USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:19

Bedankt voor de reacties! Dan boek ik denk ik toch van te voren. :j

@purny, dat ligt er volgens mij aan hoe je je vlucht geboekt hebt. Als het één traject is, is de maatschappij volgens mij verplicht je een alternatieve vlucht aan te bieden, boek je twee losse tickets dan heb je pech.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:22

Dan regelt de maatschappij automatisch dat je op de volgende vlucht wordt gezet. Als dat veel later cq een volgende dag is wordt ook alles geregeld qua eten en hotel. Althans in mijn ervaring met united. Maat in Amerika is dat perfect geregeld volgens mij, ook al heb je twee aparte tickets

Gaaf hoor naar Hawaii

5200 reëel is voor twee weken rondom NY, ik denk het dat het veel is voor aug./sept. Ik zou zelf kijken wat een vlucht, hotel en auto apart kost. Voor de plekken waar jullie naar toe gaan zou ik wel de hotels vastleggen, maar ik zou zelf gaan kijken wat het kost voordat je dat geld gaat uitgeven

purny

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:26

Ik heb United. Vlieg van Ams naar Houston en daar over op een andere vlucht naar SF. Ben een stuk gerust gesteld, thanx allemaal.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:32

*kruipt even uit meeleeshoekje :D*

Hier flink aan het inpakken, hele huis staat zowat ondersteboven ;)

Vertrekdatum is sinds afgelopen maandag bekend: 11 maart vertrekken we dus voor minimaal 1 jaar naar The States...

Straks komt het verhuisbedrijf even kijken naar wat er mee gaat (Mogen 1 kuub p.p. meenemen) en wat er hier in NL in de opslag moet, maandagochtend moeten we naar het consulaat voor onze visums, dinsdag komen ze ons huis inspecteren (huurhuis waarvan we dus de huur op hebben gezegd) en zoals het er nu naar uitziet zullen ze dinsdag dan ook komen van het verhuisbedrijf om ons hele huis leeg te halen *bibber*

stiekem gaat t nu wel heel erg hard en ik denk niet dat ik al kan zeggen dat ik er helemaal klaar voor ben om iedereen hier in NL achter te laten (of het dringt gewoonweg nog niet door).

Transportkooi voor onze hond is ook onderweg (komt vandaag of morgen binnen) dus dan heeft ze nog even de tijd om aan de kooi te wennen ;)

Vandaag gaat mijn man onze vlucht boeken dus hoop aan het eind van vandaag ook de vluchttijd te weten (wel fijn om dat dan ook meteen door te kunnen geven aan o.a. onze moeders) en dan gaan we weer verder met aftellen. We vliegen op Boston (is voor ons en de hond makkelijker) en zullen dan nog even moeten rijden voor we op de plaats van bestemming zijn. Dan zullen we de eerste paar weken (hoop niet al te lang) in n hotel verblijven omdat we nog geen huis hebben (die gaan we dus pas zoeken als we geland zijn). We hopen een huis te vinden in Saratoga Springs (daar hebben we onze zinnen opgezet iig :D).

Voor diegene die niet weten waarom we dus naar up state NY verhuizen: Mijn man gaat voor (voorlopig) 1 jaar werken in Albany. We weten al langere tijd dat we gaan maar pas sinds 14-02 (onze trouwdag ;)) weten we dat we een GO! hebben en dus sinds afgelopen maandag hebben we ook een vertrekdatum. Nu maar hopen dat er geen vertraging komt door onze visumaanvraag maar daar ga ik nu nog maar even niet vanuit.

*kruipt weer terug in meeleeshoekje*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:37

Spannend Cuba! Hou je ons een beetje op de hoogte van je ontwikkelingen?
Stiekem zou ik ook wel een jaartje weg willen uit NL. Maar heb de financiele ruimte er niet voor en de werkervaring.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:41

Leuk Cubalibre - een hele ervaring!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:46

Ik zal jullie proberen op de hoogte te houden...

