Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:54

Alpen Kreuzers zijn bekend om hun slecht/tijdrovend opzet systeem. Althans, de oude. Maar oerdegelijk spul. Nagenoeg onverwoestbaar.

rien10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:55

Weekendje weg breken we af. De hond is ziek.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:20

Balen Rien, hond gaat voor. Hopelijk valt het mee en kunnen jullie het binnenkort inhalen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:31

Balen Rien, hopelijk knapt de hond snel op.

SusanH schreef:
Wij zitten momenteel op een minicamping bij de boer vlakbij de Traunsee in Ober Osterreich. Veel fijner als de wat grotere camping waar we eerst stonden. Hier is het uitzicht veel beter en de rust is heel fijn. Hele aardige mensen ook onze dochter mocht gisteren meteen op 1 van hun Haflingers een ritje maken.

Welke camping is dat? Lijkt me een mooie omgeving en als het weer meezit wellicht een plek voor ons om aan te doen. Wij starten in Soll dit jaar, daar hebben we een plaatsje geboekt voor 3 nachten, en verder is het nog onbekend waar we naar toe gaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:00

Mijn man neemt de bus aankomende week nog een keer mee voor zijn werk als hotel-kamer. Daarna gaat hij naar de dealer, hij wordt ingeruild. Dus voor mij (en het zieke kipje) was het de laatste nacht in de bus. Dus toch leuk dat we dat nog even hebben meegepikt. Dan helemaal (!) leeg halen en goed poetsen en weg brengen. 20 augustus wordt de nieuwe camper geleverd. Geen bus maar een maatje groter. Met een lelijk ouwe banketstaaf/bordeel like interieur. Deze winter laten we de nep-houten hoogglans kastjes wrappen voor mat zand kleur. Met de rest kan ik leven. De camping waar we weg zijn gegaan, komen we nog een keer terug. Daar waar mijn grootouders geboren zijn; Sirjansland. En in september familie -kampeer weekend. Dus alweer leuke dingen in het verschiet.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:31

Heeft iemand dé tip voor de makkelijkste opblaastent?
De tent is voor mijn man en mij en moet ook plaats hebben voor het kampeergerei van ons twee en onze 2 pubers (zij hebben wel hun eigen slaaptentje met ruimte voor hun eigen kleding).

En.. heeft iemand een lijstje met echte musthaves aan kampeerspulletjes? We beginnen langzaam het kamperen (weer) te ontdekken en voelen ons beginners.
We zijn ook niet de meest handige personen :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 49 min geleden

Begin te kamperen in of bij een dorp met winkel (gamma, action en degelijke). Als je wat mist kan je het gaan halen.
Een goed kooktoestel en goede pannen vind ik essentieel. En goede stoelen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26 min geleden

Goeie tip Rien!
En waar koken jullie op?
Wij koken niet vaak op vakantie en als we koken dan heel simpel.
Ik lees ook wel dat mensen zich bijvoorbeeld prima redden met een electrische pan.

Hoe neem je in godsnaam al je kampeerspullen mee in een auto? We hebben wel een dakkoffer en een vrij ruime auto (BYD seal u). Maar dus alleen al de tenten..