Olympische spelen 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 09:38

Paris 2024 app :') als je bij je ticket verder klikt kun je kijken op venue.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 11:37

Enzo_Ollie schreef:
@moonsparkle in welke van de 500 apps? hahaha :P

bonjour lukt me ook hahaha. Ik kan mezelf voorstellen en vertellen waar ik woon dankzij m'n middelbare school frans maar daarmee houdt het wel op :')

Ik had van de week aan die chatbot gevraagd wanneer de exacte plattegrond bekend werd met waar je zat en toen kreeg ik als antwoord dat dat vlak voor de OS bekend werd gemaakt dus daarmee weten we nog niks -O-

Ik heb wel al wat filmpjes voorbij zien komen er van maar ik kan daarop net niet goed tellen welke rij ik zou zitten :+

Lielle

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:14

hier voldoende Frans om me te redden op vakanties en een eenvoudig gesprekje te voeren, en dat vind ik wel goed genoeg.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:20

Hier geen Frans op school gehad maar ik tellen tot 5, mij zelf voorstellen. Ja en nee en nog wat standaard dingetjes :+

met hand en voetenwerk red ik het ook wel gok ik zo :')

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 09:29

Ik zag dat een paar mensen hier de public transport app hebben gebruikt om dagpassen voor het openbaar vervoer te kopen. Daar staat iets bij met zone 1-5 en reizen in heel Parijs en omstreken. Met die pas kom ik dus ook van Gare du Nord naar mijn hotel in Versailles en weer terug? En in heel Parijs kan ik gewoon een random bus in met die dagpas?

Ik hoef er pas op 5 augustus gebruik van te maken, hoe lang duurde het bij jullie voor de papieren tickets er waren?

Ik wil de papieren tickets bestellen, omdat mijn reismaatje geen Iphone heeft en ik dat steeds in de app zie. Of werken de digitale dagpassen ook op een ander merk smartphone?

Doe echt mijn best om alle info te lezen, maar blijf steeds vragen houden :') Ik voel me echt een sukkel die voor het eerst gaat reizen. Heb er superveel zin in, maar is wel echt veel regelwerk zeg…

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 09:32

Bij mij duurde het ongeveer een week voor ze bezorgd waren zij het niet dat het kwijt was en het daardoor nog twee weken duurde, lekker stressen want het is toch een behoorlijk bedrag :o

Voor zover ik begrijp kun je inderdaad binnen Parijs overal naartoe reizen en ook naar de venues buiten Parijs. Ik heb nog twee dagen waarop ik moet zien hoe we het dan met ov kunnen doen want dan is de pas op :')

En voor zover ik weet moet ieder echt zijn eigen telefoon met de app hebben als je het met de app doet in plaats van met een kaartje
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 13-07-24 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 09:35

shirleyp schreef:
Ik zag dat een paar mensen hier de public transport app hebben gebruikt om dagpassen voor het openbaar vervoer te kopen. Daar staat iets bij met zone 1-5 en reizen in heel Parijs en omstreken. Met die pas kom ik dus ook van Gare du Nord naar mijn hotel in Versailles en weer terug? En in heel Parijs kan ik gewoon een random bus in met die dagpas?

Ik hoef er pas op 5 augustus gebruik van te maken, hoe lang duurde het bij jullie voor de papieren tickets er waren?

Ik wil de papieren tickets bestellen, omdat mijn reismaatje geen Iphone heeft en ik dat steeds in de app zie. Of werken de digitale dagpassen ook op een ander merk smartphone?

Doe echt mijn best om alle info te lezen, maar blijf steeds vragen houden :') Ik voel me echt een sukkel die voor het eerst gaat reizen. Heb er superveel zin in, maar is wel echt veel regelwerk zeg…

Gare Du Nord ligt in zone 1 en versailles in zone 4. Dus met dit kaartje kun je daar inderdaad tussen reizen! Het kaartje gaat werken zodra je hem de eerste keer scant, en is dan geldig voor hoelang je besteld hebt. Je kunt inderdaad in elke bus, tram, metro, RER stappen die je wilt binnen de zones. Dus niet in treinen die tussen de grote steden rijden, alleen het lokale Parijse netwerk.

Bij mij duurde het leveren van de kaartjes minder dan een week. Ze worden aangetekend verzonden en lagen dus veilig op me te wachten bij een PostNL-punt. Persoonlijk houd ik niet zo van apps voor dit en apps voor dat, dus de papieren kaartjes zijn echt een uitkomst.

Deze link geeft veel uitleg:
https://parisbytrain.com/paris-transportation-zone-map/
Laatst bijgewerkt door topsylover op 13-07-24 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 09:38

Ik verwacht wel een 'beetje' drukte op de stations en met alle berichten die ik lees over zakkenrollers haal ik mijn telefoon dan liever niet tevoorschijn in de drukte.

Doen jullie ook Oranje kleding aan :P ?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 09:46

Ashleytjuhh schreef:
Hier geen Frans op school gehad maar ik tellen tot 5, mij zelf voorstellen. Ja en nee en nog wat standaard dingetjes :+

met hand en voetenwerk red ik het ook wel gok ik zo :')

Tot 5 tellen best handig als je 4 croissants wil haha

Ik heb een regel geleerd desole je ne parle pas français

Rijmt ook nog dus misschien scoor ik daar punten mee :')

Nog een tipje, in Parijs is het niet gebruikelijk om fooi te geven, natuurlijk kan je wat neerleggen bij een restaurant, maar ik las dat ze soms bij mensen met een ander accent dan Frans proberen extra fooi te berekenen.

