Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:55

Nadir schreef:
Joceline schreef:
Lukullus, helaas nog niet veel over gehoord (behalve reviews op zoover). Ken je dat?

Het zegt mij ook helemaal niets... ;)
Heb even gekeken op de website maar het komt mij niet bekend voor.

Kemer zelf is wel heel erg leuk. Gaan jullie nog uitstapjes maken of gewoon relaxen op het strand?

Oke, nee ik kan er niet veel over vinden maar de site ziet er wel betrouwbaar en leuk uit. De zoover beoordelingen klonken ook goed. Waarschijnlijk lekker bakken op het strand, zwemmen, terasje pakken zoiets. Maar we zijn ook in voor uitstapjes. Ik denk dat we even in het hotel gaan vragen (komt volgensmij ook een nederland team die dat organiseert in het hotel?). Het lijkt me ook erg leuk om iets op het water te doen, zoals bananenboot/catamaran of een boottocht.
Hoe is de sfeer in Kemer? Voel je je daar op je gemak of moet je boven op je spullen zitten en constant opletten? Ik hoop zondag er ergens voetbal te kunnen kijken. We hebben wel tv op de kamer maar ik weet niet of de juiste zender erop zit.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:57

Er is een wisselkantoor / bank / pinautomaat aanwezig volgens de site van Antalya airport. Maar moet eerlijk zeggen dat al die keren dat ik er al geweest ben het mij nog nooit is opgevallen.

http://www.aytport.com/en/page.aspx?k=45

De bus wacht echt wel op je hoor! Ik doe juist altijd heel erg op me gemak. De mensen gaan juist altijd dringen om snel een visum te kopen maar staan uiteindelijk allemaal te wachten op de koffers. En de bus wacht echt wel op je. Je staat op de lijst van je vakantie aanbieder dus als je te laat bent komen ze daar echt wel achter..[/quote]

Oke :) Ik ben echt zo'n stresskip. Inderdaad ik ben echt niet de enige die nog een visum en koffer moet halen, komt allemaal in orde zaterdag!

Pebblesther

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:11

Voor Alanya heb ik mij niet laten inenten en ben ook nooit ziek geworden.

Vorig jaar ben ik naar Bali geweest en toen heb ik me wel laten inenten en die entingen zijn 25 jaar werkzaam dus voor Marmaris was ik wel ingeënt maar anders had ik het niet gedaan.
Ik heb als kind hier in NL salmonella opgelopen dus of je nu in Nederland of in Turkije zit, dat kan je altijd oplopen.
Gewoon geen kraanwater drinken en geen rauw vlees.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:16

Joceline schreef:
Oke, nee ik kan er niet veel over vinden maar de site ziet er wel betrouwbaar en leuk uit. De zoover beoordelingen klonken ook goed. Waarschijnlijk lekker bakken op het strand, zwemmen, terasje pakken zoiets. Maar we zijn ook in voor uitstapjes. Ik denk dat we even in het hotel gaan vragen (komt volgensmij ook een nederland team die dat organiseert in het hotel?). Het lijkt me ook erg leuk om iets op het water te doen, zoals bananenboot/catamaran of een boottocht.
Hoe is de sfeer in Kemer? Voel je je daar op je gemak of moet je boven op je spullen zitten en constant opletten? Ik hoop zondag er ergens voetbal te kunnen kijken. We hebben wel tv op de kamer maar ik weet niet of de juiste zender erop zit.

Een boottocht daar is erg leuk. :j
Pas wel op voor de zon op het water want het gaat daar erg hard. Zeker op zo'n boot heb je dat niet in de gaten!

De sfeer in Kemer is erg goed. Ik voel me daar wel op mijn gemak maar ik denk dat je overal op je spullen moet letten. Of je nou in Spanje of Turkije bent, dat maakt niet uit. Er wordt vast wel ergens voetbal uitgezonden. Sterker nog, wij hebben afgelopen vrijdag Nederland - Brazilie op het vliegveld van Los Angeles gekeken. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:10

Pebblesther schreef:

Vorig jaar ben ik naar Bali geweest en toen heb ik me wel laten inenten en die entingen zijn 25 jaar werkzaam dus voor Marmaris was ik wel ingeënt maar anders had ik het niet gedaan.
Ik heb als kind hier in NL salmonella opgelopen dus of je nu in Nederland of in Turkije zit, dat kan je altijd oplopen.

