Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendy1987 schreef:Ik heb ook wel gereden met de eriba feeling van schoonouders. Ook niet echt groot, maar je merkt echt wel verschil tussen kleine bagagewagen van 1 bij 1,5mtr of een kleine caravan.
Caravan, ook kleine lage, vangen toch meer wind en liggen iets onrustiger achter de auto ( maar das ook persoonlijk, ik vind enkelassers gewoon niet zo fijn)
Zo'n klein bagagewagentje doet niets achter de auto, vangt geen wind. Ideaal!
Vrienden van ons hebben er 1 op de terrein wagen, we vinden het ook gewoon leuk.
Hoog van de grond, niet te duur tov vouwwagen nieuw en makkelijk om te proberen. Als het niets is, kan je beide prima los verkopen in deze tijd. Zowel aanhanger als daktent gaan goed deze jaren hahaha
wendy1987 schreef:Auto kan t prima hebben. Ik vind het zelf, persoonlijk, gewoon irritant rijden.
Trailer, geen probleem. Maar een enkelasser met wind of hobbels, vind ik zelf te vervelend en vermoeiend rijden.
En met lichte kleine aanhanger nu, geen problemen mee gehad.
Voor ons, dus de ideale oplossing.
De vrijheid van snel staan, maar ook de vrijheid van de auto.
Snel droog, in je eentje alles opzetten binnen 10 minuten. Heerlijk!
Josien_ schreef:Aan een daktent zitten inderdaad voor en nadelen.
Je hebt inderdaad net zoals een camper je slaapplek en vervoer in één.
Voordeel is makkelijk opzetten en je hoeft geen aanhanger of caravan op de trekhaak.
Dus kamperen en trailer mee is een optie!
Voor ons ligt een camper boven budget en onze tent pakken we te weinig omdat opzetten veel gedoe is voor een paar nachtjes.
Een daktent lijkt ons de charme van kamperen maar iets meer gemak.
Vandaar.
Unwritten schreef:Wij hebben 4 slaapcabines
Waarvan we er 3 altijd samenvoegen tot 1 voor mij en mn man
Ik zal eens een foto zoeken van het gevaarte.
Hij was hier net zo groot als de caravan van de buren
[ Afbeelding ]
Hij moet dit weekend de schuur uit
SdaphneS schreef:Wij hebben ook jaren een opblaastent gehad, stond echt enorm snel en je zet het zo op.
Wij vonden het ideaal. Vooral als je wat meer wilt rondtrekken, maar toch comfort wilt.
Inmiddels een vouwwagen/tenttrailer en die zetten we ook vrij vlot op. Maar daar moet je toch meer waterpas etc zetten.
Iemand nog tips voor een leuke locatie in Frankrijk?
We hebben nog geen idee en vertrekken volgende week vrijdag.
SdaphneS schreef:Wij hebben ook jaren een opblaastent gehad, stond echt enorm snel en je zet het zo op.
Wij vonden het ideaal. Vooral als je wat meer wilt rondtrekken, maar toch comfort wilt.
Inmiddels een vouwwagen/tenttrailer en die zetten we ook vrij vlot op. Maar daar moet je toch meer waterpas etc zetten.
Iemand nog tips voor een leuke locatie in Frankrijk?
We hebben nog geen idee en vertrekken volgende week vrijdag.