USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:20

MacavityL schreef:
Cowboy55 schreef:

Woonden er toevallig ook nog een stel vrienden in je gebouw? Joey, Chandler, Monica, Rachel? :D :D :D
Wel typisch zo'n gebouw als je je dat voorstelt in elk geval.

Ik woonde met Edward, Joel en Melissa :D :D

Maar de 'show got cancelled after the pilot episode'? _O-

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:21

purny schreef:
Wie heeft d'r ervaring met air france? Qua service enzo

Staat erg goed aangeschreven :j

MacavityL

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:54

Air France en KLM zijn toch één na de merger een aantal jaren terug?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:14

Het gaat over een vlucht vanuit Parijs

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:51

Hallo,

Heb niet alles meegelezen, maar wil me toch even melden.

Wij gaan volgend jaar voor de 3e keer naar de VS. Hebben al 2 keer ongeveer hetzelfde rondje gedaan (eerst met mijn vriend, daarna met vrienden en nu met schoonmoeder en schoonbroertje)

Heeft er iemand tips voor een leuke accommodatie rondom Yosemite? Mag er gerust eventjes vanaf rijden zijn, wij vinden de accommodatie die ons reisbureau als tip gaf niet geweldig en erg duur.
Vorig jaar zaten we in het Yosemite View Lodge, erg duur en slecht van kwaliteit..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 01:06

Anneert schreef:
Vorig jaar zaten we in het Yosemite View Lodge, erg duur en slecht van kwaliteit..

Lastig. Ik heb vorig jaar in het Wawona hotel vertoefd. (In de buurt van Mariposa Grove). Echt een ervaring op zich, maar die zal ook zeker niet goedkoop zijn geweest.
Ik denk dat je dan al snel een stuk buiten het park uitkomt...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 08:39

Wij zaten in het Best Western in Oakhurst, buiten het park. Ik vond het niet ideaal want het was zeker 1,5 uur rijden naar Yosemite Village dus wij hebben een heel stuk van het park niet gezien omdat je dan nog een paar uur in de auto zat. Een volgende keer wil ik zeker in Yosemite Village verblijven!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:49

Wij zijn over de Tioga Pass Yosemite in gereden en hebben toen 2 overnachtingen in/bij Yosemite gedaan; de eerste in Mammoth Lakes en de 2e in Oakhurst bij de Mountain Trail Lodge. Als je van Mammoth Lakes naar Oakhurst rijdt kom je bijna langs Yosemite Village, dus dat was goed te doen :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:50

Het is niet zo dat we echt super goedkoop willen, maar vorig jaar viel de kamer t.o.v. de prijs nogal tegen.
We vinden het niet erg om een uur rijden vanaf het park te zitten.

In Mammoth Lakes zaten wij het eerste jaar, maar toen konden we niet naar Yosemite vanwege de brand en moesten we omboeken, maar dat vind ik te ver.
Wawona, daar heeft het reisbureau tips voor, dat is een goede afstand, dus die ga ik verder zelf ook nog even checken, dankje!

@ Nadir, 1,5 rijden vind ik ook wat ver. Wij wilden eigenlijk in dat tentenkamp (om het zo ff te zeggen) verblijven, maar dat is toch wel duur. En aangezien schoonmoeders niet echt geld te veel heeft, willen we daar ook rekening mee houden.

Nu weet ik wel dat je niet op vakantie moet gaan als je het niet erg breed hebt, maar dit wordt voor ons toch wel een speciale reis omdat vorig jaar de vader van mijn vriend is overleden. Toen zat
en wij in Londen en moesten we terug, dus daarom is deze reis toch wel van betekenis voor ons :)

Oakhurst, is wel een optie zie ik nu, dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:56

Wij zaten in Bishop in het mountain view motel. Niet super luxe, maar wel netjes, schoon en super goedkoop. :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:34

Angela, dankje voor de tip, daar ga ik ook naar kijken. Hoeft niet luxe, maar netjes en schoon is wel belangrijk.

Even een domme vraag; ik belde net de bank voor een annuleringsverzekering en zij gaven aan dat als je naar de VS wil je het beste ook een rechtsbijstandverzekering kunt hebben, omdat ze je daar nogal snel aanklagen.

Nu ben ik al 2 keer geweest en heb hier nog nooit aangedacht, dat het daar zou gebeuren.
Zelfs toen wij vorig jaar met een Drone bij het strand bij Santa Monica Pier in de no fly zone vlogen, is dat niet in me opgekomen. Is dit slechts een verkooptrucje van de bank, of klagen ze toeristen echt zo vlug aan :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:12

Anneert schreef:
Angela, dankje voor de tip, daar ga ik ook naar kijken. Hoeft niet luxe, maar netjes en schoon is wel belangrijk.

Even een domme vraag; ik belde net de bank voor een annuleringsverzekering en zij gaven aan dat als je naar de VS wil je het beste ook een rechtsbijstandverzekering kunt hebben, omdat ze je daar nogal snel aanklagen.

Nu ben ik al 2 keer geweest en heb hier nog nooit aangedacht, dat het daar zou gebeuren.
Zelfs toen wij vorig jaar met een Drone bij het strand bij Santa Monica Pier in de no fly zone vlogen, is dat niet in me opgekomen. Is dit slechts een verkooptrucje van de bank, of klagen ze toeristen echt zo vlug aan :+

Ze klagen alles en iedereen sneller aan dan bij ons, relatief gezien. Maar je hebt een persoonlijke WA (neem ik aan), je hebt een WA-verzekering voor je huurauto, dus......ik heb in elk geval nooit een extra verzekering afgesloten. Ben er nu 7 keer geweest.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:22

Ik ben er nu 14 keer geweest (afgezien van toen we er woonden) en nooit rechtsbijstandverzekering afgesloten :n Ja, ze klagen sneller aan, maar je moet je ook niet bang laten maken. Als je een goede verzekering voor je huurwagen hebt en je bent op persoonlijk vlak in orde, dan zit je imo wel goed als je gewoon op vakantie gaat.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:29

Oke, dank voor de bevestiging. ik had er ook helemaal niet aan gedacht en als je je niet als een malloot gedraagt, dan zal het inderdaad wel goed komen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:42

Yasmine schreef:
<KNIP>en je bent op persoonlijk vlak in orde, dan <KNIP>

_O- _O- _O- Tranen met tuiten hier, echt waar......

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:03

Ik bedoel dus met persoonlijke verzekeringen :P

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:23

haha, gelukkig maar, want dat andere weet ik zo net nog niet :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:54

Ik heb dat ook nog nooit afgesloten en inmiddels ook al 9 x in de USA geweest. Bijzonder ....

Wawoma ligt niet in de buurt van de Mariposa Grove? Want die is nog tot 2017 afgesloten.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:26

Wat is er afgesloten Fitzroy? Een pas of die plaats?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:42

The Mariposa Grove Road and the Mariposa Grove are closed for a restoration project until approximately spring 2017. :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:43

Aah, dank je Vanilia, is wel iets om rekening mee te houden, maar volgens mij hoeven we daar niet persee te komen, afhankelijk van waar we boeken natuurlijk

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:11

Zo vanochtend terug gekomen uit amerika en nu lekker slapen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:26

Welkom terug

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:37

Fitzroy schreef:
Wawoma ligt niet in de buurt van de Mariposa Grove? Want die is nog tot 2017 afgesloten.

Ja, die is gesloten... en? Dan is het hotel nog steeds in de buurt van de Mariposa Grove.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:51

Wat moet je daar dan zoeken, bedoelde ik te zeggen. Je gaat toch niet in een hotel zitten waar inde omgeving alles gesloten is?