Ook geen rauwe groenten begreep ik van een buurmeisje... Euh, rauwkost bedoel ik dan.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:25

Volgens mij is het in Turkije een stuk drukker (en duurder) geworden. Ik was er voor het laatst zo'n 8 jaar geleden. Ben in Bodrum een aantal keer geweest (super), Side (minder) en Fethye (heel knus).

Wij hadden in Bodrum een appartementje vlakbij de stad, leuk langs alle winkeltjes lopen naar het centrum. Hamman in Gümbet, heerlijk.

Side vond ik héél toeristisch, we moesten vanaf het appartement langs het strand lopen om in het centrum te komen, en werden constant vastgepakt om maar iets te kopen, wekenlang dus, pffff.

Marmaris ben ik één dag geweest tijdens trip, je moet ervan houden, mij te druk.

Fethye, met name Olù Deniz vond ik heerlijk, we hebben daar een week een studio gehuurd, vlakbij het strand. Het was toen nog heel rustig en we konden er heerlijk aan het strand eten voor weinig geld.

Kemer leek me ook heel leuk maar zoals ik zeg, het is al een tijdje geleden dat ik in Turkije was. Ze waren toen al enorm aan het bouwen overal met appartementen en hotels.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 08:29

Janine1990 schreef:
Pebblesther schreef:

Ook geen rauwe groenten begreep ik van een buurmeisje... Euh, rauwkost bedoel ik dan.

En oppassen met ijsklontjes in je drinken dus...dat is ook ingevroren kraanwater. Verder opletten met rauw vlees en schepijs. Koop liever een verpakt ijsje.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 08:31

Nadir schreef:
Joceline schreef:

Een boottocht daar is erg leuk. :j
Pas wel op voor de zon op het water want het gaat daar erg hard. Zeker op zo'n boot heb je dat niet in de gaten!

De sfeer in Kemer is erg goed. Ik voel me daar wel op mijn gemak maar ik denk dat je overal op je spullen moet letten. Of je nou in Spanje of Turkije bent, dat maakt niet uit. Er wordt vast wel ergens voetbal uitgezonden. Sterker nog, wij hebben afgelopen vrijdag Nederland - Brazilie op het vliegveld van Los Angeles gekeken. :')

Echt? Dat is komisch. Ja ben geen grote voetbalfan maar dit vind ik toch wel erg spannend. Ga je met zo'n boottocht met meerdere mensen/een groep op de boot en dan gewoon ergens heen of is het meer dan alleen dat?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:03

Joceline schreef:
Echt? Dat is komisch. Ja ben geen grote voetbalfan maar dit vind ik toch wel erg spannend. Ga je met zo'n boottocht met meerdere mensen/een groep op de boot en dan gewoon ergens heen of is het meer dan alleen dat?

Ja was erg leuk, samen met een aantal andere landgenoten waren we erg fanatiek. :D

Je gaat met meerdere mensen op een boot ja. De boot stopt op een aantal plekken. Dat was toen bij een grot, Olympos en nog ergens om te zwemmen. De boottocht die wij deden was van 9u tot 18u. Maar het was onwijs leuk. Een buikdanseres op de boot, lekker eten en zwemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:04

En al die andere reizigers staan je raar aan te kijken _O-

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:05

Flicka, je zegt het zelf al. :D Het is lang geleden! ;)
Bodrum is intussen toch ook wel een erg grote drukke stad hoor, denk dat Marmaris rustiger is tegenwoordig. ;)
Fethiye is ook erg in opkomst maar inderdaad knus en klein. Ook erg leuk om heen te gaan.
Maar ik schat zo dat er sinds 8 jaar geleden een hoop verandert is. :)

Wbt rauwkost, dat kun je best gewoon eten, je moet alleen kijken hoe het er uit ziet.
In sommige AI hotels willen ze de rauwkost nog wel eens een aantal dagen bewaren en dat zie je. Zolang het er goed vers en felgekleurt uit ziet kun je het gewoon eten.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:19

Nadir schreef:
Joceline schreef:

Ja was erg leuk, samen met een aantal andere landgenoten waren we erg fanatiek. :D

Je gaat met meerdere mensen op een boot ja. De boot stopt op een aantal plekken. Dat was toen bij een grot, Olympos en nog ergens om te zwemmen. De boottocht die wij deden was van 9u tot 18u. Maar het was onwijs leuk. Een buikdanseres op de boot, lekker eten en zwemmen.

