USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:41

Gave foto's!
Leuk dat je ook in OKC bent geweest. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:13

Gave foto's, Classeygirl!
Jullie hadden niet heel warm weer in Bryce zo te zien?

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:18

Anneert schreef:
Jaa, daar is het zo mooi :)

Vraagje classeygurl, hebben jullie overnacht in de buurt van Monument Valley, of als dagtripje gedaan?

Wij hebben overnacht in Bluff in het Mokee Motel.
Geboekt via booking.com, wel al een poosje van te voren.
De hotels/motels bij de parken hebben we van te voren al geboekt omdat het hier vrij snel vol zat of je betaald de hoofdprijs.
Voor de rest hebben we de hele reis gewoon op de bonnefooi gedaan.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:20

Fitzroy schreef:
Gave foto's, Classeygirl!
Jullie hadden niet heel warm weer in Bryce zo te zien?

Bryce was koud... 9 graden die dag en veel regen.
Vandaar de poncho :+

De dag van te voren zaten we in Big Water voor Antelope Canyon, daar was het al helemaal koud en slecht weer.
Antelope Canyon was ook dicht vanwege de vele regen en een paar dagen daarna ook nog.
Uiteindelijk zijn we later in onze reis, helemaal vanuit Vegas weer terug gereden voor Antelope.
Maar het was zeker de moeite waard!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:28

Anneert, wij hebben wel overnacht in The View in MV. The View is echt adembenemend. We hadden alleen behoorlijk pech met het weer. Hagelen en onweren en koud. Ik had me echt verheugd om met een roseetje op het balkon te genieten van de zonsondergang en de sterrenhemel. Helaas, bewolkt en veeeeel te koud om op het balkon te zitten. Maar met mooi weer zal het zeker zijn geld waard zijn.
Als goedkoop alternatief kun je in The San Juan Inn in Mexican Hat boeken. Dat is betaalbaar en toch vlakbij MV.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:29

Jeetje Classeygurl, jij had wel uithoeken uitgezocht om te overnachten ?? Voor Antelope ga je toch in Page zitten?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:50

Dankje voor de reacties!
Wij hebben ook al 2 keer in Page gezeten, maar de eerste keer was ook alles dicht vanwege regen

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:07

Fitzroy schreef:
Jeetje Classeygurl, jij had wel uithoeken uitgezocht om te overnachten ?? Voor Antelope ga je toch in Page zitten?

Page was al helemaal volgeboekt....
Maar vanuit Big Water was het ook prima te doen.
Vanuit Vegas niet... :+ :+ :+ maar we hadden besloten om ons reis maar gewoon te vervolgen en om te kijken of we nog terug wouden rijden als Antelope weer open was.
Toen Antelope weer open was (4 dagen gesloten geweest) zaten we dus in Vegas en hebben we uiteindelijk toch besloten terug te rijden.
Maar was zeker wel de moeite waard :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:22

Heeft er iemand ervaring met de canvas tenten in Curry Village, Yosemite? Iedereen zegt dat het super duur is, maar ik vind hele andere prijzen...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:50

Goed opletten, een deel van die tenten heeft geen verwarming, toch jammer als het vriest 's nachts :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:10

En die geen verwarming hebben, hebben ook geen stopcontact. Misschien ook iets om rekening mee te houden.

Housekeeping Camp is wat goedkoper dan Curry Village. Ook niet verwarmd trouwens.

Voor wanneer is het?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:30

Het is voor 31-5 tot 3-6.

Geen stopcontact is wel heel vervelend..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:16

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:56

Oh brr, in een tent :brr: Nee, dat zou mij echt te ver gaan :))

Als ik nog een keer terug ga die kant op ga ik zeker in The View slapen :j

Voor de liefhebber, hier nog mijn topic van Canada: [BEU] [FOTO] Oh Canada... wat was je mooi!
Heimwee!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 00:25

nou ik kom me weer melden haha. na afgelopen april naar amerika te zijn geweest ( detroit-dayton). Zijn er serieuze plannen om volgend jaar april tot augustus af te reizen naar amerika. ik zou daar mee doen aan een drum core band. Dit kan bij verschillende groepen. ik heb nu auditie gedaan in boston, indianapolis en north carolina. Het principe is dat ik de eerste maand verblijf op de thuisbasis en daarna rondtour in de grote steden van amerika. voornamelijk het noord oosten / midden van amerika

