USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:22

Fitzroy schreef:
Wat moet je daar dan zoeken, bedoelde ik te zeggen. Je gaat toch niet in een hotel zitten waar inde omgeving alles gesloten is?

Ah, op die manier.
De lokatie kan handig zijn, maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van hoe je reisschema is. Ik vond het een ideale uitvalsbasis omdat het niet uren buiten het park is. Het heeft misschien wat minder zin als je niets in het zuiden voor of na je bezoek aan het NP te zoeken hebt, en dus niet die kant op hoeft.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:27

Yosemite is en blijft duur. Ik ben voor vrienden ook bezig met een reis door het Zuid-Westen en alles in het park (Wawona is dat ook!) is erg prijzig.

Je maakt dan toch de keus: wil je weinig kilometers maken en de village blijven, dan kost dat geld. Als je voor Wawona kiest, kan je net zo goed in Oakhurst gaan zitten. Goedkoper en een half uurtje verder, maar dan heb je nog keus tussen hotels.

Wil je echt dichterbij, dan is El Portal nog een optie, dat is het dichtstbijzijnde dorp buiten de village. Bishop is helemaal aan de andere kant van de Tioga Pass, dat is sowieso een heel eind rijden.

Wij gaan trouwens gewoon een dagtrip ervan maken vanuit Chowchilla. Wat verder, maar stukken goedkoper. De Days Inn is een goed en niet te duur hotel en wij hebben dit al vaker gedaan, wij hebben namelijk een aantal vrienden in Chowchilla en komen er vaker.

shilady

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:25

Dankjewel !

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:50

Ik beken schuld... ik heb vandaag een weekje NY geboekt :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:00

Oh ... jij durft!

Ha, gelijk heb je. Wanneer ga je?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:13

19 tot en met 26 september

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:58

Wat leuk, purny. Toch beter naar je zin aan de Oostkust? Hoe doe je dat nu met je kat?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:03

Mijn moeder gaat haar eten geven heb nu een eigen huisje

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:01

hey purney leuk!
lekker vroeg geboekt zie ik :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:28

Ik vond Yosemite van alle parken die we hebben gezien echt de minst mooie :o Nou was het toen ook erg droog en ik was allesbehalve fit, maar de andere parken vond ik veel interessanter en mooier. De weg naar beneden vond ik nog het mooiste denk ik, met om elke bocht een ander uitzicht :)) Ik zou bij een volgende reis die kant op ook zeker niet perse in de Yosemite zelf hoeven te slapen :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:46

Ik ben het helemaal met je eens Berdien. Ik vind Yosemite vaak overgewaardeerd. Het lijkt veel op de Europese alpenlanden, het is er eigenlijk altijd druk en als je niet echt gaat hiken, hang je in de file tussen de andere kijkers.

Ik denk dat Yosemite vooral interessant is, als je echt trails gaat doen, maar voor mij hoeft het ook niet meer hoor. Wij gaan misschien nog een dagje met onze vrienden mee in april, maar dan moet het echt mooi weer zijn, anders geloof ik het wel inmiddels.

Purny, je bent er vroeg bij!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:51

Haha ja dan had ik de goedkoopste tickets. Nu alweer een aantal dingen die ik nog niet gezien heb. :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:52

Doe je goed! Ik boek ook altijd héél lang van tevoren hoor. Hoe langer de voorpret, hoe meer ik er van geniet.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:03

Ik vond Yosemite erg leuk, vind de Grand Canyon daarentegen veel minder.. die wil ik het liefst overslaan maar schoonmoeders en schoonbroertje moeten daar natuurlijk wel geweest zijn.
Vorig jaar zaten wij in El Portal, dit jaar waarschijnlijk wel iets er van af.

Lekker purny!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:06

Het blijft gewoon heel persoonlijk. De Grand Canyon vond ik na 1 keer ook genoeg. Ik ben liefst in Moab, lekker Jeepen in Canyonlands. En Yellowstone, wildlife spotten, vind ik helemaal geweldig.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:16

Ja, als het aan mij alleen lag ging ik nu ook andere dingen bekijken. Helaas moet ik het doen met 3 weken, maar voor ons is dit nu wel een wat specialere reis omdat schoonvader vorig jaar is overleden en we doen nu ook dingen die we nog niet hebben gezien.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:19

Soms maak je inderdaad keuzes om anderen ook een plezier te doen. Ik begrijp dat dit voor jullie heel bijzonder is en dat maakt het ook allemaal mooier.

