Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:00

Mooi, de foto’s! En inderdaad, waarom niet een lang weekend naar een zonbestemming?!

Wij zijn net terug van 5 dagen Chalkidiki. Nog niet eerder op het vaste land geweest, maar het is goed bevallen! Vooral de “middelste” vinger sprak ons aan! Vanaf het strand konden we de dolfijnen zien zwemmen. Fantastisch! Voordeeltje van het voor-seizoen.

Schiphol hebben we ook overleefd. In augustus staat Kefalonia gepland. En voor september Zakynthos :o

Afbeelding

daantjuhhh

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 06:55

Prachtige plaatjes weer in dit topic.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:20

Ik zit momenteel op Rhodos! Vorig jaar om deze tijd op Zakynthos. Het is hier (in het hotel vooral) wel erg druk moet ik zeggen, maar mag de pret niet drukken ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 12:01

Hallo allemaal!

Ik kom ook even meelezen :) Wij hebben in September een weekje Zakynthos geboekt.
Lang getwijfeld tussen Malta en Zakynthos, maar uiteindelijk is het dus toch Zakynthos geworden *\o/*
Na dik 2 jaar niet echt op vakantie te zijn geweest kan ik nu al bijna niet wachten _O-
Dus lees graag mee voor tips en leuke activiteiten :)

In 2019 zijn we naar Cyprus geweest, wat ook super gaaf was.
Daarvoor op Corfu geweest en in mijn begin 20er jaren op Kos.

Wat een prachtige foto's komen er allemaal langs <3 <3 <3

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:07

Dat klinkt goed skessa,
Ik ben nog nooit op zakynthos geweest. Dus kan je er niet bij helpen helaas.

Ik ga dit jaar voor het eerst naar corfu. Dus als je daar tips in wil delen ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:11

Wij zijn net terug van Zakynthos. Als je het aandurft te rijden is een auto huren absoluut de moeite waard. Wegen zijn prima begaanbaar. Alleen heuvelachtig en bochtig. Maar je ziet echt enorm veel. Plekjes die ik tof vond: Keri, Olive press museum, organische boerderij (ben de naam kwijt), turtle rescue. En dan zie je ook echt het hele eiland. Het is ook leuk om door de kleine dorpjes te rijden.

Shipwreck vanaf het land is enorm overgewaardeerd. Maar via de zee leuker denk ik. Bootje huren is sowieso ook leuk om langs de grotten te varen en daar te zwemmen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:30

Ik ben zelf niet zo van bergjes enzo, maar dat durft mn vriend vast wel _O- Paar dagen een auto huren leek mij ook het leukste.

Wij zaten in Gouvia op Corfu. Leuk stadje, niet super bijzonder. Wel een leuk rock cafe en Restaurant Vergina hebben wij een aantal dagen super lekker gegeten. Eigenaren super lief. Zo'n oude griekse man die gaat zingen en wil dansen _O- Van z'n vrouw hebben we paar keer chocolade taart gekregen en ook als we aankwamen kregen we een karaf wijn. Groentes die die zelf had geteeld moesten we ook proeven enzo. Dag dat we weg gingen nog gaan eten en gezegd dat we naar huis gingen, kregen we nog een flesje wijn mee.

We zijn nog een dagje naar Corfu stad geweest met de bus. Was ook prima, wel erg volle bus :=
Auto huren hebben we ook gedaan en toen een rondje over het eiland gedaan, dat was eigenlijk wel leukste van de hele vakantie. Het noorden is echt veeeeeel mooier dan het zuiden. Prachtige natuur en uitzichten. Ben de naam even kwijt maar we zijn ook op die hele hoge berg geweest met uitzicht op Albanie. Wel met de auto naar boven gegaan, maar je kan er ook een hike van maken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:36

Zykanthos 2x geweest en vond het top!

Wij gaan 25 juni naar Mykonos, beide nog nooit geweest. Iemand tips/must sees? Wij hebben een auto voor de hele week gehuurd

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:42

Skessa_ schreef:
Hallo allemaal!

Ik kom ook even meelezen :) Wij hebben in September een weekje Zakynthos geboekt.
Lang getwijfeld tussen Malta en Zakynthos, maar uiteindelijk is het dus toch Zakynthos geworden *\o/*
Na dik 2 jaar niet echt op vakantie te zijn geweest kan ik nu al bijna niet wachten _O-
Dus lees graag mee voor tips en leuke activiteiten :)

In 2019 zijn we naar Cyprus geweest, wat ook super gaaf was.
Daarvoor op Corfu geweest en in mijn begin 20er jaren op Kos.

Wat een prachtige foto's komen er allemaal langs <3 <3 <3

Ik ga in sept ook naar Zakynthos. Ben er in 2020 ook geweest. Heerlijk eiland. Vorig jaar kefalonia. Ook een heerlijk eiland.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:45

Ik vond Zakynthos ook prachtig, Rhodos ben ik een paar jaar geleden ook geweest. Was ook mooi. :j
Chalkidiki kende ik niet, maar vind ik ook zeker een aanrader.

Welk eiland is niet mega warm in augustus?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:53

Hilde_ schreef:

Texel? :)) :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:32

Chalkidiki schijnt ook wel 1 van de mooiste eilanden te zijn met veel groen.

