Turkije 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:10

Nathalie, kan ik me goed voorstellen. Maar dat houd je toch ook niet vol? :n

_Nathalie_, volgens mij heb je dat al een keer gevraagd. :')

Nadir schreef:
__Nathalie__ schreef:
hebben jullie nog dingen die je echt moet doen omgeving lara?

leuke excursie ofzo?

Genoeg, maar ik weet niet of dat te realiseren is. Huren jullie een auto of wil je dat vanuit het hotel regelen? Dat laatste is namelijk wat lastiger.

* Düden Selalesi; deze waterval kun je bekijken in Antalya zelf, je kunt er dan achterlangs lopen etc. Als je met de auto gaat kun je gewoon de bordjes volgen. De rivier loopt overigens uit in een waterval die bij Lara de zee in stroomt. Vroegah had je daar een parkje met kraampjes en een plek om te relaxen onder de bomen. Dat is er nu niet meer, ze gaan het allemaal vernieuwen. Maar desalniettemin is het wel de moeite waard om te gaan kijken.

* Het oude stadsdeel van Antalya; deze ligt naast het stadion van Antalya Spor. Je kunt daar de oude stadsmuren nog zien, er is een heel winkelcentrum omheen gebouwd. Tevens loop je zo naar de oude haven waar je lekker aan het water kunt eten of evt. een boottocht kunt maken. Deze boottocht komt overigens ook langs Düden Selalesi, heb je gelijk 2 vliegen in 1 klap.

Ik weet niet of je ook echt buiten Antalya wil gaan kijken? Zo ja dan kan ik nog wel wat dingen voor je opnoemen. Maar nogmaals, dat hangt echt af van je vervoersmiddel... :)

Fleur_Laura

Re: Turkije 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:21

Ik ga deze dinsdag naar Belek (limak keten hotel Atlantis) heeft iemand van hier daar al ooit gezeten? :)

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:06

Lara is niet één en al hotel hoor :D Je hebt een gebied met veel winkels, een gebied met veel hotels en dicht tegen Antalya aan heb je nog grote woonwijken. Het onderscheid is alleen helemaal niet duidelijk, dus als toerist zijnde zie je dat waarschijnlijk niet. Maar de betere winkelstraten heb je wel in Antalya centrum idd. :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:08

Fleur_Laura schreef:
Ik ga deze dinsdag naar Belek (limak keten hotel Atlantis) heeft iemand van hier daar al ooit gezeten? :)

Vrienden van ons hebben al een paar keer in dat hotel gezeten, en zijn er zeer tevreden over! :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:18

Nadir ja excursies maar ik bedoel winkels en stap tentjes :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:59

Yoline schreef:
Lara is niet één en al hotel hoor :D Je hebt een gebied met veel winkels, een gebied met veel hotels en dicht tegen Antalya aan heb je nog grote woonwijken. Het onderscheid is alleen helemaal niet duidelijk, dus als toerist zijnde zie je dat waarschijnlijk niet. Maar de betere winkelstraten heb je wel in Antalya centrum idd. :)

Klopt, maar wat heb je als toerist in een woonwijk te zoeken...?
De winkelcentra zijn gebouwd op de hoofdweg tussen de hotels, verder kom je waarschijnlijk niet. Het is in Antalya wel leuker winkelen, anderzijds kun je daar in tegenstelling tot in Lara niet 'rustig' winkelen. Met andere woorden, ze sleuren je nog net niet naar binnen. ;)

_Nathalie_, de winkels kun je daar makkelijk vinden, de staptentjes weet ik niet, ik kom meestal niet in Lara om te stappen...

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:57

ben net 1 weekje terug uit turkije,
was helemaal geweldig.! zat in hotel imbat, eten was alleen niet zo goed..

heen en terug weg vertraging van 1 uur, ook wij vlogen met transavia.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:43

Voor mij begint de vakantie nu op te schieten. :)

Wat voor bedrag hebben jullie gereserveerd voor de vakantie voor eten/excursies e.d.?
Wij zitten in een hotel op basis van logies en ontbijt. En ben wel benieuwd met wat voor een bedrag ik rekening moet houden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:52

niks wij zitten ultra all inclusief. Ik denk dat wij vorig jaar ongeveer 600 euro in totaal naast de vakantie nog hebben uit gegeven (was ook all in). Met eten en drinken op schiphol en vliegtuig mee gerekend. En dan de excursies. paar coctails gehad. Keer kleren laten wassen etc. 2 keer uit eten geweest in de stad. (was in egypte) nog wat dingetjes gekocht.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:55

Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt met uit eten gaan :j
Vorige keer aten we voor 24 lira pizza inclusief twee frisdrankjes en een andere keer waren we 65 lira kwijt.
Maar toen had ik ook grilled king prawns genomen, heerlijk O:)
Ik had ongeveer 30 euro per dag (15 dagen) gereserveerd voor eten en leuke dingetjes kopen.

Excursies verschilt de prijs wel van.
Wij hebben het bij ons reisleiding geboekt.
Boottocht over Manavgat rivier (incl. lunch en drinken) kostte 36 euro per persoon en quad safari was 39 euro per persoon.

