Pretparken & uitjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 22:46

L_iek schreef:
Snap ik, dan is 6 uur reistijd ook wel erg lang. Ik vind Walibi wel geinig, maar als het niet druk is ben je daar zo uitgekeken. Untamed is wel een aanrader.

Was dat ooit the superman the ride?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:02

moonsparkle schreef:
Dat vind ik met minimaal 3 uur rijden helaas te lang voor 1 dagje :o en de efteling ben ik al vaak geweest

Om 7 u vertrekken en de hele dag binnen, na sluit weer nr huis, is goed te doen hoor.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:05

moonsparkle schreef:
L_iek schreef:
Snap ik, dan is 6 uur reistijd ook wel erg lang. Ik vind Walibi wel geinig, maar als het niet druk is ben je daar zo uitgekeken. Untamed is wel een aanrader.

Was dat ooit the superman the ride?

Nee, staat op de plek waar ooit Robin Hood stond, die houten achtbaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:10

Ah dan ben ik daar ook nog niet in geweest

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:13

Nog mensen met plannen?

Ik zou in september naar PortAventura in Spanje gaan, maar onze plannen zijn door omstandigheden gewijzigd. Nu gaan we een andere week in september en gaan we naar Alton Towers in Engeland *\o/*

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:32

Ghostattack schreef:
Nog mensen met plannen?

Ik zou in september naar PortAventura in Spanje gaan, maar onze plannen zijn door omstandigheden gewijzigd. Nu gaan we een andere week in september en gaan we naar Alton Towers in Engeland *\o/*

Maandag Toverland en daarna aftellen voor onze pretpark trip naar Amerika.

dalena

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 23:32

Ik wil zaterdag bij de opening in Toverland zijn, maar even kijken of het lukt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:26

Ik zoek nog een leuk park voor een dagje. Efteling, Toverland, moviepark en Phantasialand vallen eigenlijk af want daar ben ik te vaak geweest. Ik zoek iets wat max twee uur rijden is vanaf hier (Limburg) en wat leuk is voor 2 volwassenen. Iemand een idee?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:27

Neverland schreef:
Ik zoek nog een leuk park voor een dagje. Efteling, Toverland, moviepark en Phantasialand vallen eigenlijk af want daar ben ik te vaak geweest. Ik zoek iets wat max twee uur rijden is vanaf hier (Limburg) en wat leuk is voor 2 volwassenen. Iemand een idee?

Walibi België vond ik laatst erg leuk!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:57

Bobbejaanland heeft wel een paar gave dingen :)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 08:35

Dankje! Nu toch aan het twijfelen om naar Europapark te gaan. 2 dagen park, 1 dag dat zwembad. Vind het alleen aan de prijs. Met Disney zijn we elke keer goedkoper uit.
Maar het staat zoooo hoog op mijn lijst. <3

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 08:38

Disney goedkoper dan Europapark?

Ik vond Europapark helemaal niet zo duur :+ Ja oké, de entree is wat prijzig (110 euro voor zo'n 2 dagen ticket geloof ik?)

Zwembad is ook erg tof, maar daar zou ik met hoogseizoen echt niet heen willen. Tenzij je graag bij je buren op schoot wil zitten met je bedje en 1.5 uur op eten wil wachten :=

Ik was voor Europapark all-in rond de 600 euro kwijt. En dan ben ik 5 dagen weg geweest, waarvan 2 dagen park en 1 dag rulantica.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:07

Ja ik ben 200 kwijt voor 3 dagen Disney met een Disney hotel. Hier zit ik nu rond de 350 pp. Disney heeft altijd veel meer aanbiedingen.

Als het goed is zitten we net naast het hoogseizoen als we gaan. Vakanties zijn dan voorbij en kinderen op school. Als het goed is. :=

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:12

Bij Europapark ook zeker Rulantica doen. Dat is fantastisch!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:40

Neverland schreef:
Ja ik ben 200 kwijt voor 3 dagen Disney met een Disney hotel. Hier zit ik nu rond de 350 pp. Disney heeft altijd veel meer aanbiedingen.

Als het goed is zitten we net naast het hoogseizoen als we gaan. Vakanties zijn dan voorbij en kinderen op school. Als het goed is. :=

200 euro p/p voor 3 dagen Disney met een Disney hotel?! Hoe dan, wat doe ik dan fout, dat is echt goedkoop!

