Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 21:04

Wij hebben deze week toch nog maar gauw een airco voor de caravan gekocht. Mijn ouders nemen m komende week mee en wij gaan 12 juli. Wel in Nederland maar als het hier 30 graden wordt is zo'n ding wel fijn :=

Jiskaa

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 13:18

Wij zitten er ook over na te denken voor volgend seizoen. Ik zoek altijd de minder warme plekken op want max 25 is genoeg voor mij maar deze keer was het praktisch onmogelijk om een bepaalde periode een plek te vinden met lager dan 30 graden en niet gelijk weer terug te hoeven rijden naar Nederland :’) uiteindelijk hebben we een paar dagen in België gestaan en daar hadden we 19 graden en harde wind haha. Andere uiterste. Wel een verademing. Ik kijk erg op tegen de laatste komende dagen waarbij er weer 30+ voorspelt wordt…

We vragen ons af of een MaxxFan ook een uitkomst kan zijn ipv een airco, iemand daar ervaring mee?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 13:38

zonnebloem18 schreef:
Vanavond voor het eerst dit jaar naar de kampeerwinkel geweest. Blijft toch altijd onderdeel van het vakantiegevoel. We hadden eigenlijk maar 1 ding nodig, maar uiteindelijk met meer thuisgekomen natuurlijk. Nog 30 dagen voor we weg gaan.

Haha dit is standaard toch *D

Veel plezier alvast!

Wij hebben het ook best warm gehad afgelopen 2 weken. Had niet verwacht dat we zó veel zon zouden hebben. Vooral laatste camping hadden we wat weinig schaduw dus dat is altijd wat minder fijn vind ik. Volgend jaar toch echt maar een tarp/luifel extra meenemen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 13:47

xSannee schreef:
zonnebloem18 schreef:
Vanavond voor het eerst dit jaar naar de kampeerwinkel geweest. Blijft toch altijd onderdeel van het vakantiegevoel. We hadden eigenlijk maar 1 ding nodig, maar uiteindelijk met meer thuisgekomen natuurlijk. Nog 30 dagen voor we weg gaan.

Haha dit is standaard toch *D

Niet alleen bij kampeerwinkels.....

Maar ach, als het nuttig is....
Soms zie je in zo'n winkel ook hele handige dingen waar je zelf nooit op gekomen zou zijn.

Enne, veel kampeerplezier gewenst.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:13

Ik krijg nu zin om ook naar een kampeerwinkel te gaan. :))
Nog veel te vroeg voor, gelukkig heb ik er nu ook geen tijd voor. :))

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:17

Ik hou ook van struinen door de kampeerwinkel <3
Je kan altijd wel iets gebruiken haha *D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:26

Ik heb net afscheid genomen van onze tent. Hoewel ik me herinner droog te hebben ingepakt was die toch beschimmeld :( gelukkig waren we maar een paar dagen weg want heel gezond zal het niet zijn. Dat wordt ook kijken naar een nieuwe. Ik had een Quechua black n fresh 3 personen met een voortent. Maar die is echt best zwaar en groot voor twee personen :')

Maar ik wil nog wel graag een voortent om droog te kunnen zitten

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:32

Aaah wat zonde :( hopelijk hebben jullie het desondanks wel leuk gehad.
Ik ben niet thuis in de tenten dus kan je helaas met ervaringen niet helpen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:33

moonsparkle schreef:
Ik heb net afscheid genomen van onze tent. Hoewel ik me herinner droog te hebben ingepakt was die toch beschimmeld :( gelukkig waren we maar een paar dagen weg want heel gezond zal het niet zijn. Dat wordt ook kijken naar een nieuwe. Ik had een Quechua black n fresh 3 personen met een voortent. Maar die is echt best zwaar en groot voor twee personen :')

Maar ik wil nog wel graag een voortent om droog te kunnen zitten

Tent kan ook vocht opgepikt hebben tijdens opslag.

Echt gezond is het inderdaad niet maar er zijn wel schimmelwerende middelen waarmee je je tent kunt redden als het oppervlakkig is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:36

Het zat echt op te veel plekken. Tent ligt droog op zolder. Het enige wat ik kan bedenken is dat de onderkant van de tent misschien nog nat van de grond was geweest, maar dat kan ik me niet meer herinneren. Ik heb alleen geen andere verklaring.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:53

Balen Moonsparkle, dat is echt zonde.

We gingen voor van die stabilisatievoetjes voor ons der de pootjes. Uiteindelijk ook een ander lampje gekocht en een nieuw BBQ (die hakte er wel in).

