Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 23:14

Volgens mij heb ik het eerder al eens genoemd maar ik ga een reis boeken in de zomervakantie naar Lesbos. Ik had eigenlijk het plan om naar Ohrid (Noord-Macedonië) te gaan maar de reisorganisatie heeft deze gecanceld op de datum dat ik heen wil. Lesbos was mijn tweede keuze. Ik ben erg benieuwd omdat dit niet een hele populaire/bekende bestemming is.

Vraagje aan de vakantiegangers die nu in Griekenland zijn: hoe ervaren jullie het nu qua corona regels? Is alles echt helemaal los gelaten en zijn er nog steekproeven qua testen op de luchthavens?

EDIT:
Mochten er mensen vragen hebben over Zakynthos quote of pb mij dan even, ik ben er een paar jaar geleden geweest. Sowieso raad ik Nefis aan voor excursies. Niet alles staat meer vers in mijn geheugen maar ik kan nog wel het een en ander ophalen :j
Laatst bijgewerkt door E4D op 04-06-22 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 23:33

Ohrid vond ik erg leuk.
Maar Lesbos was ook leuk.

Helaas reed ik toen nog geen auto in het buitenland.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 23:51

E4D schreef:
Volgens mij heb ik het eerder al eens genoemd maar ik ga een reis boeken in de zomervakantie naar Lesbos. Ik had eigenlijk het plan om naar Ohrid (Noord-Macedonië) te gaan maar de reisorganisatie heeft deze gecanceld op de datum dat ik heen wil. Lesbos was mijn tweede keuze. Ik ben erg benieuwd omdat dit niet een hele populaire/bekende bestemming is.

Vraagje aan de vakantiegangers die nu in Griekenland zijn: hoe ervaren jullie het nu qua corona regels? Is alles echt helemaal los gelaten en zijn er nog steekproeven qua testen op de luchthavens?

Ik vertrek donderdag weer naar Lesbos, sinds 2018 nu ieder jaar <3

Wat ik ervan weet nu: vanaf 1 juni nog mondkapjes in transferbus,taxi
in ziekenhuizen etc en verder niet.
Verder vrij om in te reizen en geen restricties meer.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 08:45

E4D schreef:

EDIT:
Mochten er mensen vragen hebben over Zakynthos quote of pb mij dan even, ik ben er een paar jaar geleden geweest. Sowieso raad ik Nefis aan voor excursies. Niet alles staat meer vers in mijn geheugen maar ik kan nog wel het een en ander ophalen :j

Net terug uit Rhodos. Sinds afgelopen woensdag geen corona regels meer. Ook geen mondkapjes gezien in het ov enz. Steekproeven met testen etc hebben wij niet gehoord/gemerkt van anderen. Heen en terug niet. Wij vlogen wel vanuit Belgie/Brussel, dat is misschien weer anders.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 08:50

Hier op Kreta ook geen mondkapjes enzo meer. Voor woensdag werd het alleen nog in de Lidl of andere grote winkel gedaan. De kleine winkeltjes deden er al niet meer aan.

Geen steekproef gezien op de luchthave. Ook geen plek waar ze dat konden doen gezien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:05

Roodvos schreef:
Gisteren week Corfu geboekt, vertrek eind augustus (vanaf Schiphol %) :') ).
Eerste keer naar Corfu, tweede keer naar Griekenland. Paar jaar geleden een week in de buurt van Parga geweest. Dat ligt een soort van tegenover Corfu. Voor wie wel eens naar het vasteland wil, die omgeving is ook een aanrader. Parga is echt een heel mooi stadje <3.

Ik lees hierboven al een paar tips waar heen te gaan. En op internet ook al gevonden dat voor het snorkelen je eigenlijk aan de noordkant moet zijn. Wie heeft tips voor een bedrijf om excursies bij te boeken? Ik lees iets over een eco-excursie hierboven. Zoiets spreekt mij ook wel aan.

Chalkidiki ook wel eens naar gekeken, maar de recenties over de aanwezigheid van luidruchtige Oost-Europeanen en vooral Russen hielden mij tegen. Misschien is er daarom nu rustiger?

Wij vliegen de 30ste naar Corfu vanaf Schiphol en jij?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:52

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:23

Haha

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:53

Ik vlieg zondag naar Kalithea, Rhodos. Zoveel zin in {:} Hopelijk werkt Schiphol mee…

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:27

Nou inderdaad. Eerst zat je kleurcodes te volgen. En nu Schiphol....

Veel plezier! Ik tel ook af.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:09

Succes en veel plezier vooral!