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:51

Berdien schreef:

Ha, mij ook hoor, wij gaan voor hotels. liefst nog de wat luxere. Ook wel bijzonder, want de vorige keren, acht op rij, gingen we met een camper. Ha, dan ook wel altijd de grootste en meest luxe die te huur was. Dat dan wel weer :)

Maar voor de echte Yosemite-beleving schijnen die tenten super te zijn. Bearboxes en dat soort dingen!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:55

MoniqueT schreef:
Berdien schreef:

Ha, mij ook hoor, wij gaan voor hotels. liefst nog de wat luxere. Ook wel bijzonder, want de vorige keren, acht op rij, gingen we met een camper. Ha, dan ook wel altijd de grootste en meest luxe die te huur was. Dat dan wel weer :)

Maar voor de echte Yosemite-beleving schijnen die tenten super te zijn. Bearboxes en dat soort dingen!

Bearbox? Een doos waar je een beer in opslaat? Wel handig.....loop je je tenminste niet de hele tijd af te vragen waar de beer zit en wanneer en van waar hij gaat komen......scheelt een hoop stress :+ :+ :+

Maar serieus, wat is een bearbox? Een beerveilige opslag van eten of zo?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:16

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:18

MoniqueT schreef:
Bearboxes en dat soort dingen!

Een bearbox is een metalen kist waar je je eten in doet en waar beren niet bij kunnen, Cowboy :P Je ziet ze vrij veel, ook bij vista points en picknickplekken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:33

Bearboxen zijn verplicht als er beren zijn. Zelfde voor afval, dat moet verplicht in de beerproof afvalbakken. Je wilt ook geen beer in je tentje hebben omdat je daar je broodjes net had neergelegd :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:37

OK....hebben jullie wel eens een beer zien rondwandelen op een camping ground?

Ik heb zelf wel eens overwogen om te gaan golfen in Canada, maar kwam toen golfbanen tegen waarbij ik gratis de beschikking kreeg over een electrisch golfwagentje en 'a can of bear reppellent'. :wow: Had ik toch meteen wat twijfels of ik daar zou willen golfen......

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:41

Jaa, supervet! Maar ook wel een beetje eng. Wij zijn in de nacht bij Yosemitede weg opgegaan om foto's te maken van de sterren in het pikkedonker en toen hoorde je ook van alles, mijn vriend vond t maar niets.
Wij gaan toch niet voor de tenten, lees meer negatieve dingen dan positieve, bedankt voor de reacties iig :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:44

Ja, zowel in Amerika als in Canada. In Whistler liep een mamabeer met haar kids over de goflbaan... Beren doen in principe niks, als je ze maar met rust laat. Dus laten weten dat je er bent (niet stilletjes door het bos gaan sluipen ;) ) zodat ze niet van je schrikken en heel veel afstand bewaren. Dan gaat het gewoon goed :) Je moet natuurlijk niet doen zoals een reisgenoot van ons, op de mamabeer met de kids aflopen voor een goede foto... En dan janken dat ze aanviel. :x

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:04

Bear spray schijnt wel erg efficiënt te zijn en er zijn ook zones waar het verplicht is om zo'n fles bij je te hebben :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:06

Berdien schreef:
Ja, zowel in Amerika als in Canada. In Whistler liep een mamabeer met haar kids over de goflbaan... Beren doen in principe niks, als je ze maar met rust laat. Dus laten weten dat je er bent (niet stilletjes door het bos gaan sluipen ;) ) zodat ze niet van je schrikken en heel veel afstand bewaren. Dan gaat het gewoon goed :) Je moet natuurlijk niet doen zoals een reisgenoot van ons, op de mamabeer met de kids aflopen voor een goede foto... <KNIP>

Dat was toen meteen de laatste reisdag samen? _O-

Volgens mij was het ook Whistler die iets schreef over die gratis bear reppellent......maar ik kan het nu niet vinden.....