Aftellen is wel lekker alleen nog veel te doen qua voorbereiding.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:59

Ah wat zonde en jammer moonsparkle! Qua tent kan ik je niet echt helpen, wij hebben een tent van polykatoen dus nog een stuk zwaarder en groter qua pakformaat dan de quechua tenten :P

Het neemt altijd veel ruimte in in de auto. Maar het is een hele fijne tent :+:

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:16

Wat zonde van je tent!

Wij zijn weer terug van een rondje Zeeland, Zeeuws-Vlaanderen, West Vlaanderen en als laatste stop de Brabantse Biesbosch.
Echt fantastisch weer gehad en ondanks onze zwarte kampeerbus niet al te veel last van de warme dagen gehad.
Vorig weekend met 33 graden stonden we op een paradijs in België tussen de bomen met heel veel schaduw.
En verder is het steeds een kwestie van zoveel mogelijk tegen elkaar open zetten wanneer we weg zijn geweest, dan is de warmte er behoorlijk snel weer uit.

De laatste camping waar we stonden was echt geweldig, in de Biesbosch, aan het water, op een natuurkampeerterrein.
Alleen windkracht 5 konden niet alle tenten op het terrein waarderen.
Wij hebben een Quechua tent nog half gered, ze stonden met de voorkant in de wind en de wind had de luifel los getrokken en de punt van een haring was dwars door het tentdoek gegaan. Zat een scheur in de voortent van 40 cm.

Uiteindelijk hebben mijn man en de campingbaas de luifel soort van ingeklapt, en de campingbaas heeft een enorme trekker als windscherm voor de tent gezet.

We hebben

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:40

Gelukkig goed gegaan, maar wel even spannend.

Wij waren in Europapark(pretpark) in Duitsland, echt enorm genoten.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:11

Jiskaa schreef:
We vragen ons af of een MaxxFan ook een uitkomst kan zijn ipv een airco, iemand daar ervaring mee?

Ja wij ! Ik vind het geweldig en zou het niet meer kunnen missen. Je trekt lucht van buiten binnen, of omgekeerd. Niet enkel handig wanneer je het frisser wil, maar ook bij het koken of bij nare luchtjes binnen. Ik weet niet of elke MaxxFan het heeft maar de onze kan je ook op “automatisch” instellen waardoor hij vanaf een bepaalde zelf ingestelde temperatuur (binnen) opspringt.
Maar, het is geen airco (geen compressorkoeling) laat dat duidelijk zijn. Wanneer het buiten 40 graden is, ga je het niet aangenaam koel krijgen.
Anderzijds verbruikt de Maxxfan weinig stroom itt airco .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 23:21

Ik heb een oplaadbaar ventilatortje van € 10,- Dat zet ik voor een raam om frisse lucht aan te zuigen. Werkt als een speer. Kost geen drol.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 10:54

Zijn er die al naar het caravan/campersalon in Dusseldorf zijn geweest? Dit jaar gaat het eind augustus/ begin september door.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 17:44

Wie is er onlangs door Oostenrijk en/of Slovenië gereden?

Ben benieuwd naar de kosten van de vignetten aan de grens (of tankstation).
Ik dacht ga eens online kopen, dus digitaal registreren. Maar volgens mij betaal je overal €10 to €20 extra aan service kosten.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 17:47

Ik! Maar niet aan de grens of tankstation gekocht. Bij ANWB was 2x 10 dagen 29€, maar geen idee of dat in oostenrijk goedkoper is :P

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 17:53

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 17:54

Online moet je echt opletten waar je koopt, je moet het bij het Oostenrijkse wegennet kopen (Asfinag). Direct beschikbaar en geen idiote servicekosten. :)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 17:56

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 17:59

Asfinag voor twee losse heen en weertjes, dus 2x1 dag, was maar 9.30 per dag. Supermakkelijk online te krijgen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 19:13

xSannee schreef:
Ik! Maar niet aan de grens of tankstation gekocht. Bij ANWB was 2x 10 dagen 29€, maar geen idee of dat in oostenrijk goedkoper is :P

Oja die van Oostenrijk kopen wij ook via ANWB inderdaad. Is in de winkel €12,40 per vignet.

Unwritten schreef:
Gewoon bij asfinag zelf online? Daar nog nooit hoge extra kosten gehad.

Ik doe het altijd via daar. Is het officiele verkooppunt online:
https://shop.asfinag.at/nl/producten/digitaal-vignet/

Die tussenpartijen is echt bizar, kom er zo veel tegen.
Die van asfignag, daar zag ik zo snel geen prijzen.
Misschien iets beter zoeken, daar kan je ook toltunnel vooraf betalen geloof ik.

Edit: ik weet al weer, die site doet het op een of andere manier niet goed op mijn telefoon. Blijft een menu open staan. Dus even via laptop kijken.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 19:24

Asfinag zie je de prijzen zodra je de duur van het vignet selecteert. Gaat op kenteken, geen stickers meer erbij op de ruit.