Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:25

Nou, ik heb 37 pagina's doorgelezen en even getwijfeld of ik - als buitenstaander - zou reageren of niet. Omdat ik hoop dat Bedouin iets heeft aan mijn (opbouwend bedoelde) commentaar toch hierbij mijn post.

(Allereerst:
Na 37 pagina's te hebben door- danwel meegelezen, is bij mij de indruk gestaan dat Bedouin geen verkeerd persoon is, maar dat deze situatie vooral is ontstaan vanuit onhandigheid op verschillende vlakken. Bij Bedouin zie ik vooral onhandigheid in communicatie en onhandigheid in organisatie. Ik denk echter wél dat ze geen verkeerd mens is en dat relatief eenvoudig al een boel dingen verbeterd zouden kunnen worden.)

Mij vallen een aantal dingen op, natuurlijk ben ik buitenstaander en ken ik de betrokkenen niet en zou vanuit dat oogpunt dingen verkeerd kunnen hebben geïnterpreteerd, maar in de hoop dat jullie hier iets aan hebben:

- Relatief vaak zie ik verhalen over je man langskomen in combinatie met alcohol. Ik denk dat een goede eerste stap zou kunnen zijn om met hem af te spreken dat er géén alcohol genuttigd wordt wanneer er gasten zijn op jullie ranch. Ik begrijp dat hij ook zonder niet de gemakkelijkste persoon ter wereld is ;) maar alcohol lijkt e.e.a. niet te verbeteren dus het lijkt me verstandig daarover afspraken te maken.

- Wat ik me afvraag mbt de massages: je geeft aan dat je man zeer intelligent is, en dat de massages voor hem een manier zijn om contact te zoeken met jullie gasten ondanks de taalbarrière. Echter zie ik nu veel verschillende verhalen langskomen die stuk voor stuk terugvallen op de massages. Gezien een ezel zich nooit tweemaal aan dezelfde steen stoot, vraag ik me af of je man inmiddels niet zou moeten begrijpen dat dit (bij westelijke meisjes althans) niet de juiste manier van het zoeken van contact is. Het feit dat hij die conclusie nog niet trekt, vind ik zorgwekkend. Zonder te willen provoceren wil ik je vragen eens na te denken over waarom hij deze massages tóch tegen beter in blijft aanbieden. Ik denk dat je uit het antwoord op deze vraag veel kunt leren over de mate waarin je man op dit moment maar ook in de toekomst al dan niet geschikt is om bij het bedrijf en je vakanties betrokken te blijven, en in welke mate.

- Op het gebied van organisatie en communicatie denk ik dat je er goed aan zou doen om een all in-prijs te gaan hanteren. Dus inclusief wassen (en wasmiddel), inclusief fruit, inclusief beleg, en ga zo maar door. Dit voorkomt onverwachte extra kosten (hoe klein deze ook zijn) voor jullie gasten, en daarmee eventuele verontwaardiging of ontevredenheid daarover. Probeer ook voorzichtig te zijn met aannames: wanneer gebleken is dat de meeste gasten geen behoefte hebben aan fris, kan het gevaarlijk zijn om aan te nemen dat fris overbodig is, gezien dit ook kan zien als "misplaatste zuinigheid". Standaard in huis hebben hoeft denk ik niet eens, je kunt bijvoorbeeld op dag 1 aangeven "standaard hebben we het niet in de koelkast staan omdat onze gasten er meestal geen behoefte aan hebben, maar heb je er behoefte aan meld dat dan".

- In aanvulling op het vorige punt: wanneer je gasten op pad stuurt voor een boodschap, communiceer dan helder waaraan deze boodschap moet voldoen (bijvoorbeeld merk, hoeveelheid, prijs). Je kunt en mag niet van je gasten verwachten dat zij dit zonder deze info "goed doen". Ben je iets vergeten te communiceren, toon dan dankbaarheid voor het feit dat je gasten dit gehaald hebben, en zoek de fout voor het verkeerde product altijd bij jezelf. Om het all-in concept echt all-in te houden: geef je gasten geld mee wanneer zij op pad worden gestuurd voor een boodschap, of betaal ze achteraf altijd terug. Dit voorkomt opnieuw een gevoel van ontevredenheid over geschapen verwachtingen.

