Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:26

Ik zou gewoon een klein flesje kopen en en als die op is daar ter lekke weer een klein flesje kopen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:19

Trouwens, wat ik mij afvroeg.

Is op ieder eiland het vliegveld zo'n ongeregeld zooitje? :=?
Want mijn god he, het vliegveld van Iraklion... :') niemand wist waar je moest zijn van het personeel, vertragingen werden of in slecht engels of niet aangegeven (of onverstaanbaar nederlands, daardoor hadden mn moeder en ik er ons bijna op ingesteld dat we 4 uur vertraging hadden) overal koffers, rijen die tot buiten aan door lopen, taxi's, bussen en personen auto's door elkaar, weinig bewaking... ik was blij dat ik weer terug was in het overgeregelde Nederland, ik dacht echt dat ik gek werd...

maar op dat na, mis ik Kreta heel erg :'(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:31

Het vliegveld bij Athene is modern en redelijk goed georganiseerd, zeker vergeleken met het oude vliegveld. De vliegvelden op de eilanden zijn klein, maar ik heb nooit problemen gehad of noemenswaardige vertraging.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:33

Het is altijd wat rommelig en simpel (soms bijna primitief), maar dat vind ik juist een geweldige charme <3

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:56

Pfff ... Nou, ik heb al heel wat primitieve luchthavengebouwtjes meegemaakt. Samos tig jaar geleden was gewoon een houten keet waar een douanier nog paspoorten zat te stempelen.
Ik vind ze al heel erg modern tegenwoordig. Van Skiathos vond ik het altijd leuk dat je gewoon er tegenover bij een taverna wat kon gaan drinken terwijl je al ingecheckt was.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:57

Fitzroy schreef:
Pfff ... Nou, ik heb al heel wat primitieve luchthavengebouwtjes meegemaakt. Samos tig jaar geleden was gewoon een houten keet waar een douanier nog paspoorten zat te stempelen.
Ik vind ze al heel erg modern tegenwoordig. Van Skiathos vond ik het altijd leuk dat je gewoon er tegenover bij een taverna wat kon gaan drinken terwijl je al ingecheckt was.

Ja dat is op Lesbos ook.... geen taverna's, maar je kan wel lekker op het strand zitten. Dus wat drinken gehaald en lekker daar zo lang mogelijk gezeten :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:13

Yay Zondag vertrekken wij ook alweer, heb er zin in!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:16

O, dat kan ik, me niet meer herinneren, Manzano van Lesbos. Alleen maar en enorme kakkerlak die door de vertrekhal liep, brrrr.....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:17

Hahahaha!!!!
Getver!!

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:31

Ik kan mij van de luchthavens ook niet zo heel veel meer herinneren.
Ik moet nog even wachten voordat ik vertrek richting Corfu.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:42

Vorig jaar hadden wij 12 uur vertraging op Corfu. Dat lag echter niet aan de luchthaven dat lag aan Lufthansa die besloten had 4 dubbel over te boeken op die vlucht. Wij werden doorgeschoven naar het eind van de middag. Kan je dan met twee kinderen een hele dag door Corfu slingeren....
Maar gelukkig krijgen we nu eindelijk een schade vergoeding :Y)

De luchthaven zijn niet te vergelijken met Schiphol maar daar zie ik het probleem niet van. Meestal gaat alles wel heel erg snel. Soms niet :D

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:09

Aan alle bokkers die binnenkort vertrekken: goeie reis en geniet ervan! :)
Ik moet nog wachten tot 10 september voor ik naar Corfu vertrek dus dat is nog even :P Maar wat ik mij afvroeg: is dat daar echt zo erg met muggen als sommigen zeggen? De ene zegt dat het allemaal meevalt, de ander zegt dat het niet te doen is dus bokkers, hoe zit dat nu? :P

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:09

Juist omdat het zo simpel is gaat het zo makkelijk vind ik juist :)
Alles is zo relaxed en simper geregeld.
Geen honderden mensen die door elkaar heen rennen en vliegen maar
een uber rustig vliegveld waar maximaal 3 vliegtuigen staan :')
Geen driedubbele paspoort controles geen beveiligde doorgangen enzo
Lekker met busje over het vliegveld crossen om bij het vliegtuig te komen haha

Gisteren goed thuis gekomen, op de reiszeikte in de bus en de auto naar huis toe.
Wel wat turbelentie gehad met het landen daar had het vliegtuig wat moeite mee.
Gisteren avond nog heel erg beroerd geweest thuis en nu heb ik het koud haha :=
Ben wel echt mega bruin :D :):)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:14

ik vind die kleinere vluchthavens juist ook altijd wel chill :)
minder stress, minder mensen, en hoe kleiner hoe overzichtelijker..

zodra ik op schiphol die vertrek hal in stap denk ik alleen maar ... "Oh.. my..god.. wat een drukte, wat een chaos.. waar moet ik heen?? "

en nog zo'n 24 uur en we landen op santorini :D
(aah ik moet nog zoveel doen! haha)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:15

Oh ik vind Schiphol ook relaxed en overzichtelijk hoor........

