[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:52

Een rammelbak :D Gaat een bevalling dan niet sneller ? :')
Ik ken er niks van hoor, zelf nooit meegemaakt

Dodge Ram... wat een beest <3

Gisteren nog een Hyundai Galloper op mijn erf gehad. Ik moest direct weten of ze die nog maakten maar de man wist het niet :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:43

Pandora2 schreef:
Een rammelbak :D Gaat een bevalling dan niet sneller ? :')
Ik ken er niks van hoor, zelf nooit meegemaakt

Dodge Ram... wat een beest <3

Gisteren nog een Hyundai Galloper op mijn erf gehad. Ik moest direct weten of ze die nog maakten maar de man wist het niet :+

Die bevalling ging al vlot zat, haha, dus neen geen stimulans van een rammelbak nodig :')

Galopper is ook gaaf, maar wat ik begreep (ik ken iemand met 1), lastig om aan onderdelen te komen.

tengeltje11

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:53

Hier oa een oude series(voorganger van de defender), dat ding tuft overal rustig door, hebben we al palen mee omver geduwd, bomen uit de weide getrokken,…. Staat altijd de hele winter binnen, voorjaar sleuteltje erin en starten maar.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:30

Kom ook vanonder mijn steen :)
Dodge RAM gehad: dat is echt een brolbak. Constant iets aan kapot, niks baanvast en zuipt als een koe water, en je hebt de plaats van twee vrachtwagens nodig om een bocht te nemen.
Nu Landcruiser V8: topauto. Niet kapot te krijgen en oersterk. En voor de leuk hebben we nog een Suzuki Jimny. Echt een superleuk autootje, maar ze zijn niet meer te krijgen dacht ik...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:53

Jawel jawel de Jimny is er weer ! :D
In België is het natuurlijk weer iets moeilijker als in andere landen, maar vorig jaar april zijn er wel wat geleverd lees ik in dit artikel. En dan nog als lichte vracht, just perfect 8-)
https://autofans.be/nieuws/officieel/46 ... tweezitter

De Landcruiser is een tikkeltje boven mijn budget vrees ik. Maar als ik nu al begin te sparen... <<)

Die Defender vind ik echt geweldig. Zo'n lekker ruige 4X4 }>

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 13:10

Heerlijk al die verhalen :D

Net gebeld door de makelaar, de datum voor tekenen is bekend! 6 mei, over een goede 2 weken dus.
Ze zetten er lekker de vaart achter!
En nu wil ik wel graag weten wat dan de uiteindelijk datum van de overdracht gaat zijn...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:26

Zal deels van de notaris afhangen. Hebben jullie een eigen notaris? Want afhangen van een notaris die je niet kent is niet altijd een goed idee….(het zal wel correct verlopen, maar ze zijn niet allemaal even vlug en bereikbaar leert hier de ervaring….)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:27

tengeltje11 schreef:
Zal deels van de notaris afhangen. Hebben jullie een eigen notaris? Want afhangen van een notaris die je niet kent is niet altijd een goed idee….(het zal wel correct verlopen, maar ze zijn niet allemaal even vlug en bereikbaar leert hier de ervaring….)

Idem inderdaad, daarom hadden we al snel een eigen notaris ingeschakeld (waardoor de notaris van de verkopende partij not amused was, maar soit, dan moet ie er maar gang in zetten)

Maar 6 mei is al mooi vlot voor de handtekeningen, overdracht is denk ik ook afhankelijk van de verkopers? Wij hadden het dezelfde dag, definitief tekenen en kregen toen ter plekke de sleutels al.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:36

Eigen notaris erbij halen is vaak wel verstandig ja. Voor de kosten moet je het niet laten, die verdelen ze onderling.

Hier was de notaris van de verkopende partij ook wat aan de slome kant. Eigen notaris er op gezet en *poef* er kwam schot in de zaak.

Meestal rekenen ze zo'n 3 maanden tussen een compromis en daadwerkelijke overdracht. Hangt er van af of er een lening bij moet od.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:52

Wij hadden in april het huis gekocht en eind juni was de overdracht met volmacht, dus we waren er zelf niet bij. Alles is via de mail gegaan. We hadden de plaatselijke notaris uit het dorp.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 14:08

Wauw Tinka, dat is wel heel vlot!
Wij werken ook met de plaatselijke notaris. Verbaasde me al dat er überhaupt een notaris in die gemeente zit, zo klein als het is :')

Het hoeft niet langs de safer, dat scheelt alweer wachttijd. Er moet wel een hele kleine financiering aangevraagd worden, maar dat proces loopt al. We wachten het rustig af.