- Wat ik erg vaak terug zie komen, óók in het verhaal over de Engelse jongen, is dat je gasten al gauw "lastig" vindt. Ontoegankelijk, brutaal, etc. Zo lang je hier niet mee overweg kunt gaan, acht ik je ongeschikt voor het leiden van een organisatie voor (werk)vakanties. Ieder mens is anders en het is aan jou als organisator om het verblijf op jouw ranch, ook voor lastige gasten, zo aangenaam als mogelijk is te laten verlopen. Probeer echt-echt-echt te werken aan je skills als gastvrouw, want zodra gasten aan jouw omgang merken dat je ze maar lastig vindt, zal dit de sfeer nóóit ten goede komen.

- Tot slot vind ik het geen goed idee om bij voorbaat je gasten te instrueren niet te provoceren. Ze informeren over de gebruikelijke kledingnormen lijkt me logisch, maar wanneer je je gasten bij voorbaat eigenlijk al instrueert om gedurende het verblijf op hun tenen te lopen, mag je niet van ze verwachten dat ze eventuele ongeregeldheden bij je melden. Jij moet voor je gasten een veilig "poortje" zijn naar de Noord-Afrikaanse cultuur, en dat ben je nu in ieder geval nog niet.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:37

Ik vind het zowel een negatief als positief topic. Het verbaasd mij inderdaad dat het nog open is, ondanks dat de moderators er boven op zitten.

Positief: Mensen moeten gewaarschuwd worden, ben ik het echt mee eens.
Negatief: Er wordt geroerd in het privé leven (relatie) van andere mensen, ik vind niet dat dat op internet hoort. (Ik heb het dan over hun relatie wat de echtgenoot daarbuiten uitspookt lijkt mij niks te maken hebben met hun privé relatie.)

Dit is ook de reden waarom ik geen namen noem.

Als de gastvrouw weet dat haar echtgenoot "om meisjes geeft" dan vind ik het niet verantwoord van de gastvrouw om meisjes in hun huis uit te nodigen. De gastvrouw had in mijn ogen moeten zorgen voor een apart huis/bungalow/sta caravan.

Buiten het feit dat de echtgenoot van de gastvrouw de verkeerde kamer in liep. Zou ik als ik gasten/logees in mijn huis zou hebben nooit in mijn onderbroek lopen maar een lang T-shirt of een kamerjas aan trekken.

Ook klinkt het werken in de stallen mij negatief in de oren, dat je meebetaald aan eten oké, maar betalen om te moeten werken?
En door de stallen iedere ochtend te doen vind ik de ritjes te paard ook wel betaald.

Jammer, want het klinkt mij als een leuk bedrijf.

En, dames, ik kan mij goed voorstellen dat jullie je koffers hebben gepakt.

LadyMadonna

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:42

Betalen voor een werkvakantie is heel normaal, is ook al meerdere keren in het topic uitgelegd

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:45

Wat een verhalen inderdaad.
@ Bedouin: allereerst veel respect dat je blijft reageren in dit topic. Dit zal niet makkelijk voor je zijn en ik kan me voorstellen dat je hoofd nu vol zit.
Ik ben het eens met Grit en PMarena en zou eerder je man en/of medewerkers instrueren dan je gasten/vrijwilligers. Hoe je het ook wendt of keert: óók de vrijwilligers zijn betalende gasten (ook als is het minder dan de trektochtmensen, toch nog 5x het huidige weekloon van je man als ik het goed begrepen heb).