Wij zitten overigens ook all inclusive, maar het eten komt hier na drie dagen wel je neus uit :+
En 's avonds hebben ze bijna overal wel happy hour voor cocktails.
Dan ben je 14-16 lira kwijt voor twee cocktails ipv voor één cocktail.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:58

Ik wil ook leuke excursies doen. Wil graag een leuke boot trip maken. Op een mooie boot naar een mooi eiland ofzo!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:41

Ook gewoon afdingen in restaurants he, vooral op flessen wijn en rosé. Ze vragen daar echt belachelijk veel voor aan toeristen. Dit moet je overigens wel doen voordat je de fles in ontvangst neemt. :')

Wij hebben bijv. afgelopen maand bij een restaurant 20 YTL minder betaald voor een fles rosé. Het is echt zonde van je geld.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:05

Het ıs hıer echt heerlıjk ın Turkıje.Okee warm,maar heel goed te doen aan het zwembad of op het strand. We zıjn hıer vorıg jaar ook geweest,dus werden door velen herkend en hebben veel gratıs welkomsdrankjes van het huıs gekregen. Bıj de loterıj ın het apartement heb ık vandaag een gratıs maaltıjd gewonnen,dus dat wordt heerlıjk eten morgen. :D

Vısum ıs ıdd nu 15 euro voor Nederlanders. Het verschılt dus per land. Bıj de balıe hangt een bord met per land alle bedragen. Op mıjn stıckertje stond ın ıeder geval 15 euro ;)

Ikzelf ben ook heel bang voor naalden,maar heb toen voor alle zekerheıd toch mıjn prıkken gehaald,ook omdat je deze nodıg hebt voor bezoeken aan andere landen zoals bıjvoorbeeld Balıe en Thaıland. Moet zeggen dat het reuze meevıel,dus hopelıjk een goede voor de volgende keer als ık ergens moet zıjn voor een prık. :o

Wıj vlıegen met Pegasus. Onur ga ık dus echt nıet mee vlıegen.
Pegasus vlıegt ook netjes op tıjd en de vlıegtuıgen zıjn een stuk mınder krakkemıkkıg :o
Maar ja ıeder zıjn menıng he ;)

Ik wens ıeder veel plezıer verder en een fıjne vakantıe toe ın Turkıje 8-)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 07:21

Vliegtuigen van onur zijn toch niet krakkemikkig? Niks mis mee vind ik, heb er nu een keer of 10 mee gevlogen, nog nooit iets te klagen gehad. ;)

Fijne vakantie verder Lous!!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:59

Nadir schreef:
Ook gewoon afdingen in restaurants he, vooral op flessen wijn en rosé. Ze vragen daar echt belachelijk veel voor aan toeristen. Dit moet je overigens wel doen voordat je de fles in ontvangst neemt. :')

Wij hebben bijv. afgelopen maand bij een restaurant 20 YTL minder betaald voor een fles rosé. Het is echt zonde van je geld.

Bedankt voor de tip!

urselin: Kwam je een beetje uit met de begrote € 30,-- per dag?

Nog een vraagje: Welke factor zonnebrand nemen/namen jullie mee?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:40

Niwla schreef:
Nog een vraagje: Welke factor zonnebrand nemen/namen jullie mee?

Haha, dat is echt per persoon verschillend, dat heeft niets te maken met waar je bent.
Zelf neem ik bijv. altijd factor 2, maar meer heb ik ook gewoon niet nodig. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een hogere factor kiezen. :')

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:05

nadir ondank je niet verbrand is het wel verstandig een hogere factor mee te nemen. Factor 2 is echt niet goed voor je huid zeker niet in dat soort landen (ik heb een zonnestudio :D )

factor 30 is zeker aan te raden, zeker voor de eerste aantal dagen. Lager als 15 zou ik niet adviseren

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:11

Bedankt Nathalie! Ik verbrand zelden tot nooit dus factor 50 leek me zo overdreven. :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:20

Ik heb zelf ook een donkere huid en verbrand ook zelden tot nooit.
En ondanks ik een paar keer onder de zonnebank ga om mijn huid voor te bereiden neem ik toch factor 30 mee voor de eerste week. En factor 15 voor de 2e.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:22

Gaat er nog iemand, of is er al iemand een keer in Eftalia Resort geweest? :D In Konakli

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 13:02

Haha daar ga ik in oktober heen :)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:04

Ik neem altijd minimaal factor 30 mee. Ben toch een keer zo erg verbrand dat ik de dag erop heel de dag ziek in bed heb gelegen. Ging toen gewapend met lang shirt en hoed :+ . Ik ging idere dag met die safari mee de bergen in en dan zit je heel de dag met de zon op je kop. Als ik aan het einde van de dag zag hoe erg sommige verbrand waren :(:) daar werd je niet vrolijk van. Nu ben ik heel erg licht van mij zelf dus zonnen in de volle zon doe ik daar ook nooit, altijd onder een parasol. Mijn vriendin is ook erg donker van zichzelf en die is vorige zomer van 30 minuten volle zon goed verbrand. Kijk goed uit.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:42

__Nathalie__ schreef:
nadir ondank je niet verbrand is het wel verstandig een hogere factor mee te nemen. Factor 2 is echt niet goed voor je huid zeker niet in dat soort landen (ik heb een zonnestudio :D )

factor 30 is zeker aan te raden, zeker voor de eerste aantal dagen. Lager als 15 zou ik niet adviseren

Ach, ik hou er gewoon niet van... Ik heb me trouwens afgelopen maand maar 1 keer ingesmeerd met olie, factor 2. Het zal vast niet goed voor me zijn, maar ik rook niet... Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 14:02

Ik smeer alleen me neus in :) De rest verband niet ...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:44

Factor is niet alleen tegen verbranden he. Het beschermt je huid tegen de schadelijke stralingen uit de zon.
Het verkleint het risico op huidkanker etc.
Voorkomt vroegtijdige huidveroudering.

Vroeger smeerde ik ook nooit. Maar sinds ik die zonnestudio heb weet ik wel beter en smeer ik braaf....