Mykonos wilde ik ook voor kijken, maar die prijzen waren echt veel hoger, dus dat heb ik voor nu maar even geschrapt :')

Santorini lijkt me ook mooi, maar ook vermoeiend met elke dag 100 trappen op en af _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:28

Jester_ schreef:
Zykanthos 2x geweest en vond het top!

Wij gaan 25 juni naar Mykonos, beide nog nooit geweest. Iemand tips/must sees? Wij hebben een auto voor de hele week gehuurd

Ik ben vaak op Mykonos geweest.
Maar is ruim 20 jaar geleden.
Wij gingen vanaf Syros altijd 2 dagen naar Mykonos maar puur om uit te gaan....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:37

Ah ja, het leek ons ook wel is leuk op een party eiland :')
Maar daarintegen houden we ook van mooie schattige stranden, leuke eettentjes en must sees

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:51

Jester_ schreef:
Ah ja, het leek ons ook wel is leuk op een party eiland :')
Maar daarintegen houden we ook van mooie schattige stranden, leuke eettentjes en must sees

Ik kan me Paradise Superbeach herinneren, daar begint in de middag al een DJ te draaien.
Soms ook hele bekende Nederlandse DJ's.
Toen was dat leuk, omdat je er bekende Nederlanders zag en veel travestieten enz.
Nu zie je dat overal. :D

Verder kan ik me alleen de haven met de pelikaan en de inktvissen herinneren en Mykonos-stad.
Leuke straatjes, maar super toeristisch.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 20:16

Voor Zakynthos; als je een leuke excursie wil kijk dan zeker bij Nefis Travel! Wij vonden het echt een aanrader, hebben de ecofriendly schildpaddentour, back to the roots en Shipwreck en blue caves gedaan. Veel gezien en geleerd over het eiland, leuke anekdotes, verhalen en wetenswaardigheden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 22:57

Skessa_ schreef:
Chalkidiki schijnt ook wel 1 van de mooiste eilanden te zijn met veel groen.

O-

Chalkidiki is geen eiland. Dat zijn de 3 ‘vingers’ in Noord Griekenland. Overspoeld door Oost-Europese toeristen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 23:09

Excuses :=

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 01:21

Had inderdaad wel over de Oost-Europeanen gelezen, maar het is ons alles meegevallen. Ligt misschien ook wel aan de tijd van het jaar. Het voorseizoen. Ergens wel logisch dat ze Chalkidiki kiezen. Het is in de buurt, maar wij hebben juist vrij veel Nederlands om ons heen gehoord. Meer dan verwacht. Kwamen we op een super mooi rustig strand aan na een uurtje crossen met de auto. Stuk of 15-20 personen aanwezig. We ploffen neer, naast Nederlanders :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 06:18

Chalkidiki vond ik mooi. Vooral de middelste vinger. Maar de oosteuropeanen waren minder. Wij waren er tijdens covid en toen viel het mee.

Ik tel nog steeds af. Heel benieuwd naar Kefalonia!

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 06:22

Ik was in april op Chalkidiki en inderdaad de middelste vinger is erg mooi! Wij waren ook wel erg buiten het seizoen, dus geen Oost-Europeaan gezien, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het daar zomers erg druk mee is. Maar dat vond ik twee jaar geleden op Lefkas ook.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:49

Hilde_ schreef:

Samos vond ik mee vallen in juli/aug kwa warmte. Veel mooie natuur en bos.

Vaste land zou ik ook nog wel een keer heen willen.

Voor nu ben ik nog de laatste dagen aan het genieten op Kreta. Blijft een mooi eiland. Al 4 keer geweest elke keer ontdek ik zo veel nieuwe leuke stukjes <3
Eerste jaar Centraal Kreta,
2de keer Rethymnon,
In september Agios Nicolas, om het oosten te zien
Nu weer Rethymnon. Favoriet, al het leuks is goed te doen met de auto.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:50

Hilde_ schreef:
Ik vond Zakynthos ook prachtig, Rhodos ben ik een paar jaar geleden ook geweest. Was ook mooi. :j
Chalkidiki kende ik niet, maar vind ik ook zeker een aanrader.

Het minst lat heb je van de hitte op de Cyclades. Dus Paros, Naxos, Milos etc.

De wind waait daar vaak en dat geeft wat verkoeling.

Maar verder…Griekenland in de zomer is heeeeeet!!! %)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:13

Texel is me net wat te fris. :Y)

Dank voor de andere tips, ik ga op onderzoek uit!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:34

Gisteren week Corfu geboekt, vertrek eind augustus (vanaf Schiphol %) :') ).
Eerste keer naar Corfu, tweede keer naar Griekenland. Paar jaar geleden een week in de buurt van Parga geweest. Dat ligt een soort van tegenover Corfu. Voor wie wel eens naar het vasteland wil, die omgeving is ook een aanrader. Parga is echt een heel mooi stadje <3.

Ik lees hierboven al een paar tips waar heen te gaan. En op internet ook al gevonden dat voor het snorkelen je eigenlijk aan de noordkant moet zijn. Wie heeft tips voor een bedrijf om excursies bij te boeken? Ik lees iets over een eco-excursie hierboven. Zoiets spreekt mij ook wel aan.

Chalkidiki ook wel eens naar gekeken, maar de recenties over de aanwezigheid van luidruchtige Oost-Europeanen en vooral Russen hielden mij tegen. Misschien is er daarom nu rustiger?