Oke, zo dat is lang! Maar wel lekker denk ik met een zuchtje wind op de boot is het goed uit te houden. Zoiets klinkt super, ik ga als ik er ben eens informeren!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:28

Zo'n boottocht, is dat ook in Alanya? Vind boten geweldig, lijkt me heerlijk zo'n dagje varen!

Nathalie: Wij gaan niet AI, we hebben een appartement. Zijn daar nog expliciet dingen waar we rekening mee moeten houden? Als we uit eten gaan bijvoorbeeld?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:39

Als het ergens niet druk is ook niet gaan zitten. Ben gewoon voorzichtig met wat je besteld. Ik kom nu al zoveel in Alanya en heb weinig last van verkeerd eten gehad.
In Alanya heb je verschillende boottochten. Je hebt de Greencanyon. Is een rustige tocht maar met zeer mooie natuur. Zit wel een lange busreis aan vast. Ik vond het wel erg de moeite waard. Je hebt bij sommige aanbieders jeepboat. Dan ga je in de ochtend met de jeepsafari mee en in de middag ga je met de boot mee. Of je hebt voor de hele dag boottocht met eten en entertainment zoals als eerder omschreven werd. Ook kun je er raften. Hier heb ik alleen geen ervaringen mee.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:42

Tja ik eet gewoon overal en let nergens op. Ben ook nooit ziek.
Ik vind het allemaal een beetje overdreven, maar dat ben ik. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:21

Niet iedereen heeft een even sterke maag :)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:21

Wij eten ook overal en ook nooit ziek,zou alleen oppassen met donerrollen die in de zon hangen,als die rol niet iedere dag opgaat hangt ie met bacterien te broeien in de zon!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:25

Tja ik vraag me af wat er verkeerd kan zijn aan het eten daar?
Ja olie, dan ga je aan de diarree, nou een ramp. :D Oude groenten gewoon niet eten. En dingen zoals MelodyT opnoemt ook niet.
Ik bevind me altijd tussen de turkse bevolking ;) dus eet niet anders dan hun en heb nergens last van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:27

Nathalie schreef:
Tja ik eet gewoon overal en let nergens op. Ben ook nooit ziek.
Ik vind het allemaal een beetje overdreven, maar dat ben ik. :D

Dat wordt dus ook tegen ons gezegd. Maar je hoort aan de andere kant ook weer andere verhalen... Ik vind het zo wisselend.

Ik denk ook altijd, waarom zo negatief? In Frankrijk is ook veel dat in de zon hangt, is het kraanwater niet gezond. Maarja, toch pas je wel een beetje op. Ik in ieder geval wel, behalve in Duitsland, daar durf ik alles wel te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:28

@Nathalie
In Nederlands water en eten zitten andere bacteriën als daar. Hier groei je met de bacteriën die hier zitten op, je bent er gewend aan, en raakt dus niet ziek. Als je dan opeens daar die andere bacteriën binnen krijg die je niet kent, kan je ziek worden. Zelfde als turken hier heen komen en opeens alles eten. De ene kan hier heel goed tegen, de andere ligt al in het ziekenhuis van 1 hap.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:30

Ik vlieg volgende week dinsdag naar Alanya! :) we hebben een appartementje in het cleopatra sud princess. Nog meer bokkers aanwezig daar? :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:30

Ahja daar heb ik niet aan gedacht. :)
Ik heb er geen last van maar goed misschien ook omdat ik er gewoond heb dus er aan gewend ben?
Mijn man heeft hier in NL ook nergens problemen mee gehad.

Mijn eerste vakantie was ik overigens wel ziek, maar of dat van t eten kwam? Parasieten. ;)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:32

Het schijnt dat er meer olie word gebruikt..Ik ben echt gek op turks eten dus eet ook bijna overal!Vorig jaar bij een klein tentje gegeten ,achteraf wel aan het water.Zulke lieve gastvrije mensen,oma zat op een rots te vissen elke dag dus hebben daar een avond heerlijk verse vis gegeten!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:42

Ja er wordt idd veel zonnebloemolie gebruikt in Turkije. Maar daar wordt je niet ziek van.
Maarja misschien is het voor mij anders, wij eten toch al weinig in restaurant's natuurlijk en waar wij komen is het ook niet toeristisch.
Behalve deze zomer... ook een weekje relaxen... :) Heb er echt zin in...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:40

Maar kun je wel van aan de diarree raken....