Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:56

Mik_ Gewoon opletten inderdaad. Had m'n camera of in m'n tas (die goed dicht kon) en anders om m'n nek. Dan ben je wel meteen de super-toerist, maar ja :)
En niet zomaar aan iedereen afgeven als je wil dat er een foto van je gemaakt wordt.
Niet aan Bedouïnen (kinderen) geven, maar vraag het je gids of iemand anders uit de groep of zo.
En ja, ik vertrouw altijd gewoon op m'n gevoel... bij de een die het aanbied om een foto te maken, doe ik het niet...bij de ander wel. (en tot nu toe gaat dat altijd nog goed :D)
Maar goed, heb me geen enkel moment 'ongemakkelijk' of zo gevoeld, dat ik het idee had dat mensen m'n camera wilden stelen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:38

Mik_ schreef:
Ik ga morgenavond naar Sharm el Sheik, naar een Prima Life Hotel ;) Heb er echt superveel zin in.
Nooit geweest eigenlijk in Egypte, dus ben super benieuwd.

Nu heb ik alleen 2 camera's. Een klein dingetje en een spiegelreflex. Wil die laatste wel meenemen, ben alleen bang dat ie gejat wordt. Iemand ervaringen mee?

Ik neem al jaren mijn spiegelreflex mee en ben nooit bang geweest dat ie gestolen werd ofzo. Je moet hem idd niet laten slingeren :), maar dat moet je hier in Nederland ook niet. Ik heb eerlijk gezegd wel gewoon mijn spiegelreflex aan een bedoeinen kind gegeven, die vond het geweldig leuk om foto's te maken en die terug te zien :). Ook wel handig toen de man die de dromedaris vast had een foto van ons kon nemen. Die hebben dagelijks die camera's in hun handen want hoefde hem niet eens uit te leggen hoe die werkte :=. De foto zag er zelfs nog goed uit :D. Denk als ze bij de toeristen zouden stelen ze een probleem hebben.... Ze moeten het toch met hun opbrengsten hebben van de toeristen en als er veel gestolen zou worden is het toch een stuk minder aantrekkelijk om heen te gaan ;).

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:47

Juaa, wij gaan naar Egyte :) Mams wilde niet nog eens een reis van 12 gaan maken.
Dus Egypte here we come! We vertrekken 2 april en komen 15 april terug.
We gaan naar Sharm El Sheik, iemand tips voor uitstappen?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:20

Ok ja ik neem er 2 mee, een kleintje en de grote. Die grote hou ik lekker voor mezelf haha.

Ben super benieuwd, de rest ook veel plezier!!

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:01

Woensdagnacht vertrekken... pff het komt nu toch wel dichtbij, en ik moet nog zoveel doen..

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:33

heerlijk :D
Ik wil mis in April een weekje naar Egypte en ik zag er er een nieuw hotel is geopend
Hotel Three Corners SunnY Beach.
Iemand enige ervaring hiermee?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:19

:wave:

Ik meld me ook :D Ik ga ws in de meivakantie naar Egypte met mijn ouders, omdat het in de zomer toch niks wordt, haha. We gaan dan een week, en op een cruiseschip alle bezienswaardigheden langs, en natúúrlijk wil ik ook met dolfijnen zwemmen :+: Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Ik heb sowieso al begrepen dat ik als blondine beter mijn papa's handje kan vasthouden, als ik daar ben? :Y)

Ik ga even dit topic doorlezen :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:23

Valt echt heel erg mee hoor, je kan daar gewoon als blondine over straat hoor. :j
Ze spreken je toch wel aan en ze zijn toch wel een beetje opdringerig, maar dat zijn ze ook als je een grote man met donker haar bent.. :Y) :+

Dolfijnen zwemmen heb ik in Egypte niet gedaan omdat ze daar allemaal in zwembad-bassins hebben en ik zelf een natuurlijk bassin wel een pre vind.. :)

Heel veel plezier iig :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:26

Ik had ook iets gelezen over wilde dolfijnen hoor! Dolphin reef geloof ik, dat is een groep wilde dolfijnen die in een bepaald gebied in Egypte zwemmen, en daar kun je wel mee zwemmen, ze zijn gewend aan mensen maar worden niet gevangen gehouden :j

Ik vind zwemmen met dolfijnen in een zwembadje ook niet zo hoor :=

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:27

Ohjaa dat kan idd ook! :j Gewoon met de dolfijnen in de natuur zwemmen idd. :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:28

Wij hebben ook weer geboekt.
Afgelopen okt geweest en in juni gaan we weer wel dan in het nieuwe gedeelte van Hurgada omdat ik het daar prettiger vind
Als je je hotel wil checken op recenties moet je even kijken op zoover.nl en dan je hotel invoeren.

Wij zaten vorig jaar in het Arabella Azur en dat was echt een super hotel en dit jaar gaan we naar Hotel Giftun Azur Resort.

Ik zit nu al af te tellen... heerlijk weer even 12 dagen zon, zee, strand en helemaal niets doen.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:31

Ik heb ook geboekt :D
1 april gaan we al , lekker snel dus :D

Hotel giftun Azur is een geweldig hotel :+:
Het is er niet super de luxe, maar de sfeer die dat hotel uitstraalt vond ik echt geweldig. En je zit aan een hele leuke nieuwe boulevart.

