Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:26

Eik schreef:
Ik lees al lang mee in dit topic, maar volgens mij nooit meegepraat.

Nu ben ik even benieuwd of er hier ook vrouwen alleen kamperen met auto en caravan. Heb je er een mover onder voor het laatste stukje recht zetten op de plek, of vraag je mensen op de camping om te helpen?
Want sommige plekjes zijn krap en dan kan je niet met de auto de caravan op de plek zetten.

Ten info ik kampeer al vanaf 6 weken leeftijd. Mijn ouders hebben altijd een tourcaravan gehad en wij kinderen sliepen dan in een tentje ernaast. Ik heb altijd een hekel gehad aan tentjes. En nu als volwassene dacht ik dat ik dat kon oplossen door een grote familietent te kopen met veel ramen en waar je rechtop in kan staan. Helaas ben ik nu in 3 jaar tijd 2 tenten en heel wat "anti lekkage kitjes" verder maar ik blijf lekker tenten hebben en voor mij is de lol eraf.

Ik wil een tourcaravan, met een voortent of luifel. En gelukkig mag ik de aankomende jaren die van mn ouders lenen voor mijn zomervakantie want ik moet nog wel even doorsparen :D

Maar ik ging dus nadenken hoe andere single vrouwen met tourcaravan dat doen. Ik kan niet in mn eentje 1000kg op zn plek duwen zeg maar :')

Ik ga er af en toe met de hond alleen op uit maar ik heb een camperbusje dus mijn antwoord is eigenlijk niet van toepassing

Echwel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 15:12

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 16:22

Lukasje schreef:
Eik schreef:
Ik lees al lang mee in dit topic, maar volgens mij nooit meegepraat.

Nu ben ik even benieuwd of er hier ook vrouwen alleen kamperen met auto en caravan. Heb je er een mover onder voor het laatste stukje recht zetten op de plek, of vraag je mensen op de camping om te helpen?
Want sommige plekjes zijn krap en dan kan je niet met de auto de caravan op de plek zetten.

Ten info ik kampeer al vanaf 6 weken leeftijd. Mijn ouders hebben altijd een tourcaravan gehad en wij kinderen sliepen dan in een tentje ernaast. Ik heb altijd een hekel gehad aan tentjes. En nu als volwassene dacht ik dat ik dat kon oplossen door een grote familietent te kopen met veel ramen en waar je rechtop in kan staan. Helaas ben ik nu in 3 jaar tijd 2 tenten en heel wat "anti lekkage kitjes" verder maar ik blijf lekker tenten hebben en voor mij is de lol eraf.

Ik wil een tourcaravan, met een voortent of luifel. En gelukkig mag ik de aankomende jaren die van mn ouders lenen voor mijn zomervakantie want ik moet nog wel even doorsparen :D

Maar ik ging dus nadenken hoe andere single vrouwen met tourcaravan dat doen. Ik kan niet in mn eentje 1000kg op zn plek duwen zeg maar :')

Ik ga er af en toe met de hond alleen op uit maar ik heb een camperbusje dus mijn antwoord is eigenlijk niet van toepassing

Ik ga met SusanH mee, ik wil alles alleen kunnen doen. Een T@bje is idd nog wel te doen in je eentje, maar een slagje groter lukt niet meer. Zeker niet op campings waar ze van die bijzondere voorwaarden hebben als je caravan gelijk aan de heg zetten ofzo :') . Qua luifel heb ik als eerste de zakluifel eraf gegooid, ook niet te doen in je eentje. Dus dat zou dan een cassetteluifel moeten zijn, ik heb nu een luifel die in in de rails schuift, en dan even pompen en binnen 10 minuten staat deze ook.
Laatst bijgewerkt door lieke2 op 17-08-25 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 16:30

Echwel schreef:
https://ludvikovcz.com/

Eerste stop in Tsjechië
Ongelofelijk vriendelijk
Voor 8 euro per dag je eigen sanitair

Ik lees mee, heel veel plezier!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 06:59

Afbeelding
Het uitzicht

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 08:43

Wat mooi!!

Hier afgelopen weekend alles schoongemaakt, nu is de tent weer opgeborgen, volgend jaar weer :D gaan terug naar dezelfde camping in Italië

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 11:21

Mjetterd schreef:
Ik heb geen ervaring met alleen met de caravan op pad, maar in je eentje dat ding verplaatsen lijkt mij ook onmogelijk. Mijn ervaring is wel dat er altijd behulpzame mensen te vinden zijn die even willen helpen.

