Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:02

Oh lekker raket. Jaloers ………

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 21:28

fabske schreef:
Daar vliegen ze ook niet naar corfu helaas.

Condor vliegt vanaf Düsseldorf wel naar Corfu. De prijzen lijken ook mee te vallen. Maar again, het is daar ook een zooitje op de luchthaven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 21:29

Kefalonia is ook echt prachtig :j Mijn favoriete eiland. Veel plezier, raket en rustig bijkomen.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:39

En Ryanair vliegt van Weeze naar Corfu. Een enkele reis als voorbeeld:
Afbeelding
Kijk maar op de website van Skyscanner of een andere ticketvergelijker.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 21:42

Dan zou ik Weeze kiezen!

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:43

Fijne vakantie, Raket!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:54

Hier op mykonos. Vind het echt een spuuglelijk eiland, maargoed de stranden en het weer is prima dus komt helemaal goed, wordt gewoon een heerlijke vakantie :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:03

2 weken geleden waren wij in Zakynthos.
Prima vermaakt.
Bind Griekenland echt leuk om heen te gaan

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:47

Jester_ schreef:
Hier op mykonos. Vind het echt een spuuglelijk eiland, maargoed de stranden en het weer is prima dus komt helemaal goed, wordt gewoon een heerlijke vakantie :D

Jij ook een fijne vakantie! Dat wordt dan veel met je ogen dicht op het strand en aan het zwembad liggen, hahaha :+

Pas een beetje op jezelf! Volgens het Griekse nieuws is er momenteel op Mykonos veel corona. En drugshandel en criminaliteit. De politie is druk bezig met een actie om maffia praktijken tegen te gaan, dus er wordt aan gewerkt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:13

Mykonos stond hier ook nog op het lijstje, maar geen aanrader dus?
Zakynthos blijft er op staan, daar willen we best nog eens naar terug. Ik zou ook graag naar Samos of Corfu willen. En Kefalonia staat ook nog op de lijst.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:15

Nou we vinden het vooral ook erg duur. Strandbedjes voor 40 euro voor een set is schaars, prijzen tussen de 90 en 120 is normaal :=

Het eten aan de strandtentjes is ook duur, voor grieks iig dan. 5,5 voor een cola, 15 euro voor een kleine tosti. Avondeten dan wel weer prima, dus je moet gewoon goed zoeken denk ik. Ik vermaak me hier prima, maar zakynthos was ik 2x geweest en zou ik zo weer heen gaan. Vriendin gaat vaker naar samos en corfu, dat zijn echt mooie eilanden met veel groen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:35

Zo dan :=

Ja het groene spreekt mij erg aan. Ik moet zeggen dat ik Zakynthos in mei ook wel erg mooi vond. Ik ben een keer in september naar Cyprus geweest en in juli naar Lesbos, maar toen was alles droog en dor.
Cyprus zou ik ook nog wel eens heel willen (het Griekse deel), maar dan ook in het voorjaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:41

Jester_ schreef:
Nou we vinden het vooral ook erg duur. Strandbedjes voor 40 euro voor een set is schaars, prijzen tussen de 90 en 120 is normaal :=

Het eten aan de strandtentjes is ook duur, voor grieks iig dan. 5,5 voor een cola, 15 euro voor een kleine tosti. Avondeten dan wel weer prima, dus je moet gewoon goed zoeken denk ik. Ik vermaak me hier prima, maar zakynthos was ik 2x geweest en zou ik zo weer heen gaan. Vriendin gaat vaker naar samos en corfu, dat zijn echt mooie eilanden met veel groen

40 jaar geleden was Mykonos al belachelijk duur.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 10:36

Samos is inderdaad mooi, Corfu ook (maar dat is niet voor niets zo groen :+ )
En persoonlijk vind ik de Sporaden ook heel mooi. Afwisseling van groen en te schattige plaatsen. (Sporaden zijn Skiathos, Skopelos en Alonissos.

Ik ga zelf dit jaar voor het eerst naar de Cycladen, ben heel benieuwd. Maar niet naar Mykonos, al zal Santorini ook duur zijn.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:47

Vorig jaar waren wij op Zakynthos. Ik moet zeggen dat ik Zakynthos in verhouding ook een duur eiland vond. Scooter- en autoverhuur waren duurder, eten was duurder, de strandbedjes waren op sommige plaatsen ook prijzig (twintig euro per bedje). Mensen welke we daar ontmoet hadden gingen altijd naar Samos en vonden het verschil van Samos - Zakynthos ook wel groot.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:52

Sporaden ken ik niet, die ga ik eens googlen. Groen en schattige plaatsen klinkt goed :j
Wij houden van een mix van strand en een beetje rondrijden over het eiland en mooie plekken bezoeken.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:59

Mykonos heb ik ook voor zitten kijken, maar was al met boeken een paar 100€ duurder, dus keus was snel gemaakt :=

Samos en Kefalonia staan nu wel op mn lijstje voor volgend jaar naar te kijken. Chalikidiki heeft volgens mij ook veel groen en schijnt ook heel mooi te zijn.

