Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:15

Neonlight schreef:
Ik zie het op het merendeel van de campings. Ze vertellen het niet maar staat vaak wel in de regels.

Dat plastic etc op veel campings niet mag onder je tent was mij wel bekend. Al ben ik ze nog niet tegengekomen.

Hier inderdaad ook weinig keus met de kleine de waard tent hebben we nou eenmaal een vast grondzeil.
Het plastic kan ik best weg laten. Dat is vooral uit gemak van het poetsen.
En ik maak het spul nog steeds op van de tijd dat de vrijbuiter failliet ging :')
Maar als het niet mag doen we het niet. Ik had echt het idee dat dit om de extra zaken ging en niet om je tent zelf. Maar dat zijn dan ook vaak campings met alleen campers/caravans gok ik dus daar sta ik dan liever niet.

Eerder hebben wij wel eens via de ntkc gekampeerd dat is dan uit m’n hoofd 3 dagen staan om zo de grasmat te behouden. Maar dat is een vereniging. Je bent dan samen verantwoordelijk voor de plekken waar je kampeert. En er zitten nog wel wat dingen aan verbonden maar voor kleine tent kampeerders in Nederland die dat graag ook samen doen. Wel een aanrader.

Froukje_J

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:09

Ik vind het ook erg dubbel..
Wij hadden dit jaar eerst ook alleen tent tapijt in de vouwwagen maar we hebben enorme hoosbuien gehad waardoor we de waterplassen in de voortent hadden staan wij hebben toen gewoon een dekzeil over het tapijt gelegd officeel mag het niet maar de camping eigenaren vonden het geen probleem.
Want met 2 honden en 2 kinderen de waterplassen in je voortent hebben staan is ook geen succes...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:38

Wij maken ook zelf een soort van kuipzeil in onze voortent, daarover tenttapijt. Het hoost nog wel eens in Luxemburg en dan is het idd niet fijn om te soppen in je voortent met twee kinderen en hond… onder de luifel hebben we dan alleen tenttapijt.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:02

Wij hebben ook een tent met vast grondzeil, in het woondeel kan hij er wel uit maar in het slaapdeel niet. Wij gaan ook naar campings waar het mag. Waar wij nu waren waren er ook genoeg mensen die het hele veld vollegden met ecodoek (waterdoorlatend) en daarop de tent neerzetten.

Achteraf snap ik het wel, wat een troep ik elke dag had kunnen wegharken :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 10:43

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 11:10

Wij hebben afgelopen nacht op de parkeerplaats bij een hotel gestaan, was echt top. Rustig, mooi uitzicht, goed sanitair en s ochtends lekker ontbijtbuffet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 12:09

Froukje_J schreef:
Ik vind het ook erg dubbel..
Wij hadden dit jaar eerst ook alleen tent tapijt in de vouwwagen maar we hebben enorme hoosbuien gehad waardoor we de waterplassen in de voortent hadden staan wij hebben toen gewoon een dekzeil over het tapijt gelegd officeel mag het niet maar de camping eigenaren vonden het geen probleem.
Want met 2 honden en 2 kinderen de waterplassen in je voortent hebben staan is ook geen succes...

Tenttegels zijn dat ook een fijne oplossing, dan komt alles net wat hoger, dat heeft ons ook al een paar keer gered bij flink buien. Maar ik denk dat in zo'n situatie iedere camping het wel begrijpt dat je tijdelijk zo'n zeil neerlegt.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:25

gaucho schreef:
Wij hebben afgelopen nacht op de parkeerplaats bij een hotel gestaan, was echt top. Rustig, mooi uitzicht, goed sanitair en s ochtends lekker ontbijtbuffet.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een leuk busje Gaucho!
Slapen jullie bovenin? Is dat goed te doen? En staat de bus/camper in de winter in de stalling of heb je hem gewoon bij huis?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:42

Majabeestje schreef:
gaucho schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een leuk busje Gaucho!
Slapen jullie bovenin? Is dat goed te doen? En staat de bus/camper in de winter in de stalling of heb je hem gewoon bij huis?

