Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:45

Pppffff daar word je niet blij van

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:18

Vreselijk. Op Kos heb je ook al die Nederlandse bars etcetera, die willen je dan binnen kletsen.
Ik ga niet voor Piet Friet en Ed Kroket naar Griekenland.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:24

Nee precies. Als ze dat willen moeten ze lekker naar Kos of Kreta gaan. Het is wel het gesprek van de dag bij het ontbijt en aan het strand _O-
Denk zomaar dat het vanavond niet meer gaat gebeuren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:25

Bij Janno Beach draaien ze inderdaad aan het einde van de avond Nederlandse muziek... er zitten daar veel oudere, vaste gasten, sommigen komen het complex niet af en die vinden dat leuk.

Ik heb er geen last van, als wij 's avonds terug komen en het is gezellig, doen wij ook wel eens nog een afzakkertje daar.

En wij eten echt aleen Grieks en ik ben dol op Griekse muziek. :D

Iedereen moet doen, wat hij/zij leuk vindt en ik oordeel daar niet over.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:30

Het Zijn nu maar 2 stellen ergens in de 50 denk ik. De oudere stellen en jongere stellen gingen juist weg omdat het volume even werd open gedraaid. En het niet het einde van de avond was :=
Ik kan een meezinger best waarderen. Maar niet met dronken gasten, tijdens het eten. Vanavond gaan we dan ook ergens anders eten. Ook prima, ik ga me er niet enorm druk om maken en ontloop het wel. Maar erg sociaal is het niet.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:47

Oh ik vind het ook niet erg dat een ander dat leuk vindt. Ik vind het alleen verschrikkelijk. Wij kiezen ook altijd rustige hotels/ appartementen.
Komende vakantie zit er niet eens een bar bij. En geen zwembad, want deze keer heb ik ook geen zin in gillende kinderen. Ik verheug me enorm op in stilte een boekje te lezen en de drukte op te zoeken.

Op zich best vreemd dat ik het op vakantie niks vind. Want thuis ben ik wel van de feesten en partijen.

Ik heb trouwens 1x wel meegedaan met een feestavond in het hotel. Ik was met een collega. Veel gepensioneerde Engelsen in het hotel. Op een avond konden we niet van slapen van de herroe. En we werden sjacherijnig, ook geen goed idee.
In het kader van: if you can't beat them, join them. Zijn we opgestaan.
Zo stonden we een half uur later met 2 generaties boven ons te dansen en wijn te drinken. We waren meteen populair bij het ontbijt enzo en iedereen lette op ons, want wij waren erg jong. En toen we vertrokken werden we met witte zakdoeken uitgezwaaid haha. Daar zijn nog foto's van.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:37

Als wij naar het eiland van familie gaan, daar zijn pas de laatste 10 jaar wat Nederlandse toeristen. Sindsdien krijg je een Engelstalige menukaart, daarvoor altijd een Griekse :D
Engelse muziek hoor je alleen in de bars, maar ook daar is nog 80% Griekse muziek.
Er zit de Griekse MAC, maar kroketten en fricandellen en spareribs kennen ze niet.
En wij gaan daar regelmatig naar een Bazouki-club, dat is gewoon chaos, met de borden en bloemen die gegooid worden en de drank die daar gedronken wordt. :D
En ik drink niet.
Maar wij houden daar van.

Maar als ik bij Janno Beach ben, vind ik het wel grappig al die Nederlanders en als er leuke mensen aan de bar zitten, nemen wij een afzakkertje en feesten we nog even mee.
Dit jaar gaan wij met 7 personen, dus ik verwacht wel, dat wij af en toe aansluiten.

Maar wij gaan dan ook niet echt voor onze rust op vakantie.
Ik hou van strand en kinderen vind ik altijd wel wat leven in de brouwerij brengen.
Wij gaan altijd 's avonds nog wel ergens wat drinken, waar het een beetje druk en levendig is.
Wij zijn op de Canarische Eilanden meermalen in een chic Only-Adults hotel geweest.
Wij vinden het saai en te stil.

Vorig jaar zijn een paar jonge collega's van mijn man naar Janno Beach geweest en die vonden het daar 's avonds geweldig en zijn regelmatig daar blijven hangen in plaats van naar de Strip te gaan.

