Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:20

horseyfries schreef:
Als je Nelspruit meteen als eindbestemming hebt dan sluit je je vluchten natuurlijk zoveel mogelijk op elkaar aan, maar dan nog betaal je belachelijk veel voor dat kleine stukje!

Tuurlijk....
En wat kost dat dan en de shuttle?? Ik heb toen gekeken voor een vlucht van P.Elisabeth naar J'burg en dat vond ik niet duur.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:42

Klopt, maar op Nelspruit vliegt alleen SAA en daar maken ze dankbaar misbruik van dus die tickets zijn tussen de 200 en 300 euro voor een 350tal kilometertjes....
(retour dan hé, enkele reis tussen de 120 en 300 euro).

manzano

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:30

Hmm ja dat is wel pittig ja........ Ik hoef er sowieso niet heen, maar was gewoon nieuwsgierig haha.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:15

Ik heb alles ingepakt!! Laat die reis maar komen :D :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 07:38

Oh zaaalig!! Heel veel plezier!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 08:22

Heeeel veel plezier!!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:39

horseyfries schreef:
Klopt, maar op Nelspruit vliegt alleen SAA en daar maken ze dankbaar misbruik van dus die tickets zijn tussen de 200 en 300 euro voor een 350tal kilometertjes....
(retour dan hé, enkele reis tussen de 120 en 300 euro).

Wij hebben in de zomer gevlogen met etihad, naar Nelspruit (laatste stukje was wel met SAA). We moesten 980 euro betalen voor een ticket. Ik vond dat echt niet duur.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:26

Nog 1 maand, 11 oktober vertrek ik.

Zit nog steeds te dubben over mijn handbagage...

Vlieg met Emirates en mag maar 7 kilo meenemen. Wat wil ik meenemen? Camera, objectieven & lader, mini-laptop & lader, ereader & usb-kabel, telefoon & lader, setje ondergoed, deoroller, handendesinfectie, portemonnee, paspoort, reisbescheiden en wat snoepjes. Past allemaal keurig in 1 handbagage koffertje of tas, maar... te zwaar. Heb een losse handtas (vergelijkbaar met deze)
Afbeelding
waar ik wat in zou kunnen overhevelen. Maar ja, dan heb ik dus wel 2 tassen en in totaal teveel gewicht...

Jenny, hoe vaak heb jij met Emirates gevlogen en meerdere stuks handbagage meegenomen? Was jouw handtas vergelijkbaar met de mijne?
Andere mensen met ervaring?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:01

Ik heb vier keer met ze gevlogen en mijn handtas was idd vergelijkbaar met de jouwe en werd niet gewogen.
Heb een koffertje wat de afmetingen heeft om als handbagage mee te mogen en die wordt altijd gewogen, maar niet mijn handtas.

Supervixe, ik vind 980 euro echt wel duur hoor, vlieg meestal voor rond de 700 euro! Maar dan heb je als je een ticket naar Nelspruit neemt, die binnenlandse vlucht tikt aan. Je kan beter naar Johannesburg een ticket boeken, die zijn veel goedkoper, en dan met de shuttlebus naar Nelspruit. Dan ben je gemakkelijk 250 euro goedkoper uit. Maar als je het gemakkelijker vind om gewoon door te vliegen, dan is het natuurlijk prima. Ik doe het ook maar dat wordt voor mij betaald dus daar heb ik geen last van ;)
In onze vakantie heb ik de shuttlebus echter genomen en dat was echt prima te doen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:05

horseyfries schreef:
Ik heb vier keer met ze gevlogen en mijn handtas was idd vergelijkbaar met de jouwe en werd niet gewogen.
Heb een koffertje wat de afmetingen heeft om als handbagage mee te mogen en die wordt altijd gewogen, maar niet mijn handtas.

Dat klinkt hoopgevend, dank je wel!

Voor de mensen die mijn avontuur in Zuid-Afrika willen volgen: http://www.downsouthupnorth.waarbenjij.nu

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 14:41

Hmmm dat is handige info.... daar zat ik ook nog over te twijfelen namelijk. Ik heb een kleine fotorugtas.... gewicht gaat geen probleem zijn, maar hij is niet praktisch voor dingen als labello/portemonee/papieren etc. Maar dan neem ik dus toch maar gewoon een handtas mee als ik dit zo lees.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:44

manzano schreef:
Hmmm dat is handige info.... daar zat ik ook nog over te twijfelen namelijk. Ik heb een kleine fotorugtas.... gewicht gaat geen probleem zijn, maar hij is niet praktisch voor dingen als labello/portemonee/papieren etc. Maar dan neem ik dus toch maar gewoon een handtas mee als ik dit zo lees.