Ja dat denk ik ook dat die er altijd wel zullen zijn. Maar toch geeft het mij een fijner gevoel als ik weet dat ik het ook alleen kan.

Bedankt allemaal voor de antwoorden!
:j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 16:29

Vandaag naar Liberec gereden
Wat prachtig
Heelijk gegeten, allebei kipschnitzel met patat en sla
Wat gedronken, lees mijn man een kleine pils.....is hier groot
Samen voor 24 euro, met fooi

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 17:23

Wij waren in Garmisch ongeveer het dubbele kwijt :')
Centrum Praag is wel meer voor ons normale prijzen.

Wel echt een fantastisch uitzicht vanochtend:

Afbeelding

Daarna flinke wandeling door de Hollenthal klamm gemaakt en nu staan we alweer op een camping ergens net onder Frankfurt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 17:40

Ook schitterend zeg

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 17:40

Zo is uit eten gaan wel leuk Echwel!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 17:42

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 08:12

Wij hebben onze camperbus-droom overboord gegooid wegens de blijvend hoge busprijzen en zijn sinds deze week eigenaar van een caravan welke we helemaal willen strippen en opnieuw inrichten :D
We willen eerst begin oktober nog een dag of 10 gaan proefkamperen zodat we goed kunnen gaan ervaren wat we willen aanpassen. Een hele schok als doorgewinterde tentkampeerders maar we hebben er ook zin in.

Hebben jullie nog tips voor leuke campings in oktober in de Ardennen / Luxemburg/ de Eifel?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 08:30

In Luxemburg is dit een aanrader: https://www.campinglapinede.lu/ je loopt zo vanaf de camping het Müllertal in. Sowieso 2 of 3 routes vanaf de camping. Dichtbij de Schiessentumpel en vlakbij Berdorf waar ook een paar mooie routes beginnen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 10:28

Die noteer ik ook ! Binnenkort willen we er een weekje op uit richting Luxemburg en Hunsrück.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 11:18

Wij zijn ooit in camp Hammer in Simmerath geweest. Prettige camping, net sanitair en fijne eigenaren.

Afbeelding
Nog even een sfeer foto van afgelopen weekend...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 11:59

Ziet er goed uit! Ik ben nu meerdere keren bij Martbusch geweest en die is prachtig gelegen, maar afgelopen april nog een paar dagen geweest dus een keer een andere plek is ook leuk.

Prachtig sfeerplaatje! <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:29

Oh wat een mooie foto JustMe!

Onze caravan is erg goed bevallen dit jaar, we zijn heel erg blij met de aankoop! Kijken nu al uit naar volgend jaar vaker op pad gaan ermee :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 14:59

Wij zijn heerlijk in de dolomieten kamperen:

Afbeelding
Met dit uitzicht:

Afbeelding

Afbeelding

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 15:09

Oh wauw fantastisch uitzicht!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 16:15

Wij zijn in Limburg.
Eerste 4 nachten aan de Maas op Landgoed Geijsteren en vandaag een stukje zuidelijker bij Schinnen op een terrassencamping.
De Maas bij Maashees:
Afbeelding

Uitzicht bij Schinnen:
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 17:00

Ik heb net een een kampeerreis naar Oostenrijk achter de rug. Jeetje wat is het daar mooi! Wil er zeker nog een keer heen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 18:52

Zowel Oostenrijk als de Dolomieten zijn echt waanzinnig om te kamperen ja <3 genieten!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 19:28

Oh prachtig, de dolomieten lijkt ons ook zo gaaf. Zijn daar ook leuke (kleinschalige) kindercampings te vinden?

Oostenrijk is ook prachtig ja! Waar zaten jullie?

Hier ook alweer voorzichtig plannen maken voor de meivakantie. Het wordt Oostenrijk, alleen niet met de caravan, maar huren een huis. Iemand nog tips? Liefst wat noordelijker, Tirol ofzo. We zijn al een paar keer in Karinthie geweest namelijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 19:44

Oostenrijk blijft fantastisch om te kamperen, kwaliteit van de campings is ook erg goed.

Mooie tip om een paar dagen aan te doen, Purgstall. Camping is een eco camping met restaurant en zo'n beetje eten wat de pot schaft. :)) Vanaf de camping kun je de Erlaufschlucht bezoeken, erg mooi.

Afbeelding