Met mijn vriend samen slapen we meestal beneden, als ik met anderen ben 1 beneden 1 boven. Kids slapen met 2 boven. We hebben m gewoon bij huis, zijn in de winter ook vaak er mee weg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:19

Leuke busje, gaucho.
Is het een California, of een ander bouwer?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:26

Ik vind hem ook leuk!
Mijn man noemde deze week dat een klein camperbusje misschien een idee is als we hem ook als 2e 'auto' gebruiken.

Moet je het bed ombouwen beneden? Hebben jullie er een wc'tje in?
En jullie gebruiken hem dus ook met kinderen?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 17:12

Smallander XL, op verlengde T6 basis. Wij bouwen het bed beneden om, dat is met 5 minuten Max klaar, ik heb duvalay matrasjes / slaapzak in 1 er op liggen. Vorig jaar zijn we met 3 kids naar Noorwegen / Zweden geweest, 1 sliep in een eigen tentje. We hebben een portapotti als wc ook, gebruik ik niet als we op een camping staan.

We hebben vanmiddag heerlijk gewandeld bij Oberstdorf en staan nu bij een Gasthof in de bergen, gezellig tussen de koeien met bellen.

Afbeelding

Afbeelding

Onderschat trouwens niet wat zo een busje kost, ook in de maandelijkse kosten. Ik rijd hiernaast de allergoedkoopste lease auto van het hele bedrijf waar ik werk, en voor de vergoeding die ik daarvoor maandelijks krijg kan ik makkelijk de vaste lasten van mijn busje betalen :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:12

Ah, andere bouwer.
Wij hebben een California T5, niet de verlengde.
Wij slapen altijd boven.
Dat bed is 6 cm breder en een matras op een lattenbodem vinden wij veel comfortabeler slapen dan op de bedbank.

En daarnaast stap ik vaak iets eerder in bed en dan kan mijn man beneden ook nog gewoon zitten en bij de koelkast, etc.

Als het bed is uitgeklapt beneden, kunnen we eigenlijk nergens meer bij kwa kastjes, koelkast etc.

Maar het comfort is de belangrijkste reden om boven te slapen voor ons.

Hier is die trouwens ook de tweede auto, ik gebruik hem ook als trekauto voor de trailer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 22:11

Majabeestje schreef:
Ik vind hem ook leuk!
Mijn man noemde deze week dat een klein camperbusje misschien een idee is als we hem ook als 2e 'auto' gebruiken.

Moet je het bed ombouwen beneden? Hebben jullie er een wc'tje in?
En jullie gebruiken hem dus ook met kinderen?

Het lijkt erop dat de regels volgend jaar aangepast worden: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uto-camper

Als je dat niet direct boeit, is het wellicht nuttig om even te kijken wat er in de markt gebeurt met de prijzen.....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:31

Wij hebben een paar keer een California gehuurd via Road surfer.(In Duitsland)
Dat kost ook wat, maar uiteindelijk een stuk goedkoper dan een bus in eigen onderhoud.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:00

Ik lees al lang mee in dit topic, maar volgens mij nooit meegepraat.

Nu ben ik even benieuwd of er hier ook vrouwen alleen kamperen met auto en caravan. Heb je er een mover onder voor het laatste stukje recht zetten op de plek, of vraag je mensen op de camping om te helpen?
Want sommige plekjes zijn krap en dan kan je niet met de auto de caravan op de plek zetten.

Ten info ik kampeer al vanaf 6 weken leeftijd. Mijn ouders hebben altijd een tourcaravan gehad en wij kinderen sliepen dan in een tentje ernaast. Ik heb altijd een hekel gehad aan tentjes. En nu als volwassene dacht ik dat ik dat kon oplossen door een grote familietent te kopen met veel ramen en waar je rechtop in kan staan. Helaas ben ik nu in 3 jaar tijd 2 tenten en heel wat "anti lekkage kitjes" verder maar ik blijf lekker tenten hebben en voor mij is de lol eraf.