En idd zwemmen met dolfijnen in het wild, gaan wij ook weer zeker voor. De vorige keer sprong ik te laat on het water, maar mijn vriend niet en die zwom toen tussen 10tallen wilde dolfijnen. Fantastisch om te zien was dat :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:02

Dat super de luxe hoeft voor mij niet. Ik vond Arabelle heel leuk vooral de kamers jammer dat het ver van het centrum af lag.

In het centrum wilde ik ook niet zitten.. no way.. wat een zooitje daar. Zal je wel niets van merken als je in je hotel blijf maar toch.

Heerlijk hoor dat je 1 april alweer ga, dat is idd snel. Wij konden niet eerder weg dus daarom maar voor juni gekozen.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:11

Ik vertrek morgenochtend richting egypte hurghada :D ik heb er zoveel zin in heerlijk lekker in de zon haha

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:12

Wij vonden juni/juli véél te warm :') In mei is het iets warmer dan 30 graden, lekker dus :D
Ik geloof dat wij wel voor heel luxe gaan op die boot, ik krijg sowieso een aparte hut voor mezelf, hoef ik niet naar het gesnurk van m'n pa te luisteren :+

Maar ik vind dat het mag, we hebben eigenlijk nooit een heel luxe vakantie gedaan, dus nu maar een keertje wel, hebben we dat ook maar weer gehad :Y)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:22

Ik ga geloof ik 16 april weer naar Arabella, alweer de 5de keer volgens mij :D. Vorig jaar heb ik ook met dolfijnen gezwommen in de zee ;). Die zouden we volgens de touroperator niet tegen komen (was zo'n kleine kans) maar de man van de boot was er van verzekerd dat ze er waren en ja hoor :D.

Ik heb nooit last van egyptische mannen :P. Maar ja dat komt denk doordat ik elke avond met een vriend van me uit Egypte weg ga ;). Als ik alleen met me moeder weg ga proberen ze je ook altijd wel een beetje te versieren (voornamelijk om dingen uit hun winkel te verkopen), maar ik heb het nog nooit als lastig ervaren....

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:25

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:43

Dagie schreef:
Ik vertrek morgenochtend richting egypte hurghada :D ik heb er zoveel zin in heerlijk lekker in de zon haha

welke vlucht heb jij?

ik vertrek nl ook morgen richting Hurghada :))

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:45

evdpanne schreef:
Ik ga geloof ik 16 april weer naar Arabella, alweer de 5de keer volgens mij :D. Vorig jaar heb ik ook met dolfijnen gezwommen in de zee ;). Die zouden we volgens de touroperator niet tegen komen (was zo'n kleine kans) maar de man van de boot was er van verzekerd dat ze er waren en ja hoor :D.

Ik heb nooit last van egyptische mannen :P. Maar ja dat komt denk doordat ik elke avond met een vriend van me uit Egypte weg ga ;). Als ik alleen met me moeder weg ga proberen ze je ook altijd wel een beetje te versieren (voornamelijk om dingen uit hun winkel te verkopen), maar ik heb het nog nooit als lastig ervaren....

Weet je toevallig wat voor tour dat was?

En welk deel van hurgada is nou zo vreselijk? ben er 5 jaar geleden geweest en waar ik toen ben geweest was het zoooo smerig vies en ranzig...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:58

Sakalla, is het drukke gedeelte en niet echt schoon. Dan heb je ook nog down town (Dahar) dat is het oudste gedeelte, vond ik beter dan Sakalla, is een stuk rustiger. De Village Road is het schoonste en Europees gericht. Maar daar vind ik het nogal saai :=.

Het rif waar de dolfijnen zitten heet Dolphin House, en daar gaan verschillende snorkeltours heen....

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:33

is dat dolphin house niet vlak bij El Gouna?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:49

Zou kunnen dat het in de richting van El Gouna is.... Je bent een hele dag weg en zo ver weg is El Gouna niet ;).

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:50

Hoe zit het met kleding? Hoor dat je niet in korte broek over straat kan?
Dat is nu juist mijn vakantieoutfit :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:00

Ik heb nooit ergens last van gehad, je moet er wel rekening mee houden dat als je naar dingen als tempels of piramides enz gaat ze graag zien dat je kleding over je knie en een t-shirt aan doet (geen blote schouders). Dit is meer uit respect zeg maar....

Ik loop in Egypte ook gewoon in jurkjes, rokjes enz. Vooral op het hotel maakt dat allemaal niet uit. Die zien genoeg ;). Natuurlijk kijken sommige wel eens iemand na (maar dat is voornamelijk bij schaars gekleedde russen, maar die hebben soms bijna niks aan :P).

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:03

ja als ik daar heen ga neem ik vaak een shirtje mee die ik er over kan doen :)

ik ga een rondreis maken, maar als ik dan een korte broek aanheb en een shirt is t wel goed? (heb niet van die hotpants aan :') in die korte broeken kan ik ook naar mn werk)