Cyprus en Corfu vond ik top <3

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:32

Samos zat ik precies een jaar geleden. En is idd erg groen. Al moet ik zeggen dat ik een groot deel van de Pellepones nog groener vond.
Chalkidiki was ik 1,5 jaar terug. En vond ik persoonlijk niet heel erg boeiend. Zaten op de 1e "vinger" en Corona tijd. Dat speelde wellicht ook mee.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:37

Middelste vinger Chalkidiki sprak ons ook veel meer aan :j

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:47

Fitzroy schreef:
fabske schreef:
Daar vliegen ze ook niet naar corfu helaas.

Condor vliegt vanaf Düsseldorf wel naar Corfu. De prijzen lijken ook mee te vallen. Maar again, het is daar ook een zooitje op de luchthaven.

Ja ik bedoelde dat easy jet er niet op vliegt. Maar ik wacht het af. De laatste nieuwsberichten waren positief

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:49

Albertina71 schreef:
En Ryanair vliegt van Weeze naar Corfu. Een enkele reis als voorbeeld:
[ [url=m/2MDCqF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kijk maar op de website van Skyscanner of een andere ticketvergelijker.

Ja er zijn er zeker die vliegen naar corfu overal. Ik doelde op easyjet zelf. Wij hebben een pakketreis geboekt dus heb via de aanbieder van de pakketreis gekeken en naar easyjet waar we mee vliegen. Die hadden geen opties dichterbij.

4 dagen geleden was er positief nieuws dus we wachten het gewoon af. Ik blijf positief we gaan gewoon hahaha.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 19:58

Ik wil graag een kort tripje naar Griekenland maken en heb tickets gevonden voor vrijdag ochtend 5.50 vliegen naar kreta, zouden jullie het aandurven met Schiphol? Ik ben een leek wat betreft reizen... daarbij komt ook nog moet ik een taxi van het vliegveld naar het hotel van tevoren boeken of is jet met de bus bijv. Ook heel makkelijk te doen?
Ik ben zo iemand die denkt oke ik ga nu en dan misschien iets te impulsieve ergens staat :+

Edit: ik heb geen koffer bij mij aangezien ik zaterdag nacht alweer terug zou vliegen

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:09

's Morgens vroeg met alleen handbagage en thuis ingecheckt zou ik het wel durven. Dan kun je zo door naar de Security check (dat is wel het punt dat het langst duurt) en dan door naar de juiste Gate (kijk op de borden waar je moet zijn).

Je 2e vraag is onduidelijk: taxi van het vliegveld naar het hotel?
Welk hotel en vanaf welk vliegveld op Kreta (Chania of Heraklion)? Kijk eens op Google Maps? En als een taxi te doen is, dan kun je dat als onervaren reiziger misschien beter door het hotel laten regelen, of als je je hotel via booking.com geboekt hebt, dan kun je je taxirit ook via booking.com boeken. Dat heeft mijn dochter laatst gedaan in Milaan en dat ging perfect.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:10

Denk als je ip tijd op Schiphol bent dat wel moet lukken. Zeker zonder koffer. Zal wel online inchecken.
En met bus vanaf vliegveld naar hotel is een beetje afhankelijk waar je verblijft op Kreta.

Maar je gaat dan voor 1 nachtje?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:16

Albertina71 schreef:
's Morgens vroeg met alleen handbagage en thuis ingecheckt zou ik het wel durven. Dan kun je zo door naar de Security check (dat is wel het punt dat het langst duurt) en dan door naar de juiste Gate (kijk op de borden waar je moet zijn).

Je 2e vraag is onduidelijk: taxi van het vliegveld naar het hotel?
Welk hotel en vanaf welk vliegveld op Kreta (Chania of Heraklion)? Kijk eens op Google Maps? En als een taxi te doen is, dan kun je dat als onervaren reiziger misschien beter door het hotel laten regelen, of als je je hotel via booking.com geboekt hebt, dan kun je je taxirit ook via booking.com boeken. Dat heeft mijn dochter laatst gedaan in Milaan en dat ging perfect.

Ik ga van Heraklion naar een hotel in cherso, welke precies ben ik nog aan het kijken of booking.com.
Ik zag idd de taxi rit van booking.com, twijfelde of dat goed zou zijn maar blijkbaar kan dat dus :)

Bonnelover schreef:
Denk als je ip tijd op Schiphol bent dat wel moet lukken. Zeker zonder koffer. Zal wel online inchecken.
En met bus vanaf vliegveld naar hotel is een beetje afhankelijk waar je verblijft op Kreta.

Maar je gaat dan voor 1 nachtje?

Ja ik ga maar 1 nachtje :+
Ik wil graag langs de apotheek en ik kan geen vrij krijgen van mijn werk dus de oplossing is dan een weekendje... anders zou het pas september of oktober worden en ik wil eigenlijk gisteren al langs de apotheek daar :')