Ik wil een tourcaravan, met een voortent of luifel. En gelukkig mag ik de aankomende jaren die van mn ouders lenen voor mijn zomervakantie want ik moet nog wel even doorsparen :D

Maar ik ging dus nadenken hoe andere single vrouwen met tourcaravan dat doen. Ik kan niet in mn eentje 1000kg op zn plek duwen zeg maar :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:01

Denk dat na kwarttarief de overstap naar halftarief voor veel mensen groot is
Dus hierdoor komen er veel te koop

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:04

Eik miss een neuswielmover een idee

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:28

afezien van dat ik het niet durf om alleen op stap te gaan, zou ik best fysiek alleen met een caravan weg kunnen. De laatste keer heb ik ook alles alleen moeten doen (mijn man heeft Parkinson en kan niets meer) en dat ging prima. Ik heb vorig jaar wel de halfautomatische mover laten vervangen door een volautomatische.
Ik had een knots van een caravan (en een beest van een auto) maar heb de caravan toch verkocht.
Ik kan nu niet alleen weg, omdat ik mijn man niet meer alleen thuis kan laten.
Wij gaan over 2 weken een midweek in een huisje op dezelfde camping waar we al jaren komen, kijken of dat bevalt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:11

Ik heb geen ervaring met alleen met de caravan op pad, maar in je eentje dat ding verplaatsen lijkt mij ook onmogelijk. Mijn ervaring is wel dat er altijd behulpzame mensen te vinden zijn die even willen helpen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:29

Ik zou gaan voor een mover. Zeker in voor en naseizoen met soms nat gras ideaal. Als ik alleen zou gaan zou ik ook in principe alles alleen willen kunnen doen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:02

Eik schreef:
Ik lees al lang mee in dit topic, maar volgens mij nooit meegepraat.

Nu ben ik even benieuwd of er hier ook vrouwen alleen kamperen met auto en caravan. Heb je er een mover onder voor het laatste stukje recht zetten op de plek, of vraag je mensen op de camping om te helpen?
Want sommige plekjes zijn krap en dan kan je niet met de auto de caravan op de plek zetten.

Ten info ik kampeer al vanaf 6 weken leeftijd. Mijn ouders hebben altijd een tourcaravan gehad en wij kinderen sliepen dan in een tentje ernaast. Ik heb altijd een hekel gehad aan tentjes. En nu als volwassene dacht ik dat ik dat kon oplossen door een grote familietent te kopen met veel ramen en waar je rechtop in kan staan. Helaas ben ik nu in 3 jaar tijd 2 tenten en heel wat "anti lekkage kitjes" verder maar ik blijf lekker tenten hebben en voor mij is de lol eraf.

Ik wil een tourcaravan, met een voortent of luifel. En gelukkig mag ik de aankomende jaren die van mn ouders lenen voor mijn zomervakantie want ik moet nog wel even doorsparen :D

Maar ik ging dus nadenken hoe andere single vrouwen met tourcaravan dat doen. Ik kan niet in mn eentje 1000kg op zn plek duwen zeg maar :')

Als ik alleen op pad ging met onze T@B kom ik m in mijn eentje op z’n plek zetten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:07

Fijn Morrie dat je toch nog kunt gaan. Ik hoop dat het je bevalt, is toch een hele drempel voor je om overheen te stappen.
Zijn dat die huisjes aan de overkant van de weg met die spitse daken?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:12

Neonlight schreef:
Fijn Morrie dat je toch nog kunt gaan. Ik hoop dat het je bevalt, is toch een hele drempel voor je om overheen te stappen.
Zijn dat die huisjes aan de overkant van de weg met die spitse daken?

nee op de afdeling met stacaravans hebben ze op een velde splinternieuwe dingen gezet met airco en al. Aan de overkant is meer voor grote gezelschappen

Voor volgend jaar (ALS we dan nog weg kunnen) moet ik op zoek net over de grens ivm de btw verhoging in Nederland op huisjes, naar een accommodatie voor gehandicapten. (bed met papegaai, beugels in de douche en toilet).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:26

Dat wordt een stuk lastiger dan om iets te vinden.
Die huisjes met spitse daken zijn ook mooi, hadden we 12 jaar geleden bijna voor een paar maanden gehuurd in de winterperiode omdat we 4 maanden moesten overbruggen naar de nieuwe woning.