Momenteel redelijk hectisch hier in huis maar denk dat jullie dat wel zullen begrijpen :D

Tja, ooit eens gezegd: Als je de kans krijgt MOET je m met beide handen grijpen en niet meer loslaten! Nu weten we al 1 jaar dat we gaan maar dat maakt t toch echt niet makkelijker....

Voordeel is wel dat mijn man vanuit zijn werk hier in NL gaat en dat we dus financieel gezien weinig hoeven te betalen. Mijn man is een engineer bij een groot bedrijf hier in de omgeving en is best goed in zijn werk, verder hebben we nogal wat Amerikanen (collega's van mijn man) die aan hun zijde behoorlijk hun best hebben gedaan om ons daarheen te halen en dat is wel heel erg leuk.

Ikzelf hoop er uiteindelijk ook wel een baantje te vinden maar voorlopig ga ik maar eens genieten (en het ook maar even zien als een soort van huwelijksreis ;)) en dan zie ik wel weer verder.

Thanks MacavityL! Een ervaring gaat t zeker wel zijn :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 13:17

Echt heel gaaf CubaLibre!! Ben heel benieuwd hoe het jullie gaat bevallen. Veel succes en plezier met de voorbereidingen, laat af en toe even horen hoe het gaat!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:59

Succes met deze laatste loodjes!!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 02:02

Gaaf hoor CubaLibre.
En... een jaar is zo om.

Ik zit alweer over de helft. :j

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:35

Heel spannend!!! Wel blijven Bokken hoor!!!!

V.w.b. foto's, kan zo'n topic niet worden gekoppeld aan deze?
Stapelgek op foto's van vakanties in de USA!!! *\o/*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:28

Mogen er hier geen fotos geplaatst worden of moet het dan eerst HK zijn?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 09:09

Volgens de regels mogen er wel een paar foto's in staan hoor. Desnoods doe je het in linkjes.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:11

Nou, huppekee dan! :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:53

Komt goed, post binnenkort wel wat foto's uit New York, Boston, Chicago en Las Vegas :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:40

Ik vind het ook altijd leuk om foto's te zien :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:52

Van onze reis naar Florida 2013:

Afbeelding
Verlaten parkeerplaats bij Festival Bay Mall. Zaten nog maar 3 winkels in dat enorme centrum

Afbeelding
Watervliegtuigje bij Tavares

Afbeelding
Regenboog in Main Street, DisneyWorld

Afbeelding
Militaire deel van cape canaveral, met twee launch pads op de achtergrond

Afbeelding
Straatje in St. Augustine

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:48

Spannend hoor, CubaLibre! :)
Gaat vast een fantastische tijd worden, geniet er maar met volle teugen van. :j
Nog gefeliciteerd met je trouwen.

@Keet: Mooie foto's! Ik wil ook graag een keertje naar Florida (of misschien daar wel heen emigreren, maar eerst maar even kijken of het überhaupt wat voor me is :+ ), maar goed ... Louisiana staat eerst op het programma. En eigenlijk wil m'n vriend me ook een keertje meenemen op een vakantie naar de Rocky Mountains. We willen gewoon nog veels te veel. ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:54

CubaLibre, wat een ontzettend gaver ervaring lijkt me dat, geniet ervan!

Guinevere, klinkt als een mooie reis die jullie gaan maken. Hoever is Hawaï vliegen vanaf LA?

Leuke foto's, Keet.

Ik vind uploaden teveel gedoe dus de foto's blijven fijn op mijn telefoon staan Y;(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:57

Het lijkt mij wel heel erg leuk om nederlandse rondleidingen/wandelingen te geven in NY. Maar dan zou ik er nog iets bij moeten zoeken want alleen om dat werk verdien je niet veel.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:02

Oh wat gaaf CubaLibre! Heel veel plezier daar! Lijkt me echt ontzettend gaaf :D

Leuke foto's Keet!