De focus ligt nu erg op de man van B, maar er is meer gaande als ik de ervaringen zo lees.
Er is al heel veel gezegd en advies gegeven, nog een paar aandachtspunten voor B. van mijn kant:
- Je geeft aan vooraf veel over het cultuurverschil te schrijven en quote je eigen emails of PBs. Punt is echter dat je nog zoveel kunt vertellen/uitleggen, met beide voeten ertussenin staan en het voelen/ervaren, kan heel anders binnenkomen (ik spreek uit ervaring :D ).
Heel, heel belangrijk punt daarin is in mijn optiek dat je er JUIST TER PLEKKE bent voor de meiden. En dat mis ik in de ervaringsverhalen: zij krijgen het gevoel dat je ze negeert, bagatelliseert of vingerwijst. Of dat terecht is, is niet eens relevant: de face-to-face communicatie verloopt niet goed. Zelf moet ik eerlijk bekennen dat ik inlevingsvermogen mis in je posts. Of dat gevoel terecht is kan ik niet beoordelen, ik ken je namelijk niet IRL.
- Hoe duidelijk ben je over de inhoud van het werk? Voor stallen uitmesten o.i.d. heb je in NL namelijk geen pikhouweel nodig. Wordt die daar vaak gehanteerd? Zo ja, omschrijf de werkzaamheden dan explicieter. Je bent in NL opgegroeid (neem ik aan?) dus je zou dat soort verschillen moeten kunnen zien en benoemen. Dat voorkomt (onaangename) verrassingen. Dat is heel zwaar werk, helemaal als je het niet gewend bent (en ja, wederom uit ervaring :D ). Dat zou dus niet snel iets zijn wat ik door mijn gasten/vrijwillige hulp zou laten doen. Lijkt me dat er genoeg andere, lichtere werkzaamheden zijn?

Verder wil ik je nog veel sterkte en wijsheid wensen...

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:52

Sientje de quotes komen uit pb's om inzicht te geven hoe ik heb geschreven aan 1 meisje die met haar ouders wilde overleggen, ik heb nog veel en veel meer geschreven maar niet hier gequote.
Dit schijf ik verder niet aan deelnemers aan de trektochten.

Ik heb wel degelijk na het voorval met de theepot en de vlucht de duinen in zover ik nu even uit mijn hoofd overzie ale trektochten begeleid en daarna is er tijdens de trektochten ook niets meer zwaar verontrustends gebeurd; een ergernis gemeld of geruzied.

Jiwa oef dat is een verhaal!

Anouska als mijn man werkelijk wat had gewild van Myour had hij toch nooit het licht aan gedaan? Dan was hij direct tot een (ongewenste) actie gekomen gezien alle verhalen.

jodi schreef:
Ik wil hier nog wat aan toevoegen,omdat het me al even dwars zit.
Het verhaal van de kamelen jongen en de vliegende theepot :+

Als je de woestijn ingaat met een gids die de weg kent en zijn mensen,dan is het van levensbelang zijn aanwijzingen te volgen.
Ik zou wel eens willen weten wat die jongen als bijbedoelingen had om zo gezellig te zijn met de dames,en ik kan me indenken dat de gids ook twijfels had en daarom ingreep.Dat verontschuldigt niet de klap en de theepot natuurlijk,maar het onderuit halen van het gezag van de verantwoordelijke,is niet zo slim als je in een potentieel gevaarlijke omgeving zit.
Wat nu, als de gids zegt dat ze nu rechtsaf moeten onderweg,maar de meiden vinden dat het links veel leuker uitziet?Moet de gids er dan maar achteraan hobbellen zonder streng ingrijpen?Gaat dan ook iedereen hysterisch aan de haal?Levensgevaarlijk!

'De klant is koning' is natuurlijk een leuke kreet,maar niet in elke situatie op zijn plaats.Een beetje eigen verantwoordelijkheid van de klant wel.
De Sahara is niet de Veluwe....

