kellaxy schreef:Dan zou bokt, bokt niet zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:kellaxy schreef:Dat ik het niet eens ben met de manier van handelen op een paardenmarkt wil niet zeggen dat ik mijn paard met 3 beleer en in een mum van tijd naar het Z rijdt. Dat zijn 2 dingen die niks met elkaar te maken hebben. Dat hun hun geld moeten verdienen is geen excuus om je paard zo te behandelen. Je hoeft ze niet als pennypaard te behandelen maar een beetje fatsoenlijk te eten geven en op zijn tijd een wormenkuur is ook teveel gevraagd bij de meeste.
nee,inderdaad...ik zag het verband tussen niet van paardenmarkten houden en je paard van 6 jaar naar de Z rijden ook niet zo,maar goed.
Electra63 schreef:Froukje1993 schreef:Net even dat andere topic bekeken wat geerke het over heeft.
"Die broertjes hebben geen tijd voor grondwerk" :r In weet niet of ik nou moet lachen of huilen, maar goed.
Het ironische is, een paardenmarkt is dood zielig, maar ze beleren wel massaal hun paard met drie zodat ze met 6 in de Z2 mee kunnen lopen. En elk weekend me op concours die heinde en ver weg zijn. Dàt vind ik dan zielig! Maar dat is doodnormaal![]()
Maar idd, dat zullen wel 2 werelden zijn die elkaar nooit zullen begrijpen.
Dat was een grapje.
Froukje1993 schreef:Maar het is niet alleen maar sneu en zielig, dat is not juist het hele punt!! Maar dat doen de tegenstanders wel zo overkomen.
En dat is nou juist het gene wat "ons" dan dwars zit.
Dat je het er niet mee eens bent, prima! Blijf dan lekker thuis, maar ga niet achteraf roepen dat er weer zòveel paarden mishandeld zijn terwijl dat echt niet zo is. Anders zat de dierenbescherming dat toch ook voor l*l?
Froukje1993 schreef:Maar het is niet alleen maar sneu en zielig, dat is not juist het hele punt!! Maar dat doen de tegenstanders wel zo overkomen.
En dat is nou juist het gene wat "ons" dan dwars zit.
Dat je het er niet mee eens bent, prima! Blijf dan lekker thuis, maar ga niet achteraf roepen dat er weer zòveel paarden mishandeld zijn terwijl dat echt niet zo is. Anders zat de dierenbescherming dat toch ook voor l*l?
cherell0 schreef:Wat met de shet gebeurde is zeker niet goed , daar zijn we het allen over eens .
Het mag simpel niet ! klaar .
Maar dat maakt de markt in zn algemeen niet slecht .
Het gemiddelde paard in nederland is te dik , dan zijn ze op een markt al gouw te dun (niet die enkeling te vergeten die echt dun is)
Hoeveel mensen kunnen echt het verschil tussen dun en onbespierd zien ?
Veel in mijn omgeving iig. niet .
Zoals ik al eerder zei , ik zie in het dagelijks paarden leven net zoveel misstanden .
Jammer genoeg hoor ik daar niets van .
kellaxy schreef:Ja tuurlijk is dat in het dagelijkse leven ook zo maar dat zien we niet en kunnen we niks aan doen behalve 144 bellen (?). En zo wel, reageer ik ook zo.
Menig paard is inderdaad te dik en zie ze ook liever zoals ze horen te zijn maar ja, daar gaat het hier toch niet om?
Fotografie91 schreef:cherell0 schreef:Wat met de shet gebeurde is zeker niet goed , daar zijn we het allen over eens .
Het mag simpel niet ! klaar .
Maar dat maakt de markt in zn algemeen niet slecht .
Het gemiddelde paard in nederland is te dik , dan zijn ze op een markt al gouw te dun (niet die enkeling te vergeten die echt dun is)
Hoeveel mensen kunnen echt het verschil tussen dun en onbespierd zien ?
Veel in mijn omgeving iig. niet .
Zoals ik al eerder zei , ik zie in het dagelijks paarden leven net zoveel misstanden .
Jammer genoeg hoor ik daar niets van .
nou mijn pony die van de markt komt mag juist flink gaan afvallen die ziet eruit als een worst op poten haha.
dat heb je ook nog op de markt maar die van mij was van een goede handelaar en ziet er gewoon uit om door een ringetje te halen staart gewassen en geknipt en manen netjes gedaan.
zo zie ik ze vaak niet eens bij de meeste mens thuis staan zo netjes als die van mij eruit zag.
Froukje1993 schreef:Blijkbaar is het grote verschil de mate van het zielig vinden waar iedereen een andere mening over heeft.
En idd, er komen steeds minder paarden. Juist omdat tegenwoordig alles zielig gevonden wordt en heel veel handelaren zat zijn om aan al die regels te moeten voldoen.
Echt, begrijp me niet verkeerd, mishandeling moet niet, mag niet en moet direct afgestraft. Maar verder.. Nee, als je zo anti mishandeling bent kun je je beter op een ander doel focussen.
Rotte appels heb je altijd, maar dat maakt niet gelijk de hele markt een drama.
cherell0 schreef:Misschien kopers ook bewuster maken ?
Koop geen "zielig geval"
evenals met broodfok .
En als je op de markt bent meld alles wat je niet vind kunnen . hoe meer meldingen hoe meer er aan gedaan zal worden lijkt mij ...
Citaat:gewoon niet naar z'on markt gaan,dan houd het zo op.Als een paard geslacht moet worden gewoon naar de slager brengen.Heeft weinig zin om hem eerst nog 20 uur op een markt vast te binden.Mensen die een paard of pony zoeken kunnen op internet genoeg vinden.
robert45 schreef:Wat ik daarmee wil zeggen is het volgende, stel er had een schraal paard tussen gezeten dan is dat dier niet in die paar dagen vet. Dus is dat dan ons te verwijten dat een dier schraal zou zijn? Elke serieuze handelaar zal een grote doorloop hebben in zijn paarden, en waar komen die paarden vandaan? Inderdaad bij de particulier, die er dus toch niet altijd even goed voor zorgt...