-camping, simpel, kleinschalig, vriendelijk.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 06:27

En het kanaal over naar Engeland? Northumberland is ook heel vlak.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 06:32

gaucho schreef:
En het kanaal over naar Engeland? Northumberland is ook heel vlak.

Als je daar een foto maakt en je shopt de typisch britse hoogsanningslijnen weg, gelooft niemand dat het in GB en niet in NL :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 07:16

Dat is toch bij Newcastle in de buurt? Ik vind dat niet echt een landschap wat Nederlands aandoet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:06

SusanH schreef:
Dat is toch bij Newcastle in de buurt? Ik vind dat niet echt een landschap wat Nederlands aandoet.

Ja, inderdaad.

In de war met Suffok/Essex, dat nog platter dan NL

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:18

Hebben behoorlijke pittige klimmetjes daar dicht bij de grens met Schotland. Ik heb daar langs Hadrian's wall gelopen. Bijzondere ervaring en hele vriendelijke mensen daar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:42

Wij zijn terug van een weekje Limburg. Eerst 4 nachten Noord Limburg aan de Maas, daarna 2 nachten Zuid Limburg in het Heuvelland.
En gisteren stonden we slechts 13 km van huis midden in het bos aan een groot veld waar de Schotse hooglanders graasden en we s avonds in de schemer de herten konden horen burlen (en als je heel goed keek ook kon zien).
Geslaagde kampeervakantie, de eerste 2 campings waren Natuurkampeerterreinen, de laatste niet, maar wel midden in de natuur.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 19:49

Mag ik vragen welke camping de laatste camping was waar je stond?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:07

Natuurcamping de Groenendaal.
Je staat met zn allen langs een bosrand aan een groot veld.

Afbeelding

En dit is dan je uitzicht: een groot deel vd tijd liep er een grote kudde hooglanders te grazen.
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:21

Die is ook vlak bij mijn huis :D hoor je de snelweg niet? Ik heb ook weleens op de natuurcamping aan de droefakkers gestaan in Loenen, die is ook erg mooi.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:31

Ja, je hoort de snelweg wel. Zeker in de avond als het verder stiller wordt. Maar omdat de bomen nog vol in blad staan, viel het ook nog wel mee.
In Limburg hebben we, terwijl we verder weg zaten van de snelwegen, ook best veel auto geluiden gehoord, dit was niet meer dan dat.

En we wilden erg graag een keer aan dat grote veld staan, dus dat namen we voor lief.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 11:12

Ik ga hem eens opzoeken. Wel bijzonder aan zo'n veld.