Ik heb zelf ook nog wel foto's maar moet de helft nog even door photoshop halen en die staan nog niet online dus ik plaats even alleen foto's die toch al op FB stonden want ik ben lui haha.

Weekendje NYC;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Poepkwaliteit dankzij facebook maar t gaat om het idee haha :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:14

Gisteren is het verhuisbedrijf geweest en zijn we alle kamers doorgewandeld, conclusie: Ik mag gewoon niets zelf inpakken want dat doen hun allemaal. Ook afbreken word gedaan, wat een luxe *en wat irritant want ik kan dus ECHT niet stilzitten*

Is allemaal heel surrealistisch momenteel, nu zijn we nog hier en binnen nu en een dikke week zitten we als het goed is al in Amerika.... Echt heel raar!

Ach ja, we zullen het wel zien... Kijk wel het meeste op tegen het afscheid nemen van onze dierbaren hier in NL. Allebei onze moeders blijven alleen achter en juist dat is wat het denk ik toch wel wat moeilijk maakt. Onze vrienden zullen overkomen en die zullen er ook nog wel zijn als we weer terug naar NL komen maar ja... je ouders, dat is net een wat ander gevoel.

Tussen de bedrijven door proberen we wel alles te relativeren maar soms is dat best moeilijk.

Gisteravond nog even op mijn oude stal geweest en toen kwam ineens alle emotie los (gelukkig pas toen ik weer in de auto zat), mijn paard zijn box is weer bezet (logisch) maar nu door een ander stalgenootje en niet meer zoals de laatste keer door een paardje van de staleigenaresse. En juist dat was heel erg raar. Heb de laatste spullen in de kast gedaan die ik *gelukkig* mag laten staan (als we terug komen naar NL dan gaan mn paardjes (2) ook weer naar deze stalling toe) en de dekens die ik nog in mijn dekenkisten had liggen uitgezocht, enkele weggegeven en de rest mee naar huis genomen zodat die de opslag inkunnen.

Mijn oude buurvrouw op stal vroeg nog: Is dit nou niet heel erg raar? Waarop ik antwoorde: JA! Ik loop hier al bijna 3 weken tegenaan te hikken maar het moet toch gebeuren... Wil niet zeggen dat t makkelijk is maar het hoort er denk ik wel allemaal bij. Mijn paard leeft gewoon nog maar staat niet meer in de box die we gewoonweg al 4 jaar hebben gehad, en toch voelde het als afscheid nemen.

Pfft, komen momenteel echt op de raarste ogenblikken emoties los dus sorry voor de lange post maar moest t echt even kwijt!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:49

Hoeveel van jullie spullen nemen jullie mee? Nemen jullie geen gemeubileerd huis voor dat jaar?

Waar is je paardje nu heen dan?

Ik heb er nooit zoveel moeite mee gehad om te verhuizen, denk ook omdat ik er nooit zo bij stil heb gestaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 15:03

Wat een mooie foto's xNavatu, echt leuk gedaan!

Sterkte met het afscheid CubaLibre, dat lijkt mij idd het moeilijkste van alles...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:11

We krijgen een gemeubileerd huis daar en er gaat 2 kuub nagezonden worden via zeevracht.

Paardje staat in de omgeving van Roosendaal en word daar prima verzorgd, die is goed onder de pannen bij een super leuke meid maar is toch wel raar als je dan op stal komt en je maatje er niet meer staat.

Heb er veel zin in maar het afscheid nemen zie ik echt als een berg tegenop. Scheelt misschien dat we behalve op vakanties nog nooit echt volledig NL uit zijn geweest. Verhuizen heb ik in mijn hele leven (en ik ben nu 32, mijn man is 43) maar 3x gedaan en dat was gewoon in NL dus dat ligt gevoelsmatig echt heel anders dan dat je hier alles achterlaat....

Mooie foto's xNavatu!