Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje_J

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:02

Wij zijn ook begonnen met een tent.
Wij hadden altijd een aanhanger mee en de tent stond ook met +- half uurtje.
Nu hebben we een vouwwagen en die kunnen we als we samen alles gelijk goed doen binnen een uurtje hebben staan.
Wel hebben we sinds vorig jaar een imperial en 4 fietsendragers voor de vouwwagen aangeschaft en een dakkoffer want met 2 kinderen gaat er toch heel wat zooi altijd weer mee

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:05

Wij eindigen juist met een tent haha! Eerst een vouwwagen gehad, toen caravans, daarna in chaletjes op campings en nu dus een opblaastent. Mocht het ooit te moeilijk worden met opstaan uit bed (gaan al richting de 60...) dan kiezen we denk ik weer voor een vouwwagen. Een camper vind ik juist helemaal niks, dan ben je helemaal niet mobiel. Wij rijden graag rond op kleine bergweggetjes en 's avonds ook nog met de auto weg van de camping, lekker overal eten. Wij nemen namelijk niks mee alleen een koelkastje. Er wordt niet gekookt of zo.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:18

Hier ook jarenlang tentkampeerders geweest en nu met het busje (VW California).

In de tent hadden we riant meer ruimte, maar bij voorkeur leven we buiten, dus dat maakt verder niet uit.
Ik slaap wel beter onder het hefdak dan op een luchtbed-achtig iets, en het verplaatst alsnog wel gemakkelijker dan met de tent.

En een tent trekt geen paardentrailer, mijn bus wel :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:21

Hier is de reeks geweest: tentje, vouwwagen, tent, caravan, vouwwagen, caravan, kleine caravan (T@B), Buscamper.
Of een iets andere volgorde. De grote tent en de grote caravan hadden we gelijktijdig. Handig, caravan stond in Bakkeveen en met de tent gingen we andere kanten op.
Toen de kinderen niet meer mee gingen ging de grote tent en caravan eruit en hebben we een T@B-je gekocht. En nu dus de Buscamper.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:28

Hier tot vorig jaar altijd met een tunneltent gekampeerd, eerst 4 persoons en later 6. Dan met aanhangwagen en dakkoffer op pad. We zijn met 4 plus grote hond.
Nu heel blij met ons knausje, niet zo groot maar lekker met voortent en luifel.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:43

Wij hebben wel gedacht aan een caravan ipv onze huidige tent, maar stalling is hier echt een uitdaging. Alternatief had een jaarplek in NL geweest en dan 3 weken weg in de zomer, maar stiekem vind ik met de tent kamperen wel echt heel leuk tenzij het onweert :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 14:32

Ik kampeer als ik een weekend met scouting weg ga in een tentje. Dan mis ik onze caravan altijd. Ik wil niet anders meer. Ik vind het behelpen in een tent :o in het voor en najaar te koud en in de zomer drijf je eruit in de ochtend. Ik vind mijn vaste bed, wc naast het bed en wastafeltje voor mezelf erg fijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 15:56

We zijn geen 20 meer he Susan? :D

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 16:13

Moet eerlijk zeggen dat wij de slaapcondities in de tent ook hebben geupdate _O- bed daar ligt net zo goed als thuis met dank aan een dikkere mat en opblaasbare veldbedden _O- en gewoon op kniehoogte van de grond

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 16:17

Unwritten schreef:
Moet eerlijk zeggen dat wij de slaapcondities in de tent ook hebben geupdate _O- bed daar ligt net zo goed als thuis met dank aan een dikkere mat en opblaasbare veldbedden _O- en gewoon op kniehoogte van de grond

Dat scheelt echt de wereld. Heerlijk!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 16:34

Wij houden van kamperen, maar wel met een luxe randje. Hier ook caravan-fan, al hebben we eventjes een vouwwagen overwogen.

Heeft iemand nog leuke tips voor een volgende vakantie met wellicht een niet zo voor de handliggend locatie of land? Ipv Spanje/Frankrijk/Ïtalie misschien Tsjechie, Polen, Denemarken.. of iets in die richting?

Wat wij willen; mooie camping met zwembad voor kids (mag klein of grootschalig maar wel schoon) en leuke stadjes en mooie omgeving om wat te doen of een keer uit eten te kunnen.

Hele sportieve activiteiten gaan nog niet, gaat om twee kleine mannekes van 1 & 3. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 16:48

Ben ik nou verzeild geraakt in het aankoop proces van een nieuwe camper? ;) (Nou ja, uit 2019).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 16:57

rien10 schreef:
We zijn geen 20 meer he Susan? :D

Nee dat is al even geleden :') wellicht dat het op een veldbed prima gaat, maar een klein tentje is wel een uitdaging om in en vooral in de ochtend weer uit te komen :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 17:32

Extra reden voor mij om snel naar Noorwegen te gaan, nu kan ik nog wildkamperen in onze tent :') wil het al jaren maar stel het steeds uit

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 17:48

Vertel Rien! Weer een buscamper?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 19:00

Neonlight schreef:

Nee, een half integraal. Mijn man is lang en is klaar met niet in de bus passen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:18

Welk merk? Buscamper is fijn voor reizen en parkeren omdat hij kleiner is, maar ook ongemakkelijk omdat hij kleiner is. Ik kan de ruimte in een half integraal wel waarderen, zeker met een hond erbij.
Tenzij je ergens staat waar het heel warm is en de avonden ook warm zijn, maar wij moeten doorgaans 's avonds toch binnen zitten als we in september gaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:29

Ik vind een bus helemaal top. Fijn zo’n grote schuifdeur. Dat ga ik missen met een half integraal.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:45

rien10 schreef:
Neonlight schreef:

Nee, een half integraal. Mijn man is lang en is klaar met niet in de bus passen.

Oh mijn pluszoon gaat tegen de 2 meter aan en past goed in onze buscamper (verhoogd).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:58

Mijn man 1.98 ging prima in buscamper
Ook slapen bed 70x2.00

Soms beetje spijt hem.kwijt te zijn,
Maar nu met caravan weer nieuwe avonturen
Volgende week met kleinzoon weer weekje starnbosch

15 augustus 3 weken Tsjechië
Beginnen bij
https://ludvikovcz.com/

Toch nog effe paarden snuiven