Ik wilde eigenlijk ook een paar dagen langer, gaan nu 8 dagen. Maar steeds als ik op andere datum drukte met terug komen sprong die van Rotterdam naar Schiphol terug. Heb het dus toch maar bij Rotterdam gehouden := Misschien is het in September wel allemaal weer anders, maar voor nu gaf me dit een beter gevoel :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:57

Wij hebben nog in de corona golf geboekt. Dus maar een heel toeristisch plaatsje en een eiland met veel natuur en strandjes.
We gaan 2 weken. Ik knap er zo van op. Terwijl ik nu ook al goed ga.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 19:46

Wat fijn dat het nu ook goed gaat Raket. Hopelijk blijft dat zo!
En Griekenland ☺️ wie knapt daar nu niet van op.

Wij moeten nog wachten tot september dat we weer mogen. Liefst ging ik morgen al weer heen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 19:54

raket schreef:
Wij hebben nog in de corona golf geboekt. Dus maar een heel toeristisch plaatsje en een eiland met veel natuur en strandjes.
We gaan 2 weken. Ik knap er zo van op. Terwijl ik nu ook al goed ga.

Ik ook. Ik laad helemaal op door z’n vakantie.

En dat maakt eigenlijk niet eens uit welk land, als het er maar warm is en er zee in de buurt is.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:22

Wij nog 2,5 week.
Griekse eilanden zijn voor mij het beste. Ben nu al aan het sporten onder begeleiding van de fysiotherapeut. Maar na Griekenland ga ik nog beter.

Ik heb er zo'n zin in.
Eerst scriptie en toets en dan gaan!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 06:12

Ik ga dit jaar ook weer naar Griekenland <3 Eind augustus, via Schiphol :+
Het wordt een actieve relax vakantie. Ik ga naar Kos. Eerste week "Yoga on Kos" retreat en tweede week "Victory Fitness and Wellness" retreat. Twee weken genieten van de zon en het lekkere eten terwijl ik mijn lijf ook een plezier doe *\o/*

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:21

Ik vlieg morgenochtend vroeg *\o/*
15 dagen gaan we.. heerlijk

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:33

Veel plezier!!! Hou je vooral niet in met fotos posten *\o/*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:34

Jaaahh have fun. *\%/*

Ik zie ook graag mooie plaatjes :D

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:28

Ja heel graag . Met dat heerlijke weer in Nederland. Kan ik wel wat natuurschoon gebruiken.
Hele fijne vakantie in iedergeval voor iedereen die binnenkort gaat of er al is!

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:21

Mijn vriend heeft net zijn vrijgezellenfeest in Mykonos achter de rug en zou vandaag om 12:00 terugvliegen (overstap in Milaan), maar zijn vlucht is vertraagd omdat er niet genoeg vliegpersoneel is.
Hij heeft toen een andere vlucht moeten boeken en nu vliegt hij om 18:55 naar Santorini en vanuit daar naar Dusseldorf :(:) . De laatste trein daar richting huis haalt hij niet meer...

Ik hoop voor jullie dat tegen de tijd dat jullie weer richting NL gaan het mee valt met alle vertragingen e.d.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:50

Vanny_ schreef:
Mijn vriend heeft net zijn vrijgezellenfeest in Mykonos achter de rug en zou vandaag om 12:00 terugvliegen (overstap in Milaan), maar zijn vlucht is vertraagd omdat er niet genoeg vliegpersoneel is.
Hij heeft toen een andere vlucht moeten boeken en nu vliegt hij om 18:55 naar Santorini en vanuit daar naar Dusseldorf :(:) . De laatste trein daar richting huis haalt hij niet meer...

Ik hoop voor jullie dat tegen de tijd dat jullie weer richting NL gaan het mee valt met alle vertragingen e.d.

Ik wil wel 2 dagen vertraging hoor. Ik wil nooit naar huis. :D

Wij hebben vandaag een rondje over het eiland gedaan.
Er zijn er 2 bij, die voor de 1e keer op Zakynthos zijn, dus dan wil je wel wat zien.
Morgen gaan we varen !

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:14

Haha. Zolang ik een goed onderkomen heb op een Grieks eiland vind ik een paar dagen vertraging ook geen enkel probleem

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:39

Nou ik heb altijd heimwee bij het bordje einde bebouwde kom. Dus voor mij wel een uitdaging....

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:55

daantjuhhh schreef:
Jaaahh have fun. *\%/*

Ik zie ook graag mooie plaatjes :D

Skessa_ schreef:
Veel plezier!!! Hou je vooral niet in met fotos posten *\o/*

Zal het onthouden :D

Bedankt *\o/*