Wij hebben in 2009 en 2010 onze laatste Amerikareizen ook aangepast aan vrienden die meegingen en hun wensen hadden en nu gaan we voor het eerst weer samen en nu doen we echt alleen wat wij willen :-) Op dat ene dagje dus na, misschien :-) We zitten toevallig gelijk met hen op dezelfde plek en ik ben hun reis aan het plannen voor hen, dus is het ook wel leuk. In 2009 reisden zij met ons mee.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:21

Ik vind zowel Yosemite als Zion helemaal niets :o
Ik ben ook dol op Moab en omgeving. Yellowstone vind ik geweldig en Bryce blijft ook favoriet :j
Maar het mooiste punt in de USA vind ik Muley Point. Wow, wat heb je daar een uitzicht. Om stil van te worden. Bovendien zijn daar geen drommen toeristen, wij stonden er helemaal alleen in de stilte. Fantastisch _/-\o_

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:21

Ik ben nog nooit op Muley Point geweest. Dat en de Moki Dugway leek ons niet zo slim met een 32 ft. camper. Dit jaar gaan we voor het eerst met de auto, ook zin in, kan je toch weer andere dingen doen.

Voor het eerst bijvoorbeeld naar Bodie, lekker fotograferen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:28

Ik kan niet meepraten over alle parken (helaas), maar ik heb wel de knoop doorgehakt en ga in principe in 2017 weer terug voor het stormchasen. Het schema voor 2017 komt waarschijnlijk begin nieuwe jaar online, dus dan moet ik nog wel besluiten of het de Close Encounter of Prime Time tour wordt. Dan kan ik de tour vast reserveren en aanbetalen. De rest volgt later. Mocht alles mislopen ben ik alleen aanbetaling voor de tour kwijt (maar daar ga ik natuurlijk niet vanuit).

Dus all in all happy. En nóg leuker: mijn vader gaat in principe ook!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:30

Stormchasen, daar heb ik nou weer helemaal geen verstand van, maar het klinkt wel heel gaaf.

En met je vader, dat is echt leuk!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:39

Pap en ik stonden vroeger altijd al samen naar onweersbuien te komen, hij heeft me er op jonge leeftijd al mee aangestoken. Hij kan het niet helpen dat ik een stap verder ga dan alleen de Nederlandse onweersbuien en als tiener al besloot dat ik ooit eens in Amerika wilde stormchasen, wat ik dit jaar dus voor het eerst gedaan heb. Eén van de ervaringen in mijn leven tot nu toe. Zo gaaf <3

Hopelijk verloopt alles volgens plan en kan in in 2017 inderdaad weer gaan. Heb nog 1,5 jaar om me erop te verheugen (en te sparen). :+

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 00:04

gaaf Annash!

Ik vond Zion de eerste keer ook niets, toen wilde we stoppen om iets te bekijken en bleken we er al uit te zijn. Hadden ook regen die dag, dat hielp ook niet mee. vorig jaar hadden we de wandeling naar Angles Landing gemaakt, dat was erg vet vond ik.
we zijn er wel allebei de keren op doorreis gestopt, niet overnacht

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:50

Nu las ik ergens een paar pagina's terug of ik heb me vergist dat als je al eerder in Amerika bent geweest je sneller door de douane kon. Kan dat ook als je meerdere keren met een tussentijd van een jaar hebt gehad of moet je echt in 1 jaar tijd geweest zijn? Of moet ik aansluiten in die lange rij?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:56

Als je op dezelfde ESTA en paspoort kunt reizen is het sneller. Anders niet, dan krijg je alsnog een rood kruis en kun je achteraan aansluiten. Wij hadden achteraf beter direct in de rij voor Immigrations kunnen staan ipv eerst de automaten te kiezen. Dat was sneller geweest dan de omweg via de automaten.