De verkoopster is een oud vrouwtje. Alles wijst erop dat zij niet nog een winter alleen op die berg wil zitten, wat ik ook erg goed kan begrijpen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:12

Tenzij er dikke adders onder het gras zitten, zitten jullie op die berg deze winter, waarschijnlijk deze zomer al.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 14:16

Nou dat. De kosten voor de hypotheek gaan uitkomen op 5% van ons netto maandinkomen. Domme bank die daar moeilijk over gaat doen.
Momenteel zijn ze ook bezig met de technische keuringen, maar we verwachten eigenlijk niks geks. De verkopende makelaar kent de verkoopster goed en zei dat als hij kon, hij het zelf gekocht zou hebben. Hij is alleen al bezig met een renovatie dus dat kon nu niet, haha. Ik heb hem ook gevraagd naar gekke dingen maar die zijn er eigenlijk niet. Overstromingen heb je op zo'n berg ook geen last van, lawines ook niet. Termieten verwacht ik ook niet, is geen aangewezen regio daarvoor. Maar grote belangrijke zaken leken op orde dus ik verwacht echt geen rare dikke adders.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:59

*haalt er mijn recente keuring bij*

Lood, asbest, dpe, elektriciteit, termieten, assainissement etc etc.

Naargelang regio kijken ze ook of er landverschuivingen mogelijk zijn, er marnières aanwezig zijn, hoe dicht je bij een fabriek/luchthaven/nucleaire centrale woont.

Huizen moeten tegenwoordig een dpe van max E hebben geloof ik. Indien niet, heb je zelf hoge stookkosten. Maar moet je ook gaan isoleren od wil je het huis weer verkopen of verhuren.

Flinke adder die je echt wel moet weten: de riolering. Frankrijk kennende zal dat daar wel een beerput zijn. Indien die niet naar norm is moet je die theoretisch gezien binnen een jaar in orde maken, kostenplaatje rond de 10K.

Verder nakijken of er geen resterende hypotheek of erfrecht od op zitten. Maar dat is werk voor de notaris.

Makelaarspraatjes heb ik niet zoveel mee, die proberen gewoon te verkopen :+ .

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 15:18

Haha ja eens hoor.
De septic tank is vrijwel standaard een punt van aandacht omdat die normen zo vaak wijzigen. Is niet erg, we hebben er budget voor.
Isoleren gaan we sowieso doen dus wat er uit die dpe komt is niet van toepassing op wat we ervan gaan maken.
Fabriek, luchthaven etc is niet van toepassing. Niet te vinden in die uitgestorven regio :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:50

6mei is al snel ! Daar drinken we dan al maar ééntje op ! *zoekt de champagne smiley*

Ik lees die bepalingen en regelgevingen graag mee.
Wie weet ooit als ik groot ben dat ik toch richting la douce France verkas. {:}
Ben ik ook zo'n oud vrouwtje alleen op een berg :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:11

Met hoeveel katten?

Ik zei al eens tegen man, ik heb een lange levensverwachting, en jij mag niet eerder dood als ik want dan zit ik straks met veel te veel katten alleen in mijn huis, wat dan? :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 17:18

Hahaha, hier geen katten want allergisch. Maar dat wordt wel aangevuld met in huis honden, en buiten paarden en vooral kippen :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:54

_O- The old cat lady <3
3 katten hier. 3 kipjes en 2 paarden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:31

Nu voel ik me ook een old cat lady en ik ben geen vrijgezel en heb ook nog 3 Kids, maar vooruit,ook 5 katten (waarvan 3 officieel van mik, andere 2 aanlopers), 2 honden, stuk of 10 paarden en binnenkort ook een 6tal kipjes!,

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 18:37

Ik ga voor een stuk meer kippen dan jullie, haha. Al doen wij die ook voor het vlees dus dat nummer fluctueert wel door het jaar heen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:44

Ik kan niks wegdoen, dus heb geen haantje meer want anders lopen hier na een jaar 50 kippen op het erf :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:45

Wij hebben vriezer vaak nog vol liggen met wild, dus vlees niet perse nodig van de kipjes. En binnenkort komt er wel een lam in te liggen!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 02:18

Ooit (vorig jaar...) had ik er 14. Nu nog maar 3.

2 door Marek (denk ik), 5 verkocht want maken mateloos irritant veel herrie, de rest is gepakt door (jonge) buizerds. Die beestjes moeten uiteindelijk ook eten. Alleen zo jammer dat ze er maar zo weinig van eten vind ik. Zonde van de kip :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 07:16

Dat gaan wij ook krijgen. Maar ondanks dat hebben we besloten dat ze gewoon echt los mogen scharrelen. Het stikt er van de vossen, buizerds, rode wouw en er lopen zelfs wolven al verwacht ik dat doe meer in de bossen lager in het dal blijven.