Jodi dank je wel, dat is precies de uitleg die na mijn opmerking van ondermijnend gedrag had gemoeten.

Het wasmiddelverhaal is er nadat ik een uitzonderlijk aanbod kreeg van een 2de keer 8 handdoeken van 1 meisje. De wasmachine is niet automatisch bovendien moet er water in gevoerd worden, is de grondafvoer niet geschikt voor grote hoeveelheden water en heeft ie een gebruiksaanwijzing en daarom laat ik die niet door iedereen zomaar gebruiken omdat ik dan er evengoed naaastzit om te laten zien hoe die werkt. Omdat het doorsturen naar een wasserette een alternatief is maar daarvoor naar het dorp gegaan moet worden, heb ik voorgesteld dat tegen vergoeding van een zelfde flacon wasmiddel als dat ik gebruik alle was van de 3 meisjes tijdens hun verblijf te doen.
Ik heb op de website ook vermeld dat de was niet inclusief is om excessiviteit te voorkomen en kan altijd besluiten bij bescheiden wasjes er niets voor te rekenen.

De meisjes krijgen 3 maaltijden per dag alles wat ze tussendoor willen eten kunnen ze zelf voor zorgen, chips drankjes naar eigen smaak, snoep etc..

Ik heb netjes gevraagd of de meisjes kofferruimte beschikbaar konden stellen voor de inzamelingsactie van bokt, maar of ze dan wel wilden doorgeven wat ze precies zouden meenemen, dat meenemen was geen verplichting, sommigen namen zelf iets mee zonder overleg. Ik heb verder naast de bokt inzamlings spullen om niets gevraagd.

Er werd op eigen intiatief gevraagd of ze iets voor me mee konden nemen aan drop of dergelijke.

Mijn man heeft een taxi geregeld op de vraag van de meisjes, ze gingen accoord. Bij aankomst van de auto besloot TS ervan af te zijn. Mijn man was verontwaardigd daarover, is de meisjes gevolged tot het einde van de straat. Daarna heeft hij ze verder met rust gelaten.
Sorry HTM je laatste alinea vind ik een beetje sneu.

Nouks bedankt voor je onderbouwende kritiek.
Majolen De meisjes hebben niet voor hun paardrijden hoeven te betalen, maakt je dat ergens uit op?
Stef bedankt voor die herhaling!

Als ik heel eerlijk ben voel ik ook verantwoordelijkheid naar de TS: zij heeft mij al eerder aangegeven dat haar posts op bokt worden gelezen door personen waarvan zij dat liever niet had, dit topic zal haar zeker dan ook niet goed doen.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:55

Yamadeva ik heb vooraf een werkbeschrijving doorgestuurd, daar is door allen om gevraagd en heb ik zorgvuldig opgesteld. Het werken met de pikhouwel is een toevalligheid geweest zeker geen opzet en al helemaal geen verplichting.
De meisjes wisten wat het werk inhield voordat ze in het vliegveld stapten, zelfs voordat ze hun ticket hadden geboekt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:10

En alweer alleen maar beschuldigende vinger naar de TS en de andere die hun verhaal doen, en geen enkel excuus voor het gedrag van je man of onprettige tijd die de meiden daar gehad hebben.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:14

Ik blijf het echt onbegrijpelijk vinden. Excuses, excuses, excuses, het ligt aan iedereen behalve aan Bedouin. Hele goede houding, echt +:)+
Als je nou eens een keer eerlijk naar jezelf en je man zou kijken..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:18

Ik heb wel het idee dat bedouin wil veranderen. Ik heb contact met haar gehad en ook veel vragen. Dus de wil is er wel.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:24