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:19

Schiphol is wel overzichtelijk, maar rustig niet bepaald. Wij hebben ook regelmatig op luchthavens gezeten waar je zelf gewoon naar het toestel toeloopt, zonder tussenkomst van bus.
Het vliegveld van Athene viel mij echt enorm tegen, ik had voor zo'n miljoenenstsd toch wel een veel groter vliegveld verwacht.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:24

Ik ben echt mega lang geleden op Corfu geweest maar had toen geen last van muggen, dat kan natuurlijk in de loop der jaren wel veranderd zijn.
Ik ga 13 augustus naar Corfu, wij hebben de vlucht apart geboekt van ons appartement.
Ben benieuwd hoe het appartement is.
Alleen via internet gezien. ;-)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:48

Ik heb me hier al eerder gemeld in het topic maar kom weer even binnenvallen haha.

15 juli vertrekt ons vliegtuig van uit Eelde. Volgens mij maken we dan tussenstop naar Enschede voor andere mee reizigers en dan gaan we naar kos! :D Ik ga met mijn ouders en mijn broertje van vijftien. Voor mij de laatste keer dat ik met mijn ouders mee ga waarschijnlijk dus dat moest even goed af worden gesloten!

Langzaam aan begin ik nu met inpakken en lijstjes te maken voor het inpakken van mijn spullen.

Zijn er nog must haves die je mee moet nemen naar Kos of naar de andere eilanden van Griekenland? Die je misschien niet / moeilijk of duur in Griekenland kunt krijgen?

Misschien handig voor iedereen! :D

Ook pakken we een dagje Boodrem maar ik hoorde dat de prijzen van boten erg verschillend kunnen zijn?
Zijn er nog unieke tips die je in Griekenland niet kan missen? (Kos)

tien jaar terug ongeveer ben ik naar Rhodos en naar nog een van de eilanden geweest, maar ik weet niet meer waar naar toe. We maakten toen een overstap naar een van de andere eilanden met vliegtuig en dat vliegtuig was zooo verschrikkelijk! Net of ie zo neer kon vallen. Hopen dat we niet meer zo iets tegen komen.

Iedereen heel veel plezier voor wie heen gaat! Ik lees graag leuke ervaringen en goede tips etc!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:52

Ik ben overigens al meerdere keren in Griekenland geweest hoor! ;) Ook op Rhodos en ben in Chersonissos geweest. Maar op de 1 of andere manier gaat mijn voorkeur meer uit naar Turkije en Spanje. Ik persoonlijk vind dat daar meer sfeer is. Ik heb dus mijn mening niet op 1 vakantie in een "dorp" gebasseerd hoor, voor degene die daar vanuit waren gegaan! ;) De zee vind ik wel mooi helder trouwens.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:53

Meer sfeer?? Mwah...... Andere sfeer?? Ja, absoluut!!! En als je daar van houdt kan ik me voorstellen dat je Griekenland minder leuk vind.
Ik heb het precies andersom en ga nooit meer terug naar Turkije.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:02

Ik vindt Turkije ook erg leuk.
Sfeer in Griekenland heb ik altijd geweldig gevonden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:10

Ik vind de sfeer in Griekenland juist geweldig. Maar dsn moet je niet naar Chersonissos e.d. Maar de wat minder toeristische bestemmingen waar nog een meer Griekse sfeer hangt.
Turkije ben ik nog nooit geweest en krijg ik min reisgenoot ook echt niet naar toe.
Spanje vind ik weer sfeerloos.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:25

wij waren vorig jaar naar turkije..
zal t eens vergelijken met de eilanden nu.
al hebben we daar een heel ander soort vakantie gehad (2 weken in 1 app gezeten).

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:47

Zwitsal, ik weet wel dat ze in fira meen ik een groot voor Griekse begrippen ;) zaak hebben met make up shampoo ed! Dus je zou ook daar nog kunnen kopen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:52

Ohja! Nou mocht t oprapen kunnen we onderweg vast nog wel wat kopen. Heb nu bijna alles in kleine flesjes gedaan, alleen conditioner en deo niet. Tas is nu 10 kilo en prima te tillen volgens mij :)
Komt wel goed denk ik!
Net nog even last minute een flight bag gekocht. Kreeg van de buren de tip om dat toch maar te doen :)
Nu nog kamer opruimen hier.
Wordt wel een beetje gestoord, mn moeder (zit bij mn ouders nu) heeft volgens mij last van plaatsvervangende vakantiestress. Pfffffff