Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Wij zitten momenteel op een minicamping bij de boer vlakbij de Traunsee in Ober Osterreich. Veel fijner als de wat grotere camping waar we eerst stonden. Hier is het uitzicht veel beter en de rust is heel fijn. Hele aardige mensen ook onze dochter mocht gisteren meteen op 1 van hun Haflingers een ritje maken.

moonsparkle schreef:Qua koken hebben wij https://www.bol.com/nl/nl/p/camping-koo ... 184406722/
Maar wel met twee personen. We nemen altijd gewoon een koekenpan en een kookpan mee van huis. Hou er rekening mee dat je om te koken ook olie mee neemt en zout en/of peper.
We dekken de spullen in de auto af met fleecekleeden die kunnen we dan ook nog gebruiken als extra in de slaapzak. Het kan in de nacht erg afkoelen, wij kamperen altijd zonder stroom maar neem dan wel een kruik mee, ook lekker warm in de slaapzak
Ik heb een kleine auto, maar kan de achterbank plat leggen, en dan stapelbare kratjes en de rest erbij tetrissen. Met kinderen erbij wordt dat natuurlijk wel lastiger
Neonlight schreef:Balen Rien, hopelijk knapt de hond snel op.SusanH schreef:Wij zitten momenteel op een minicamping bij de boer vlakbij de Traunsee in Ober Osterreich. Veel fijner als de wat grotere camping waar we eerst stonden. Hier is het uitzicht veel beter en de rust is heel fijn. Hele aardige mensen ook onze dochter mocht gisteren meteen op 1 van hun Haflingers een ritje maken.
Welke camping is dat? Lijkt me een mooie omgeving en als het weer meezit wellicht een plek voor ons om aan te doen. Wij starten in Soll dit jaar, daar hebben we een plaatsje geboekt voor 3 nachten, en verder is het nog onbekend waar we naar toe gaan.

en alles paste altijd goed). rien10 schreef:Begin te kamperen in of bij een dorp met winkel (gamma, action en degelijke). Als je wat mist kan je het gaan halen.
Een goed kooktoestel en goede pannen vind ik essentieel. En goede stoelen.
). Neem een wat uitgebreide versie.
Neonlight schreef:Dank je Susan, na wat Googlen had ik al het vermoeden dat die het was. Klopt het dat er maar een stuk of 6 plaatsen zijn? En hoever is het naar het dorp/winkel?
en mooi uitzicht op de Traunstein. 
Majabeestje schreef:Wat een goede tips allemaal, dank daarvoor!
We zijn met 4 man, ik betwijfel of een de hele uitrusting in onze auto en dakkoffer past.. Mocht het nou zo zijn dat er een aanhangertje achter de auto moet, dan overweeg ik zelfs een mini caravan. Bijvoorbeeld zo'n Teardrop. Iemand bekend mee?
). Bijzettentje voor de kinderen en klaar ben je.