Dat dacht maaikemuis ook dat Bedouin wel wou veranderen... die is zelfs nog terug geweest nadat ze de eerste keer de woestijn is ingevlucht! Ik denk dat mevrouw goed kan schrijven... en dat ze nu erg in het nauw zit... geldproblemen zijn al eens genoemd... ze is afhankelijk van dit bedrijf van haar man en heeft veel van haar eigen geld erin zitten... ze zal proberen alles te lappen en mensen te overtuigen toch een reis bij haar te maken.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:24

Een actie vraagt om een reactie....
Als iedereen twee kanten van het verhaal wil horen moet ook Bedouin de gelegenheid krijgen om te vertellen hoe zij de meisjes en hun gedrag heeft geïnterpreteerd en beleeft. Ik denk dat Bedouin haar hand heus wel in eigen boezem steekt gezien haar reacties hier.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:28

xx_Horsiex schreef:
En alweer alleen maar beschuldigende vinger naar de TS en de andere die hun verhaal doen, en geen enkel excuus voor het gedrag van je man of onprettige tijd die de meiden daar gehad hebben.

Ik zie niet zozeer beschuldigende vingers, maar wel iemand die haar kant van het verhaal probeert toe te lichten. Moet kunnen toch? Hoor en wederhoor. :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:33

Dat meisjes/vrouwen geattendeerd worden op 'culturele verschilen' vind ik niet onverstandig maar... Bedouin... die zaken liggen niet éénzijdig! Jij had je als west-europese vrouw ( en je bent geen groentje, je bent geen jonkie met een droom) je dan ook terdege moeten realiseren dat jouw man én personeel bestand moeten zijn tegen de verleidingen, en betrouwbaar volk zijn. Je wilt tenslotte je klantjes uit West-Europa halen ( UK, Frankrijk, NL) en daar je centjes mee verdienen. Dan heb je er voor te zorgen dat je een betrouwbare en veilige plek biedt.

Het lijkt mij dat je totaal geen gevoel hebt voor het toeristische vakgebied want ondanks de mooie aanbevelingen op je website om het leven 'in the rough' mee te maken, moet je toch ook een schone ( hygiënische) plek en voldoende voeding kunnen bieden. In the rough betekent geen excuus voor mismanagement en gebrek aan organisatie. Als het niet lukt tijdens de Ramadan, dan moet je in die maand geen gasten uitnodigen óf voldoende maatregelen treffen dat het je vrijwilligers of gasten aan niets ontbreekt.

Om maar niet weer opnieuw het gedrag van je echtgenoot op te rakelen wil ik een ander voorbeeldje van jouw gebrek aan een goede omgang met je gasten aandragen: je verhaal over de engelse jongen die op z'n kamertje bleef zitten om contact met internet te maken. Je zegt: "had hij dat nou maar even gezegd, dan had hij kunnen weten dat wij de router en de electrische apparaten overdag uitzetten". Dit is nou een typisch voorbeeld waarvan ik denk: je hoort daar iemand zélf van op de hoogte te stellen dat dit bij jou kennelijk de gewoonte is. Je zet hem wel even neer als een 'nerd' maar jij gaat met dit piepkleine voorbeeld al in de fout en laat zien hoe weinig respectvol je met je gasten omgaat. Zo bagataliseer je in eerste instantie ook de klachten van de meiden hier, komt daarna met talloze excuses en daarna buig je - in bepaalde opzichten - deemoedig je hoofd en zeg je te willen leren en te veranderen. Dat laatste noem ik damage control, en best wel handig.

Het concept is leuk maar ik denk dat jij eerst en vooral bij jezelf moet nagaan of jij plus je aanhang in staat, en de juiste personen zijn om een leuk concept tot een succes te maken. Op basis van wat je hier zelf allemaal aangedrage hebt, vrees ik het ergste.

Nikka

bedouin schreef:
Mijn man was verontwaardigd daarover, is de meisjes gevolged tot het einde van de straat. Daarna heeft hij ze verder met rust gelaten.