Wat zijn sowieso jullie tips voor het boeken van een paar dagen Disney Parijs? Mijn zus en ik zijn er al heel lang niet meer geweest (vond het het geld ook niet waard, met al die verbouwingen in het Studio-park) en ik weet dat ze heel graag wil. Na het recente overlijden van onze moeder, gun ik haar die reis ook heel erg. Haar voorkeur is de Halloween periode, en dan in een zo rustig mogelijke tijd. Wellicht dat we deze keer met de auto gaan, sowieso liever niet met de bus. Tips & tricks zijn erg welkom :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:42

200 voor 3 dagen Disney snap ik ook niet, is dat inclusief hotel, entree, eten, drinken, vervoer etc?

Ik ga in september met de auto naar de UK voor Alton Towers en dan komen we voor 5 dagen ook weer op zo'n 600 euro pp. Inclusief alles dan

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 12:55

Hotel en entree ja. Buiten het seizoen gaan en goed speuren op het internet. :') Eten reken ik nooit mee. Denk dat ik er de vorige keer per dag tussen de 50 en 75 kwijt was per dag. Dat is daar wel duur.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 13:50

Kan je linkje sturen? Ik ken mensen die nog willen gaan namelijk!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:06

dalena schreef:

Via Oad en dan met Magic over disney ( vuurwerkfestival ) is altijd gunstig geprijsd!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:41

L_iek schreef:
dalena schreef:

Via Oad en dan met Magic over disney ( vuurwerkfestival ) is altijd gunstig geprijsd!

Dat is niet duur inderdaad. Ik ga het eens overleggen, bedankt voor de tip +:)+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 15:01

Neverland schreef:
Hotel en entree ja. Buiten het seizoen gaan en goed speuren op het internet. :') Eten reken ik nooit mee. Denk dat ik er de vorige keer per dag tussen de 50 en 75 kwijt was per dag. Dat is daar wel duur.

Ah ja, ik reken inclusief eten en drinken :+ Vervoer reken ik niet echt mee, aangezien ik een leaseauto rijd met tankpas van de zaak haha

Voor Alton Towers ben ik voor hotel en entree zo'n 350 euro kwijt denk ik. Dat is dan 5 dagen hotel en 2 dagen entree. Dag 3 weten we nog niet wat we gaan doen _O- Er schijnt ook zo'n waterpark bij te zitten, dus wie weet :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 16:47

Zo dat is goedkoop naar Disney. Maar pp neem ik aan? met hoeveel gaan jullie?
Ik heb 1 keer gekeken voor ons 5en en kwam uit op €2100 voor 2 of 3 dagen.

Edit: via die site kom ik op €920 uit. scheelt toch flink.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:06

Dat is per pp ja. :j

Voor de Europapark kenners: Heb je aan 1,5 dag genoeg? Wij willen twee dagen park doen (de eerste dag dat we aankomen en de tweede dag. De derde dag willen we Rulantica doen). Of is dat echt te weinig als je alles wilt zien? Ik kom niet alleen voor de thrillrides, sterker nog, ik vind echt goede darkrides veel leuker dan snelle achtbanen.

Ik ben dus aan het twijfelen om een extra overnachting erbij te boeken, zodat we twee volle dagen Europapark hebben. Maar ben benieuwd naar jullie ervaring. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:09

Tot nu toe hebben we steeds twee dagen nodig. Terwijl ik echt in weinig dingen ga maar er is zoveel te zien en te doen dan je de tijd wel nodig hebt. Wij hebben er twee keer overnacht in de hotels zelf, de eerste keer in Bell rock met een heerlijk zwembad erbij. De tweede keer el andaluz (maar dat was echt noodzaak na een onverwachte operatie op vakantie. Ik had behoefte aan een goed bed en bijkomen ipv overnachten in de camper) goed uitgebreid ontbijt zit er ook bij. Maar hoewel duur is het ook best een luxe ervaring <3

Verder of op de camperplaats daar of op een in Rust zelf die een stuk goedkoper is.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:16

Wij waren buiten hoogseizoen met max 25 min wachttijd voor de meest populaire attracties en wij hadden wel echt 2 dagen nodig. Alleen wij hebben ook wel aardig wat re-rides gedaan omdat sommige attracties zoooo leuk zijn :')

Ik zou persoonlijk wel 2 dagen aanraden