Iedereen geeft een eigen invulling aan zijn/haar vakantie.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:41

Oh saai en stil hoeft van mij ook niet. Maar elke avond friet van Piet ook niet.
Wij eten eigenlijk ook alleen maar Grieks :9 en vinden het heel gezellig met de meeste gasten. Maar vooral na het eten met een drankje en gezelligheid. Niet om 8 uur ‘s avonds tijdens het eten :+
Dan Heb ik liever een grieks muziekje en een gezellig gesprek. Wat overigens tot gister ook zo ging. Super gezellig :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:47

Ik zit eind augustus gelukkig in een niet zo toeristisch dorpje.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:50

Das zo mooi aan vakantie, dat je het zelf kunt invullen.
Bij ons wisselt het. Soms drinken we wel nog wat in het hotel met zwembad. En vinden we rumoer gezellig.
Maar dit jaar vertrekken we na het schrijven van mijn scriptie en de laatste toets. Dan wil waarschijnlijk rust. En drukte heb je zo opgezocht. Alhoewel ik verwacht dat op Kefalonia niet echt veel gefeest wordt.

Grieks eten heerlijk. Ik mag graag ontbijten met een Griekse salade. Mijn vriend neemt een Engels ontbijt, moet ik niet aan denken haha.
En s avonds mezes..
Ik zie trouwens wel op tegen Schiphol. Beetje spijt dat we niet iets vanaf Eindhoven hebben geboekt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:58

Schiphol viel ons alles mee. Maar wij vlogen ook wel achterlijk vroeg :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:50

Nou raket in lassi kunnen ze er ook aardig wat van hoor. Veel Engelse

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 15:59

Ojee haha. Ach als ik maar in stilte een uur per dag kan lezen...

We hebben geboekt tijdens een covid-golf. Toen dachten we, we gaan maar toeristisch en dichtbij de hoofdstad zitten. Dan is er in ieder geval wat open.
Maar geen Laganas taferelen denk ik. En Laganas was overdag ook prima te doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:51

raket schreef:
Ojee haha. Ach als ik maar in stilte een uur per dag kan lezen...

We hebben geboekt tijdens een covid-golf. Toen dachten we, we gaan maar toeristisch en dichtbij de hoofdstad zitten. Dan is er in ieder geval wat open.
Maar geen Laganas taferelen denk ik. En Laganas was overdag ook prima te doen.

Wij gaan tegenwoordig altijd in juni en/of september op vakantie en dan is er nooit overlast, naar wij hebben meegemaakt.
Niet in Laganas, niet in Kos, niet in Malia.
Maar wel een beetje levendig.
Ik hou niet van lege terrassen of halfvolle restaurants.
Wij zijn geen zwembadmensen en aan het strand heb je altijd wel wat rustige stukjes waar je gewoon kan lezen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:06

Ja precies. Ik vind juni en september ook ideaal. Alleen nu even een studie tussendoor.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:32

Juni lukt mij niet dus hier altijd in Sept en dat bevalt prima

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:44

Op Corfu heb je een stadje in het noorden, Sidari, dat is echt zo'n Engelse walhalla. Met een McDonalds, chinese restaurants en veel Fish'n chips. En heeel veel winkeltjes met nepmerken. Dat was echt bizar. En druk dat het er was, wij zijn met gierende banden weg gegaan. := Mja, sommige mensen vinden dat blijkbaar leuk :=

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:02

Wij zijn daar ook geweest. Maar niet uitgestapt. Ik kon waarschijnlijk niet parkeren haha.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:17

Oh dat zou heel goed kunnen, wij moesten ook even zoeken :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 22:03

O, ik dacht dat je het stadje in het zuiden bedoelde, Kavos. Net zo erg. Alleen maar Engelse pubs, een Mac enz. Vreselijk.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:09

Ik hoop morgen 11:15 locale tijd te landen op Kreta. Normaal nooit zenuwachtig maar nu toch wel met alle drama op Schiphol .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:28

Blue_flower schreef:
Ik hoop morgen 11:15 locale tijd te landen op Kreta. Normaal nooit zenuwachtig maar nu toch wel met alle drama op Schiphol .

Je moet minimaal 3 uur van te voren aanwezig zijn.
En ik zou een bikini e.d. voor de zekerheid in je handbagage doen.

Veel plezier.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:38

Blue_flower schreef:

Dan zitten wij samen in het vliegtuig :).

Kwart over 2 zijn wij op Schiphol. Liever toch gelijk kunnen doorlopen en dan maar een extra koffie op Schiphol halen, dan we stress hebben.

Zo veel zin in de vakantie! Zeker met de regen die hier de hele dag al is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:45

Ik doe altijd een badpak in de handbagage.
Ha ha . Ja goed op tijd aanwezig zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 23:08

Goede reis morgen en veel plezier Kosseh en Blue_flower !