Ik wil vooropzetten,dat er wat mij betreft alleen maar verliezers zijn in dit verhaal . Ik bewonder de moed van Bedouin om een dergelijk bedrijf op te zetten en draaiende te houden in een moeilijke tijd als deze.
Maar bovenstaande kan toch niet. Dit is toch heel bedreigend voor de meeste meiden in een vreemd land. Je man gaat hierbij echt over grenzen heen.

PLK

Ze zal wel moeten veranderen!! Anders is haar bedrijf straks kapot. Meiden die geweest zijn, ik hoop maar dat jullie er geen traumas aan overhouden, een excuus van de tunesier zal daar toch weinig verschil in maken denk ik? Snel vergeten die handel en als er niet heel snel dingen veranderen daar bedouin, dan richt je je toch gewoon op jongens en mannen. Lijkt me veiliger

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:34

Zo ik heb het door gelezen, jemig wat een bizar verhaal..

Ik vraag me toch af of je dit niet kan melden bij eventueel politie? Over eten etc kan je natuurlijk geen aangifte doen, maar wel tegen ongewenste intimiteiten en natuurlijk die achtervolging.. Wellicht worden eventuele advertenties met mooie verhalen dan voor goed gewist zodat er niet weer jonge meiden in luizen.. Zoals ik het lees is die man toch ontspoort en lijkt het me niet raar dat het een keer uit de hand loopt.
Laatst bijgewerkt door Sachet op 06-08-12 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:35

ik begin een beetje een idee te krijgen dat het een welles-nietes spelletje komt.
Ik vermoed dat Bedouin nu al een heel helder idee heeft over waar het misgegaan is, ook al een heel deel hulp aangeboden is voor verbeteringen (of moest zij toch nu, of later echt in de miserie zitten), en dat ze ook wel weet wat er kan gedaan worden.
Misschien is het een idee dat Bedouin een "plan van aanpak" opstelt, voor zichzelf, en misschien wil ze dit delen op bokt.
Dan ook in de toekomst toe vermeld waar er problemen opduiken, wat wel en niet opgelost is geraakt.
En dan mss een of meerdere bokkers eens uitnodigt om een nieuwe kijk te komen nemen, zodat ze kan tonen wat er verbeterd is?

Edit: Sachet: ik denk dat je bij de tunesische politie als toerist niet veel te piepen hebt.
Daarnaast, wat is sexuele intimidatie? voor de ene persoon is eens verlekkerd kijken al SI, voor de andere persoon mag het een heel stuk verder gaan dan dat vooraleer dat het ongemakkelijk komt.
ik denk dat het hier beter is dat Bedouin gewoon met haar man duidelijke afspraken maakt (idd, als uw man zou een woordje engels spreken, dan zal de communicatie ook meestal een stuk beter verlopen).
Volgens mij legt ze tov vrijwillers redelijk duidelijk de verschillen in cultuur uit. misschien moet ze zich wat toegankelijker opstellen als meiden een probleem hebben. (Misschien iedere keer bij vrijwilligers samen met hun en je man een gesprek voeren over wat wel en wat niet kan, want iedereen is anders, oid, of nog eens laten weten dat ze alles moeten kunnen bespreken (desnoods via briefwisseling als dat makkelijker is) )

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:39

Waarom is het geld niet aan de meisjes teruggegeven? Ze hadden net die ochtend betaald? Voor de komende week toch?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:50

Duhelo schreef:
ik begin een beetje een idee te krijgen dat het een welles-nietes spelletje komt.
Ik vermoed dat Bedouin nu al een heel helder idee heeft over waar het misgegaan is, ook al een heel deel hulp aangeboden is voor verbeteringen (of moest zij toch nu, of later echt in de miserie zitten), en dat ze ook wel weet wat er kan gedaan worden.
Misschien is het een idee dat Bedouin een "plan van aanpak" opstelt, voor zichzelf, en misschien wil ze dit delen op bokt.
Dan ook in de toekomst toe vermeld waar er problemen opduiken, wat wel en niet opgelost is geraakt.
En dan mss een of meerdere bokkers eens uitnodigt om een nieuwe kijk te komen nemen, zodat ze kan tonen wat er verbeterd is?