Wanneer ga jij ook al weer?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 14:46

Over 1,5 week :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:47

manzano schreef:
Over 1,5 week :)

Wow, dat is al snel :) Gaaf! Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met de handbagage dan!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 14:54

Internet gaat zo veel mogelijk in de ban op vakantie, maar ik zal proberen te onthouden om het ff te plaatsen :) Kan natuurlijk al tijdens het wachten op Schiphol :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:14

manzano schreef:
Internet gaat zo veel mogelijk in de ban op vakantie, maar ik zal proberen te onthouden om het ff te plaatsen :) Kan natuurlijk al tijdens het wachten op Schiphol :)

Thanks!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:37

horseyfries schreef:

Supervixe, ik vind 980 euro echt wel duur hoor, vlieg meestal voor rond de 700 euro! Maar dan heb je als je een ticket naar Nelspruit neemt, die binnenlandse vlucht tikt aan. Je kan beter naar Johannesburg een ticket boeken, die zijn veel goedkoper, en dan met de shuttlebus naar Nelspruit. Dan ben je gemakkelijk 250 euro goedkoper uit. Maar als je het gemakkelijker vind om gewoon door te vliegen, dan is het natuurlijk prima. Ik doe het ook maar dat wordt voor mij betaald dus daar heb ik geen last van ;)
In onze vakantie heb ik de shuttlebus echter genomen en dat was echt prima te doen.

Het ligt er heel erg aan wanneer je vliegt.. ik kan alleen in het hoogseizoen, dus goedkoper dan dit lukt niet.
Shuttlebus is inderdaad een optie die ik ga overwegen. Kun je dat van tevoren boeken en waar dan?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:38

gabyfedde schreef:

Vlieg met Emirates en mag maar 7 kilo meenemen. Wat wil ik meenemen? Camera, objectieven & lader, mini-laptop & lader, ereader & usb-kabel, telefoon & lader, setje ondergoed, deoroller, handendesinfectie, portemonnee, paspoort, reisbescheiden en wat snoepjes. Past allemaal keurig in 1 handbagage koffertje of tas, maar... te zwaar. Heb een losse handtas (vergelijkbaar met deze)

waar ik wat in zou kunnen overhevelen. Maar ja, dan heb ik dus wel 2 tassen en in totaal teveel gewicht...

Jenny, hoe vaak heb jij met Emirates gevlogen en meerdere stuks handbagage meegenomen? Was jouw handtas vergelijkbaar met de mijne?

Ik heb met etihad gevlogen en had ook camera, objectieven enz, enz. mee. Ik had 8 kilo handbagage, terwijl 7 was toegestaan. Ze hebben het niet gewogen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:40

Supervixen schreef:
gabyfedde schreef:

Ik heb met etihad gevlogen en had ook camera, objectieven enz, enz. mee. Ik had 8 kilo handbagage, terwijl 7 was toegestaan. Ze hebben het niet gewogen.

Denk dat ik op 10 kilo uitkom als ik alles in mn koffertje stop... Gaat hem niet worden dus. Daarom maar eea in mijn handtas stoppen. Kan mn nekkussentje ook nog mee *\o/*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 16:54

Mocht je boeken en/of tijdschriften mee willen... koop ze op schiphol op het taxfree gebied. Dan is je bagage al gewogen ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:17

Nekkussentjes zijn heerlijk!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:25

Beste shuttlebus service is http://www.citybug.co.za/, je moet online reserveren. De chauffeurs zijn blank en goede veilige chauffeurs, wat van de andere taxis niet gezegd kan worden ;)

Mijn ervaring is dat het wegen vooral gedaan wordt als het vliegtuig vol zit. Als je het geluk hebt niet op een overvolle vlucht te zitten dan doen ze meestal niet moeilijk, maar als het vliegtuig volboekt is dan worden ze erg streng. Maar die handtas die is me bij alle vluchten nog gelukt gewoon aan mijn arm te laten hangen, en ik heb met bijna alle maatschappijen al gevlogen ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 19:46

Ik weet niet of ik een extra tas nodig heb hoor.... bekijk het nog wel ff......

Nekkussentjes?? Ik ken alleen die opblaasbare krengen, maar dit is blijkbaar wat anders....

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:21

manzano schreef:
Ik weet niet of ik een extra tas nodig heb hoor.... bekijk het nog wel ff......

Nekkussentjes?? Ik ken alleen die opblaasbare krengen, maar dit is blijkbaar wat anders....

Zelfde vorm (hoefijzer), maar gevuld met een zacht en tegelijk stevig materiaal. Ideaal.

Qua boeken: ik neem mijn ereader mee :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 22:21

Ooh ok....

Ik heb wat dwarsliggers gekocht. En haal op Schiphol nog wel wat tijdschriften ofzo.