Info komt van reddit - subreddit - paristravelguide

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 11:29

Bedankt voor jullie antwoorden! Ga ik toch nog papieren kaartjes bestellen dit weekend.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 13:35

Over 2 weken ben ik onderweg! zin in!! Wij logeren op ongeveer 20 min fietsen van versailles en nemen fiesten mee achterop de auto.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 13:37

annikavolder schreef:
Over 2 weken ben ik onderweg! zin in!! Wij logeren op ongeveer 20 min fietsen van versailles en nemen fiesten mee achterop de auto.

Handig :D

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:03

Ik zie wel dat Stand A de kopse kant is.. die had ik juist net niet gehoopt maar zit daar :')

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:12

Dan heb je wel prachtig zicht op het kasteel op de achtergrond, denk ik! Ik zag de foto’s, brrr… wat steil en hoog! Heb B-zitplaatsen en ik zit in stand C, dat zal dan één van de vleugels zijn?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:04

Waar had je gezien dat A de korte zijde is dan?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:27

De bovenste( waar 2-2-3 om heen staat) is het B vak en er tegen over uiteraard het C van

Afbeelding

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:42

Joh laat ik nou al die tijd al denken dat ik die Parijs Olympics app allang heb, blijkt dat alleen de ticketing app te zijn :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 21:53

Al die apps zijn ook heel verwarrend :')

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:50

Wij hebben ov wel op m'n mobiel, we warwn te bang het fysieke kaartje kwijt te raken :P
@shirleyp het werkt juist beter op Android, de app in ieder geval. Bij mijn zusje moesten we aan de prijs zien welk kaartje ze kocht en bij mij stond gewoon hoeveelheid dagen etc. De iPhone variant van de Franse ov bestaat ook nog maar net, toen ik in januari keek was t alleen nog maar voor Android hahaha

alle apss zijn echt super verwarrend. Ik kreeg een mailtje dat ik de Olympics 2024 niet had dus ik dacht huh. Stond ik er met het account nog ingelogd waarmee de tickets warwm gekocht ipv mijn account waae nu ook de tickets op staan. Dus zag gister ook ineens de plattegrond voor het eerst hahaha

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:42

shirleyp schreef:
Dan heb je wel prachtig zicht op het kasteel op de achtergrond, denk ik! Ik zag de foto’s, brrr… wat steil en hoog! Heb B-zitplaatsen en ik zit in stand C, dat zal dan één van de vleugels zijn?

Hier ook B zit plaatsen maar toch wel echt jammer dat het korte kant is :o

Alle apps die je moet hebben zijn ook erg verwarrend.

Ohh ik zag laatst een goede tip ergens. Voor tassen waarvan het hengels eraf kan om daar een tyrap door te doen :)* zodat ze je tas in ieder geval niet kunnen los klikken

Voor de mensen die nog kaartjes willen voor zaterdag de team finale dressuur er zijn nog A plaatsen beschikbaar op de site zie ik nu

en voor 30-7 ook

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:38

Wat wij doen is zo'n truttig heuptasje met portemonnee en de belangrijke dingen om, lekker truttig aan de voorkant, dus die heb je goed in zicht en voel je echt wel.
En een kleine rugzak met wat water, zonnebrand, petje, weet ik veel... Daarvan zou ik het jammer vinden als iemand dat moet stelen, maar is wel overkomelijk...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 08:47

Ik heb een fles gekocht van precies 750ml zodat ik het max aan toegestaan water mee kan nemen :') verder heb ik ook een heuptasje maar ik twijfel, ik heb namelijk broeken zonder lusjes en dan is zo'n heuptas wel met een klik los te maken. Dan is het misschien toch veiliger om mn rugtas op mn buik te dragen is iets dergelijks.

Op tv is trouwens een programma over de Olympische spelen sportlab Sedoc, interessant om te zien hoe atleten leven richting de Olympische spelen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 16-07-24 08:50, in het totaal 2 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 08:48

Ashleytjuhh schreef:
shirleyp schreef:

Hier ook B zit plaatsen maar toch wel echt jammer dat het korte kant is :o

Alle apps die je moet hebben zijn ook erg verwarrend.

Ohh ik zag laatst een goede tip ergens. Voor tassen waarvan het hengels eraf kan om daar een tyrap door te doen :)* zodat ze je tas in ieder geval niet kunnen los klikken

Voor de mensen die nog kaartjes willen voor zaterdag de team finale dressuur er zijn nog A plaatsen beschikbaar op de site zie ik nu

en voor 30-7 ook

Ik snap je tie wrap tip niet :P

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:01

Dieven kunnen met 1 handbeweging je hengel losklikken. Door een tywrap door de sluiting heen te doen kan hij niet meer losraken, ook al maken ze de sluiting open.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:35

Ik zal wel kippig zijn maar waar zien jullie de plattegronden in de app?
Als ik venues ingeef krijg ik alleen een externe link waar geen plattegrond bij staat.