Edit: Sachet: ik denk dat je bij de tunesische politie als toerist niet veel te piepen hebt.
Daarnaast, wat is sexuele intimidatie? voor de ene persoon is eens verlekkerd kijken al SI, voor de andere persoon mag het een heel stuk verder gaan dan dat vooraleer dat het ongemakkelijk komt.
ik denk dat het hier beter is dat Bedouin gewoon met haar man duidelijke afspraken maakt (idd, als uw man zou een woordje engels spreken, dan zal de communicatie ook meestal een stuk beter verlopen).
Volgens mij legt ze tov vrijwillers redelijk duidelijk de verschillen in cultuur uit. misschien moet ze zich wat toegankelijker opstellen als meiden een probleem hebben. (Misschien iedere keer bij vrijwilligers samen met hun en je man een gesprek voeren over wat wel en wat niet kan, want iedereen is anders, oid, of nog eens laten weten dat ze alles moeten kunnen bespreken (desnoods via briefwisseling als dat makkelijker is) )

Interessante en zeer bruikbare voorstellen!
Welke bokker(s) zou er bereid zijn denk jij of beter gevraagd welke bokkers zou ik daarvoor kunnen benaderen, die zinnige inbreng en advies zouden kunnen en willen geven?
Ik heb overigens al 2 symphatieke bokt ondersteuningen waarvan ik graag gebruik maakt en met wie ik pb contact heb en voor wie ik een email aan het voorbereiden ben.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:55

Je mag mij ook pben met vragen of om je verhaal te doen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:56

bedouin schreef:
Als ik heel eerlijk ben voel ik ook verantwoordelijkheid naar de TS: zij heeft mij al eerder aangegeven dat haar posts op bokt worden gelezen door personen waarvan zij dat liever niet had, dit topic zal haar zeker dan ook niet goed doen.

Ben bang dat dit topic jou meer kwaad doet dan de topicstarter en ik neem aan dat Sandra jou dit in vertrouwen verteld heeft dus ik vind dit buiten een dommige conclusie ook een beetje vals.

Vind dat Nouks een goede bijdrage geleverd heeft waar niets aan toe te voegen is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:10

Je weet me te vinden bedouin :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:15

wat ik denk?! dat ze zich er heel vakkundig uit l*lt ;) en netjes blijven reageren? ja ze zal wel moeten! wil ze nog paardenmensen vanuit nederland . komop mensen, zoveel mensen met de zelfde ervaring... zitten ze er dan allemaal naast? overdrijven ze allemaal of zitten ze er naast?! denk t niet
Laatst bijgewerkt door girlyggirl op 06-08-12 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:16

Bedouin, als jij een plan maakt en hard aan het werk gaat om verbetering te krijgen, en mij daarvan op de hoogte houdt, ben ik best bereid om bijvoorbeeld over een jaar (ik ga er vanuit dat er tijd nodig is om alles op de rit te krijgen) te komen kijken en je van advies te voorzien. Ik sta aardig stevig in mijn schoenen en door mijn werk en opleiding in de psychiatrie heb ik ook aardig wat communicatieve skills in huis.

Dat wil zeggen: onder voorbehoud natuurlijk. Het hangt van een hoop zaken af, onder ander hoe het bij jou zal lopen, en ook hoe het bij mij loopt natuurlijk. Maar dat valt te bespreken allemaal.

Misschien zijn er meer bokkers bereid om zoiets te doen.

In ieder geval staat mijn pb-box open. ;)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:19

Bedouin,respect dat je er zo mee om gaat! Dat je er iets van wilt leren. Ik hoop echt dat je het voor elkaar krijgt en dat je bedrijf een succes is/blijft.